Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko selvinnyt yhtä täysjärkisenä, jos olisit Natascha Kampusch?

Vierailija
17.05.2017 |

Mitä mieltä? En osaa itse yhtään sanoa koska koko ajatus on liian karmiva.

Tarkoitan tasapainoisuudella sitä, että Natascha antoi itsestään haastattelussaan hämmästyttävän tasapainoisen kuvan ja muutenkin oli järkevän oloinen.

Pidetään kommentit asiallisina, kiitos.

Kommentit (210)

Vierailija
61/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöllä ei ollut mitään menetettävää. Silloin kaikki keinot ovat "sallittuja".

"Ei mitään menetettävää?"

Hän selvisi hengissä. Ei olisi ehkä selvinnyt, jos olisi yrittänyt tappaa. Onhan se sieppaajakin voinut uhata, että jos yrität paeta tai vahingoittaa minua, niin käyn lahtaamassa koko sinun perheesi.

Lisään tähän, kun kävin just lukaisemassa Wikipediaa. Siellä luki näin: Přiklopil had warned Kampusch that the doors and windows of the house were booby-trapped with high explosives. He also claimed to be carrying a gun and that he would kill her and the neighbours if she attempted to escape

-

Suomeksi siis, että sieppaaja sanoi, että ovissa ja ikkunoissa on räjähteitä, ja että hän tappaisi tytön ja naapurit, jos hän yrittäisi paeta.

Vierailija
62/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä kirjassa välttämättä ole edes kaikki faktaa. Miten hän olisi edes pystynyt kehittymään normaaliksi aikuiseksi? Hänellä ei ole ollut ikätoveteita, ei yhteyttä ulkomaailmaan. Kaikki normaali pois. Kuukautiset kaikki on alkaneet vankeudessa.

Tovereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut Kampuschin kirjan, ja mieleeni jäi vahva tunne, että hän koki oman äitinsä kohdelleen häntä joissakin asioissa pahemmin kuin sieppaajan.

Kampusch oli onneton lapsi, joten hänellä ei ollut mitään vahvaa pohjaa, jolle rakentaa selviytymistään. Hän rakensi sieppaajan kanssa oudon symbioosin, he ilmeisesti oikeasti ymmärsivät toisiaan. Kampusch vihasi käsitettä "Tukholman syndrooma", mutta siitähän siinä oli kysymys.

Alatko vielä oikein isotella Nataschalle? Wow, aikuinen, hyvinkohdeltu likka rupeaa pienenä siepatulle kellarissa pidetylle hyväksikäytön uhrille! Mahdat olla iso ihminen, kun peräti uskallat arvostella Nataschaa, vauu!!

Vierailija
64/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin ovat kaikki selvinneet ihan selväjärkisinä. Ei taida seonneista olla edes esimerkkejä, en tiedä. Vuosia sitten tuli TVstä venäläinen tapaus jossa Viktor Mokhov-niminen mies kidnappasi 14 ja 17-vuotiaat tytöt ja piti heitä puutarhassaan sijaitsevassa maanalaisessa bunkkerissa 4 vuotta. Vanhempi nainen synnytti miehelle 2 lastakin ja oli raskaana kun naiset lopulta pelastuivat. Kumpikaan ei muistaakseni tapauksen jälkeen käynyt edes terapiassa.

Vierailija
65/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

En tiedä / muista tarkalleen ottaen, mitä Natascha Kampusch joutui kokemaan. Pelkästä vankeudesta ja kidnappaajan epävakauden seuraamisesta olisin saattanut selvitä suht hyvin, mutta tapahtuiko siellä muutakin (esim. ruumiillista väkivaltaa, jatkuvaa tuntuvaa väkivallan uhkaa, raiskausta tms.)? Jos tapahtui, en ehkä olisi selvinnyt yhtä tasapainoisena kuin Natascha Kampusch vaikuttaa olevan.

Millähän tavalla kuvittelet kenenkään tuosta selviytyvän "suht hyvin"? Onko Jumala aivopessyt pääsi?

Vierailija
66/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut Kampuschin kirjan, ja mieleeni jäi vahva tunne, että hän koki oman äitinsä kohdelleen häntä joissakin asioissa pahemmin kuin sieppaajan.

Kampusch oli onneton lapsi, joten hänellä ei ollut mitään vahvaa pohjaa, jolle rakentaa selviytymistään. Hän rakensi sieppaajan kanssa oudon symbioosin, he ilmeisesti oikeasti ymmärsivät toisiaan. Kampusch vihasi käsitettä "Tukholman syndrooma", mutta siitähän siinä oli kysymys.

Alatko vielä oikein isotella Nataschalle? Wow, aikuinen, hyvinkohdeltu likka rupeaa pienenä siepatulle kellarissa pidetylle hyväksikäytön uhrille! Mahdat olla iso ihminen, kun peräti uskallat arvostella Nataschaa, vauu!!

Nyt kyllä on lukutaito pahasti hukassa.

Vierailija
67/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi se vuonna 2008 paljastunut insestitapaus on vielä järkyttävämpi. Senkin paljastumisesta on jo 9 vuotta.😯 Muistan vielä aika kirkkaasti, kun siitä uutisoitiin aika paljon.

Vierailija
68/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti olisin. Olen samaa mieltä ylemmän kanssa, ettei vahvoja luonteita olekaan. Mutta ihminen sopeutuu.

No, sulla ei ainakaan ole sitten hääppöiset odotukset elämästä, eikä ollut tarvetta vanhemmille, aika karua. En usko, että sä mitään oisit selvinnyt. Et mikään onnellinen olisi, etkä tyytyväinen elämääsi.

Vierailija
69/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ollut. Kirjoittaja asettui niin Kampuschin yläpuolelle, kuin ihminen vain osaa ja voi.

Vierailija
70/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä Natasha ei näyttänyt kuvissa laihalta vaan jopa pulskalta.

Tämä on asia, jota KENELLÄKÄÄN ei ole oikeus irvistellä tai pilkata. Jotain rajaa.

Vierailija
71/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Natashalla oli joku tukholmasyndrooma ja luotto sieppaajaansa, niin miksi hän sitten pakeni?

Minkä ikäinen hän oli paetessaan? Just täysi-ikäinen, joka saa päättää omista asioista.

En tiedä miksi tämä niin epäilyttää minua. Ehkä juttu on vain niin kamala.

Vierailija
72/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natascha kuvailee kirjassa että yksi selviytymiskeino oli rutiinit.Pyysi Wolfgangia lukemaan iltasadun hänelle koska oli niin tottunut kotona ja se oli tuonut turvallisen olon.Toivoi sieppaajalta ruokia joita oli syönyt kotonaan.

Tyrmässä olo aikanaan Nata pääsi tyrmästä yläkertaan tekemään kotitöitä mutta pako ei olisi ollut mahdollista sillä Wolfgang piti Nataa nälässä joten hänellä ei olisi ollut voimia kamppailla isoa miestä vastaan.

Vierailija
73/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä Natasha ei näyttänyt kuvissa laihalta vaan jopa pulskalta.

Tämä on asia, jota KENELLÄKÄÄN ei ole oikeus irvistellä tai pilkata. Jotain rajaa.

Täh? Tämä ketju näköjään saa sekopäät liikkeelle.

Vierailija
74/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nataschan sekoilut äidistään jossain omassa kirjassaan on toki faktaa joo. /sarkasmi

Ei se äiti mikään juoppo ollut muiden perheenjäsenten mielestä. Natascha halusi purkaa vain äitiinsä elämänsä epäonnistumiset.

Ahaa, nyt Ntascha on sinusta epäonnistunut vai? Epäonnistunut missä, voisitko kertoa?

Vierailija
75/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöllä ei ollut mitään menetettävää. Silloin kaikki keinot ovat "sallittuja".

"Ei mitään menetettävää?"

Hän selvisi hengissä. Ei olisi ehkä selvinnyt, jos olisi yrittänyt tappaa. Onhan se sieppaajakin voinut uhata, että jos yrität paeta tai vahingoittaa minua, niin käyn lahtaamassa koko sinun perheesi.

Juuri näin sieppaaja teki. Hän uskotteli Nataschalle, että jos tämä yrittää julkisella paikalla pyytää apua, hän tappaa Nataschan ja sivullisia.

Odotan, koska joku sanoo "mä en olis ainakaan uskonut". Av-mammalla on Jack Bauerin mielenmaltti panttivankidraamoissa.

Repesin viimeiselle lauseelle. :D

Mutta ihan ymmärrettävää, että defenssit aktivoituvat tällaisia asioita ajatellessa. "Minä ainakin tekisin niin ja onnistuisin..."

Vierailija
76/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi se vuonna 2008 paljastunut insestitapaus on vielä järkyttävämpi. Senkin paljastumisesta on jo 9 vuotta.😯 Muistan vielä aika kirkkaasti, kun siitä uutisoitiin aika paljon.

Mitähän heille kuuluu?

Vierailija
77/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olisin varmasti tappanut tuon äijän jo kauan sitten. Puraissut vaikka nupin irti mulkusta tai pallit murskaksi, jos en olisi muuta keksinyt.

Mä olisin kuristanut sen sukkahousuilla. 

Haha, on sulla fantasiat....pikkutyttö. Iso mies ja sinä, entä sitten kun oisit epäonnistunut? (Ei jos) Että khyl sääki turuus...kuristit juuh.

Vierailija
78/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ollut. Kirjoittaja asettui niin Kampuschin yläpuolelle, kuin ihminen vain osaa ja voi.

Kirjoittaja arvostaa suuresti Kampuschia eikä ikinä usko, että oli itse selvinnyt yhtä hyvin vankeudesta. Mutta Kampusch itse on kertonut onnettomasta lapsuudestaan, ja puhunut myös avoimesti tunnesiteestä sieppaajaansa.

Vierailija
79/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin itsekään haluaisit jatkaa elämääsi jonkun hullun väkivaltaisen miehen kanssa joka nöyryyttäisi ja alistaisi sinua.Natascha pääsi pakenemaan 2006.

Vierailija
80/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja arvostaa suuresti Kampuschia eikä ikinä usko, että oli itse selvinnyt yhtä hyvin vankeudesta. Mutta Kampusch itse on kertonut onnettomasta lapsuudestaan, ja puhunut myös avoimesti tunnesiteestä sieppaajaansa.

Vai oikein oudon symbioosin rakensi, mutta niih, mä arvostan suuresti! Mitä nyt puhun paskaa asiasta, mistä en edes tiedä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi