Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko selvinnyt yhtä täysjärkisenä, jos olisit Natascha Kampusch?

Vierailija
17.05.2017 |

Mitä mieltä? En osaa itse yhtään sanoa koska koko ajatus on liian karmiva.

Tarkoitan tasapainoisuudella sitä, että Natascha antoi itsestään haastattelussaan hämmästyttävän tasapainoisen kuvan ja muutenkin oli järkevän oloinen.

Pidetään kommentit asiallisina, kiitos.

Kommentit (210)

Vierailija
41/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Luultavasti olisin ottanut jollain keinolla hengen itseltäni jossain vaiheessa.

Mä olisin varmaan tappanut sen äijänkäppyrän ja paennut.

Epäilemättä. Jos on hakattu ja aliravittu lapsi, on hiton vaikea tappaa aikuinen.

Vierailija
42/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tämäkin juttu tuntuu niin oudolta kaikintavoin. Miksi sieppaaja ei vaikka yrittänyt paeta? Miksi teki itsemurhan? Heti. Miksei Natasha aiemmin ole päässyt karkuun? Ulkona hän on ollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan vuotta siepattuna virunut itävaltalainen Natascha Kampusch puolusti eilen äitiään oikeudessa. Kampusch, 20, torjui epäilyt siitä, että hänen äitinsä olisi osallistunut jollakin tavalla sieppaukseen.

Juuh, äiti oli juoppo ja hakkasi ja istui sängyn laidalla. Ihme faktoja täällä kyllä kylvetään.

Vierailija
45/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä Natasha ei näyttänyt kuvissa laihalta vaan jopa pulskalta.

Vierailija
46/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan vuotta siepattuna virunut itävaltalainen Natascha Kampusch puolusti eilen äitiään oikeudessa. Kampusch, 20, torjui epäilyt siitä, että hänen äitinsä olisi osallistunut jollakin tavalla sieppaukseen.

Juuh, äiti oli juoppo ja hakkasi ja istui sängyn laidalla. Ihme faktoja täällä kyllä kylvetään.

Natasha on itse kertonut, että hän tunsi äitinsä läsnäolon. Harha huumautuneena.

Vierailija
47/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Natasha on itse kertonut, että hän tunsi äitinsä läsnäolon. Harha huumautuneena.

Juu niin on kertonut, mutta täällä kerrotaan faktoina sitä, että äiti oli oikeasti istunut sängyn laidalla.

Vierailija
48/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Luultavasti olisin ottanut jollain keinolla hengen itseltäni jossain vaiheessa.

Epäilemättä. Jos on hakattu ja aliravittu lapsi, on hiton vaikea tappaa aikuinen.

Mutta onhan sen täytynyt tuntea suunnatonta raivoa sieppaajaa kohtaan. Mikä antaa voimia.

Ja ainahan voi yllättää, väijyä, hämätä jne.

Tytöllä ei ollut mitään menetettävää. Silloin kaikki keinot ovat "sallittuja".

Vierailija
49/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siitä vuoden mutsi -palkinnon jo saakin, jos ei ole sekaantunut lapsensa kidnappaukseen.

Vierailija
50/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu niin on kertonut, mutta täällä kerrotaan faktoina sitä, että äiti oli oikeasti istunut sängyn laidalla.

Ei ole ollut faktoina, vaan kysymyksenä. Mitäpä jos...

Vierailija
51/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan toi Natasha henkisesti vahva. Selvisi. Ja sieppaaja teki itsarin.

Vierailija
52/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan sen täytynyt tuntea suunnatonta raivoa sieppaajaa kohtaan. Mikä antaa voimia.

Miten hitossa yllätät ja väijyt muutaman neliön kopissa, jossa on valvontakamera? Sieppaajillekin muuten kaikki keinot ovat sallittuja.

Vierailija
53/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan toi Natasha henkisesti vahva. Selvisi. Ja sieppaaja teki itsarin.

No joo. Erikoiselta tuntuu.

Vierailija
54/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa yllätät ja väijyt muutaman neliön kopissa, jossa on valvontakamera? Sieppaajillekin muuten kaikki keinot ovat sallittuja.

En nyt muista niin tarkasti, mutta Natasha sai liikkua talossa vapaasti, paitsi silloin kun sieppaajan äiti esim. Oli siellä siivoamassa.

Vierailija
55/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan selviäisi. Aika naivia ap:ltä kuvitella, että se haastattelu hetki vapautumisen jälkeen antoi oikean kuvan Nataschan saamista vaurioista. Ja millaiseksi hän ikinä kykenee elämänsä rakentamaan ja sen millaiseksi saamaan. Aika helvetin iso katkeruus kannettavana ja purettavana hänellä ainakin on. Sen lisäksi että vietiin ja tuhottiin iso osa lapsuutta ja nuoruus niin kauhujen ja joidenkin asioiden kehittymättä jäämisen tai vinoon oppimisen kanssa on iso tekeminen. Turha olla niin sinisilmäinen Ntaschan "hyvän olon" suhteen.

Itse ei takuulla olisi selvinnyt tuosta vain jatkamaan elämää nin kuin sen haluaisin elää. Tuskinpa ois kumppania joka mua ymmärtäisi.

Vierailija
56/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei mitään menetettävää?"

Hän selvisi hengissä. Ei olisi ehkä selvinnyt, jos olisi yrittänyt tappaa. Onhan se sieppaajakin voinut uhata, että jos yrität paeta tai vahingoittaa minua, niin käyn lahtaamassa koko sinun perheesi.

Vierailija
57/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon sitkeys-geeniin. Tiedän perheitä, joista toisen perheen lapsista on tullut perheellisiä työssäkäyviä ihmisiä ja toisen perheen lapset joutuneet hunningolle ja sanoisi että selviytyneillä oli hurjempi lapsuus.

Mitähän säkään kenenkään henkisistä oloista suljettujen neljän seinän sisällä tiedät.

Vierailija
58/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei mitään menetettävää?"

Hän selvisi hengissä. Ei olisi ehkä selvinnyt, jos olisi yrittänyt tappaa. Onhan se sieppaajakin voinut uhata, että jos yrität paeta tai vahingoittaa minua, niin käyn lahtaamassa koko sinun perheesi.

Juuri näin sieppaaja teki. Hän uskotteli Nataschalle, että jos tämä yrittää julkisella paikalla pyytää apua, hän tappaa Nataschan ja sivullisia.

Odotan, koska joku sanoo "mä en olis ainakaan uskonut". Av-mammalla on Jack Bauerin mielenmaltti panttivankidraamoissa.

Vierailija
59/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä kirjassa välttämättä ole edes kaikki faktaa. Miten hän olisi edes pystynyt kehittymään normaaliksi aikuiseksi? Hänellä ei ole ollut ikätoveteita, ei yhteyttä ulkomaailmaan. Kaikki normaali pois. Kuukautiset kaikki on alkaneet vankeudessa.

Vierailija
60/210 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vahva luonne selviytyy lähes mistä vain. Toisille pienetkin vastoinkäymiset aiheuttavat romahduksen ja toisilta kuolee läheisiä paljon ja sisulla jatkavat elämäänsä. Huomaahan sen täältäkin, vuosien terapiaa koska äiti oli kylmä vaikka muutoin oli kaikki hyvin, esim ei alkoholismia, väkivaltaa tms, äiti oli vain etäisen kylmä. Toisilla hyväksikäyttöä, perheväkivaltaa jne ja ovat aikuisina tasapainoisia ja hyviä vanhempia lapsilleen, osaavat katkaista pahan kierteen. Eli summasummarum: luonne ratkaisee miten kestät asioita.

Tämäkin on ihan turhaa vertailua, kyse on myös siitä, millaiset odotukset kelläkin on elämää kohtaan. Jos ne odotukset olivat hyvässä elämässä niin ei tyydy kuin hyvään. Jos taas on lapsena hakattu niin osaa olla onnellinen jostain sellaisesta, mikä ei sille jolla odotukset oli korkeammalla riitä. Henkisellä väkivallalla voi olla paljon pahemmat seuraukset, kuin alkoholistin lapsena kasvamisella. Ainakaan ei kukaan ei hyväksy alkkisvanhempaa. Sen sijaan henkiset kusettajat saattavat olla yhteisönsä kehumia ihmisiä.

Nataschan kohdalla ei voi oikein verrata kumpiinkaan, koska kyseessä ei olleet vanhemmat millään muotoa. Olet tyhmä lehmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän