Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te muut työttömät teette päivisin?

Vierailija
15.05.2017 |

Olen työttömänä nyt ensimmäisestä kertaa 6 vuoteen ja en saa millään päiviä kulumaan. Joka päivä etsin työpaikkoja ja laitan hakemuksia, mutta ei niilläkään koko päivä kulu. Haluaisin jo niin kovasti päästä töihin etten tylsistyisi kotona. Miten te muut saatte päivänne kulumaan?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkumaraton fleshlightin kanssa. Oma ennätys on 7 kertaa päivässä.

Vierailija
22/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..tuntuu vieraalta, että joku ei keksi työn ulkopuolelta tekemistä. Kannattaa elää niin ettei työ ole se koko elämä.

Mä kanssa ihmettelen ihan suuresti, ja vähän suren niitä ihmisiä jotka ei keksi mitään muuta ajanvietettä kuin työnteon. Toki työnteosta on nyt viime vuosina tullut pyhä lehmä, jonka pitää ajaa kaiken henkilökohtaisen elämän, perheen ja parisuhteen edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vasta jäänyt työttömäksi eli olet varmaan ansiosidonnaiselle niin ehkä sulla on rahaa tehdäkin jotain. 

Luuletko, että kaikkien ansiosidonnainen on suurikin summa?

Vierailija
24/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään noin klo. 8.00

Käyn suihkussa, juon teetä, syön aamupalan.

Menen klo. 9.30 alkavaan ruokajakoon. Katson tarvitseeko käydä kaupassa. Jos käyn kaupassa, menen ensin kirjastoon lukemaan lehtiä ja katson onko tullut hyviä kirjoja.

Kotiin laittamaan ruokaa.

Nettiin.

Ulos liikkumaan. Suihkuun.

Nettiin.

Jossain vaiheessa iltaa illallinen. Tv:n katselua, kirjan lukemista ja nettiä.

Iltatee ja suihkuun.

Siinäpä se.

Oot sä ainakin puhdas, vai jotenkin neuroottinen?

Vierailija
25/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työttömänä nyt ensimmäisestä kertaa 6 vuoteen ja en saa millään päiviä kulumaan. Joka päivä etsin työpaikkoja ja laitan hakemuksia, mutta ei niilläkään koko päivä kulu. Haluaisin jo niin kovasti päästä töihin etten tylsistyisi kotona. Miten te muut saatte päivänne kulumaan?

Teemme töitä.

;)

Vierailija
26/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin hyvin. Eniten pelkään että joudun ns. paskaduuneihin työkkärin taholta.

Vierailija
27/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija, mutta oikeasti hommaa on tosi vähän tällä hetkellä osin vaikean elämäntilanteen vuoksi, joten lasken itseni melkolailla toimettomaksi. Teen siis pari tuntia päivässä kouluhommia. Aamulla herään aikaisin, syön pitkään aamupalaa, päiväsaikaan lenkitän koiraa, pesen pyykkiä, siivoan, katson sarjoja, roikun netissä.. Toisinaan teen myös ruuan, mutta meillä poikaystävä hoitaa yleensä tuon ruokapuolen kun siitä tykkää enemmän kuin minä. Yleensä tässä vaiheessa päivää kello onkin jo neljä ja poikaystävä pääsee töistä. Illalla jos oon yksin kotona niin alkaa jo vähän tylsistyttää, mutta kaupungilla ruuhka-aikaan hetken shoppailtua tai kierreltyä onkin taas ihana mennä kodin rauhaan :) Arkipäivät siis tälläisiä, viikonloppuna teen sit usein kaikkia lomailujuttuja ja yritän pitää sen rytmin että arkipäivät on rutiininomaisia ja viikonloppuna puuhaillaan extraa, tuo rytmiä ja rutiinia elämään ja pysyy joku tolkku päässä :') Mutta tosiaan kannattaa hankkia koira, se on ihmeellinen piristäjä ja hyvinvointia ylläpitävä voima.

Vierailija
28/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lapset päiväkotiin, katson netflixiä/yle arenaa/roikun av:lla sen 4h.

Sitten lapset päiväkodista,kotihommia ,ruuan laittoa ,lapset ulkoilee.

Lapset nukkumaan, taas ruutu aikaa loppuilta kera herkkujen.

Vuodessa olen kerännyt 18kg tällä metodilla...

Vierailija
29/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runkkumaraton fleshlightin kanssa. Oma ennätys on 7 kertaa päivässä.

Xhamster rulettaa. Päivät menee rattoisasti.

Vierailija
30/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan ja ulkoilutan työssäkäyvien kavereiden eläimiä. Hevosia ja koiria pääasiassa. Tykkään hevosista ja haluaisin sellaisen itsekin, mutta eihän työttömällä ole varaa sellaiseen. Nyt saan ihan ilmaiseksi liikutella toisten hevosia. Tänään olin kaverin issikalla kaksi tuntia maastossa, huomenna käytän toisen kaverin raviruunaa radalla.

Muuten puuhailen kotona kaikkea kehittävää. Luen, kirjoitan, teen käsitöitä, hoidan puutarhaa ja pidän naapurin vanhalle emännälle seuraa.

Vierailija
31/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen osa-aikaisia töitä omalla alallani, mutta minulla on paljon ihan turhia vapaapäiviä. Saan palkan lisäksi työttömyysturvaa ja asumistukea. Silloin kun ei ole töitä, nukun pitkään. Käyn suihkussa ja mikäli aion mennä ulos, meikkaan ja pukeudun. Selailen nettiä ja mietin mitä tekisin kunnes tulee nälkä. Yritän keksiä itselleni jotain mahdollisimman edullista mutta ravitsevaa ruokaa. Käyn kaupassa ja kokkaan itselleni jotain. Mieheni tulee illalla töistä, yleensä keksin hänellekin jotain ruokaa tai sitten hän kokkaa meille molemmille. Illalla vietämme aikaa yhdessä keskustellen, katselemme sarjoja tai kumpikin somettaa tahoillaan.

Jonain päivinä innostun tekemään käsitöitä tai leipomaan. Näen vuorotyötä tekevää ystävääni silloin kun hänellä on viikolla vapaapäiviä. Olen ihan liikaa sisällä tekemättä yhtään mitään ja se ahdistaa. Olen raskaana ja vointi on välillä huono, vakipaikkoja omalta alalta en kehtaa edes hakea.

Vierailija
32/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään aamulla n. klo 9. Keitän kahvia ja syön aamiaista noin 45 min. ja samalla selaan nettiä tai luen kirjaa (päivän paras hetki).

Menen koneen ääreen ja alan tehdä kirjanpitoa.

Nyt joku lukee että sähän et oo työtön. Työkkärin mukaan kuitenkin olen työtön työnhakija ja teen kirjanpitoa n. 15-20 h/viikossa. Voisin tehdä niin paljon tai vähän kuin haluan, mutta tällä hetkellä olen tyytynyt ansiosidonnaisen päivärahan nauttimiseen palkan ohella.

Jos onkin kaunis päivä saatan skipata työt ja lähteä lenkille/kauppaan/kirpparille.

Iltapäivällä syön lounaan ja illan pelaan tietokonepeljä, luen kirjaa tai katson tv-sarjoja/youtubea.

Vierailija
33/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää on. Koirien kanssa hengailen. Oikein mihinkään ei ole varaa, vaikka aikaa olisi.

Vierailija
34/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen käsitöitä, luen, opiskelen. Jälkimmäistä enimmäkseen avoimen yliopiston verkkokursseilla.

Ja tietenkin kasvatan, kalastan ja keräilen sitten, kun se aika koittaa, siis lähinnä poimin marjoja kun ne taas kypsyvät.

Äläpäs liikaa täällä julkisesti huutele. Meidän kaikkien kunnioittama ja rakastava Isä Aurinkoinen, pääministeri tahi paperimies ministeri saattaa väijyä täällä palstalla. Saavat vielä tietää, saat luonnosta jotain ilmaiseksi. Ja sehän ei käy! Kohta joudu maksamaan tuosta vastikkeettomasta tulostasi. Raippaa sietäisit!

Vierailija
35/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivät kuluu hienosti koiran kanssa "seurustellessa" ja ulkoillessa, telkkaria katsellessa, lueskellessa. Välillä käyn tietty kaupoissa tai lounaalla, joskus lähden päiväreissulle johonkin lähistölle, käyn jossain museoissa, katselen paikalliset kaupat ja käyn syömässä. Kyläilen kavereilla ja käyn äitiäni tervehtimässä. Ei mitään ongelmaa, 2,5v nyt ollut kotona.

Kuulostaa ihan samalta kuin minun arki (+käyn töissä joitain päiviä/kk ja lisäksi auttelen isovanhempia). Itsellä nyt jatkunut vuoden ja olen totaalisen kyllästynyt, enkä ymmärrä miten ihmiset jaksaa masentumatta? Itse siis kauhulla mietin, että jos vielä toinen vuosi menee näin.. Kiinnitin vaan huomiota tuohon, että "ei ongelmaa", niin mietin että miten sen teette :D

Vierailija
36/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivät kuluu hienosti koiran kanssa "seurustellessa" ja ulkoillessa, telkkaria katsellessa, lueskellessa. Välillä käyn tietty kaupoissa tai lounaalla, joskus lähden päiväreissulle johonkin lähistölle, käyn jossain museoissa, katselen paikalliset kaupat ja käyn syömässä. Kyläilen kavereilla ja käyn äitiäni tervehtimässä. Ei mitään ongelmaa, 2,5v nyt ollut kotona.

Kuulostaa ihan samalta kuin minun arki (+käyn töissä joitain päiviä/kk ja lisäksi auttelen isovanhempia). Itsellä nyt jatkunut vuoden ja olen totaalisen kyllästynyt, enkä ymmärrä miten ihmiset jaksaa masentumatta? Itse siis kauhulla mietin, että jos vielä toinen vuosi menee näin.. Kiinnitin vaan huomiota tuohon, että "ei ongelmaa", niin mietin että miten sen teette :D

Siis jos tekisit töitä 40h viikossa niin et olisi kyllästynyt? Kyllä sitä monesti masentuu, jos ei oikeasti ole rahaa tehdä oikein mitään. Helposti passivoituu ja jää vain kotiin. Mutta jos on kuitenkin varaa harrastaa ja olla aktiivinen työttömänäkin niin ehkä itse näe mitä lisäarvoa jokin perusduuni, jota tehdään vaikka vain rahan takia niin elämään toisi. 

Vierailija
37/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herään noin klo. 8.00

Menen klo. 9.30 alkavaan ruokajakoon. Katson tarvitseeko käydä kaupassa. Jos käyn kaupassa, menen ensin kirjastoon lukemaan lehtiä ja katson onko tullut hyviä kirjoja.

Nettiin.

Nettiin.

Iltatee ja suihkuun.

Siinäpä se.

Missä päin on ruokajako joka päivä? Täällä on kahdesti viikossa.

Nummelassa on ma-la

Vierailija
38/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vasta jäänyt työttömäksi eli olet varmaan ansiosidonnaiselle niin ehkä sulla on rahaa tehdäkin jotain. 

Luuletko, että kaikkien ansiosidonnainen on suurikin summa?

En luule. Mutta ilmeisesti kuitenkin suurempi kuin työttömyystuki. Lisäksi kaikki asiat joita listasin olivat maksuttomia paitsi silloin tällöin kahvittelu ja lounastaminen.

Vierailija
39/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herään noin klo. 8.00

Nettiin.

Nettiin.

Iltatee ja suihkuun.

Siinäpä se.

Oot sä ainakin puhdas, vai jotenkin neuroottinen?

Haluan saada yöhien pois ja ihanan raikkaan olon aamuksi. Päivällä käyn juoksemassa, joten olen hiessä ja illalla pesen itseni muuten vaan. On mukava mennä lämpimän suihkun jälkeen nukkumaan.

Vierailija
40/99 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 krt suihkussa?

Aamusuihkussa yöhiki pois ja raikas olo aamuksi. Päivällä käyn juoksemassa ja olen hikinen, illalla muuten vaan.