Rumatkin miehet koetaan viehättäväksi, jos jutut ovat hyviä – naisilla tilanne on monimutkaisempi, selvisi viehätysvoimatutkimuksessa
JOS mies ei ole kovin komea, hän voi korvata puutteen olemalla nokkelaälyinen. Nainen sen sijaan ei välttämättä hyödy nokkeluudestaan. Se voi jopa vähentää hänen viehätysvoimaansa.
Epäreiluilta kuulostavat löydökset ovat peräisin tuoreesta tutkimuksesta, jossa selvitettiin fyysisen viehätysvoiman ja luovuuden välisiä yhteyksiä.
KOKEISSA esitettiin molempaa sukupuolta edustaville arvioitsijoille kuvia hyvännäköisistä ja ei niin hyvännäköisistä miehistä ja naisista. Kuvien ohessa oli tulkintoja taideteoksesta – René MagrittenRakatavaiset -maalauksesta – tai auton renkaan käyttötarkoituksista. Jotkin tulkinnoista olivat nokkelampia tai luovempia kuin toiset.
Nokkeluudella oli selvä vaikutus siihen, miten viehättävänä arvioitsijat pitivät kuvan henkilöä.
Mies hyötyi kaikissa tapauksissa oivaltavista jutuistaan, oli hän hyvännäköinen tai ei. Ulkonäöltään vaatimaton mies sai luovalla taiteen tulkinnalla jopa yhtä hyvät viehätyspisteet kuin komea mutta kuivahko kaveri.
NAISTEN OSALTA TUTKIMUSTULOKSET EIVÄT OLLEET YHTÄ SELVIÄ, MUTTA TILANNE EI VAIKUTA TASAVEROISELTA.Tutkimuksessa tehdystä kolmesta kokeesta naisella vaikutti olevan huonommat mahdollisuudet korvata ulkoisen viehätyksen puutteita oivaltavalla älyllä.
Naisten viehätysvoima riippui lähinnä tämän ulkonäöstä, eikä nokkeluus tehnyt kaunista naista yhtään vetävämmäksi. Jos taas nainen ei ollut ulkoisesti viehättävä, nokkeluus jopa vähensi hänen viehätysvoimaansa.
Tutkimuksen tehnyt Abertayn yliopiston psykologian tutkija Christopher Watkins arvioi, että epäviehättäviä naisia jollain tavalla rangaistaan nokkeluudestaan.
Samanlaisia huomiota ovat muutkin tutkijat tehneet, muistuttaa The Atlantic -lehti. Vaikka miehet kertovat pitävänsä itseään älykkäämmistä naisista, todellisuudessa nämä viehättävät vähemmän. Naisen huumorintajunkin on todettu laskevan hänen vetävyyttään.
UUDEN tutkimuksen yksi koe antaa kuitenkin toivoa tasa-arvoisesta maailmasta. Siinä luova äly lisäsi niin miesten kuin naistenkin vetovoimaa, vaikka ulkonäössä ei olisi ollut kehumista.
Tutkimuksen julkaisi Royal Society Open Science.
Kommentit (452)
Luin tuon ja juttu huvitti.
t. Nätti, älykäs, nokkela ja hauska - elän yksin :D
PS Toisaalta haluan nätin, älykkään, nokkelan ja hauskan miehen
Vierailija kirjoitti:
Luin tuon ja juttu huvitti.
t. Nätti, älykäs, nokkela ja hauska - elän yksin :D
PS Toisaalta haluan nätin, älykkään, nokkelan ja hauskan miehen
Ei hätää niitä miehiä kyllä on vaikka kuinka. Kaikki miehet vain eivät ymmärrä tuoda sitä omaa luonnetta esiin.
Oma mieheni ei ole se kaikkein komean mutta ehdottomasti seksikkäin silmissäni juuri kohtaavan huumorintajun ja älyn takia.
Hänellä myös riittää naisia ympärillään baareissa koska on ulospäin suuntautunut ja tykkää puhua muiden kanssa ja ihan aiheesta eikä mitään tyhjänpäiväistä.
Heikon miehen alitajunnassa ruma ja nokkela nainen näyttää keskisormea. Rumuus on osoitus siitä, ettei piittaa miesten miellyttämisestä ja nokkeluus osoittaa varpaille tallomista, kun on vielä rohkea ja älykäskin.
Ei ollut yllättävä lopputulos. Perusjamppa haluaa naisen koristeeksi ja pitämään kodin kunnossa ja ruuan hellalla. Naisia kiinnostaa luonne enemmän. Jos mies on hauskaa seuraa ja herrasmies, ulkonäkö ei ole niin tärkeää.
Miehillä taas helpompaa. Oman älyn kehittäminen on helppoa verraten siihen että on pahuksen ruma naama ja vartalo liian raamikas että kukaan pitäisi viehättävänä.
Tunnen pari todella hyvännäköistä miestä, mutta ovat tyhmiä kuin saapas. Pahaa tekee olla heidän seurassaan. Kauniita katsella, mutta yhteinen ajanvietto on tuskaa. He jäävät siis rannalle, koska vietän mielelläni aikaa vähemmän hyvännäköisten miesten kanssa, jotka ovat hauskoja ja älykkäitä. Jos mies saa naisen nauramaan, hän saa tätä mitä vaan.
Miehille naisen pään sisällöllä taas ei vaikuta olevan väliä. Mitä olen sivusta seurannut, kaunis, yksinkertaisen kuvan itsestään antava, jopa todella ärsyttävä nainen saa miesten huomion ja hänen seuraansa hakeudutaan, koska miehet osaavat hyvin sulkea korvansa naisten puheilta. Ei heitä kiinnosta kuitenkaan kuunnella, mitä naisella on sanottavaa. Älykäs nainen vähemmän viehättävällä ulkonäöllä ei kiinnosta, koska tosiasia on, että ei miehiä kiinnosta kuunnella mitä sieltä suusta tulee.
Tätä olen aina sanonut :p Ja pitää paikkansa..
Vierailija kirjoitti:
Miehillä taas helpompaa. Oman älyn kehittäminen on helppoa verraten siihen että on pahuksen ruma naama ja vartalo liian raamikas että kukaan pitäisi viehättävänä.
Ja sitten pitäisi vielä malttaa pitää suu kiinni ja päästää sieltä ilmoille vain jotain typeryyksiä.
Ei tuo tutkimus ihan metsään mennyt.
huumorintajuinen ja nokkela sinkku N39
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pari todella hyvännäköistä miestä, mutta ovat tyhmiä kuin saapas. Pahaa tekee olla heidän seurassaan. Kauniita katsella, mutta yhteinen ajanvietto on tuskaa. He jäävät siis rannalle, koska vietän mielelläni aikaa vähemmän hyvännäköisten miesten kanssa, jotka ovat hauskoja ja älykkäitä. Jos mies saa naisen nauramaan, hän saa tätä mitä vaan.
Miehille naisen pään sisällöllä taas ei vaikuta olevan väliä. Mitä olen sivusta seurannut, kaunis, yksinkertaisen kuvan itsestään antava, jopa todella ärsyttävä nainen saa miesten huomion ja hänen seuraansa hakeudutaan, koska miehet osaavat hyvin sulkea korvansa naisten puheilta. Ei heitä kiinnosta kuitenkaan kuunnella, mitä naisella on sanottavaa. Älykäs nainen vähemmän viehättävällä ulkonäöllä ei kiinnosta, koska tosiasia on, että ei miehiä kiinnosta kuunnella mitä sieltä suusta tulee.
Minulla on sinkkuystävä, minä olen parisuhteessa. Pitäisin meitä ulkoisesti yhtä kauniina. Yökerhossa tämä syvällinen ja fiksu ystäväni muuttuu hieman yksinkertaiseksi jos miehiä tulee puhumaan. Miehiä ympärillä riittää. Minun luontani miehet kaikkiaan kun alan puhua esim ajankohtaisista uutisista.
Ei kaikki miehet ole tampioita, joku aina välillä haluaa vain jutella järkevistä aiheista mutta nämä miehet ovat yleensä myös parisuhteessa.
Ihan näin omasta elämästäni esimerkki jolla todistaa tuota. Kaunis yksinkertainen nainen käy kun etsitään naista. Kaunis nainen joka haluaa jutella ei käy.
Tämä tutkimus ainoastaan vahvistaa omakohtaisen kokemuksen aiheesta. Miehet haluavat huumorintajuisen naisen mutta tarkoittavat sitä että nainen ymmärtää nauraa tauotta miehen jutuille, hauska ja nopeaälyinen nainen sen sijaan ei kelpaa.
Oikeastaan samanlainen ristiriita on siinä kun miehet valittavat seksin puutetta ja naisten pihtaamista mutta halukas nainen on kuitenkin kauhistus jota ei parisuhteeseen haluta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen aina sanonut :p Ja pitää paikkansa..
Tätä ollaan hoettu palstalla vaikka kuinka mutta miehet vaan väittää kaikkia palstamammoja valehtelijoiksi :D
En ihan suoraan usko tuohon noin yleisesti. Ensivaikutelman tekemisessä varmasti totta mutta ei viisasmies jaksa olla suhteessa tyhjäpäisen kauniin naisen kanssa.
Varmasti minunkin mieheni ihastunut ulkonäkööni mutta se miksi meillä on suhde tulee ihan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa korkeintaan siinä tapauksessa että mies etsii pelkkää yhden yön panopuuta.
En todellakaan alkaisi seurustelemaan minkään vatipään kanssa oli tämä miten hyvännäköinen tahansa.
Terv: Fiksun naisen kanssa seurusteleva mies.
Mä oon hirveen huumorintajunen ja nokkela. Tosi hyvää ja viehättävää seuraa hei. Olkaa tekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole sen helpompaa. Omasta luonteesta ei saa ulospäinsuuntautunutta ja hauskaa millään. Olen 30 vuotta yrittänyt kehittää luonnettani, eikä se vieläkään kovin viehättävä ole naisten mielestä. Vartaloa sen sijaan olen saanut muokattua paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut yllättävä lopputulos. Perusjamppa haluaa naisen koristeeksi ja pitämään kodin kunnossa ja ruuan hellalla. Naisia kiinnostaa luonne enemmän. Jos mies on hauskaa seuraa ja herrasmies, ulkonäkö ei ole niin tärkeää.
Ei! En tarvitse ketään pitämään kotia kunnossa enkä tekemään ruokaa. Osaan ne itsekin. Nyt eletään vuotta 2017 hei. Haluan omaan silmääni kauniin naisen, koska se yksinkertaisesti viehättää silmääni ja saa seksuaaliset haluni myös heräämään. Hyvin yksinkertaista. Kunhan luonne on mukava ja älykkyys ihan perus, niin se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa korkeintaan siinä tapauksessa että mies etsii pelkkää yhden yön panopuuta.
En todellakaan alkaisi seurustelemaan minkään vatipään kanssa oli tämä miten hyvännäköinen tahansa.
Terv: Fiksun naisen kanssa seurusteleva mies.
Ihastuitko ensin naisen ulkonäköön vai siihen mitä tuli suusta?
No joo hölmö kysymys. Itse me harvat kerrat kun olen ihastunut se on tullut jossain keskustelussa jota olen käynyt. Ei ulkonäöllä pitkälle pääse.
Nyt rumat miehet viimeistään uskotte ja lähdette kehittämään sitä luonnetta ettekä syytä muita okei.