Mies vaatii avioehtoa 10 vuoden avioliiton jälkeen
Mies vaatii avioehtoa 10 vuoden avioliiton jälkeen, ja tänään sain tietää, että on eilen tehnyt sopimuksen "lainopillisista toimenpiteistä" pankin lakimiehen kanssa.
Aiemmin mies on sanonut, että jos en allekirjoita avioehtoa, niin hän alkaa piilottamaan omaisuutta.
Ja joo, en ole "lompakkoloinen" enkä provo. En tässä vuosien saatossa ole rahalla juhlinut. Mutta miehellä on toki isommat tulot kuin minulla.
Mutta miksi ei ottanut tätä puheeksi silloin 10 vuotta sitten, kun ITSE kosi? Minä olisin aivan hyvin voinut olla avoliitossa, toki silloin olisin tehnyt erilaisia ratkaisuja oman urani suhteen enkä hoitanut niin innokkaasti yhteistä taloutta.
MITÄ IHMETTÄ?? :o
Kommentit (74)
Ota ero, heti. Ero on miehelläkin jo mielessä, kenties jo uusi puolisokin valittuna.
Nyt vaan teette erittelyn omaisuudesta, nimet paperiin ja liitto jatkukoon tai pistät eropaperit postiin ja mies kuppaa kaikki rahat piiloon.
Ero ja sinulle puolet hänen voittamastaan Eurojackpot-kolmanneksesta.
PS Yhdeksän miljoonaa. :D
Älä varasta toisen rahoja. Äläkä uhriudu. Ole itsenäinen nainen, älä piipittävä pikkutyttö.
Huh huh mikä törkimys, pahat mielessä :(
Vierailija kirjoitti:
Ero ja sinulle puolet hänen voittamastaan Eurojackpot-kolmanneksesta.
PS Yhdeksän miljoonaa. :D
Eurojackpotin voitto oli 87 miljoonaa. Siitä kolmannes 29 miljoonaa. Siitä puolet 14,5 miljoonaa.
Mikä 9 miljoonaa??
Teette molempia tyydyttävän avioehdon, ota myös itse yhteyttä esim.lakineuvontaan. Ei niin, että mies sanelee, otettava huomioon tuo 10 vuotta.
Juuliah kirjoitti:
Älä varasta toisen rahoja. Äläkä uhriudu. Ole itsenäinen nainen, älä piipittävä pikkutyttö.
Mies varastaa apnkin tapauksessa. Apn älä ikinä ikinä laita nimeä avioehtopaperiin. Ota samantien ero ja ota se mikä sinulle kuuluu eli puolet omaisuudesta. Mene avioliittoneuvojalle ja kerro miehen rahan piilotusaikeista.
Miehelläsi on uusi nainen jo katsottuna.
Kiitos pikaisista kommenteistanne vastaajat!
Olen tässä aivan hoomoilasena, että mitä ihmettä?? On todella ihmeellistä... Tai sitten EI... Nytkin tuo mies tuossa kiroaa kun unohdin tuoda oikeaa leipää kaupasta :(
Eilen kävi tosiaan asioilla, ja VALEHTELI että kävi muka työneuvottelussa, mutta tänään tosiaan sain tietää että kävikin lakimiehen luona. Kirjallinen sopimus on päivätty eiliselle eli se todistaa valheen.
Laita ero vetämään jo tänään. Niin mies ei ehdi piilottaa rahoja. Ja ota selvää omista oikeuksista ettei mies vedätä sinua.
Juuliah kirjoitti:
Lakiin (tässä tapauksessa avioliittolaki) perustuva saaminen ei ole varastamista. Varkaus on rikos, Suomen lain mukaan suoritettava ositus ei ole rikos.
Älä allekirjoita. Mies on ottamassa sinusta eroa. Kerro että et sinä meinaa erota ja siksi et allekirjoita ja miksi ei pyytänyt allekirjoitusta 10 v sitten.
Eroa suunnittelee, Bern there,done that. Noin ne miehet toimii, kun on uusi jo katsottuna ja ero tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Älä allekirjoita. Mies on ottamassa sinusta eroa. Kerro että et sinä meinaa erota ja siksi et allekirjoita ja miksi ei pyytänyt allekirjoitusta 10 v sitten.
Kerroin miehelle tämän silloin kun hän työnsi valmiiksi laaditun avioehtopaperin nenäni eteen jokunen aika sitten. Vastaus oli, että "hänen rahojaan" kun eivät mitkään nuoret miehet vie! 8I
Kerro vähän millainen liitto teillä on ollut. Olisiko mahdollista että tosiaan suunnittelee eroa?
Onko yhtäkkiä hänen tulot kasvaneet?
Onko lapsia? Millainen yhteinen omaisuus?
Fiksu mies. Avioehto ehdottomasti.
Eiköhän se suunnittele eroa. Jätä hakemus heitänkin mies ei vielä ole ehtinyt piilottaa omaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mies. Avioehto ehdottomasti.
Ai fiksu? No olisi herttinen sentään esittänyt asiansa silloin 10 vuotta sitten! Silloin olisin taatusti allekirjoittanut, kuten myös tehnyt AIVAN erilaisia ratkaisuja oman työurani suhteen vuosien varrella!
Sehän valmistelee eroa selkeästi. Mä laittaisin ehkä eropaperit jo nyt vetämään, ennen mitään ehtoja.