Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei &¤%#%, en ymmärrä, miten jotkut voi käyttää pelkkää sidettä!!

Vierailija
22.05.2017 |

Hyi helvata tätä fiilistä. Ei ollut vain tänä aamuna mitään muuta saatavilla kuin siteitä. Yleensä käytän näitä vain varmistamaan ettei tamppooni vuoda yli. Ihan hirveä olo, kun tiedostaa menkat koko ajan. Käyn vessassa vaihtamassa puhtaan siteen, nousen pöntöltä ja TAAS likainen olo. Ei tämä ainakaan sellaisten hommaa ole, joilla on runsaat menkat. Niiden kohdalla ymmärrän, joilla vain ihan vähän vuotoa. Miten ihana tamppoonin kanssa, kun ei edes muista menkkojen olemassaoloa...
YÄK. Se on kauppareissu edessä ruokkiksella.

Kommentit (200)

Vierailija
181/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUHIA.

Kuukautisista puhujien lempisana. Yök! :D

Vierailija
182/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän pärjään pelkällä vessapaperilla alushousuissa 😊😌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvata tätä fiilistä. Ei ollut vain tänä aamuna mitään muuta saatavilla kuin siteitä. Yleensä käytän näitä vain varmistamaan ettei tamppooni vuoda yli. Ihan hirveä olo, kun tiedostaa menkat koko ajan. Käyn vessassa vaihtamassa puhtaan siteen, nousen pöntöltä ja TAAS likainen olo. Ei tämä ainakaan sellaisten hommaa ole, joilla on runsaat menkat. Niiden kohdalla ymmärrän, joilla vain ihan vähän vuotoa. Miten ihana tamppoonin kanssa, kun ei edes muista menkkojen olemassaoloa...

YÄK. Se on kauppareissu edessä ruokkiksella.

Kuukuppi ärsyttää vittsaputkea, on aina menkkojen jälkeen olo kuin olisi vt, vaikka kuinka pitäisi kupin puhtaana ja oikein asetettuna.

Tampooneja voin käyttää max 2/päivä, muuten ärsyttää nekin liikaa paikkoja. Ja mulla on sitten taas niin runsaat kuukautiset, että pelkkä tampooni on ihan vitsi. Että se side pitää olla joka tapauksessa aina.

Vierailija
184/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

Miksi? Siis jos olen niin tyytyväinen tamppoonien käyttöön?

No siksi, ettei menkkojen alkaessa tarvitse käydä erikseen kaupassa koska riittää että kuppi on mukana. Luonto ja rahapussi kiittävät.

Luonto varmasti kiittää se on totta, mutta mä laskin joskus kuukupin hinnan ja käyttöiän ja vertaisin käyttämieni siteiden hintaan samalla aikavälillä ja muistaakseni meni niin tasoihin että katsoin ettei kannata... Tästä tosin jo pari vuotta aikaa, kun kuukupit tuli markkinoille.

Kuukuppi maksaa noin 30 € ja kestää nykyään jopa 10 vuotta käyttöä. 28 päivän kierrolla vuosittain on 13 kuukautiset eli kymmenen vuoden aikana 130 menkat yhteensä (ohis, mutta ei saatana tätä naisen elämää). Hintaa jää siten 23 senttiä per menkat.

Joo no silloin kun laskin muistaakseni kuukupin käyttöikä oli vuoden tai kaksi. Ja hinta tuota samaa luokkaa. Mutta jos nykyiset tosiaan kestää kymmennen vuotta, pitäisi tosiaan se kuppi kyllä hankkia :D.

Muistat tai ymmärsit väärin. Kuukuppia ei koskaan ole markkinoitu vuoden tai kahden käyttöikäisenä. Jo 80-luvulla on myyty vuosia kestävänä.

Voi olla että ymmärsin väärin tai epäonnekseni satuin katsomaan jonkun lyhytikäisemmän mallin luontaistuotteesta tms. Muistelisin että logiikka meni niin että menkat 12 x vuosi a 2,50 euroa (mulla menee about tasan paketti per menkat), ja siitä tuli se 30 euroa vuodessa mikä oli kuukupin hinta, ja sitten aattelin että no ei ainakaan rahan takia kannata lähteä etsimään niitä.

Olisitkohan sotkenut niihin luonnonsienitamponeihin?

Vierailija
185/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

Haluaisin muuten kysyä, kuinka tyhjäätte sen kupin julkisen tilan vessassa? Oksettaa tosin ajatuskin, että sisällä olisi joku kuppi viritettynä ja se olisi sitten tyhjennettävä johonkin lavuaariin X/ Ap

Ja sitten laittaa se pelkällä vedellä kuukautisverestä huuhdeltu kuukuppi takaisin... Yök.  :P

Vierailija
186/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

Haluaisin muuten kysyä, kuinka tyhjäätte sen kupin julkisen tilan vessassa? Oksettaa tosin ajatuskin, että sisällä olisi joku kuppi viritettynä ja se olisi sitten tyhjennettävä johonkin lavuaariin X/ Ap

Tyhjennän aamulla ja illalla kotona. Ei sitä kokoaikaa tarvi olla nyppimässä.

Paitsi jos on niin runsaat menkat, että puolen tunnin välein pitää pahimpina päivinä tyhjentää... Siinä kohtaa parempi on tamponi ja side...

Mä olen kuukupin käyttäjä vuodesta 2004. Mut tuossa välillä oli n. vuosi, jolloin en jostain syystä vaan kertakaikkiaan saanut kuppia sisälle joten oli pakko mennä tamponeilla. Runsaan vuodon päivänä tamponit tuli läpi n. 10minuutissa, sidevarmistuksella pärjäsi 15min. Kupin  vaihtoväli on noina päivinä 30-90min. Huomattava helpotus sekin...

Vierailija
187/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän pärjään pelkällä vessapaperilla alushousuissa 😊😌

Yy, eikö ole inhottava tunne, kun paperi liikkuu ja menee myttyyn ja painaa?

Vierailija
188/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ottaa kantaa. Kohdunkaulan syövän sairastanut ei voi sisäänsä tulehdusriskin vuoksi mitään laittaa. Side on ainoa vaihtoehto. Nauttikaa tamponeistanne ja kuukupeistanne ja terveestä elämästänne!

Vierailija
189/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tosi herkkä hajuaisti, ja haistan kyllä pelkkää sidettä käyttävät naiset, jos joudun heidän lähellä olemaan. Ei ole mikään kovin mukava fiilis, kun se verinen rätti haisee vieressä. 

Samaa väitti eräs miespuolinen kaverini.

Kysyin sitten että no onko mulla menkat nyt ja side. Ei kuulemma ollut. No oli kyllä 😀

Ette sitten ole kuulleet hygieniasta mitään?

Vaihdan siteen joka vessareissulla ja teen alapesun.

Tamponeista tulee itsellä maha kipeäksi jostain syystä. Siis menkkakivut alkaa.

Joskus silti tamponiakin käytän.

Vierailija
190/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se tamppooni vai tampooni?:D Sori, jos oon koko ajan kirjoittanut väärin! Ap

Tamppooni Kenji Nagami

Vierailija
191/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös ahtaaseen emättimeen mahtuu kuukuppi. Varsinkin emättimen suu o minulla kireä (2 sormea mahtuu, kolmas sattuu), mutta oikein taiteltuna ja paikat rentoina kuppi sujahtaa kyllä sisään. Taiteltu kuppi on n. sormen paksuinen. Oman kokemukseni mukaan siis kupin käyttöön ei vaikuta emättimen koko..

Kälä kälä kälä, ei mene edes yksi sormi joten voisitte lopettaa sen selittelyn. Tajuatteko että kun se reikä ei veny niin siitä ei mikään mene sisään. OK? Ymmärretty? SE EI AVAUDU; EI VENY. Miten sitä voi olla niin vaikea ymmärtää?

Mä ymmärrän. Mut siis meinaatko olla koko ikäsi yhtymättä kehenkään?

Vierailija
192/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö sen että ihmiset tekevät niin kuin itse haluavat? Eli eivät siis niin kuin sinä haluat? Tai sinunkin pitäisi totella muita ihmisiä ja olla hiljaa mielipiteistäsi.

Vierailija
193/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kuparikierukka. En uskalla työntää sisään mitään "tuppoja".

Vierailija
194/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille kuukuppia! Itse olin alkuun epäluuloinen mutta kokeilin ja kannatti. Parit menkat meni harjotellessa ja jouduin alkuun käyttää liukkaria apuna laittaessa ettei tuu "luukku" kipeeks ku piti monta kertaa korjailla et sain sen kunnolla paikoilleen. Mut sen jälkee! Pelkkää juhlaa!

Pari vuotta sitten ostin, maksoin 28€ ja jo puolen vuoden menkkojen jälkeen ollaan ns "säästöpuolella". Miks mun piti kärsiä menkoista ja haisevista siteistä ja tamponeista melkein 15 vuotta ennen kun kukaan saattoi kyseisen mahtavan tuotteen tietooni.

Minulla on ihan "keskivertomenkat", tyhjennys aamulla ja illalla riittää. Valitsin isomman kupin, vaikka en ole synnyttänyt. Joskus toisena vuotopäivänä saatan tyhjentää varuiksi päivällä kerran, jos olen esim aamuaikasesta iltamyöhään liikkeellä. Ja nykyäänhän Prismoista saa Lunette-kuukuppia, mikä on muuten täysin suomalainen innovaatio pirkanmaalta, maailmalla arvostetaan paljonkin. Hintakin on halvempi kun apteekeissa, noin 25€.

Sinulle nainen, joka et halua kärsiä menkoista vaan haluat helppoutta ja miellyttävyyttä, valitse Lunette. Samalla saa ekstrana rahansäästöä ja erityisesti luonto kiittää. Ja lisäyksenä kommentti mieheltäni: enään hänen ei tarvi tukehtua tamponinnaruun vaan suuseksiä ja muuta hyväilyä voi harrastaa huoletta menkkojen aikaan ilman vampyyrifiilistä!

Vierailija
195/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kälä kälä kälä, ei mene edes yksi sormi joten voisitte lopettaa sen selittelyn. Tajuatteko että kun se reikä ei veny niin siitä ei mikään mene sisään. OK? Ymmärretty? SE EI AVAUDU; EI VENY. Miten sitä voi olla niin vaikea ymmärtää?

Mä ymmärrän. Mut siis meinaatko olla koko ikäsi yhtymättä kehenkään?

Ei ole ollut tarvetta yhtyä kehenkään, jos tarvetta tulee niin miettii sitten tilannetta vallitsevien olosuhteiden mukaan. Mitäpä tuota etukäteen huolehtimaan, muuten voi olla että käyttää aikaa ihan tarpeettomaan huolehtimiseen :p

Vierailija
196/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haistan myös silloin tällöin siteen käyttäjiä ympäristössäni. Se haju ei varsinaisesti ole kai edes se veri, vaan se "muovinen" sidemateriaali, josta alapään kanssa yhdessä hautuessaan tulee tietynlainen ikävä aromi, olipa kuukautiset meneillään tai ei.

Itse en todellakaan voisi käyttää pelkkää sidettä, tulisi hetkessä ohi. Alapään iho ja limakalvot taas ei kestä näitä muovisia siteitä, joten superhypertamponi + kestoside varmistuksena ovat mun juttu. Kuukupin asettaminen ja poisottaminen olivat myös liikaa limakalvoilleni, harmi, ettei minusta tullut sen käyttäjää.

Vierailija
197/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten sen kuukupin oikeesti saa sisään? Mä joskus kokeilin eikä mitenkään ois voinut mennä vaikka tein just niinku ohjeissa. Tamponin laittokin vähän tuntuu ikävältä. Ei siis tosiaan sovi se helkkarin kuppi kaikille. Hukkaan meni rahat.

Jos penis menee sisään niin kyllä se kuukuppikin menee... Vai onko sun mielestä kaikki kuukupin ja tamponin käyttäjät jotain löysiä messuhallipilluja? Ei se laitto munkaan mielestä kivaa ole, mutta siteet haisevat ja roskaavat enkä halua tuntea veren valumista ulos emättimestäni.

Vierailija
198/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena, ja ei ole menkkoja. Toki käsilaukussa varmuuden vuoksi.

Vierailija
199/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan siteitä ja siksi käytän tamppoonia. Ostin myös kuukupin ja olin todella innoissani siitä. Sen laittaminen ja pois ottaminen sattui todella paljon. Tuntui että koko pillu repeää. Sen pois ottaminen oli myös todella todella vaikeaa. Kai sekin vaatii harjoittelua. En tiedä mitä tein väärin, mutta parin kokeilun jälkeen en ole koko kuppiin koskenut. Harmittaa. :(

Vierailija
200/200 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen kuukupin saa edes pois, kun siinä ei ole mitään vedintä tai narua? Entä jos se jää sisälle? Siinähän sitten olet.

ei se jää sisälle. Se pitää vaan ponnistaa ulos lihaksilla. Samoin kuin tamponi, kyllähän se tuntuu pahalta jos vetää sen syvältä ulos ilman että ponnistaa sen ensin lihaksilla suuaukolle.