Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"miksi et halua lapsia?" Mikä kysymys se oikein on? Miksi et itse halua asua etelänavalla?

Vierailija
25.04.2017 |

Ja joo, suurin osa tekee lapsia, mutta miksi pitää olla joku erityinen syy, ettei halua? Tuntuu, että moni vaan odottaa että pääsee loukkaantumaan jostain, joka ei todellakaan ole edes heidän asiansa.

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh :D

Vierailija
102/128 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 80 prosenttia ihmisistä haluaa lapsia. Osa jopa epätoivoiseseti. Miksi muuten olisi lapsettomuushoitoja? 

Etelänavan vetovoimasta en ole juuri kuullut? 

Ihminen on siitä erilainen eläin, että lisääntyminen ei ole itsestäänselvyys. Jokaisen muun lajin perustehtävä on vain lisääntyä. Kaikki toiminnot tähtäävät siihen. Heikot yksilöt eli huonoja geenejä kantavat eivät lisäänny, Tässä evoluutio tosi karkeasti yksinkertaistettuna. 

Ihmiskunnassa siis toisin ainakin ns. hyvinvointivaltioissa. Tuntuu, että vapaaehtoisesti lapsettomissa naisissa on enemmän korkeakoulutettuja ja korkeamman statuksen muutenkin omaavia kuin suurperhettä havittelevissa. 

Tämä johtaa vääjäämättä kansakunnan rappioon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä täältä hemiboreaaliselta mukavuusvyöhykkeeltä. Minulla on ikävä Etelänavalle muuttaneita ystäviäni ja haluaisin vielä joskus tavata heitä muuten, kuin hätäisesti marketin pakastealtaassa miesten ja pingviinien kanssa. Palelen herkästi enkä oikein osaa olla pingviinien seurassa. Olen kyllä kyläillyt Etelänavalla, mutta siellä kaikki on minulle kovin vierasta.

Vierailija
104/128 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse halua asua etelänavalla?

Tuohan on ihan hyvä ja asiallinen kysymys. Tosin pitäisi tarkentaa, puhutaanko usean vuoden asumisesta vai ainoastaan muutamasta kuukaudesta. Työkaveri kyllä lähti Etelämantereelle ihan innoissaan muutamaksi kuukaudeksi ja palattuaan hänellä oli paljon hienoja valokuvia.

Minäkin voisin harkita asumista Etelämantereella muutaman kuukauden ajan, mutta pitempiaikainen asuminen ei oikein houkuta monestakin syystä:

1) Palveluiden saatavuus on vähän heikko. Riippuu vähän alueesta, mutta monessa kohteessa on vain lääkäri, mutta ei esimerkiksi leikkaussalia. Jos pelkkä lääkäri ei riitä, tarvittavat palvelut ovat kaukana ja joukkoliikenneyhteydet etenkin talvella hyvin rajoittuineita.

2) Lapsille ei ole koulua tai päiväkotia.

3) Vaikka työpaikka tarjoaa ruuat, välillä voisi olla kiva käydä ostoksilla ruokakaupassa tai syömässä toisessa ravintolassa. Muutkin ostosmahdollisuudet ovat vähän heikot, eivätkä nettikaupatkaan tarjoa kotiinkuljetuspalvelua ainakaan kohtuuhintaan.

4) Nettiyhteys on hidas. On turha haaveilla sellaisista nopeuksista kuin täällä Suomessa. Joissakin kohteissa taitaa olla vähän parempi verkko saatavilla.

5) Sää ei ole kovin kiva etenkään talvisin.

Ei sitä onnea voi ymmärtää ennen kuin itse kokeilee. Olen nähnyt molemmat puolet ja nyt vasta tajuan miten merkityksetöntä elämäni oikein oli hemiboreaalisella mukavuusvyöhykkeellä. Jokainen terve nainen kyllä haluaa siellä asua.

Entäs sitten kun kokeilun jälkeen huomaa ettei se olekaan kivaa? Voiko sitten muuttaa veks ja jättää pingviinin sinne Etelänavalle?

On edesvastuutonta sanoa että jos ei ole kokeillut jnejne. Se stanan "kokeilu" kun on elinkautinen. Juu ei kiitos.Mä haluan nauttia Karibialla, en halua edes kokeilla koska kokeilu ei ole peruttavissa.

Vierailija
105/128 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah tämä kaipaa nostoa.

Vierailija
106/128 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tässä yli 20v kuunneltu, että kyllä se sun mielipitees vielä muuttuu. Ja mä aikoinaan yritin ihan tosissaan erilaisilla järkisyillä perustella itselleni, että on järkevää hommata lapsia, kun muillakin jo alkaa perhettä kaikilla olla. En ole tähän päivään mennessä saanut itseäni vakuutuneeksi, pikemminkin päinvastoin, kun kuuntelee minkälaisia riitoja käydään erotessa, ne lapset on aina se syy tai tekosyy tai se asia, mitä jollakin tavoin exää vastaan käytetään tai millä kiusataan vaikka olis erottu jo vuosia sitten.

Vierailija
107/128 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole kaverit ja niitten perhe/perheriidat se mun syy.. Ei niillä kaikilla oo mitään katkeraa huoltajuuskiistaa tai edes eroa menossa, mutta niitä toisenlaisiakin tarinoita on jonkun verran.

Itellä siis se syy, etten koskaan ole millään järkisyillä saanut itselleni perusteltua tuota asiaa. Ei vaan ole tarpeeksi hyvää syytä hankkia lapsia.

Vierailija
108/128 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa kiukuttelette kirjoitti:

Ymmärrän, että tahattomasti lapseton saattaa pahoittaa mielensä kysymyksestä. Muuten en ymmärrä ihmisten herkkänahkaisuutta. Ihan luonnollinen ja ystävällinen kysymys. Miksi joku haluaa tai ei halua. Minä olen aina sanonut, että olen vapaudenkaipuinen ja hoivaviettini on pieni. 

Luulen, että asiasta myös loukkaantuu ihmiset, jotka eivät sittenkään ole varmoja tunteistaan. Ei vain ole sopivaa kumppania löytynyt tai jostain muusta syystä.

Ps. Kiitos kysymästä, etelänavalla on liian kylmä.

Minä ymmärrän että moni loukkantuu, jopa sellaiset jotka ovat tahallisesti lapsettomia. Eivätkä ole millään tavoin velvollisia vastaamaan henkilökohtaisia asioita koskeviin kysymyksiin. On se syy lapsettomuuteen sitten ihan mikä tahansa.

Mietipä miltä tuntuu naisesta tai miehestä joka on kokenut ties mitä lapsuuskodissaan tai jonka äiti/isäsuhde on alusta asti ollut sairas niin pitääkö sitä alkaa selittää ulkopuolisille? Muuten on herkkänahkainen?

Muitakin asioita on joita ei pidä udella vaikka kuinka hyvää tarkoittaisi.

Ehkä nykyajan kulttuurissa tämä on hämärtynyt kun viihteessä ei ole enää mitään tabuja ja moni somessa avaa koko elämänsä kaikelle kansalle.

Minulla on syynä juuri tämä, olen saanut niin kamalan kasvatuksen että kierossa olen edelleen. On suuri riski että suollan nämä haitalliset ja paskat metodit omiinkin lapsiini. Siksipä en niitä lapsia tee. On todella olemassa ihmisiä joiden ei pidä tehdä lapsia, ja minä olen yksi heistä.

Vierailija
109/128 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ooh tää keskustelu kiitos <333

Vierailija
110/128 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
111/128 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on yleensä merkki siitä, että ihmisessä on jokin asia vialla. Henkisesti tai fyysisesti.

Et varmasti tykkää vastauksesta mutta se on totuus.

Vierailija
112/128 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ketju mihin olen täällä ikinä törmännyt!!! :""""""D KIITOS!!

Vela n25

Vierailija
113/128 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käytä kuukuppia?

Miksi et hanki koiraa?

Miksi et matkustele?

Miksi et asu omakotitalossa?

Miksi et harrasta liikuntaa?

Vierailija
114/128 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelänavalla asuu nykyään jo niin paljon ihmisiä, että se ekosysteemi ei tule kestämään pitkään. Älkää nyt enää muuttako Etelänavalle!

Vierailija
115/128 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tiennyt että en halua muuttaa etelänavalle. Jo lapsena päiväkodissa muiden leikkiessä naparetkeilijöitä, jättäydyin leikistä ulkopuolelle. Koko ikäni olen saanut kuulla kyselyitä siitä, miksi en ole jo sinne muuttanut tai miksi en vielä edes suunnittele matkaa. En osaa siihen sanoa muuta kuin että tiedän, että en sinne halua. Entinen kumppanini minua yritti asiassa käännyttää, mutta pysyin lujana. Mieluummin asun Suomessa kymmenen kissan kanssa kuin eläisin itselleni täysin sopimatonta elämää iglussa pienten pingviinien kanssa.

Vierailija
116/128 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂 mahtavaa

Vierailija
117/128 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei sitä voi ymmärtää ennenkuin on itse kokenut <3 jäähileet, maaperässä uinuvat vaaralliset virukset...ah

Vierailija
118/128 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksimiksimiksi!!!

Vierailija
119/128 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy näitä itsekkäitä ihmisiä, kyllä sitten vanhana on tylsä hikoilla kun ei ole jääseiniä eikä etenkään niistä irronneita söpöjä rakkaita pikkulohkareita jotka kävisivät viilentämässä oloa :(

Tästä vastauksestahan olikin itsekkyys kaukana.. 'Söpöt rakkaat pikkulohkareet onkin tehty jotka käyvät viilentämässä oloa'.. Voi luoja miten naurettavia nämä mammat osaakin olla näine kommentteineen. Ihan kuin se lapsi tehtäisi täysin itse haluamatta ja ihan vain osoitukseksi epäitsekkyydestä. Monesti juuri lapselliset unohtavat ympäriltä kaikki muut ihmiset ja heidän pikkuperheineen kuvitellaan olevan maailman napoja. Tosi epäitsekästä tosiaan.

Vierailija
120/128 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa pitäisi oikein kiertää joku porukka kampanjoimassa lapsettomuuden puolesta. Näin kaikki voisivat tehdä oman valintansa ja jäädä lapsettomiksi jos haluavat. Nykyisin painostetaan lasten hankkimiseen joka puolelta, ja moni varmasti hankkii lapsen, vaikka ei miettimisen jälkeen haluaisikaan sitä.