Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatekaupassa asioivat, teette myyjän työn PALJON helpommaksi, jos

Vierailija
14.05.2017 |

1. Viette vaatteet takaisin OIKEILLE paikoilleen. Minun täytyy usein rampata jatkuvasti sovituskoppien ja vaateosastojen välillä, sillä vaatteet on joko jätetty sovituskoppiin tai lähimpään vaaterekkiin, johon vaate ei kuulu.
2. Jos tutkitte vaatepinoa, laitatte vaatteet takaisin jonkinlaiseen pinoon. Turhauttaa, kun pöytä, jossa oli vähän aikaa sitten kauniisti viikattuja vaatepinoja, onkin yhtäkkiä kasa vaatteita sikin sokin.
3. Ette roskaa kauppaa. Ihan ihmeellisiä tavaroita ja roskia löytyy aina kaupoista.

myyjä

Kommentit (208)

Vierailija
141/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo pari vuotta tehnyt myyjien työn vieläkin helpommaksi tilaamalla vain netistä. 

Sama täällä, paikallinen tollo kenkäkauppa (hankala : D) jää ilman kenkäfriikin ostoksia, samoiten vaatekaupat, eipä niistä tule ostettua. Netistä kun tilaa, saa kotona sovittaa ja miettiä muutaman päivän, tarvitseeko tuotteen todella.

Myyjät on katoava luonnonvara.

Vierailija
142/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mielummin paikoissa jossa myyjä katsoo vaatteen kunnon sovituksen jälkeen. Vaikka on siinäkin omat sävärit jos edellinen sovittaja on jättänyt ihohilseensä tai meikkinsä vaatteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan kuuluu ihan perus käytöstapoihin....Ei se myyjän työ missään halpavaatektejussa (HM, Gina tricot, Seppälä) oo juosta viemässä niitä vaatteita kopeilta paikoilleen. Kalliissa kaupassa voi tämän ymmärtää, koska vaatteiden hintaan sisältyy myös "palvelumaksu" ja myyjät saavat parempaa palkkaakin. Varsinkin ihana varmasti joskus perjantai-iltapäivällä kun kaupassa on paljon asiakkaita ja jonot on pitkiä, alkaa kiikuttamaan asiakkaiden jättämiä rättejä takaisin paikoilleen, koska ite eivät viitsi. Siinä sitten asiakkaat saa yksinään ihmetellä, miksi jono etenee niin hitaasti.

Tosta viikkaamisesta kyllä sen verran että aika harva asiakas osaa ne vaatteet viikata oikein. Siksi nää tällaset myyntipöydät massavaatekaupoissa on aika huono idea-

Vierailija
144/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, tulen sinne kauppaan ostamaan vaatteita, en helpottamaan sun työtäsi. Vittu tätä suomalaista palvelukulttuuria. :D

Vierailija
145/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta kertaa nähty... haetaan (kesä)työnekijää...selitetään hakijoille, että tehtäviin kuuluu astioiden keräilyä, pöytien pyyhkimistä jne... joku innokas paikan saakin. Monta kertaa n. kahden viikon päästä henkilö keksii, että laitetaan lappu, että asiakkaat tekee nuo asiat. Sanon että ei laiteta. Mä olen pahis ja kalkkis ja nipo, kun vaadin henkilöä tekemään työn johon hänet on palkattu. Sitä työntekijää ei tarvittaisi ilman noita tehtäviä, tai ainakin tunnit tippuisi radikaalisti. Ne ahkerat ei yleensä takaisin tule, ainakaan monesti, kun ne opiskelee ja valmistuu ja löytää oman työpaikan.

Vierailija
146/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän ne vaatepinot laittaa konmarityylisesti pystyyn? Kokolaput väliin niinkuin cd-levyhyllyissä aakkoset. Vai toimisiko sekään...

Vierailija
147/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, miten monet puolustelee täällä omaa itsekästä käytöstään. Vau, sinä olet nyt ASIAKAS, kyllä sinulla on oikeus olla noudattamatta kaupan ohjeita ja määrittää, mikä on myyjän työtä ja mikä ei.

Todellisuudessa et voi tietää, mikä minkäkin kaupan myyjän toimenkuvaan kuuluu. Kaupoissa, joissa pyydetään viemään vaatteet paikoilleen, on ne ohjeet ihan syystä. Luultavasti liike ei halua palkata ylimääräisiä työntekijöitä sen takia, että asiakkaateivät viitsi palauttaa vaatteita paikoilleen. Ja vaikka sinun mielestäsi pitäisikin palkata, niin ei se niiden myyjien syy ole, että liikkeellä on tällainen linja. Voit ehkä kuvitella, kuinka tympäisee, kun kiire on kova, ja sitten tulee kuninkaallisia leikkiviä asiakkaita, joita pitäisi paapoa, vaikkei se kuulukaan työnkuvaan ja aikaa ei ole.

En ole ollut vaatemyyjänä mutta ruokakaupassa kyllä. Joistain asiakkaista tuli sellainen fiilis, että oikein nauttivat myyjien kyykyttämisestä ja omasta "asemastaan" niiiiiiin tärkeänä asiakkaana. Itselleni ainakin tulee mukava fiilis, kun vien vaatteet pyydetysti paikoilleen ja voin ajatella, etten ainakaan tehnyt kenenkään työpäivästä hankalampaa/raskaampaa. Tervehdin iloisesti, olen kohtelias ja kiitän. Ihan tarpeeksi raskasta on varmasti muutenkin myyjän työ, kiva jos voin jonkun työpäivää piristää/helpottaa edes vähän.

Jos asioit massahalpatyövvoimavaatteita myyvissä liikkeissä, hyväksyt samalla sen, että myyjillä ei ole aikaa palvella sinua samalla tavoin kuin pienissä putiikeissa. Tämä on se idea! Halpaa tuotetaan halvalla.

Vierailija
148/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne luetellut asiat on myyjän tehtäviä! Joskus kyllä ihmetyttää asiakkaiden toiminta. Jonotin eilen kukkakaupassa, oli pitkä jono, ja kuulin, kun myyjä kysyi asiakkailta että kauanko kukat on paketissa. Että tarviiko kostuketta kukkiin. Kerta toisensa jälkeen vastaus oli : ai kuinka niin?, No, me eka käydään pikapikaa tuos kaupassa ja sit ajetaan sinne. , eka kydään siellä ja sit täällä...ym selostuksia kuinka päivää aikoo viettää, mutta kysymykseen "kuinka kauan" kukaan ei varsinaisesti vastannut, ennenkun parin kysymisen jälkeen. Sit arvuuteltiin sitä, että meniskö 40.. eikun 50..eikun no, ehkä suunnilleen 45minuuttia. Tuli vaan mieleen, että ei kai se myyjä tarvitse kun sunnilleen sen ajan, ei tarkkaa minuuttiaikataulua, ja pienessä liikkeessä ne keskustelut kuuli, niin jonokin olisi liikkunut ripeämmin, kun olisi jo varautunut tuohon kysymykseen. Myyjä parka, tekee toki työtään josta palkan saa.

Voi ei, pienessä liikkeessä kuuli keskustelut! Kyllä suomalainen ansaitsee kukkakauppaankin sen robottikassan, joka paketoi koneellisesti joka nipun samalla lailla. Ettei vain joku joudu kuuntelemaan keskustelua.

Olin itsekin eilen kukkakaupassa asioimassa, esitin kysymyksiä ja sain hyvää palvelua. Saattoi mennä jopa useita minuutteja, ja varmasti joku joutui jonottaessaan kuuntelemaan, kuinka kyselin kukan hoito-ohjeita. Voi argh. Menkää sinne markettiin ja ostakaa pirkka-ruusuja, jos noin ahdistaa.

No, en nähnyt mitään syytä leikkiä, että en tiedä kuinka kauan kukat on paketissa. Kukaan ei kysynyt hoito-ohjeita eikä muutakaan. Kun ei vaan voinut välttyä kuulemasta. Ja ei, ei ole tapana kyylätä ihmisten keskusteluita, on usein kuulokkeet niin en kuule. Mutta usein olen huomannut, että asiakkaat valittaa palvelun hitaudesta, mutta kun itse pääsee asioimaan, niin sit se kiire häviää. Siis käytän itsekin aikaa asioideni hoitamiseen ja kyselen ja vaikka varmistan, että ymmärsin oikein, mutta yritän parhaani mukaan pysyä asiassa, enkä "eksy" puheissani kaikkeen, mikä ei liity asiaan yhtään mitenkään... Toimin siis väärin?

Vierailija
149/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin asian vierestä kysyisin, että miksi niitä vaatepinoja on pöydillä niin paljon? Olisi helpompaa ja mukavampaa ja siistimpää, jos olisi edes A4-arkin verran tyhjää tilaa, jolle voisi sopivaa paitakokoa tai -väriä etsiessään laskea ne epäsopivat vaatteet joita ei ole availlut. Nyt pinkkoja on vieri vieressä - onko tarkoituksena täyttää kaikki mahdolliset tasot vai mitä?

Vierailija
150/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun maksutapahtuman automatisoituminen vie kaupan alalta muutaman tuhatta työpaikkaa, nämä samat myyjät oikein rukoilevat, että tulkaa tänne sotkemaan pinkkoja.

Kyllä hymyilyttää noin yksinkertaiset ihmiset. Ei ole myyjien päätettävissä montako palkataan, johto pitää huolen, että myyjien määrä pideetään minimissä ja asiakkaiden jälkien siivoamiseen ei tuhlata resursseja, koska se ei tuota mitään.

Eli sä suuressa viisaudessasi arvelet, että automaattikassojen tultua siellä vaatekaupassa ei ole ketään muita kuin vartiointiliikkeen mies? Ei kyllä sinuna naurattaisi.

Nk kivijalkakaupat ovat jo nyt huolissaan, kun ihmiset tilaavat netistä ja vieläpä usein ulkomaalaista verkkokaupoista. Mitä enemmän palvalua muutetaan itsepalveluksi, sitä enemmän asiakkaat siirtyvät verkkokauppojen asiakkaiksi. Olet ehkä sen verran nuori, että et muista, miten pankkitoimihenkilöille kävi, kun asiakkaat alkoivat hoitaa pankkiasiansa itse ensin maksuautomaattien ja sitten verkkopankin kautta. 

En tiedä, oletko sinä nuori vai vanha, mutta punainen lanka on kyllä nyt jotenkin hukassa jutuissasi.

Olen niin vanha, että olen ollut työssäkäyvä aikuinen aikana, jolloin ei ollut vielä edes pankkiautomaatteja. Silloin mentiin pankin konttoriin nostamaan käteistä, jolla sitten saattoi maksaa ostoksiaan. Myös laskut kiikutettiin pankkiin, jossa pankkivirkailija maksoi ne asiakkaan tililtä. Pankkeja oli siihen aikaan joka nurkalla ja jokaisessa pankissa henkilökuntaa tekemään nämä asiat asiakkaan puolesta. Nykyisin asiakkaat tekevät nuo itse, pankkikonttoreiden lukumäärä vähentynyt merkittävästi ja siten myös satoja pankeissa työskenteleviä irtisanottu.

Vaikka olenkin näin vanha, tietokoneiden käyttö ei ole minulle mikään ongelma. Jos kauppias on sitä mieltä, että myymälä on itsepalvelumyymälä, jossa minun tehtäväni on itse etsiä mieleiseni vaatteet, sovittaa ne ahtaassa pukukopissa ja palauttaa vaatteet takaisin sinne, mistä ne otin, minä pääsen 100 kertaa helpommalla, kun istahdan tietokoneeni ääreen, teen tilauksen, odotan paketin saapumisen lähikauppaan, sovitan kotona ja palautan lähikaupan kautta ne vaatteet, joita en halunnutkaan pitää. Miksi lähtisin asioimaan myymälään, kun netin kautta ostaminen on paljon helpompaa?

Vierailija
151/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, miten monet puolustelee täällä omaa itsekästä käytöstään. Vau, sinä olet nyt ASIAKAS, kyllä sinulla on oikeus olla noudattamatta kaupan ohjeita ja määrittää, mikä on myyjän työtä ja mikä ei.

Todellisuudessa et voi tietää, mikä minkäkin kaupan myyjän toimenkuvaan kuuluu. Kaupoissa, joissa pyydetään viemään vaatteet paikoilleen, on ne ohjeet ihan syystä. Luultavasti liike ei halua palkata ylimääräisiä työntekijöitä sen takia, että asiakkaateivät viitsi palauttaa vaatteita paikoilleen. Ja vaikka sinun mielestäsi pitäisikin palkata, niin ei se niiden myyjien syy ole, että liikkeellä on tällainen linja. Voit ehkä kuvitella, kuinka tympäisee, kun kiire on kova, ja sitten tulee kuninkaallisia leikkiviä asiakkaita, joita pitäisi paapoa, vaikkei se kuulukaan työnkuvaan ja aikaa ei ole.

En ole ollut vaatemyyjänä mutta ruokakaupassa kyllä. Joistain asiakkaista tuli sellainen fiilis, että oikein nauttivat myyjien kyykyttämisestä ja omasta "asemastaan" niiiiiiin tärkeänä asiakkaana. Itselleni ainakin tulee mukava fiilis, kun vien vaatteet pyydetysti paikoilleen ja voin ajatella, etten ainakaan tehnyt kenenkään työpäivästä hankalampaa/raskaampaa. Tervehdin iloisesti, olen kohtelias ja kiitän. Ihan tarpeeksi raskasta on varmasti muutenkin myyjän työ, kiva jos voin jonkun työpäivää piristää/helpottaa edes vähän.

Jos asioit massahalpatyövvoimavaatteita myyvissä liikkeissä, hyväksyt samalla sen, että myyjillä ei ole aikaa palvella sinua samalla tavoin kuin pienissä putiikeissa. Tämä on se idea! Halpaa tuotetaan halvalla.

Kummasti vaan monessa muussa maassa on aikaa. 

Vierailija
152/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin asian vierestä kysyisin, että miksi niitä vaatepinoja on pöydillä niin paljon? Olisi helpompaa ja mukavampaa ja siistimpää, jos olisi edes A4-arkin verran tyhjää tilaa, jolle voisi sopivaa paitakokoa tai -väriä etsiessään laskea ne epäsopivat vaatteet joita ei ole availlut. Nyt pinkkoja on vieri vieressä - onko tarkoituksena täyttää kaikki mahdolliset tasot vai mitä?

On. Kauppiaan mielestä tyhjä tila viestii että pöydältä on joku tuote loppu. Sen takia siihen levitetään mitä hyvänsä myytävää tavaraa/somistusta.

Vierailija
153/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vaan monessa muussa maassa on aikaa. 

Kun suomalainen on luonteeltaan sellainen, että yksin on työstä selvittävä. Apuvoimien pyytäminen on merkki laiskuudesta. Hullua!! Koskee muitakin kun myyjiä.

Vierailija
154/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne luetellut asiat on myyjän tehtäviä! Joskus kyllä ihmetyttää asiakkaiden toiminta. Jonotin eilen kukkakaupassa, oli pitkä jono, ja kuulin, kun myyjä kysyi asiakkailta että kauanko kukat on paketissa. Että tarviiko kostuketta kukkiin. Kerta toisensa jälkeen vastaus oli : ai kuinka niin?, No, me eka käydään pikapikaa tuos kaupassa ja sit ajetaan sinne. , eka kydään siellä ja sit täällä...ym selostuksia kuinka päivää aikoo viettää, mutta kysymykseen "kuinka kauan" kukaan ei varsinaisesti vastannut, ennenkun parin kysymisen jälkeen. Sit arvuuteltiin sitä, että meniskö 40.. eikun 50..eikun no, ehkä suunnilleen 45minuuttia. Tuli vaan mieleen, että ei kai se myyjä tarvitse kun sunnilleen sen ajan, ei tarkkaa minuuttiaikataulua, ja pienessä liikkeessä ne keskustelut kuuli, niin jonokin olisi liikkunut ripeämmin, kun olisi jo varautunut tuohon kysymykseen. Myyjä parka, tekee toki työtään josta palkan saa.

Voi ei, pienessä liikkeessä kuuli keskustelut! Kyllä suomalainen ansaitsee kukkakauppaankin sen robottikassan, joka paketoi koneellisesti joka nipun samalla lailla. Ettei vain joku joudu kuuntelemaan keskustelua.

Olin itsekin eilen kukkakaupassa asioimassa, esitin kysymyksiä ja sain hyvää palvelua. Saattoi mennä jopa useita minuutteja, ja varmasti joku joutui jonottaessaan kuuntelemaan, kuinka kyselin kukan hoito-ohjeita. Voi argh. Menkää sinne markettiin ja ostakaa pirkka-ruusuja, jos noin ahdistaa.

Ja sulla on selkeästi lukemisen ymmärtäminen jäänyt kehittymättä kun et tajunnut pointtia mitä edellinen kirjoittaja sanoi. Ja se pointti ja ongelma ei ollut se että kirjoittaja kuuli keskustelun.

Vierailija
155/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun maksutapahtuman automatisoituminen vie kaupan alalta muutaman tuhatta työpaikkaa, nämä samat myyjät oikein rukoilevat, että tulkaa tänne sotkemaan pinkkoja.

Kyllä hymyilyttää noin yksinkertaiset ihmiset. Ei ole myyjien päätettävissä montako palkataan, johto pitää huolen, että myyjien määrä pideetään minimissä ja asiakkaiden jälkien siivoamiseen ei tuhlata resursseja, koska se ei tuota mitään.

Eli sä suuressa viisaudessasi arvelet, että automaattikassojen tultua siellä vaatekaupassa ei ole ketään muita kuin vartiointiliikkeen mies? Ei kyllä sinuna naurattaisi.

Nk kivijalkakaupat ovat jo nyt huolissaan, kun ihmiset tilaavat netistä ja vieläpä usein ulkomaalaista verkkokaupoista. Mitä enemmän palvalua muutetaan itsepalveluksi, sitä enemmän asiakkaat siirtyvät verkkokauppojen asiakkaiksi. Olet ehkä sen verran nuori, että et muista, miten pankkitoimihenkilöille kävi, kun asiakkaat alkoivat hoitaa pankkiasiansa itse ensin maksuautomaattien ja sitten verkkopankin kautta. 

Mä en osta nettikaupasta sen takia, että mun pitää viedä sovittamani vaate takaisin paikoilleen tai viikata katsomani vaate jotenkin nätistä takaisin pinoon kaupassa. Teenhän sen palauttaessani vaatteita takaisin nettikauppaankin, en mä sitä vaatetta sullo myttyyn sinne pussiin. Mä käytän nettikauppoja niiden parempien valikoimien vuoksi, kivijalkakaupoista ei löydy makuni mukaisia vaatteita kuin harvakseltaan. Varsinkin kenkien osalta suomalaiset merkit/kaupat on hirveen konservatiivisia, eikä hinta-laatusuhde kohtaa.

Vierailija
156/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

menes myyjänplanttu käymään vaikka Espanjassa alennusmyyntien aikaan - siellä myyjät todellakin juoksevat, jotta saavat paikat näyttämään edes jotekin siedettäviltä. Siellä asiakas on kuningas/kuningatar. 

Vierailija
157/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta miksi ne vaatteet pitää pistää pinoihin? Tosi rasittavaa kaivaa koko pino läpi löytääkseen oman kokonsa, ja vaate on pakko levittää auki, jos haluaa nähdä mallin kunnolla. Ei sitä saa enää taiteltua samannäköiseksi kuin mitä se oli. Typerää ja epäkäytännöllistä.

Markkinoinnin puolella on tutkittu, että siistit pinot lisää myyntiä.

Ei ole mitenkään sattumaa, että kaupat näyttävät siltä kuin näyttävät, muuten jengi saisi ostella varastosta suoraan, jos visuaalisella markkinoinnilla ei olisi mitään väliä.

Epäkäytännöllistä kyllä.

Vierailija
158/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä helpotan teidän työtä ja kierrän kaukaa kaupat, missä vaatteita ei saa sovittaa eikä hypistellä.

Dresmann kuuluu näihin - jos haluaa ostaa vaikkapa vihreän pukupaidan, saat sovittaa vain vastaavaa mustaa, koska myyjien on  kuulemma niin hankala laittaa paita takaisin laatikkoon...???

159/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullehan siitä maksetaan. Turha on asiakasta syyttää jos sun työsi on paskaa.

Vierailija
160/208 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menes myyjänplanttu käymään vaikka Espanjassa alennusmyyntien aikaan - siellä myyjät todellakin juoksevat, jotta saavat paikat näyttämään edes jotekin siedettäviltä. Siellä asiakas on kuningas/kuningatar. 

Niin, saman olen todennut. Kai suomalaiset myyjät ei ymmärrä että siellä kassan takana ei voi vaan seistä tyhjän panttina kynsiä viilaamassa. Onhan se kamalaa kun pitää jotain tehdäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi