Vaatekaupassa asioivat, teette myyjän työn PALJON helpommaksi, jos
1. Viette vaatteet takaisin OIKEILLE paikoilleen. Minun täytyy usein rampata jatkuvasti sovituskoppien ja vaateosastojen välillä, sillä vaatteet on joko jätetty sovituskoppiin tai lähimpään vaaterekkiin, johon vaate ei kuulu.
2. Jos tutkitte vaatepinoa, laitatte vaatteet takaisin jonkinlaiseen pinoon. Turhauttaa, kun pöytä, jossa oli vähän aikaa sitten kauniisti viikattuja vaatepinoja, onkin yhtäkkiä kasa vaatteita sikin sokin.
3. Ette roskaa kauppaa. Ihan ihmeellisiä tavaroita ja roskia löytyy aina kaupoista.
myyjä
Kommentit (208)
Öhh, se asiakas ei ole myyjä, ei töissä kaupassa vaan asiakkaana eikä hänelle makseta palkkaa, toisin kuin myyjälle. Joten?
Ja jos asiakkaat tekevät kaikki hommat siellä (halparääsy)kaupassa, ei kohta ole myyjälle enää töitä, kun somettelusta työaikana ei käsittääkseni makseta palkkaa vaatekaupan myyjille.
Mitähän se myyjä on palkattu sinne liikkeeseen tekemään? Voinhan mä samalla käydä varaston puolelta katsomassa, löytyiskö sieltä jotain sopivaa, ja tullessani tuoda kasan vaatteita ne vaaterekkiin ripustaa. Voin myös omat ostokseni kassaan lyödä, kun osaan sen tehdä, kun on kokemusta kaupassa työskentelystä. Ota sä sit palkka "työstäsi".
Vierailija kirjoitti:
Ne luetellut asiat on myyjän tehtäviä! Joskus kyllä ihmetyttää asiakkaiden toiminta. Jonotin eilen kukkakaupassa, oli pitkä jono, ja kuulin, kun myyjä kysyi asiakkailta että kauanko kukat on paketissa. Että tarviiko kostuketta kukkiin. Kerta toisensa jälkeen vastaus oli : ai kuinka niin?, No, me eka käydään pikapikaa tuos kaupassa ja sit ajetaan sinne. , eka kydään siellä ja sit täällä...ym selostuksia kuinka päivää aikoo viettää, mutta kysymykseen "kuinka kauan" kukaan ei varsinaisesti vastannut, ennenkun parin kysymisen jälkeen. Sit arvuuteltiin sitä, että meniskö 40.. eikun 50..eikun no, ehkä suunnilleen 45minuuttia. Tuli vaan mieleen, että ei kai se myyjä tarvitse kun sunnilleen sen ajan, ei tarkkaa minuuttiaikataulua, ja pienessä liikkeessä ne keskustelut kuuli, niin jonokin olisi liikkunut ripeämmin, kun olisi jo varautunut tuohon kysymykseen. Myyjä parka, tekee toki työtään josta palkan saa.
Ei ihmiset ymmärrä mikä on relevanttia ja mikä ei se on tässä tapauksessa myyjän tehtävä arvioida sepustuksesta tarviiko kostuketta vai ei. Myyjä voi auttaa asiaa kysymyksen paremmalla muotoilulla esim. onko kukat alle tunnin paketissa? Ja sitten tarvittaessa esittämällä lisäkysymyksiä.
Jaa että asiakkaan pitää tehdä myyjän työ helpommaksi tekemällä osan myyjän töistä? :DDDD
Mitä jos laitettaisiinkin työttömyysturva vastikkeelliseksi ja työttömät ilman palkkaa viemään niitä vaatteita paikalleen? Ehkä silloin olisit viimein tyytyväinen, ettei sinun tarvitse tehdä niitä tehtäviä, jotka sinulle kuuluvat ja joista saat palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne luetellut asiat on myyjän tehtäviä! Joskus kyllä ihmetyttää asiakkaiden toiminta. Jonotin eilen kukkakaupassa, oli pitkä jono, ja kuulin, kun myyjä kysyi asiakkailta että kauanko kukat on paketissa. Että tarviiko kostuketta kukkiin. Kerta toisensa jälkeen vastaus oli : ai kuinka niin?, No, me eka käydään pikapikaa tuos kaupassa ja sit ajetaan sinne. , eka kydään siellä ja sit täällä...ym selostuksia kuinka päivää aikoo viettää, mutta kysymykseen "kuinka kauan" kukaan ei varsinaisesti vastannut, ennenkun parin kysymisen jälkeen. Sit arvuuteltiin sitä, että meniskö 40.. eikun 50..eikun no, ehkä suunnilleen 45minuuttia. Tuli vaan mieleen, että ei kai se myyjä tarvitse kun sunnilleen sen ajan, ei tarkkaa minuuttiaikataulua, ja pienessä liikkeessä ne keskustelut kuuli, niin jonokin olisi liikkunut ripeämmin, kun olisi jo varautunut tuohon kysymykseen. Myyjä parka, tekee toki työtään josta palkan saa.
Ei ihmiset ymmärrä mikä on relevanttia ja mikä ei se on tässä tapauksessa myyjän tehtävä arvioida sepustuksesta tarviiko kostuketta vai ei. Myyjä voi auttaa asiaa kysymyksen paremmalla muotoilulla esim. onko kukat alle tunnin paketissa? Ja sitten tarvittaessa esittämällä lisäkysymyksiä.
Oikeessa oot, myyjä olis voinut kysymyksensä paremmin muotoilla. Mun edessä oli monta jonossa ja siinä kukkia valitessakin satuin kuulemaan, että yksikään asiakas ei kysymykseen "kuinka kauan" vastannut esim että ootas..hmm..ehkä tunnin. Kun ei se myyjä tiedä, missä teidän Maija-mummi ja Raija-kummi asuu, lähellä vai kaukana jne... mut ei ollut niin iso asia, että mun elämää jää häiritsemään, ja kukkakaupassa aion tulevaisuudessakin asioida, kun tarvetta ilmenee :)
Olen mies ja on ihanaa käydä kerran vuodessa vaatekaupassa. Nuoret naiset katsovat kehoani ja vaatteitani ja saan palvelua heti!
Vierailija kirjoitti:
1. Viette vaatteet takaisin OIKEILLE paikoilleen. Minun täytyy usein rampata jatkuvasti sovituskoppien ja vaateosastojen välillä, sillä vaatteet on joko jätetty sovituskoppiin tai lähimpään vaaterekkiin, johon vaate ei kuulu.
2. Jos tutkitte vaatepinoa, laitatte vaatteet takaisin jonkinlaiseen pinoon. Turhauttaa, kun pöytä, jossa oli vähän aikaa sitten kauniisti viikattuja vaatepinoja, onkin yhtäkkiä kasa vaatteita sikin sokin.
3. Ette roskaa kauppaa. Ihan ihmeellisiä tavaroita ja roskia löytyy aina kaupoista.myyjä
Se on teidän duuni pitää ne hyllyt järjestyksessä. Luuletko että sulle perseellä istumisesta maksetaan?
Sama niille tuotteille väärissä paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä, mutta miksi ne vaatteet pitää pistää pinoihin? Tosi rasittavaa kaivaa koko pino läpi löytääkseen oman kokonsa, ja vaate on pakko levittää auki, jos haluaa nähdä mallin kunnolla. Ei sitä saa enää taiteltua samannäköiseksi kuin mitä se oli. Typerää ja epäkäytännöllistä.
Markkinoinnin puolella on tutkittu, että siistit pinot lisää myyntiä.
Ei ole mitenkään sattumaa, että kaupat näyttävät siltä kuin näyttävät, muuten jengi saisi ostella varastosta suoraan, jos visuaalisella markkinoinnilla ei olisi mitään väliä.
Epäkäytännöllistä kyllä.
No eihän se myynti lisäänny, jos ne pinot eivät pysy siistinä.
Vierailija kirjoitti:
3. Ette roskaa kauppaa. Ihan ihmeellisiä tavaroita ja roskia löytyy aina kaupoista.myyjä
1. Tostahan sulle maksetaan.
2. Tostahan sulle maksetaan.
3. Tostahan sulle maksetaan, että pidät huolta yleisestä siisteydestä. Mutta onhan se jos tahallaan heittää sen tikkaripaperin, niin väärin. Mutta jos esimerkiksi sovittaessa taskussa lentää, eikä huomaa. Niin tostahan sulle maksetaan.
Itse en ainakaan vie tavaroita sovarista pois. Tai jos vien, niin en laita niitä mitenkään täydellisesti henkariin. Kiire on jo seuraavaan kauppaan ja just sillä ajatuksella olen liikkeellä että myyjäthän saavat palkkansa tästä työstä mitä tekevät vaatekaupassa.
Kauppajonossa, pyhät tulossa, helvetillisen pitkät jonot. Asiakas maksaa 500€ setelillä, myyjä kysyy, että voisko maksaa kortilla tai olsko pienenpää rahaa. Ei. Myyjä säntäilee kyselemässä toisilta kassoilta ym vaihtorahaa, lopulta saa annettua rahasta takaisin. Seuraava asiakas, sama toistuu. Asiakas toteaa kassalta lähtiessään kovaan ääneen, olis mulla ollut sopivakin raha, mut aattelin kun edellinenkin viissatasella maksoi, niin maksan minäkin. Melko viihdyttävää näin jälkikäteen ajateltuna.
En vie vaatteita takas, koska siinä menisi isossa kaupassa tosi pitkä aika, kun en yleensä edes muista mistä paikasta ne alunperin otin. Myyjät muistavat nopeammin ja osaavat laittaa kaiken paljon kauniimmin. Sitäpaitsi sehän on heidän hommaa. Sama kai se mitä siellä tekee kun on töissä.
Vierailija kirjoitti:
1. En todellakaan vie, jos ei ole pakko, mä haluan palvelua. Usein asioinkin sellaisissa myymälöissä joissa sitä saa.
2. No joo, jonkinlaiseen pinoon, mutta mä en asiakkaana edelleenkään ole siellä töissä, että ei se samalta tule näyttämään mitä se oli.
3. No, tätä mä en ymmärrä. Miks kukaan tekis mitään tällaista.
Ihan turha niitä on viikata ja pinota, aina joku sotkee. Sitähän se kaupan käynti on, ihmiset tonkii ja etsii ostettavaa ei kenelläkää oo aikaa tuollaiseen ja muutenkin ihan turhaa, joku aina sotkee.
Hei kun tiedät niin miksi sovituskoppiin saa mennä vain yksi henkilö kerralla. Jos on siskon kanssa shoppailemassa ja sovituskoppi on hehtaarin kokoinen niin silti toinen ei saa mennä sisään?
Miksi ihmeessä mä tekisin sun työn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä helpotan teidän työtä ja kierrän kaukaa kaupat, missä vaatteita ei saa sovittaa eikä hypistellä.
Dresmann kuuluu näihin - jos haluaa ostaa vaikkapa vihreän pukupaidan, saat sovittaa vain vastaavaa mustaa, koska myyjien on kuulemma niin hankala laittaa paita takaisin laatikkoon...???
Ihanan asiakaslähtöistä ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on teidän duuni pitää ne hyllyt järjestyksessä. Luuletko että sulle perseellä istumisesta maksetaan?
Sama niille tuotteille väärissä paikoissa.
Se on kyllä ihan puhdasta laiskuutta ja vmäisyyttä jättää kamaa väärille paikoille. Ruokakaupoissakin tulee ihan turhaa hävikkiä, kun joku "aasiakas-aina-oikeassa" vaan jättää kylmätuotteita mihin sattuu, kun "en mää otakaan tätä ja en kyllä jaksa viedä takasinkaan".
Nullius in verba.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä helpotan teidän työtä ja kierrän kaukaa kaupat, missä vaatteita ei saa sovittaa eikä hypistellä.
Dresmann kuuluu näihin - jos haluaa ostaa vaikkapa vihreän pukupaidan, saat sovittaa vain vastaavaa mustaa, koska myyjien on kuulemma niin hankala laittaa paita takaisin laatikkoon...???
Mistä ihmeestä sen tietää, miltä vihreä näyttää, jos valkoista sovittaa? Toki voi yrittää arvata, mutta... siellä ei kai ole tarkoituksena että sieltä ostetaan mitään, käydään vaan katsomassa?
Yritin silmäillä, en nähnyt ainakaan montaa myyjän vastausta. Tässä yksi.
Asiakas. Sinun tehtäväsi ei ole tehdä minun työtäni helpoksi. Ikinä. Minun tehtäväni on tehdä sinulle asioiminen helpoksi. Piste. Parhaimmillaan meillä kaikilla on mukavaa ja saadaan hyvä asiakaspalvelutuokio.
Se vaatteiden viikkaus, palauttelu, kokojen etsiminen, koppiin kantaminen ja palveleminen on työtämme. Jos asiakas sen tekee, olen tehnyt jotain väärin. Ensinnäkin, vaatteet ovat lopulta väärissä paikoissa ja asiakas ei saa hyvää kokemusta, jos joutuu rundaamaan ympäri kauppaa palauttelemassa. Toiseksi, jos haluat olla kassamyyjä, mene Prismaan. Vaatekaupassa työhon kuuluu ihan älyttömästi tuota valmistavaa työtä, siistimistä ym, ei pelkkää rahastusta.
Tiedän, että olen nyt vähän eri asemassa, en ole isossa nuorten vaateketjussa. Isossa yksikössä kyllä, mutta vähän "fiinimmässä" kaupassa . Sellaisessa, missä panostetaan asiakkaisiin, missä myyjälle kuuluu todella paljon ja laajasti tehtäviä, meille on suotu resursseja myös toteuttaa ne niin, että asiakas on keskiössä, tehdä oikeaa myyntityötä. Se kassapuoli on vain pieni murto-osa, pieni rutiini kaiken muun lopussa.
En vie vaatteita takaisin ellei ole joku 1-2 vaatekappaletta kyseessä, myyjien homma järjestää ne. En roskaa ja yritän olla sotkematta mutta ne viikatut pinotkin ovat ärsyttäviä, ne menee väkisin sekaisin koska yleensä ne on viikattu epäkäytännöllisesti ettei kokoa näy helposti jolloin pitää käydä jokaikinen kappale läpi ennen kun löytää sen pohjalla olevan tarvitsemani koon.