Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei &¤%#%, en ymmärrä, miten jotkut voi käyttää pelkkää sidettä!!

Vierailija
22.05.2017 |

Hyi helvata tätä fiilistä. Ei ollut vain tänä aamuna mitään muuta saatavilla kuin siteitä. Yleensä käytän näitä vain varmistamaan ettei tamppooni vuoda yli. Ihan hirveä olo, kun tiedostaa menkat koko ajan. Käyn vessassa vaihtamassa puhtaan siteen, nousen pöntöltä ja TAAS likainen olo. Ei tämä ainakaan sellaisten hommaa ole, joilla on runsaat menkat. Niiden kohdalla ymmärrän, joilla vain ihan vähän vuotoa. Miten ihana tamppoonin kanssa, kun ei edes muista menkkojen olemassaoloa...
YÄK. Se on kauppareissu edessä ruokkiksella.

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taitetaan pieneksi ja työnnetään sisään, avautuu itsestään. Väitän että on erittäin poikkeuksellista etteikö naisen emättimeen mahdu tuon kokoinen kuppi. Kannattaa mennä lääkäriin jos ei mahdu. Emätin on joustava. Tamponin laitto voi sattua, koska se imee kosteuden ja kuiville limakalvoille työntäminen toki sattuu.

Miksi ihmeessä pitäisi mennä lääkäriin kun voi käyttää siteitä? Miksi pitäisi mennä anestesiassa pillunvenytykseen jos se pirun reikä ei veny??? Kun voi vaan jatkaa siteiden käyttämistä  :)

Vierailija
82/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hommaa jos toisten yleensä päälle päin täysin näkemättömät asiat ällöttää tai edes liikuttaa millään tavalla!

Mä en kuukuppia tai tamponeja käytä, en ole edes kokeillut enkä aio!

En tykkää ajatuksesta työnnellä jotain sisääni. Ja kuinka monta kertaa tälläkin palstalla on huithapelimammat itkenee, kun unohtui se pötkylä sisään, ja sitten työnnettiin toinen perään, ja oivoi, nyt pukkaa tulehdusta ja mitähän pitäis tehdä?

Side on siisti ja mukava. Ei kaikki vuoda kuin pistetyt siat.

Eri asia tietenkin jos koette nautinnolliseksi työnnellä juttuja sisäänne, no ei siinä mitään, go for it. Sanonpa vaan että mitä vähemmän alapäätä ronkkii, sen terveempänä se pysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi vasta yäköttänä onkin. Semmonen verinen tuppo. Heiluu miten sattuu eikä voi ennustaa tippuuko siitä jotain.

Käytän siteitä. Olen ilmeisesti vähämenkkainen, kun ne riittävät.

Kuukupin puolesta on täällä paljon puhuttu ja pitäisi varmaan kokeilla. Se vaan tuntuu tosi hankalalta ajatellessa.

Yhdellä tutulla menkat pienenivät metkittävästi kun lopetti e-pillerit.

Vierailija
84/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina käyttänyt pelkkiä siteitä, vaikka olenkin jo 38-vuotias ja menkat olleet noin 24 vuotta. Vuoto on aina ollut sen verran niukkaa että pieninkin/normaalikokoinen tamponi olisi turhan imukykyinen, eikä siteiden kanssa kuitenkaan ole inhottavan läpimärkää tunnetta. Niukimpina päivinä menkkojen loppuvaiheessa myös pikkuhousunsuojat ajavat hyvin asiansa. Luulen että tamponit kuivattaisivat minulla tosi paljon jos niitä käyttäisin, kun ei tule niin paljon vuotoa että ne täyttyisivät kokonaan vaihtovälin sisällä.

Vierailija
85/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut tamponia monesti ja eri kokoisia ja merkkisiä. Kaikki tuntuvat inhottavilta ja tuntuvat koko ajan ja painavat niin, että on pissahätä koko ajan. Olen käyttänyt aina siteitä ja hyvin on mennyt.

Mulle tietysti ihan sama mitä käytät kunhan oot tyytyväinen, mutta pakko kommentoida, että et ole laittanut tamponia tarpeeksi syvälle, jos se tuntuu ja painaa koko ajan.

Vaikka mihin työntäisi niin kyllä tuntuu. Mulla on tosin ollut endometrioosi 30 vuotta ja ylimääräistä kudosta kasvaa alavatsassa ha vurtsarakon ympärillä ja kohtu on liimautunut munasarjoihin ja suolisto on liimautunut kohtuun kiinni. Eli ehkä täysin terveellä ei tunnu missään, mutta mä en voi työntää emättimeen yhtään mitään ilman, että tuntuu koko ajan jollain tavalla.

Tamponien käyttäjät ovat välillä yhyä fanaattisia kuin siteiden käyttäjät ja vain oma tapa on ainoa oikea.

Mähän sanoin, että saat käyttää mitä käytät kunhan oot itse tyytyväinen. En missään sanonut, että mun tapa on ainoa oikea. Halusin vain neuvoa. Mulla meni vain itsellä aikani ennen kuin ymmärsin, kuinka se tamponi pitää oikealla tavalla laittaa, siksi ajattelin että sulla on voinut olla sama juttu.

Vierailija
86/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ymmärretään hyvin, että kaikki eivät voi vaikkapa synnyttää alakautta. Joilla on helpot synnytykset, joillain vaikeat. Nämä asiat ymmärretään. Sekin ymmärretään, että liian iso penis sattuu, ja se liian ison raja on jokaisella naisella eri kokoinen. Simppeliä. Mutta sitä ei ymmärretä, miten joku ei voi käyttää tamponia/kuppia. Jokaisen naisen emätin ja sitä ympäröivät rakenteet ovat myös normaalitilassa jokaisella erilaiset. Painakaa tämä paksuun kalloonne.

Vierailija
87/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten sen kuukupin oikeesti saa sisään? Mä joskus kokeilin eikä mitenkään ois voinut mennä vaikka tein just niinku ohjeissa. Tamponin laittokin vähän tuntuu ikävältä. Ei siis tosiaan sovi se helkkarin kuppi kaikille. Hukkaan meni rahat.

Se taitetaan pieneksi ja työnnetään sisään, avautuu itsestään. Väitän että on erittäin poikkeuksellista etteikö naisen emättimeen mahdu tuon kokoinen kuppi. Kannattaa mennä lääkäriin jos ei mahdu. Emätin on joustava. Tamponin laitto voi sattua, koska se imee kosteuden ja kuiville limakalvoille työntäminen toki sattuu.

Siks käytän tamponia, jossa on asetin ja pienintä mahdollista kokoa. Silti kuukuppi taiteltuna pieneksi ei meinaa mennä. Edes sillä liukkarilla aseteltuna. Tai jos menee, ei aukene. En edes kunnolla mahdu "pyöräyttämään" sormella kupin ympäri, kuten aina neuvotaan, joten huono juttu. Eikä sekään aukaise kuppia. Ei siitä kauheesti ole hyötyä mulle, jos se on siellä vaan supussa. Osa menee kyllä kuppiin, mutta osa ei.

Vierailija
88/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain pohdiskeluna: miten estät sen ettei kuukupissa oleva veri hölsky edestakaisin siellä sisuksissa? Eikö se veri voi periaatteessa valua takaisinpäin, jos on sellaisessa asennossa, että se pääsee valumaan? Mmhh kunhan mietin...

Vierailija
89/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt kuukuppia 15 vuotta

Mielestäni hyvä etu on myös se, että meillä mies antaa menkkojenkin aikana suuseksiä ihan mielellään. ;)

Se johtuu miehestä eikä kuukupista.

Oma mieheni ei suostu harrastamaan yhdyntäseksiäkään 2 viikkoon menkkojen alkamisesta, kun on riskinä kohdata vaikka pieni määrä ruskeaa limaa edes. Kaikki sellainen on kauhistus tälle suomalaiselle viisikkymppiselle miehelle.

Vierailija
90/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampooneja kohtaan olen vähän epäilevä terveyssyistä, minusta kuukuppi on se tämän hetken ainut järkevä ja suht siisti vaihtoehto, tosin en sitten tiedä onko se materiaali tällä hetkellä vaivaavan kutinan takana, mutta siteetkin imee kaiken kosteuden ja hiertää..

Vierailija
91/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty käyttämään emättimen sisäisiä kuukautissuojia, vaikka runsas vuoto onkin.

Käytän kestositeitä. Hyvin toimivat.

Vierailija
92/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

Miksi? Siis jos olen niin tyytyväinen tamppoonien käyttöön?

Haluaisin muuten kysyä, kuinka tyhjäätte sen kupin julkisen tilan vessassa? Oksettaa tosin ajatuskin, että sisällä olisi joku kuppi viritettynä ja se olisi sitten tyhjennettävä johonkin lavuaariin X/ Ap

Tää on aika yleinen syy miksi jotkut ei uskaltaudu kokeilemaan kuukuppia. Itse olen tyhjentänyt jopa festareilla, piti varata vaan paperia, vettä pulloon ja kuukupeille tarkoitettu desinfiointipyyhe mukaan. Mutta yleisissä vessoissa on aika usein lavuaari siinä pöntön vieressä eikä sitä kuppia lavuaariin tyhjennetä vaan pönttöön. 

Vierailija
93/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan vielä teini-iän kun ei ollut muita vaihtoehtoja kuin siteet. Aina ne oli jotenkin vinksallaan siellä housuissa. Ei mitenkään siististi suorassa vaan rytyssa, rutussa ja muodostivat vuoren sinne haaroväliin. Kesähelteellä olisi ollut kiva käyttöö sortseja tai hametta, mutta sortseissa side kiristi niin että vuosi aina läpi jostain reisille ja sama hameen kanssa; kun ei ollut mitään puristamassa sidettä haaroväliin, vuosi se sitten reisille myös. Ja se tunne kun valahtaa ja mietit vaan että näkyykö veri. Pitkä paita koulussa päällä ettei kukaan näe siteiden reunoja. Liikuntatunnilla jalat yhdessä seisominen. Yhtä kidutusta. Onneksi on muita vaihtoehtoja nykyään. 

Vierailija
94/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ja lisäksi sitä täytyy tyhjentää paljo harvemmin, eikä se näy mitenkään ulospäin edes alasti ollessasi. Näin ollen voit unohtaa menkat koko päiväksi aivan totaalisesti.

Miksi ihmiset ovat näin jääräpäisesti kuppia vastaan? Mistä muka tiedätte, että se ei olisi kuitenkin vaan parempi vaihtoehto? ;D

Mä ostin oman, testasin ja testasin. Kuppi vaan tuntui koko ajan sisällä, tosi epämukavaa ja se poisvetotikku vasta ikävä oli. En viitsinyt sitten mennä niin pitkälle, että olisin leikannut sen pois koska se ei ollut ainoa ongelma tai ostanut eri merkkistä kuppia.

Tamponit myös ikävä laittaa sisään ja vielä ikävämpi ottaa pois. Ei todellakaan voi unohtaa menkkoja jos sisällä kinnaa tai valuu jotain palikoita.

Vain siteitä mulle kiitos.

Vierailija
95/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuotaa kuin Niagara, ei tamponi (yhdellä p:llä ja yhdellä o:lla!) yksin tunnu kovinkaan varmalta eli pakko olla tuplasuojaus. Ja kunhan sinullakin ap ikää karttuu, opit kyllä ennakoimaan, ettei tule yllätyksiä.

Vierailija
96/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sideihmiset vetää hernettä nenään siitä, jos joku ei pysty käyttämään siteitä? Eihän sille mitään voi, jos toisilla ne ovat sotkuisia ja haisevia. Miksi siitä pitää loukkaantua?

Vierailija
97/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

Miksi? Siis jos olen niin tyytyväinen tamppoonien käyttöön?

Haluaisin muuten kysyä, kuinka tyhjäätte sen kupin julkisen tilan vessassa? Oksettaa tosin ajatuskin, että sisällä olisi joku kuppi viritettynä ja se olisi sitten tyhjennettävä johonkin lavuaariin X/ Ap

Tää on aika yleinen syy miksi jotkut ei uskaltaudu kokeilemaan kuukuppia. Itse olen tyhjentänyt jopa festareilla, piti varata vaan paperia, vettä pulloon ja kuukupeille tarkoitettu desinfiointipyyhe mukaan. Mutta yleisissä vessoissa on aika usein lavuaari siinä pöntön vieressä eikä sitä kuppia lavuaariin tyhjennetä vaan pönttöön. 

Nykyiset kosteat wc-paperipaketit ovat myös käteviä kuppien putsauksessa. Esim. yleisessä vessassa, jos ei ole lavuaaria tai bideetä pöntön vieressä.  Ja yleensähän kuppi kannattaa tyhjentää vessanpönttöön ja putsata vasta sitten lavuaarissa/kosteusliinalla. Itse kyllä huolehdin myös saippualla tahrat pois lavuaarista, jos siinä pesen. En jätä roiskeita muiden ihasteltavaksi missään, kotona tai maailmalla.

Vierailija
98/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponien käyttö ei onnistunut, koska minulla oli niukat kuukautiset. En onnistunut laittamaan tamponia paikoilleen, vaikka yritin useita kertoja. Vaihdoin sidettä useita kertoja päivässä ja tietenkin peseydyin joka kerta. Kuukuppi tui markkinoille myöhemmin.

Joku mainitsi haistavansa, jos jollain on kuukautiset. Niin haistoin minäkin, mutta en niinkään verta, vaan osa naisista haisee erilaiselle (hormoneille?) kuukautisten aikana ja haju on epämiellyttävä. 

Vierailija
99/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitus kuulostaa hyökkäävältä? Ap kuulostaa ihan siltä että menkat just alkoi...

Vierailija
100/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain siteitä, koska mitkään emättimeen työnnettävät kuukautissuojat eivät ole soveltuneet mulle. Ne tuntuvat inhottavasti sisällä, jopa sattuvat välillä. Myös limakalvo ärtyy helposti ja ne saattavat jopa työntyä ulos sieltä. Mulla taitaa olla lyhyt emätin. Pystyn ainakin helposti sormilla koskemaan kohdunnapukkaan.