Ei &¤%#%, en ymmärrä, miten jotkut voi käyttää pelkkää sidettä!!
Hyi helvata tätä fiilistä. Ei ollut vain tänä aamuna mitään muuta saatavilla kuin siteitä. Yleensä käytän näitä vain varmistamaan ettei tamppooni vuoda yli. Ihan hirveä olo, kun tiedostaa menkat koko ajan. Käyn vessassa vaihtamassa puhtaan siteen, nousen pöntöltä ja TAAS likainen olo. Ei tämä ainakaan sellaisten hommaa ole, joilla on runsaat menkat. Niiden kohdalla ymmärrän, joilla vain ihan vähän vuotoa. Miten ihana tamppoonin kanssa, kun ei edes muista menkkojen olemassaoloa...
YÄK. Se on kauppareissu edessä ruokkiksella.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kuukuppia
Miksi? Siis jos olen niin tyytyväinen tamppoonien käyttöön?
No siksi, ettei menkkojen alkaessa tarvitse käydä erikseen kaupassa koska riittää että kuppi on mukana. Luonto ja rahapussi kiittävät.
Luonto varmasti kiittää se on totta, mutta mä laskin joskus kuukupin hinnan ja käyttöiän ja vertaisin käyttämieni siteiden hintaan samalla aikavälillä ja muistaakseni meni niin tasoihin että katsoin ettei kannata... Tästä tosin jo pari vuotta aikaa, kun kuukupit tuli markkinoille.
Kuukuppeja hehkutettiin Demi-lehdessä jo vuonna 2005, joten on siitä hieman enemmän kuin pari vuotta... :-)
Joo, noihin aikoihin minäkin kuulin ekan kerran kapineesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kuukuppia
No siksi, ettei menkkojen alkaessa tarvitse käydä erikseen kaupassa koska riittää että kuppi on mukana. Luonto ja rahapussi kiittävät.
Luonto varmasti kiittää se on totta, mutta mä laskin joskus kuukupin hinnan ja käyttöiän ja vertaisin käyttämieni siteiden hintaan samalla aikavälillä ja muistaakseni meni niin tasoihin että katsoin ettei kannata... Tästä tosin jo pari vuotta aikaa, kun kuukupit tuli markkinoille.
Kuukuppeja hehkutettiin Demi-lehdessä jo vuonna 2005, joten on siitä hieman enemmän kuin pari vuotta... :-)
Niin se aika kuluu :D. Ja joku tuolla kommentoi luontaistuotetta, niin voin kertoa että vielä koskaan en ole marketeissa käymällä kuukuppiin törmännyt täällä lantsulla. Mistä niitä muuten saa? Tosin en ole Prismasta tms. ikinä etsinyt kaupunkiretkillä että ehkä sitten sieltä? Apteekista?
Itse ostin apteekista pienellä paikkakunnalla, ei niitä kaupoissa täällä ole myyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kuukuppia
Kuukuppi maksaa noin 30 € ja kestää nykyään jopa 10 vuotta käyttöä. 28 päivän kierrolla vuosittain on 13 kuukautiset eli kymmenen vuoden aikana 130 menkat yhteensä (ohis, mutta ei saatana tätä naisen elämää). Hintaa jää siten 23 senttiä per menkat.
Joo no silloin kun laskin muistaakseni kuukupin käyttöikä oli vuoden tai kaksi. Ja hinta tuota samaa luokkaa. Mutta jos nykyiset tosiaan kestää kymmennen vuotta, pitäisi tosiaan se kuppi kyllä hankkia :D.
Muistat tai ymmärsit väärin. Kuukuppia ei koskaan ole markkinoitu vuoden tai kahden käyttöikäisenä. Jo 80-luvulla on myyty vuosia kestävänä.
Voi olla että ymmärsin väärin tai epäonnekseni satuin katsomaan jonkun lyhytikäisemmän mallin luontaistuotteesta tms. Muistelisin että logiikka meni niin että menkat 12 x vuosi a 2,50 euroa (mulla menee about tasan paketti per menkat), ja siitä tuli se 30 euroa vuodessa mikä oli kuukupin hinta, ja sitten aattelin että no ei ainakaan rahan takia kannata lähteä etsimään niitä.
Lyhytikäisempi malli luontaistuotteesta! 😂 Mitä ihmettä!
No jos se oli jotain Alppien rinteillä kasvaneen luomusian suolta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kuukuppia
Kuukupit on tullut markkinoille 40-luvulla.
Joo, varmaan jossin erikoisuutena on ollut esillä mutta kerropa mistä niitä on voinut ostaa ennen 2000-lukua esim. Suomessa?
Itse en voi käyttää tamponia enkä kuukuppia vaikean aistiyliherkkyyden takia. Vaikuttaa nimittäin myös intiimialueilla. Tunnen aivan kokoajan jos jotain ylimääräistä on sisälläni. Oli kuinka syvällä tahansa ja niin oikein laitettuna kuin ikinä pystyy, niin tuntuu jatkuvasti. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin siteet, jos haluaa pystyä olemaan normaalisti menkkojen aikana. Tunnen myös valumisen ja kaikki klimpit yksityiskohtaisesti sisällä. Voi miettiä miltä silloin tuntuu joku kuukuppi.
Että ihmisiä jaksaa kiinnostaa... Jos pystytte pitämään kuukuppeja ja tamponeja sisällänne niin senkun pidätte. Oma reikäni on niin venymätön ja pieni että niitä haisevia yököttäviä oksettavia, katastrofaalisia, iljettäviä, traumatisoivia, terapiaa ja järkyttäviä paniikkikohtauksia aiheuttavia rättejä on pidettävä.. Yhyyyyyy näen painajaisia kuukautissuojistani!!!!!!!
*rolling eyes*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kuukuppia
Kuukuppi maksaa noin 30 € ja kestää nykyään jopa 10 vuotta käyttöä. 28 päivän kierrolla vuosittain on 13 kuukautiset eli kymmenen vuoden aikana 130 menkat yhteensä (ohis, mutta ei saatana tätä naisen elämää). Hintaa jää siten 23 senttiä per menkat.
Joo no silloin kun laskin muistaakseni kuukupin käyttöikä oli vuoden tai kaksi. Ja hinta tuota samaa luokkaa. Mutta jos nykyiset tosiaan kestää kymmennen vuotta, pitäisi tosiaan se kuppi kyllä hankkia :D.
Muistat tai ymmärsit väärin. Kuukuppia ei koskaan ole markkinoitu vuoden tai kahden käyttöikäisenä. Jo 80-luvulla on myyty vuosia kestävänä.
Missä noita 80-luvulla myytiin? en ainakaan Suomessa ole moiseen törmännyt ennen 2000-lukua.
Apteekeissa. Synnytin 80-luvun alussa ja neuvolassa jo esiteltiin kuukuppia kun puhe tuli kuukautisten alkamisesta synnyttksen jälkeen.
Tyttäreni sai ala-asteella 90-luvun alussa kuukautisista kertovan lehden ja muutamia tuotteita koulun terkkarilta, kuukuppi ei ollut mukana paketissa mutta siitä kerrottiin lehdessä.
Siis miten sen kuukupin oikeesti saa sisään? Mä joskus kokeilin eikä mitenkään ois voinut mennä vaikka tein just niinku ohjeissa. Tamponin laittokin vähän tuntuu ikävältä. Ei siis tosiaan sovi se helkkarin kuppi kaikille. Hukkaan meni rahat.
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi käyttää tamponia enkä kuukuppia vaikean aistiyliherkkyyden takia. Vaikuttaa nimittäin myös intiimialueilla. Tunnen aivan kokoajan jos jotain ylimääräistä on sisälläni. Oli kuinka syvällä tahansa ja niin oikein laitettuna kuin ikinä pystyy, niin tuntuu jatkuvasti. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin siteet, jos haluaa pystyä olemaan normaalisti menkkojen aikana. Tunnen myös valumisen ja kaikki klimpit yksityiskohtaisesti sisällä. Voi miettiä miltä silloin tuntuu joku kuukuppi.
Ehkä sulla on erityisen lyhyt emätin ettet voi saada sitä riittävän syvälle. Mitään aistivia soluja siellä syvällä emättimen seinämässä ei ole.
Olen kokeillut tamponia monesti ja eri kokoisia ja merkkisiä. Kaikki tuntuvat inhottavilta ja tuntuvat koko ajan ja painavat niin, että on pissahätä koko ajan. Olen käyttänyt aina siteitä ja hyvin on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kuukuppia
Missä noita 80-luvulla myytiin? en ainakaan Suomessa ole moiseen törmännyt ennen 2000-lukua.
Apteekeissa. Synnytin 80-luvun alussa ja neuvolassa jo esiteltiin kuukuppia kun puhe tuli kuukautisten alkamisesta synnyttksen jälkeen.
Tyttäreni sai ala-asteella 90-luvun alussa kuukautisista kertovan lehden ja muutamia tuotteita koulun terkkarilta, kuukuppi ei ollut mukana paketissa mutta siitä kerrottiin lehdessä.
Ei varmaan ole missään suuressa suosiossa ollut eikä laajassa levityksessä kun en edes terveystiedon opettajana ole tuohon törmänyt ennen 2000-lukua. Tosin varmaan myytiinkiin jollain eri nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sulla on erityisen lyhyt emätin ettet voi saada sitä riittävän syvälle. Mitään aistivia soluja siellä syvällä emättimen seinämässä ei ole.
Kyllä muuten on.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut tamponia monesti ja eri kokoisia ja merkkisiä. Kaikki tuntuvat inhottavilta ja tuntuvat koko ajan ja painavat niin, että on pissahätä koko ajan. Olen käyttänyt aina siteitä ja hyvin on mennyt.
Mulle tietysti ihan sama mitä käytät kunhan oot tyytyväinen, mutta pakko kommentoida, että et ole laittanut tamponia tarpeeksi syvälle, jos se tuntuu ja painaa koko ajan.
Mä varmaan toimin sen kupin kanssa jotenkin väärin, kun sen laitto on lukuisien yritysten jälkeenkin yhtä tuskaa :D Enkä saa sitä aukenemaan. On kokeiltu vaikka mitä eri taittelumalleja ja asentoja ja pyöräyttelyjä, mutta en tajua miten se on niin vaikeaa ja epämukavaa. Lisäksi en saa koko vekotinta sisään ilman liukkaria, niin kuljetappas sitten sellasta mukana. (ostin sen ihan tuota kuukuppia varten, luin ett sen avulla on hyvä harjoitella. no kyllä on harjoiteltu) Ajattelin, että kuppi olis tosi kätevä esim reppureissulla, mutta ei se mulla oikein olltukaan. Helppouden takia palaan monesti tamponeihin. Niidenkin pitää mielellään olla tiettyä merkkiä, asettimella ja niitä pienimpiä. Muita en voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten sen kuukupin oikeesti saa sisään? Mä joskus kokeilin eikä mitenkään ois voinut mennä vaikka tein just niinku ohjeissa. Tamponin laittokin vähän tuntuu ikävältä. Ei siis tosiaan sovi se helkkarin kuppi kaikille. Hukkaan meni rahat.
Se taitetaan pieneksi ja työnnetään sisään, avautuu itsestään. Väitän että on erittäin poikkeuksellista etteikö naisen emättimeen mahdu tuon kokoinen kuppi. Kannattaa mennä lääkäriin jos ei mahdu. Emätin on joustava. Tamponin laitto voi sattua, koska se imee kosteuden ja kuiville limakalvoille työntäminen toki sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppilaisuus on kyllä yksi uskonto.
"Mulla ei toimi" -jaa käytät väärin.
"Oon allerginen" - Ei voi olla, ei allergisoi.
"Tuntuu inhottavalta" -No eikö muka muut, naisen pitää olla sujut kuukautisverensä kanssa!!
Oikeasti uskokaa jo ettei se kuppi toimi kaikilla.
Osittain samaa mieltä, mutta mulla napsahtaa verenkeitin (pun intented) aina päälle, jos joku selittää että ajatus kupista pimpissä / kupin koskettaminen sormin / oma emätin ällöttää. Miten naiset voi vihata omaa vartaloaan noin paljon?
Kannattaa laittaa kierukka jollei halua raskaaksi. Loppuu kuukautiset eikä tarvitse kumpaakaan. Voi elon ihanuutta!
Kuukuppifriikit taas varasti ketjun🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin on taas kuukuppikuntalainen torppaamassa täysin pätevää syytä.
Kuukupit on tullut markkinoille 40-luvulla.