Voisitteko "avoimen suhteen" / polyamorian kannattajat kertoa, miten se muka toimii?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Polyamoria taitaa olla vain koodinimi niille, jotka venyttävät nuoruuttaan ja haluavat deittailla useampia. En usko että kukaan ihminen voi jakaa kunnollista yhteyttä useampien kesken - miten aika ja energia riittää kun pitää koko ajan olla viestittelemässä usealle eri tyypille että ketä näkee tänään ja ketä huomenna.
Nuoret ehkä jaksavat.
Mikä on kunnollinen yhteys? Ja miksi sitä pitäisi jatkaa usemman kanssa vaikka eläisi avoimessa suhteessa? Ja kuka pakottaa viestittelemään kokoajan?
Vierailija kirjoitti:
Me muutimme avioliiton (20 vuoden jälkeen) avoimeksi minun pyynnöstäni. Olin ollut koko tuon ajan uskollinen. Mieheni huomasi että kiihottui ajatuksesta että minulla on muita miehiä. Minulla on siis vapaus mennä ja harrastaa seksiä muiden kanssa. Miehelläni myös mutta hän sanoo ettei se kiihota häntä kuten oma tuhma vaino joka haluaa seksiä :)
Näin ollaan menty nyt 3 vuotta. Avoin suhde on tuonut meille sen kipinän takaisin. Hellyyttä on paljon. Mieheni ei pidä minua itsestään selvänä.
Meillä se on toiminut, enkä muuttaisi enää takaisin.
Meillä on samantyyppinen tilanne, tosin mies ei käy vieraissa. Ei halua mutta sen sijaan haluaa kimppaa välillä. Hyvin on toiminut, seksi on pelkkää seksiä ei siihen tunteita tarvitse sekoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se toimikaan, on lähinnä miesten fantasiaa ja keino saada seksiä monen naisen kanssa. Jotkut naiset sitten menevät tähän mukaan kunnes heräävät, ettei se olekaan hauskaa.
Jaa. Mulla on useampi vakipano, joiden kanssa ollaan sovittu, että saa olla muitakin kumppaneita, joten kai mulla on sitten useampi avoin suhde? Tää järjestely on toiminut mulla jo lähemmäs viisi vuotta kolmen vakimiehen kanssa (neljäs oli mukana pari vuotta, mutta sittemmin muutti muualle) ja muutaman randomin kanssa. Kiihotun myös kun tiedän, että kumppaneillani on muita naisia; osa vakipanoja, osa randomeita.
En halua sitoutua, en halua muuttaa yhteen, en halua naimisiin, en halua lapsia, en yhteistä kotia enkä lemmikkiä. Vakipanoilta saan seksiä, hellyyttä ja seuraa silloin kun haluan :)
N35
Ok mutta miten näet tilanteen vaikka 5-10 vuoden kuluttua kun vakipanot ovat vakiintuneet sinua nuorempien naisten kanssa ja tehneet lapset? Sinä olet yksin ja vailla perhettä. Jaksatko vielä etsiä neljä uutta vakipanoa ja katsoa kun he aikoinaan perustavat perheet? Miehet nimittäin jossain vaiheessa tekevät aina niin vaikka muuta uhoavat.
Minulle perhe olisi painajainen. Siksi en halua perhettä, avioliittoa, lapsia yms. kuten aiemmassa kommentissani kerroin. Miksi sinä siis luulet, että minua harmittaisi miesten perheenperustamispuuhat? :D Olen sanonut miehille monta kertaa, että sitten kun he haluavat perustaa perheen, niin sitten me sanomme hyvästi :) Kyllä minä löydän aina seuraa ;) Paitsi tottakai olen hiukan huolissani siitä, että kelpaanko enää sitten viisi-kuusikymppisenä kenellekkään kun naamassa on ryppyjä, mutta olen kuullut, että osa nuorista pojista tykkää vanhemmista!
N35
Mutta eikös tässä nyt puhuta eräänlaisista parisuhteista, joiden olisi tarkoitus olla jollain tavalla pysyvä olotila? Mikä ihmeen parisuhde se on, jossa noin vain sanotaan pitkäaikaiselle kumppanille heipat, eikä tunnu missään? Eikö näissä ole tunnetta ja sitoutumista mukana ollenkaan? (Ja sitoutumisella en tarkoita perheen perustamista tai naimisiin menoa, vaan ihan vain pysyvää kumppanuutta)
Ei se toimi varmaan sellaisilla pariskunnilla jotka aikoo lapsia hankkia. Miettikää nyt kun nainen jää kumminkin kotiin vauvan kanssa kun usein seksin tarve unohtuu siinä uuden elämän opettelussa ja repeämien takia ei ehkä voikkaan moneen kuulauteen ja mies vaan viilettäisi edelleen vieraissa niin olisiko kiva? Ja kun lapset kasvaa niin onko kiva kun miehellä ei ole aikaa olla lasten kanssa kun voi olla nuorien rakastajattariensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se toimikaan, on lähinnä miesten fantasiaa ja keino saada seksiä monen naisen kanssa. Jotkut naiset sitten menevät tähän mukaan kunnes heräävät, ettei se olekaan hauskaa.
Jaa. Mulla on useampi vakipano, joiden kanssa ollaan sovittu, että saa olla muitakin kumppaneita, joten kai mulla on sitten useampi avoin suhde? Tää järjestely on toiminut mulla jo lähemmäs viisi vuotta kolmen vakimiehen kanssa (neljäs oli mukana pari vuotta, mutta sittemmin muutti muualle) ja muutaman randomin kanssa. Kiihotun myös kun tiedän, että kumppaneillani on muita naisia; osa vakipanoja, osa randomeita.
En halua sitoutua, en halua muuttaa yhteen, en halua naimisiin, en halua lapsia, en yhteistä kotia enkä lemmikkiä. Vakipanoilta saan seksiä, hellyyttä ja seuraa silloin kun haluan :)
N35
Ok mutta miten näet tilanteen vaikka 5-10 vuoden kuluttua kun vakipanot ovat vakiintuneet sinua nuorempien naisten kanssa ja tehneet lapset? Sinä olet yksin ja vailla perhettä. Jaksatko vielä etsiä neljä uutta vakipanoa ja katsoa kun he aikoinaan perustavat perheet? Miehet nimittäin jossain vaiheessa tekevät aina niin vaikka muuta uhoavat.
Minulle perhe olisi painajainen. Siksi en halua perhettä, avioliittoa, lapsia yms. kuten aiemmassa kommentissani kerroin. Miksi sinä siis luulet, että minua harmittaisi miesten perheenperustamispuuhat? :D Olen sanonut miehille monta kertaa, että sitten kun he haluavat perustaa perheen, niin sitten me sanomme hyvästi :) Kyllä minä löydän aina seuraa ;) Paitsi tottakai olen hiukan huolissani siitä, että kelpaanko enää sitten viisi-kuusikymppisenä kenellekkään kun naamassa on ryppyjä, mutta olen kuullut, että osa nuorista pojista tykkää vanhemmista!
N35
Helppo sanoa noin 35-vuotiaana. Mutta kun katselet seuraavat 10 vuotta sitä että kaikki vakipanosi lopulta lähtevät ja jättävät sinut niin luuletko ettei se jossain vaiheessa ala masentaa? Ja kun etsit uudet heidän tilalleen niin jossain vaiheessa hekin lähtevät ja sinun täytyy taas etsiä seuraa... ja taas... ja taas..... vaikka olisit yli 50 v.
Eivätkä miehet enää innostu sinusta sillä tavalla kuin nyt - helppona ja huolettomana vakipanona. Siihen tarkoitukseen etsitään taas joku 35-vuotias, sellainen kuin olet nyt.
Sinua naurattaa nyt, mutta onko yksinäinen vanhuus sitten todella upea ja tavoiteltava asia? Ehkä kannattaisi kuitenkin miettiä tätä. Olet itsekin eri ihminen jo 5 vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35Ok mutta miten näet tilanteen vaikka 5-10 vuoden kuluttua kun vakipanot ovat vakiintuneet sinua nuorempien naisten kanssa ja tehneet lapset? Sinä olet yksin ja vailla perhettä. Jaksatko vielä etsiä neljä uutta vakipanoa ja katsoa kun he aikoinaan perustavat perheet? Miehet nimittäin jossain vaiheessa tekevät aina niin vaikka muuta uhoavat.
N35Mutta eikös tässä nyt puhuta eräänlaisista parisuhteista, joiden olisi tarkoitus olla jollain tavalla pysyvä olotila? Mikä ihmeen parisuhde se on, jossa noin vain sanotaan pitkäaikaiselle kumppanille heipat, eikä tunnu missään? Eikö näissä ole tunnetta ja sitoutumista mukana ollenkaan? (Ja sitoutumisella en tarkoita perheen perustamista tai naimisiin menoa, vaan ihan vain pysyvää kumppanuutta)
Hmm, no sitten en varmaan kuulu ketjun kohderyhmään. Pahoitteluni väärinymmärryksestä!
N35
Nyt kun luin näitä muutamia kommentteja, niin tajusin, että minähän olen myös tällaisessa polyamorisessa suhteessa. Minulla on pari miestä, jota olen tavannut useamman kerran ja joiden kanssa olen pitänyt yhteyttä ja sänkyynkin olen molempien kanssa päätynyt. Olen luullut, että tämä on vain sinkkuelämää ja deittailua, mutta taidankin olla vain polyamorinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35Ok mutta miten näet tilanteen vaikka 5-10 vuoden kuluttua kun vakipanot ovat vakiintuneet sinua nuorempien naisten kanssa ja tehneet lapset? Sinä olet yksin ja vailla perhettä. Jaksatko vielä etsiä neljä uutta vakipanoa ja katsoa kun he aikoinaan perustavat perheet? Miehet nimittäin jossain vaiheessa tekevät aina niin vaikka muuta uhoavat.
N35Mutta eikös tässä nyt puhuta eräänlaisista parisuhteista, joiden olisi tarkoitus olla jollain tavalla pysyvä olotila? Mikä ihmeen parisuhde se on, jossa noin vain sanotaan pitkäaikaiselle kumppanille heipat, eikä tunnu missään? Eikö näissä ole tunnetta ja sitoutumista mukana ollenkaan? (Ja sitoutumisella en tarkoita perheen perustamista tai naimisiin menoa, vaan ihan vain pysyvää kumppanuutta)
Suhteita on varmasti erilaisia, toisissa tunnetta enemmän toisissa vähemmät, toisissa suhteissa sitoudutaan enemmän toisissa vähemmän. Avoimessakin suhteessa sitoutuminen toisiinsa saattaa tunne tasolla olla hyvinkin luja mutta suhteessa vain ei olla sitouduttu siihen että seksiä harrastettaisiin vain yhden kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
Suhteita on varmasti erilaisia, toisissa tunnetta enemmän toisissa vähemmät, toisissa suhteissa sitoudutaan enemmän toisissa vähemmän. Avoimessakin suhteessa sitoutuminen toisiinsa saattaa tunne tasolla olla hyvinkin luja mutta suhteessa vain ei olla sitouduttu siihen että seksiä harrastettaisiin vain yhden kumppanin kanssa.
No niin, sitähän juuri ihmettelinkin, että miten tuossa sitten noin vain vaihdeltaisiin niitä kumppaneita, jos ollaan kuitenkin tunnetasolla vahvasti sitouduttu. Niinhän tuo edellinen vastaaja tuossa sanoi:
"Miksi sinä siis luulet, että minua harmittaisi miesten perheenperustamispuuhat? :D Olen sanonut miehille monta kertaa, että sitten kun he haluavat perustaa perheen, niin sitten me sanomme hyvästi"
Aika heppoinen side kyllä, jos ei yhtään harmita suhteen loppuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
N35
Helppo sanoa noin 35-vuotiaana. Mutta kun katselet seuraavat 10 vuotta sitä että kaikki vakipanosi lopulta lähtevät ja jättävät sinut niin luuletko ettei se jossain vaiheessa ala masentaa? Ja kun etsit uudet heidän tilalleen niin jossain vaiheessa hekin lähtevät ja sinun täytyy taas etsiä seuraa... ja taas... ja taas..... vaikka olisit yli 50 v.
Eivätkä miehet enää innostu sinusta sillä tavalla kuin nyt - helppona ja huolettomana vakipanona. Siihen tarkoitukseen etsitään taas joku 35-vuotias, sellainen kuin olet nyt.
Sinua naurattaa nyt, mutta onko yksinäinen vanhuus sitten todella upea ja tavoiteltava asia? Ehkä kannattaisi kuitenkin miettiä tätä. Olet itsekin eri ihminen jo 5 vuoden kuluttua.
Yksinäinen vanhuus? Minulla on laaja suku ja ystäväpiiri, joiden kanssa olen jatkuvasti tekemisissä. Ihan joka päivä :) Vaikka kävisi niin köpelösti, että KAIKKI omaa ikääni olevat sisarukset, sukulaiseni ja ystäväni kuolisivat ennen minua niin että en voisi vanhuudenpäivilläni nähdä heitä tai soitella heille, niin minulla on erittäin paljon sukulaislapsia ja ystävien lapsia, jotka ovat tärkeitä minulle ja joille olen tärkeä. Paitsi jos he KAIKKI päättävätkin sankoin joukoin hylätä minut sitten kun olen vanha. Tällaisen epätodennäköisen skenaarion sattuessa uskon, että eiköhän sieltä hoivakodista löydy muita "yksinäisiä" vanhuksia joista saa juttuseuraa ;) Voihan myös olla, että minusta tulee täysin dementoitunut seniili jo nuorena, kuten isoäidistäni tuli.
PS. ei se aviomies tai ne omat lapsetkaan ole mikään vanhuuden turva. Se mies voi kuolla ennen sinua ja ne lapset voivat muuttaa kauas pois tai jostain syystä vain jättää pitämättä yhteyttä.
Luulen että toimii paljon paremmin kuin tämä yhteiskunnan normi, jossa pettäminen on ihan arkipäiväinen juttu vaikka se tehdäänkin toiselta salaa tai sitten jossain temptation islandilla koko kansan edessä. 1/3 ihmisistä pettää parisuhteessa. Sitä suurempi osa varmasti haaveilee pettämisestä jossain vaiheessa, vaikka pokkaa siihen ei koskaan olisi. Lisäksi huomioon tulee myös ottaa ne joille ei koskaan tule tilaisuutta pettämiseen ja sen vuoksi sattuvat olemaan "puhtoisia" malliesimerkkejä monoliittojen edustajista. Niin mikä tässä irstaassa kuviossa olikaan nyt niin ylivoimaisen toimivaa ja ihanaa joka saa ap:n tuntemaan ylimielisyyttä muita kuvioita kohtaan?
Hyvin toimii ainakin yhdellä lähipiirin avioparilla, jossa äijä pettää reissuillaan kaikkea mikä liikkuu. Vaimo on tietämättään heidän perheensä ainoa yksiavioinen.
Vierailija kirjoitti:
Kun se ei toimi.
Se, että jokin ei toimi sinulle, ei tarkoita, etteikö se voisi toimia muille. Antaa kaikkien kukkien kukkia, niin kauan kuin kyseiset kukat ovat täysikasvuisia ihmisiä, tietävät mihin ovat ryhtymässä, eivät satuta toiminnallaan muita ihmisiä ja antavat toiminnalle rehellisen suostumuksensa.
(Ne kukat, jotka painostavat, pettävät tai muilla tavoin satuttavat kumppaniaan feikki-polyamorian varjolla, tulee kitkeä rikkaruohoina.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saan seksiä, hellyyttä ja seuraa silloin kun haluan :)
N35
Montako tyyppiä sinulla pitää olla listoillasi, että saat aina silloin kun haluat?
No ei normaalisuhteessakaan saa aina kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että toimii paljon paremmin kuin tämä yhteiskunnan normi, jossa pettäminen on ihan arkipäiväinen juttu vaikka se tehdäänkin toiselta salaa tai sitten jossain temptation islandilla koko kansan edessä. 1/3 ihmisistä pettää parisuhteessa. Sitä suurempi osa varmasti haaveilee pettämisestä jossain vaiheessa, vaikka pokkaa siihen ei koskaan olisi. Lisäksi huomioon tulee myös ottaa ne joille ei koskaan tule tilaisuutta pettämiseen ja sen vuoksi sattuvat olemaan "puhtoisia" malliesimerkkejä monoliittojen edustajista. Niin mikä tässä irstaassa kuviossa olikaan nyt niin ylivoimaisen toimivaa ja ihanaa joka saa ap:n tuntemaan ylimielisyyttä muita kuvioita kohtaan?
Mistä tuo 1/3 tuli? Oletko varma, että puhut ihmisistä, etkä suhteista, joissa petetään. Jos on vaikka kaksi miestä, joista toinen pettää suhteissaan ja toinen ei. Pettäjä on elämänsä aikana vaikka neljässä suhteessa ja uskollinen on vain yhdessä. Tämä tarkoittaa, että neljässä suhteessa on petetty ja vain yhdessä oltu uskollinen (4 -1). Mutta kuviossa on kuitenkin vain yksi pettäjä ja yksi uskollinen (1-1).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mulla on useampi vakipano, joiden kanssa ollaan sovittu, että saa olla muitakin kumppaneita, joten kai mulla on sitten useampi avoin suhde? Tää järjestely on toiminut mulla jo lähemmäs viisi vuotta kolmen vakimiehen kanssa (neljäs oli mukana pari vuotta, mutta sittemmin muutti muualle) ja muutaman randomin kanssa. Kiihotun myös kun tiedän, että kumppaneillani on muita naisia; osa vakipanoja, osa randomeita.En halua sitoutua, en halua muuttaa yhteen, en halua naimisiin, en halua lapsia, en yhteistä kotia enkä lemmikkiä. Vakipanoilta saan seksiä, hellyyttä ja seuraa silloin kun haluan :)N35
Minulle perhe olisi painajainen. Siksi en halua perhettä, avioliittoa, lapsia yms. kuten aiemmassa kommentissani kerroin. Miksi sinä siis luulet, että minua harmittaisi miesten perheenperustamispuuhat? :D Olen sanonut miehille monta kertaa, että sitten kun he haluavat perustaa perheen, niin sitten me sanomme hyvästi :) Kyllä minä löydän aina seuraa ;) Paitsi tottakai olen hiukan huolissani siitä, että kelpaanko enää sitten viisi-kuusikymppisenä kenellekkään kun naamassa on ryppyjä, mutta olen kuullut, että osa nuorista pojista tykkää vanhemmista!N35
Mutta eikös tässä nyt puhuta eräänlaisista parisuhteista, joiden olisi tarkoitus olla jollain tavalla pysyvä olotila? Mikä ihmeen parisuhde se on, jossa noin vain sanotaan pitkäaikaiselle kumppanille heipat, eikä tunnu missään? Eikö näissä ole tunnetta ja sitoutumista mukana ollenkaan? (Ja sitoutumisella en tarkoita perheen perustamista tai naimisiin menoa, vaan ihan vain pysyvää kumppanuutta)
No niin, sitähän juuri ihmettelinkin, että miten tuossa sitten noin vain vaihdeltaisiin niitä kumppaneita, jos ollaan kuitenkin tunnetasolla vahvasti sitouduttu. Niinhän tuo edellinen vastaaja tuossa sanoi:
"Miksi sinä siis luulet, että minua harmittaisi miesten perheenperustamispuuhat? :D Olen sanonut miehille monta kertaa, että sitten kun he haluavat perustaa perheen, niin sitten me sanomme hyvästi"
Aika heppoinen side kyllä, jos ei yhtään harmita suhteen loppuminen.
Parisuhde määrittää enemmän kiintymys toiseen kuin vahva sitoutuminen. Kiintymystä toiseen on usein vakipanojenkin välillä. Sitoutuneisuutta parisuhteeseen ei myöskään määritä se onko suhteita yhtä aikaa yksi vai monta.
En mittaisi parisuhteen onnistumistakaan sitoutumisella. Onnistuminen on enemmän henkilökohtainen kokemus. Ei kaikki koe polyamorista suhdetta onnistuneeksi eikä tarvitsekaan mutta on myös mahdotonta väittää että ei se missään olosuhteissa voisi onnistunut parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mulla on useampi vakipano, joiden kanssa ollaan sovittu, että saa olla muitakin kumppaneita, joten kai mulla on sitten useampi avoin suhde? Tää järjestely on toiminut mulla jo lähemmäs viisi vuotta kolmen vakimiehen kanssa (neljäs oli mukana pari vuotta, mutta sittemmin muutti muualle) ja muutaman randomin kanssa. Kiihotun myös kun tiedän, että kumppaneillani on muita naisia; osa vakipanoja, osa randomeita.En halua sitoutua, en halua muuttaa yhteen, en halua naimisiin, en halua lapsia, en yhteistä kotia enkä lemmikkiä. Vakipanoilta saan seksiä, hellyyttä ja seuraa silloin kun haluan :)N35
Minulle perhe olisi painajainen. Siksi en halua perhettä, avioliittoa, lapsia yms. kuten aiemmassa kommentissani kerroin. Miksi sinä siis luulet, että minua harmittaisi miesten perheenperustamispuuhat? :D Olen sanonut miehille monta kertaa, että sitten kun he haluavat perustaa perheen, niin sitten me sanomme hyvästi :) Kyllä minä löydän aina seuraa ;) Paitsi tottakai olen hiukan huolissani siitä, että kelpaanko enää sitten viisi-kuusikymppisenä kenellekkään kun naamassa on ryppyjä, mutta olen kuullut, että osa nuorista pojista tykkää vanhemmista!N35
Aika heppoinen side kyllä, jos ei yhtään harmita suhteen loppuminen.Parisuhde määrittää enemmän kiintymys toiseen kuin vahva sitoutuminen. Kiintymystä toiseen on usein vakipanojenkin välillä. Sitoutuneisuutta parisuhteeseen ei myöskään määritä se onko suhteita yhtä aikaa yksi vai monta.
En mittaisi parisuhteen onnistumistakaan sitoutumisella. Onnistuminen on enemmän henkilökohtainen kokemus. Ei kaikki koe polyamorista suhdetta onnistuneeksi eikä tarvitsekaan mutta on myös mahdotonta väittää että ei se missään olosuhteissa voisi onnistunut parisuhde.
Mitä kiintymystä se on, jos toisen menettäminen ei hetkauta ollenkaan ja lähtökohtana on se että ero on vain ajan kysymys. Eihän tuo ole mikään parisuhde vaan säätö/ seksisuhde. Kyllä minusta oikeaksi parisuhteeksi lasketaan vain ne suhteet, joiden halutaan kestävän.
Luin koko ketjun läpi nähdäkseni löytyisikö täältä ensimmäinen oikea polyamoristi eikä löytynyt... Siis sellainen että rakastan sekä Erkkiä että Markkua syvästi ja haluamme koko poppoo mennä naimisiin keskenämme. Näillähän meitä siis uhkaillaan jos homoille salliltaan normaaliin elämään oikeus, mutta tällaista satuolentoa ei tule koskaan oikeassa elämässä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla jossain suhteessa kun sinkkuna saa nussia ympäriinsä yhtä lailla kuin avoimessa suhteessa ihan ilman että joutuu passaamaan jotain laiskaa miestä.
Minun mies ei ole laiska ja olen hänen kanssaan koska hän on minun paras ystäväni.
Jepjep. Paras ystävä joka tykkää syödä kakun ja säästää sen. Uskottavaa.
Toki yksikin riittäisi, mutta siinä on se ongelma, että jos on vain yksi vakipano, niin silloin tämä pano alkaa kehitellä tunteita ja haluaa sitoutua. Minä en halua sitoutua. Siksi useampi vakipano on hyvä idea jo siitä syystä, että miehetkin tietävät alusta pitäen mikä on homman nimi ja että sitoutuminen ei ole vaihtoehto. Minulla nyt vain sattuu tällä hetkellä olemaan kolme vakipanoa, ei siinä sen kummempaa :) Ehkä vuoden päästä on viisi tai ehkä nolla.