Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"miksi et halua lapsia?" Mikä kysymys se oikein on? Miksi et itse halua asua etelänavalla?

Vierailija
25.04.2017 |

Ja joo, suurin osa tekee lapsia, mutta miksi pitää olla joku erityinen syy, ettei halua? Tuntuu, että moni vaan odottaa että pääsee loukkaantumaan jostain, joka ei todellakaan ole edes heidän asiansa.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellainen lämpimänpaikanparisuhdekaan ole mistään kotoisin. Etelänapa hitsaa uskomattomalla tavalla yhteen ja se on upeaa kun siellä saa yhdessä ihastella oman retkikuntansa saavutuksia ja voi tehdä töitä sen eteen, vaikka joskus toki onkin huolta ja murhetta kun myrskyt estävät ruokalähetykset tai kun iskee sairastuminen, mutta kyllä sellaisesta selviää jos on hyvä parisuhde ja on prioriteetit kunnossa. Tosimies haluaa Etelämantereelle ja jos ei muuten pääse, niin ottaa sellaisen viileäverisen ja kunnollisen naisen, joka sinne haluaa.

Vierailija
42/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan se vähän mauton kysymys, kun ottaa huomioon, että joku ei välttämättä voi edes saada lapsia vaikka haluaisi. Enkä tiedä onko se kysyjälle kovin mukava vastaus kuulla, jos rehellisesti sanon: "En halua lapsia koska äidit/äitiys yököttää minua enkä halua itseäni sellaiselle hormonilobotomialle altistaa. Lisäksi vauvat ovat rumia enkä kestäisi kuunnella sellaista puristettua pierua (=vauvan itkua) yötä päivää. Mieluummin hommaan koiran..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mieli siitä vielä muuttuu. Ja kai te nyt ymmärrätte, että ikioma Etelänapa on ihan eri asia?

Pohjimmiltaan jokainen nainen haluaa istua iglussa pingviinien pikku jalkojen tepsutusta kuunnellen.

Vierailija
44/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on nyt vaan uteliaita, jos joku tekee normista poikkeavia ratkaisuja elämässään. Koitapa vaikka naisena ajaa pääsi kaljuksi, niin taatusti kysellään että miksi ajoit. 

No ei varmasti kysellä, ellei ole ihan tynnyrissä kasvanut.

Vierailija
45/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävä ketju. En tiedä pitäskö ylä- vai alapeukuttaa etelänavan puolustajille.

En osaa tähän muuta sanoa kuin etten koskaan ole edes ajatellut etelänapaa. Että sinne lähteminen tekisi elämästäni täydellisen ja "oikean". Tiedän että se on olemassa, mutten ole sinne koskaan kaivannut.

Ajatuskin etelänavalle lähtemisestä tuntuu vaivalloiselta. Elämäni tällaisenaan on hyvää, miksi siis rasittaisin itseäni rankalla matkalla jonka päättymisestä ei ole lupausta? Etelänavalle kun ei voi lähteä huonolla varustuksella, paleltumia, univajetta ja haasteita tulee varmasti vastaan. Ja kun se ei riitä että haluaisi vain tutustua pieneen osaan etelänapaa. Täytyy ottaa vastaan koko manner, sellaisena kuin se on.

Ja vaikka etelänavalla kävijät kuinka puolustavat kokemuksiaan elämää suurempina, niin kyllä se matka sinne kuluttaa heitä niin paljon että vuosia on tullut rutkasti enemmän kroppaan kuin heillä jotka matkalle eivät lähteneet. Hyvässä ja pahassa.

Pysyn vain täällä.

Vierailija
46/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kai vaan tietää ettei niistä ole elämään Etelämantereella. Kyllähän se vaatii ihmiseltä paljon kypsyyttä ja halua astua mukavuusalueen ulkopuolelle. Välillä on vilua ja viimaa, se kuuluu asiaan ja siihen sisältyy myös upea kasvukokemus josta leudon ilmanalan eläjät jäävät paitsi. Kun on selvinnyt muutamasta talvesta hengissä ilman sairaala- ja hammaslääkäripalveluita oppii kunnioittamaan kehoaan ihan eri tavalla. Sitten vasta kun yleislääkäri on kiskonut vihoittelevan viisurin irti tietää, mitä ihmisruumis voi kestää!

Onhan Etelämanner upea kokemus jota ei voi verrata mihinkään muuhun, mut kyllä mä ymmärrän ettei kaikista vaan ole sinne muuttajiksi.

Vierailija
47/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän sitten mahtavat olla niiden ihmettelijöiden mielestä kelpaavat ja riittävät tai edes ymmärrettävät syyt olla asumatta etelänavalla?

Yksi utelevainen sukulaisakka meni hiljaiseksi kun kerroin, että olen allerginen pingviineille :D

Vierailija
48/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, ehkä nämä etelänapaa vieroksuvat naiset eivät ole vain löytäneet sitä oikeaa. Kun oikea mies sattuu kohdalle, niin johan alkaa etelänapa kiinnostamaan!

Vierailija
49/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa leikitellä etelänapa-analogioilla mutta pakko tähän on sanoa, että lapsettomana lähes 50v naisena ei kyllä enää mitkään yökerhobiletyssäädöt kiinnosta, vaikka näin kuvittelin nuorenpana. Ei kiinnosta, vaikka minulla ei ole lapsia ja mahdollisuus olisi käydä niin usein kuin mahdollista. Eivät lapsettomat vain ryyppää ja rällää, vietetään ihan normaalia elämää käyden töissä yms. Elämään ei vaan kuulu niitä lapsia.

Vierailija
50/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua Etelänavalla, koska en halua pilata kroppaani. Yhdelle kaverille kävi niin, että kädet ja jalat paleltuivat ja varpaita jouduttiin amputoimaan!

Vierailija
51/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka asutte Etelänavalla: miksi annatte itsenne rupsahtaa? Mikä tekosyy se Etelänapa on rupsahtaa?? Mä oon asunu siellä jo 20 vuotta, ja oon yhtä timmi kuin 18-vuotiaana!!

Ei ihme että vieraiden iglujen asukkaat alkaa ukkojanne kiinnostaa!!!

Vierailija
52/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kyllä ihan rehellisesti sanoa ettei elämä muuttunut juuri mitenkään Etelämantereelle muuton myötä. Ruoka, duuni, asumus, kaikki järjestyy kun järjestetään. Ja taustaorganisaatio asiantuntijoineen on tukena koko ajan. 

Joku voi pelätä että paleltumat ja korkea kaloritarve muuttaisivat kehoa jotenkin huonompaan suuntaan. En ainakaan omalla kohdalla oo huomannut mitään sellaista. Päinvastoin, paikat on tiukkana ja nännit nöpöttää koko ajan kun on silleen sopivasti vilu. : )

Vierailija
53/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua asua Etelänavalla, koska en halua pilata kroppaani. Yhdelle kaverille kävi niin, että kädet ja jalat paleltuivat ja varpaita jouduttiin amputoimaan!

Juuri tällaisia heiveröisiä nykynaiset ovat. Etelänapa on täysin yhden amputaation, jopa kahden arvoinen! Suotta pelkäät. Itket onnesta kun hivelet vihdoin ikiomaa jääkalikkaasi amputoiduilla raajoillasi.

Vierailija
54/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän sitten mahtavat olla niiden ihmettelijöiden mielestä kelpaavat ja riittävät tai edes ymmärrettävät syyt olla asumatta etelänavalla?

Yksi utelevainen sukulaisakka meni hiljaiseksi kun kerroin, että olen allerginen pingviineille :D

Joo no mä en voi kestää yhtä tuttavaparia kun ne ehkä kerran vuodessa tulee enää minnekään yhteisiin illanviettoihin (joo ymmärrän et on vaikeeta tehä se matka, mut eikö esim. isovanhemmat vois välillä maksaa?) ja ne ei tee MITÄÄN MUUTA kun puhu siitä Etelänavasta. Musta se on vähän ällöttävää kun kaikilla on ihan mukavan lämmin alkaa kuvailemaan sitä kylmyyttä ja kaikkea.. Ja sitten vielä ihmetellään päälle, että mitä ihmettä, miksi ette muka haluis tekin muuttaa?

Kerran vaan sanoin, että ei oikeesti vois vähempää kiinnostaa, anteeksi mut hyytää vaan koko ajatus niin perinpohjaisesti. Eipä oo enää niitä näkyny sen jälkeen...

Vierailija
55/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mieli siitä vielä muuttuu. Ja kai te nyt ymmärrätte, että ikioma Etelänapa on ihan eri asia?

Pohjimmiltaan jokainen nainen haluaa istua iglussa pingviinien pikku jalkojen tepsutusta kuunnellen.

Aaaaa :DDD Tämä ketju on aivan loistava! Kiitos päivän parhaista nauruista!

t. ihmisten rajattomuuteen kyllästynyt vela

Vierailija
56/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on se vähän mauton kysymys, kun ottaa huomioon että joku ei välttämättä voi edes saada lapsia vaikka haluaisi. Enkä tiedä onko se kysyjälle kovin mukava vastaus kuulla, jos rehellisesti sanon: "En halua lapsia koska äidit/äitiys yököttää minua enkä halua itseäni sellaiselle hormonilobotomialle altistaa. Lisäksi vauvat ovat rumia enkä kestäisi kuunnella sellaista puristettua pierua (=vauvan itkua) yötä päivää. Mieluummin hommaan koiran, kiitos kysymästä..."

Vierailija
57/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka asutte Etelänavalla: miksi annatte itsenne rupsahtaa? Mikä tekosyy se Etelänapa on rupsahtaa?? Mä oon asunu siellä jo 20 vuotta, ja oon yhtä timmi kuin 18-vuotiaana!!

Ei ihme että vieraiden iglujen asukkaat alkaa ukkojanne kiinnostaa!!!

Siis aivan rehellisesti voin sanoa, että minä en ainakaan ole Etelänavalla rupsahtanut. Ja parisuhde on vain vahvistunut Etelänavalle muuton myötä! Mies rakastaa kolata ja minä rakastan tehdä lumiukkoja. Kyllä Etelänavalla puuhatessa kroppa pysyy kunnossa. Ei ole sohvalla löhöilyä ja baareissa notkumista elämä!

Vierailija
58/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan Etelänavan kanssa YKSIKKÖ. Mua ei periaatteessa enää oo olemassa erillisenä henkilönä. Ne jotka ei asu täällä on niin itsekkäitä, kyllä maailma tarvitsee enemmän Etelänavalla asujia, vaikka niitä on jo miljardeja!!!! Miks ihmiset on niin itsekeskeisiä eikä tee niinku minä ja muuta tänne?!? Kaikki jotka ei asu Etelänavalla on kauheita Etelänavan vihaajia ja mukavuudenhaluisia viallisia ihmisiä.

Vierailija
59/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun vaan saa ilmaisen lentomatkan Etelänavalle niin lähden. Mutta kaikki pakotetaan siihen laivamatkaan vaikka kuinka pelkäis ja jäis pysyviä vaurioita esim. myrskystä. Tiedän että todennäköisyys on pieni ja suomalainen laivahenkilökunta on tosi osaavaa, mut kyse on pelosta. Ja kun lukee näitä tarinoita, että saattaa olla tuntikausien pahoinvointia ja perämiehet vaan kivahtelee että se kuuluu asiaan niin ei kiitos! Jossain Saksassa saisin lennot heti, kun mainitsisin että oon pelkomatkustaja, koska siellä ymmärretään miten tärkeetä uuden asukkaan on saada hyvä kokemus siitä matkasta, että integraatio onnistuu.

Vierailija
60/128 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa leikitellä etelänapa-analogioilla mutta pakko tähän on sanoa, että lapsettomana lähes 50v naisena ei kyllä enää mitkään yökerhobiletyssäädöt kiinnosta, vaikka näin kuvittelin nuorenpana. Ei kiinnosta, vaikka minulla ei ole lapsia ja mahdollisuus olisi käydä niin usein kuin mahdollista. Eivät lapsettomat vain ryyppää ja rällää, vietetään ihan normaalia elämää käyden töissä yms. Elämään ei vaan kuulu niitä lapsia.

Minä kyllä ryyppään ja rällään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi