Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä erottaa aidon stadilaisen Helsingin kadulla?

Vierailija
08.05.2017 |

Aito stadilsinen on sellainen, joka itse, jonka molemmat vanhemmat, jonka kaikki isovanhemnat ja isoisovanhemmat ovat asuneet ja tehneet työtä ydinhesassa eli Pasilan eteläpuolella. Näin sanotaan stadilaisen käsikirjassa. Vain näin lannan haju on saatu eliminoitua aidosta stadilaisesta, kun kaikki henkilöön vaikutteita antaneet ovat stadilaisia. On tietysti selvää, että opettajienkin tulee olla stadilaisia. Mutta oletteko miettineet, mistä erottaa aidon stadilaisen näistä vieraslajeista?

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos olet monen sukupolven stadilainen kuten minä niin stadilaisuus on ollut normaali elämäntapasi koko ikäsi etkä koe että siinä silloin olisi enää mitään erityistä leuhkittavaa, tavallista elämää se on vaikka tietysti muualtakatsoen se ehkä ei siltä näytä

stadilainen tietää myös sen että eri kaupunginosilla on oma imagonsa, olen rööperin boheemi enkä eiran nirppanokka tai kallion pultsari

Tuin kaupunginosien imagon vuoksi vierastan stadi-termiä samoin kuin sora-sanaa. Ne ovat työväenluokkaista kieltä. En siten koskaan käytä niitä, vaan puhun Helsingistä tai kaupungista, ja ratikasta.

T. Porvari monenpolven helsinkiläinen

Olen myös monessa polvessa helsinkiläinen ja sanon joskus jopa raitsikka ihan huvin vuoksi.

Vierailija
102/102 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ylipukeudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä