Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei &¤%#%, en ymmärrä, miten jotkut voi käyttää pelkkää sidettä!!

Vierailija
22.05.2017 |

Hyi helvata tätä fiilistä. Ei ollut vain tänä aamuna mitään muuta saatavilla kuin siteitä. Yleensä käytän näitä vain varmistamaan ettei tamppooni vuoda yli. Ihan hirveä olo, kun tiedostaa menkat koko ajan. Käyn vessassa vaihtamassa puhtaan siteen, nousen pöntöltä ja TAAS likainen olo. Ei tämä ainakaan sellaisten hommaa ole, joilla on runsaat menkat. Niiden kohdalla ymmärrän, joilla vain ihan vähän vuotoa. Miten ihana tamppoonin kanssa, kun ei edes muista menkkojen olemassaoloa...
YÄK. Se on kauppareissu edessä ruokkiksella.

Kommentit (200)

Vierailija
101/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

Miksi? Siis jos olen niin tyytyväinen tamppoonien käyttöön?

Haluaisin muuten kysyä, kuinka tyhjäätte sen kupin julkisen tilan vessassa? Oksettaa tosin ajatuskin, että sisällä olisi joku kuppi viritettynä ja se olisi sitten tyhjennettävä johonkin lavuaariin X/ Ap

Tyhjennän aamulla ja illalla kotona. Ei sitä kokoaikaa tarvi olla nyppimässä.

No hyi saatana. Jonkun 12 tuntiako annat muhia siellä?

Et taida ymmärtää mikä kuukuppi on.

Sinulla muhii tamponi tai side monta tuntia. Tai sitten ravaat koko ajan vaihtamassa? Tämä on yksi kuukupin etu, ei tarvitse monta kertaa päivässä vaihtaa tai tyhjentää.

Jos on runsas vuoto niin eihän se kuppi pidä millään sitä 12 tuntia. Pakko tyhjentää välissä?

Pitää se. Kuppi muodostaa tiiviin imun jolla se pysyy paikallaan. Vaikka se täyttyisi, niin ylimääräinen vuoto pysyy joka tapauksessa sisässä, poistaminen on sitten hieman sottaisempaa, mutta ei mikään ongelma jos on pytyn päällä. 

Vierailija
102/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

No siksi, ettei menkkojen alkaessa tarvitse käydä erikseen kaupassa koska riittää että kuppi on mukana. Luonto ja rahapussi kiittävät.

Nimenomaan. Ja lisäksi sitä täytyy tyhjentää paljo harvemmin, eikä se näy mitenkään ulospäin edes alasti ollessasi. Näin ollen voit unohtaa menkat koko päiväksi aivan totaalisesti.

Miksi ihmiset ovat näin jääräpäisesti kuppia vastaan? Mistä muka tiedätte, että se ei olisi kuitenkin vaan parempi vaihtoehto? ;D

En käytä kuppia ja tuskin tulen koskaan käyttämäänkään, mutta ei silti ole tarvetta liioitella, että kuppia käyttämättömät ihmiset olisivat jotenkin jääräpäisesti sitä vastaan. En tykkää myöskään tamponeista, käytän ainoastaan siteitä ja niillä olen pärjännyt ilman ongelmia jo 19 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sideihmiset vetää hernettä nenään siitä, jos joku ei pysty käyttämään siteitä? Eihän sille mitään voi, jos toisilla ne ovat sotkuisia ja haisevia. Miksi siitä pitää loukkaantua?

Kyllä sen ymmärrän siteet ovat sotkuisia ja haisevia, mutta kaikki tykkäävät eriasioista kuin toiset.. mä tykkään siteitä käyttää vaikka haju on järkyttävä, silti siihen tottuu.

Mua ei haittaa miltä haisen toisten mielestä 💪💖🖕

Vierailija
104/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjoo onhan se ällöttävää kun ne siteet ja tamppoonit alkaa haisemaan eikä voi joka kerta vaihtaa. Itse käytän tamppooneita esim urheillessa, tosin tuntuu ettei mikään tampooni oikein kelpaa. Tosi hankala laittaa ja ottaa. Pienimmätkin tuntuu sisällä ja painaa. Siteet taas alkaa haisemaan helposti mutta pakko se on tyytyä näin olemaan. En voi sille mitään että haisen anteeksi siitä. Kun joku keksii kuukautis esto pillerin pienellä sivuvaikutuksella voin harkita sen käyttämistä.

Vierailija
105/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi missään nimessä käyttämään kuppia tai sidettä. Oksettaa se veren näkeminen liikaa. Ja ei ole mikään tekosyy, vaan ihan oikea syy. Minulla on ollut hematofobia jo ennen menkkojen alkamista ja on edelleen.

T. Hematofobiasta kärsivä

Vierailija
106/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

Haluaisin muuten kysyä, kuinka tyhjäätte sen kupin julkisen tilan vessassa? Oksettaa tosin ajatuskin, että sisällä olisi joku kuppi viritettynä ja se olisi sitten tyhjennettävä johonkin lavuaariin X/ Ap

Kuukautisvuoto ja emätin ovat ihan normaaleja juttuja, joita ei tarvi hävetä eikä yökötellä.

Mutta siis helposti. Pesen kädet, otan kupin pois ja tyhjään lavuaariin (pönttöön jää helposti pohjalle verijälkiä, siksi lavuaari), pesen kupin ja laitan paikalleen. 10 vuoden harjoittelulla tuohon menee ehkä minuutti.

Kai tajuat, ettei julkisen tilan vessassa lavuaari ja pönttö ole välttämättä samassa tilassa? Tuletko verisen kupin kanssa lotraamaan viereeni käsienpesupaikoille? Todellakin yäk.

Eri

Vierailija
107/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on  iso toosa, tamponi tai kuukuppi sopii eikä tunnu.

Me pienipimppiset käytämme siteitä.

Vierailija
108/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

Kuukautisvuoto ja emätin ovat ihan normaaleja juttuja, joita ei tarvi hävetä eikä yökötellä.

Mutta siis helposti. Pesen kädet, otan kupin pois ja tyhjään lavuaariin (pönttöön jää helposti pohjalle verijälkiä, siksi lavuaari), pesen kupin ja laitan paikalleen. 10 vuoden harjoittelulla tuohon menee ehkä minuutti.

Kai tajuat, ettei julkisen tilan vessassa lavuaari ja pönttö ole välttämättä samassa tilassa? Tuletko verisen kupin kanssa lotraamaan viereeni käsienpesupaikoille? Todellakin yäk.

Eri

En käytä kuppia, mut oletan, et käyttäjät kyllä siivoo jälkensä. Ja useissa julkisissa vessoissa on ainakin yks koppi, jossa on lavuaari. Eli ei välttämättä tarvi tulla siihen käsienpesupaikalle.

Eri myös

Vierailija
109/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettaa ajatus sisällä olevasta muovisesta kupista, johon kertyy verta ja joka sitten näprätään näpit veressä pois ja valutetaan lavuaariin ->>> mua siis oksettaa miehen penis. Loistavaa päättelykykyä palstalla taas kerran! :D Ap

Mä en tyhjennä lavuaariin, vaan wc-pönttöön. Sitten jos oon kotona tai julkisessa wc:ssä, toisella kädellä oon ottanu kuukupin pois ja pidän sitä kädessä, toisella puhtaalla kädelläni otan saippuuaa ja puhdistan kuukupin lavuraarin yllä, huuhtelen kupin ja käteni, sitten asetan kuukupin takaisin paikalleen. Pesen kädet ja yleensä pesen wc-pöntön lopuksi, koska joskus verta vielä näkyy pöntössä vaikka sen huuhtelee. Lopuksi taas pesen kädet. Eli aika paljon joutuu pesee käsiä, mutta kuukuppi on siitä kiva ettei se ikinä tunnu kuivalta emättimen sisällä.  Kuukautisten alussa ja lopussa mun vuoto on niin niukkaa, että silloin varsinkin kuukuppia on kiva käyttää.

Rahansäästö on plussaa myös, koska kuukuppia voi käyttää pitkän aikaa eikä tarvi aina ostaa uusia tamponeja ja siteitä. Monissa julkisissa vessoissa on vessatila, jossa heti wc-pöntön vieressä on allas ja nestesaippuaa. Jos tiedän että menen paikkaan jossa olisi hankala kuukuppi pestä, jätän kuukupin pestynä kotiin odottamaan, ja käytän sen päivän ajan tamponia. Eli musta toimii parhaiten, jos voi käyttää tamponeita ja kuukuppia yhdessä :) Varsinkin jossain retkellä/vaelluksella jos pesu on vaikeaa, silloin käyttäisin mielellään tamponeita.

Vierailija
110/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

Eri

En käytä kuppia, mut oletan, et käyttäjät kyllä siivoo jälkensä. Ja useissa julkisissa vessoissa on ainakin yks koppi, jossa on lavuaari. Eli ei välttämättä tarvi tulla siihen käsienpesupaikalle.

Eri myös

Aika hiton monessa julkisessa vessassa se varsinainen vessa on niin pieni että hyvä jos pöntölle mahtuu. Ei todellakaan ole tilaa millekään lavuaareille saati käsisuihkuille.

Vierailija
111/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on esimerkiksi niin, että saan tamponista tosi herkästi virtsatietulehduksen ja kuukuppi hiersi ja sattui aina. Sinänsä ei kiinnosta mitä muut tekevät mutta enemmän minua inhottaa muutenkin ajatus, että lähmitte ovenkahvoja ja muita bakteeripesiä julkisilla paikoilla rakennekynsissänne, ja sitten vielä tungette monta kertaa päivässä sormia toosaan. Ja sitten taas lähmitte uudestaan ovenkahvoja...

Usein vaihdettu side ja miedolla pesuaineella peseytyminen on paljon hygieenisempää.

Vierailija
112/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjotin aiemmin siitä ettei kuppi mahdu enkä todellakaan halunnut viedä keskustelua tollaseen suuntaan. Kyse ei oo mistään "pienipimppisyydestä" vaan eri rakenteesta. Ja esim. synnytyksen jälkeen laskeumista jotka estää kupin käytön vielä enemmän.

Vierailija
113/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Side on paljon helpompi ja mukavampi, ja yllättävän usein julkisista vessakopeista puuttuu se lavuaari mikä olisi aika tärkeä kuukupin ja tampoonin kanssa pelatessa.

Vierailija
114/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

No siksi, ettei menkkojen alkaessa tarvitse käydä erikseen kaupassa koska riittää että kuppi on mukana. Luonto ja rahapussi kiittävät.

Luonto varmasti kiittää se on totta, mutta mä laskin joskus kuukupin hinnan ja käyttöiän ja vertaisin käyttämieni siteiden hintaan samalla aikavälillä ja muistaakseni meni niin tasoihin että katsoin ettei kannata... Tästä tosin jo pari vuotta aikaa, kun kuukupit tuli markkinoille.

Kuukuppeja hehkutettiin Demi-lehdessä jo vuonna 2005, joten on siitä hieman enemmän kuin pari vuotta... :-)

Niin se aika kuluu :D. Ja joku tuolla kommentoi luontaistuotetta, niin voin kertoa että vielä koskaan en ole marketeissa käymällä kuukuppiin törmännyt täällä lantsulla. Mistä niitä muuten saa? Tosin en ole Prismasta tms. ikinä etsinyt kaupunkiretkillä että ehkä sitten sieltä? Apteekista?

Apteekeista saa, ja jos ei ole hyllyssä, niin tilaavat tukusta. Myös eko-kaupoissa niitä myydään, ja tavallisille talliaisille tutuissa Prismoissakin nykyään: https://www.foodie.fi/entry/kuukuppi-cynthia-1/6430024463125 Tietysti nettikaupoissa on myös tarjolla.

Vierailija
115/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki tuntuu epämukavalta tuolla sisällä. Koko alapää on tosi herkkä kuukautisten aikaan, lihakset kramppaa ja on ihan kamalat kivut. Ei mitään ajatustakaan että tunkisin sinne jotain.

Siteet on helppo vaihtoehto. Eikä ne minulla ainakaan haise miltään. Jos liikkuu paljon se on vähän nihkeä, mutta ei se haise.

On se aina niin vaikea ymmärtää, että ihmiset on erilaisia. Yksi tykkää kissoista, toinen koirista ja kolmas kilpikonnista.

Vierailija
116/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjotin aiemmin siitä ettei kuppi mahdu enkä todellakaan halunnut viedä keskustelua tollaseen suuntaan. Kyse ei oo mistään "pienipimppisyydestä" vaan eri rakenteesta. Ja esim. synnytyksen jälkeen laskeumista jotka estää kupin käytön vielä enemmän.

Niin ehkä sulla ei ole pieni pimppi mutta mulla on. Kirjoitin aiemmin ettei yhdyntä ole mahdollinen. En tosin itsekään alkaisi isopimppisiä solvaamaan. Luulisin että provokommentti, muista kuitenkin että et ole ainoa joka ei voi kuppia käyttää ja syitä on enemmän kuin sinä tiedät.

T: Se yksi niistä pienipimppisistä

Vierailija
117/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on runsaat menkat ja käytän pelkkiä siteitä. Tamponin poisottaminen sattuu, enkä tykkää ajatuksesta, että sisälläni on yhtään mitään. Siksi kuukuppiin tuntuu aivan mahdottomalta ajatukselta. Mieluummin sitten muhin veressäni kuin tungen sisääni mitään kivuliasta.

Vierailija
118/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi emätin on itsepuhdistuva, eikä itsessään sisällä patogeeneja kuten e. colia, niin ihan hyvillä mielin työnnän tamponit sinne likaisella kädellä ja lähmin kaikki ovenkahvat sen jälkeen.

Vierailija
119/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin noin kaksikymppiseksi asti sidettä, koska en halunnut tunkea alapäähäni yhtään mitään. Olisi se tamponi varmasti sinne neitsyenäkin mennyt, mutta en siltikään halunnut kokeilla.

Seksielämän vakiinnuttua vaihdoin tamponeihin :D Kuukuppi ei kiinnosta.

Vierailija
120/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kaikkia sekaisin. 

Esim. ekana menkkapäivänä en yleensä halua käyttää kuppia tai tampoonia, koska paikat on kipeät niin side tuntuu paremmalta. Vaikka joutuu vaihtamaan usein kun vuoto on runsasta. Kun arkuus hellittää toisena tai kolmantena päivänä, vaihdan kuppiin. Joskus taas jos olen paikassa missä kupin pesu on hankalaa, käytän tampooneita. Ja esim. uidessa tykkään enemmän tampoonista. 

Miksi tästäkin täytyy tapella tai koittaa nolata muita. Tai pelotella että joku muka haisee kilsan päähän jos käyttää siteitä. Ei herranduudeli, aikuiset naiset....