Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"miksi et halua lapsia?" Mikä kysymys se oikein on? Miksi et itse halua asua etelänavalla?

Vierailija
25.04.2017 |

Ja joo, suurin osa tekee lapsia, mutta miksi pitää olla joku erityinen syy, ettei halua? Tuntuu, että moni vaan odottaa että pääsee loukkaantumaan jostain, joka ei todellakaan ole edes heidän asiansa.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni ei ole muuttunut mitenkään Etelänavalle muuton jälkeen, tämä on käsittämätön keskustelu. Kyllä minusta siellä Suomessakin taisi sadella lunta tänään.

Pienellä suunnittelulla pääsee koska tahansa vaikka leffaan tai ravintolaan Chilessä, ja kuka niissä nyt muutenkaan jaksaa aina hillua? Pingviinien jalkojen läpsytystä kuunnellessa tuntuu tuollaiset asiat niin merkityksettömiltä. Kukin tyylillään, mutta minä halusin mennä elämässäni eteenpäin enkä hillua nolona keski-ikäisenä ikiteininä lopun ikääni hemiboreaalisella mukavuusalueella.

Vierailija
62/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just tuo oletus, että jos et asu etelänavalla ja elä kilttiä elämää, niin automaattisesti olisit tropiikissa asuva hunsvotti joka vaan ryyppää. Onko näin että etelänavalla asuvat kaipaavat muualta ainoastaan niitä coctaileja? Loputonta pämppäämistä helteessä?

Minä en asu etelänavalla mutta elämäntyylini sopisi sinne silti ihan mainiosti. Haluan elää turvallista ja tavallista elämää toppavaatteissa, mutta vain ilman niitä pingviinejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua asua Etelänavalla, koska en halua pilata kroppaani. Yhdelle kaverille kävi niin, että kädet ja jalat paleltuivat ja varpaita jouduttiin amputoimaan!

Kai ymmärrät, että tuollainen on kuitenkin aika harvinaista. Ja palkinto, eli Stelänavan kokeminen on sen arvoista! Nykyään on ihan hyviä varvasproteeseja.

Minulle jäi vain huomaamaton arpi Etelänavalle muuttajille pakollisesta umpisuolen leikkauksesta. Onhan se ihokin vähän ahavoituneempi, mutta yhtälailla sitä lämpimämmässä ilmastossakin rupsahdetaan ajan mittaan.

Vierailija
64/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun elämäni ei ole muuttunut mitenkään Etelänavalle muuton jälkeen, tämä on käsittämätön keskustelu. Kyllä minusta siellä Suomessakin taisi sadella lunta tänään.

Pienellä suunnittelulla pääsee koska tahansa vaikka leffaan tai ravintolaan Chilessä, ja kuka niissä nyt muutenkaan jaksaa aina hillua? Pingviinien jalkojen läpsytystä kuunnellessa tuntuu tuollaiset asiat niin merkityksettömiltä. Kukin tyylillään, mutta minä halusin mennä elämässäni eteenpäin enkä hillua nolona keski-ikäisenä ikiteininä lopun ikääni hemiboreaalisella mukavuusalueella.

meinas lirahtaa lusikallinen tosta hemiboreaalisesta mukavuusalueesta :D

Vierailija
65/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minuahan ei haittaa ollenkaan, että joku ei halua asua Etelänavalla. Mutta kun antaisivat edes kunnon syyn! Yleensä se on sitä luokkaa, että "hyi oksennus vihaan pingviinejä" tai "ällöö, vartalo on ihan sininen kun jäätyy". Siis niin pinnallista, niin pinnallista. Jos tulisivat Etelänavalle, niin tuollainen hupsutus ja lapsellinen oleminen loppuisi. Elämänarvot menevät täysin uusiksi.

Vierailija
66/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat, että he loukkaantuvat siitä, että et halua lapsia?

Onko asia sinulle kipeä? Minulle se ei ole, suhteellisen neutraali pikemminkin.

uteliaisuuttani voisin sitä kysyä, jos tunnen toisen hyvin, eikä hän kiusaannu tuolaisista kysymyksistä. Ihan keneltä tahansa en, mutta hyviltä ystäviltä tietysti, ihan siinä missä voisin kysyä vaikka heidän miesmaustaan tai siitä, millaisesta asunnosta he haaveilevat tai tykkäävätkö työstään.

Ok., koska aika moni kärsii lapsettomuudesta, ensin kysyisin, että haluaako toinen lapsia ja jos vastaa, ettei halua, niin saattaisin kysyä, että miksi ei.

Ja EI minulle tarvitse sanoa tykkäävänsä lapsista, miksipä kaikkien pitäisi heistä tykätä? Minä taas en olisi halunnut jäädä lapsettomaksi, so what?

Vierailija
67/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minuahan ei haittaa ollenkaan, että joku ei halua asua Etelänavalla. Mutta kun antaisivat edes kunnon syyn! Yleensä se on sitä luokkaa, että "hyi oksennus vihaan pingviinejä" tai "ällöö, vartalo on ihan sininen kun jäätyy". Siis niin pinnallista, niin pinnallista. Jos tulisivat Etelänavalle, niin tuollainen hupsutus ja lapsellinen oleminen loppuisi. Elämänarvot menevät täysin uusiksi.

Tuo rinnastus on kyllä huonoin näkemäni pitkiin aikoihin.

Enemmistö ihmisistä pitää lapsista ja haluaa niitä. Yhdenkään en tiedä haluavan asua Etelänavalla.

Siksi noita ei voi rinnastaa. Jos joku pitää lapsia ällöinä, niin se on huomattavasti epätavallisempaa kuin se, ettei joku halua asua Etelänavalla.

Siksi niitä perusteluja kysytään, uteliaisuudesta. Ei siis paheksunnan takia. Minulle on ihan yhdentekevää, jos joku ei pidä lapsista, mutta on mielenkiintoista silti kuulla perustelut.

Vierailija
68/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meinas lirahtaa lusikallinen tosta hemiboreaalisesta mukavuusalueesta :D

Tässä sen näkee, että saisi treenata lantionpohjalihaksiaan nekin laiskurit, jotka eivät mukavuudenhaluisuuttaan halua muuttaa Etelämantereelle.

Vierailija
69/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikilla on pakastin. Hirveet määrät tungetaan sinne ruokaa ja pahimmillaan asetellaan jotain pingviinien ja iglujen kuvia siihen päälle, ja ihastellaan kuinka kivalta näyttää "ihan ku Etelänapa". Musta se on vaan jotenkin sairasta, kun annetaan sille pakastimelle perheessä Etelänavan rooli, siis ennen aikaan pakastimet pidettiin autotallissa. Nykyään siellä kodin sydämessä. Ja sit selitetään et "mulle se on ihan yhtä kylmä kun Etelänapa, ja kaikki se jää siellä sisällä ihan yhtä tärkeetä". Siis oikeesti??

Vierailija
70/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mieheni kanssa veljensä lapsen ristiäisissä, koska mies on lapsen kummi. Itse olen vain nimellisesti, kun en kirkkoon kuulu, eli virallisesti lapsen kummeja ovat mieheni, hänen toinen veljensä sekä tämän vaimo. Kuitenkin, siellä anoppi sitten alkoi taas tuhannennen kerran kysellä, että "milloinkas te niitä lapsenlapsia hankitte?" No, olimme aiemmin vain sanoneet, että emme halua lapsia, mikä tuntui sillon aiemmin paremmalta selitykseltä ja onkin puoliksi totta. Tästä alkoi taas se "mutta miksi ette, se on ihan normaalia haluta lapsia ja kyllä teidänkin päänne vielä kääntyvät." Veimme hänet sitten mieheni kanssa toiseen huoneeseen, ja kerroimme suoraan, ettemme halua enää kuulla näitä lapsikyselyitä, koska meiltä ei lapsenlapsia tule. Sitten ruvettiin taas kyselemään tarkempia syitä, jolloin pinnani paloi ja sanoin suoraan, etten voi saada lapsia. Anoppi sitten poistui juhlista itkien ja vihastuneena pojalleen ja minulle, koska "miten sinä suvunpetturi olet voinut ottaa tuollaisen lehmän joka ei voi lasta saada". Myönnän, että tilanteen hoito oli aika tahditonta minunkin osaltani ja sen olisi voinut paremmassa tilanteessa sanoa, mutta minun kutsumiseni lehmäksi ja pojan kutsuminen suvunpetturiksi sen takia, etten minä voi saada lapsia oli jo anopiltakin mautonta. Tuon jälkeen nainen ei ole minulle sanonut sanaakaan, mutta muun suvun kanssa olemme tiiviisti yhteyksissä ja käymme sukujuhlissa mieheni kanssa, vaikka anoppi tosin meidät kiertää kaukaa.

Vierailija
71/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo rinnastus on kyllä huonoin näkemäni pitkiin aikoihin.

Enemmistö ihmisistä pitää lapsista ja haluaa niitä. Yhdenkään en tiedä haluavan asua Etelänavalla.

Siksi noita ei voi rinnastaa. Jos joku pitää lapsia ällöinä, niin se on huomattavasti epätavallisempaa kuin se, ettei joku halua asua Etelänavalla.

Siksi niitä perusteluja kysytään, uteliaisuudesta. Ei siis paheksunnan takia. Minulle on ihan yhdentekevää, jos joku ei pidä lapsista, mutta on mielenkiintoista silti kuulla perustelut.

Vaan ihminen joka ei oo kokenut Etelänapaa voi sanoa noin :> Et voi ymmärtää miten luonnollinen ja ihana asia se on, sitten kun pääset siitä osalliseksi. Jokainen nainen haluaa asua Etelänavalla. Mun elämä oli niin tyhjää ja merkityksetöntä, ennen ku muutin. Oon kokenut molemmat joten todellakin tiedän, mistä puhun.

Vierailija
72/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ihmettelevät kaikkia asioita. Esim sitä että miksi joku on nirso ruoan suhteen tai miksi ihminen pelkää oudolta kuulostavia asioita. Tämä vapaaehtoinen lapsettomuus on jo suht hyväksytty näkemys, mutta nuo antamani esimerkit keräävät ihmetystä, vaikka kuinka perustelisi. Ehkä joskus on maailma jossa omia makuasioitaan ei tarvitsisi puolustella.

Vierailija
73/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan Etelänavan kanssa YKSIKKÖ. Mua ei periaatteessa enää oo olemassa erillisenä henkilönä. Ne jotka ei asu täällä on niin itsekkäitä, kyllä maailma tarvitsee enemmän Etelänavalla asujia, vaikka niitä on jo miljardeja!!!! Miks ihmiset on niin itsekeskeisiä eikä tee niinku minä ja muuta tänne?!? Kaikki jotka ei asu Etelänavalla on kauheita Etelänavan vihaajia ja mukavuudenhaluisia viallisia ihmisiä.

Mekin ollaan Etelänavan kanssa yksikkö. Mihin minä menen niin sinne tulee myös Etelänapa. Kerran käytiin esim Karibialla ja olin kyllä todella loukkaantunut kun ei paikalliset ollut yhtään ottanut meitä huomioon. Aurinko porotti tosi kuumana ja tietysti Etelänapa alkoi sulaa.

Vierailija
74/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos katuu vanhana ettei muuttanut?

Vierailija
75/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään pingviinejä.

Vierailija
76/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään pingviinejä.

Se vaan johtuu siitä että sulla ei oo niistä kokemusta :) Siis mun mies oli ihan samanlainen ja nykyään se on ihan haka kaikkien pihan pingviinien kanssa <3 Ihana katella kun ne yhessä sukeltaa hyiseen veteen ja nappailee kaloja innostuneesti.

Vierailija
77/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan pelkää, että Etelänavalla asuessa ei sitten nukuta, ei syödä rauhassa ja koko ajan vituttaa palella! EI kuulkaa pidä paikkaansa! Vuoden-pari se railojen paukkuminen ja tuulen vinkuminen pitää hereillä, mutta ei se loputtomiin jatku ja siihen tottuu! Ja ei vissiin ihan joka paikassa täällä Etelänavalla ihan samalla lailla tuule ja pauku, oon kuullu että joidenkin (onnekkaiden) asunto on hiljasella alueella. Muutenki kaikki on vaan järjestelykysymyksiä, voihan sitä pyytää tukiverkoilta (vanhemmat) että tulevat silloin tällöin hakemaan veneellä lämpimämpään ilmastoon, nii kyllä sitte sen jälkeen taas jaksaa tätä jäistä autuutta <3 <3 Mä en tiedä mitään parempaa, ku sydämeen muotoon jäätyneet jääpuikot ikkunassa ja aamuvarhaisella sänkyyn hiipivän kylmän tuulenpuuskan sössötykseltä kuulostava ääni, se on rakkautta se!

Vierailija
78/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halunnut, mutta väitin että karibianristeily vahingossa päätyy Etelänavalle ;) kyllä se siihen tottu, kyl kaikki miehet tottuu! Ja alkaa nauttia siitä, oikeesti on se sen miehenkin luonto, niitä pitää vaan vähän auttaa ;) nykyään mun mies on ihan paras Etelänapa-asuja!

Vierailija
79/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon alkanu töksäyttää vaan takaisin että käytän rahani ja kehoni juttuihin, joista oikeasti pidän. Ihan niinku säkin. Et kai säkään vain velvollisuudentunnosta pyöräyttele niitä mukuloita? (Usein nämä lapsia "velvollisuudentunnosta" pyöräyttelevät suomalaisuus nousuun -kortin vetäjät ovat kyllä ajatusmaailmaltaan sellaista porukkaa, että tulevaisuuden yhteiskunnan kannalta olisi ihan vain suotavaa katkaista ne geenilinjat kyseisiin valioyksilöihin.)

Vierailija
80/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään pingviinejä.

Etelänavan pingviinit on ihan eri asia kuin jotkut onnettomat galapagosinpingviinit, ei niistä voi puhua edes samana päivänä! Kunhan vaan saat syliisi etelänavan pingviinin niin rakastat sitä välittömästi ja kaikki pelot unohtuu ja huomaat miten tyhmiä ja turhia ne olivatkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän