Mies vaatii avioehtoa 10 vuoden avioliiton jälkeen
Mies vaatii avioehtoa 10 vuoden avioliiton jälkeen, ja tänään sain tietää, että on eilen tehnyt sopimuksen "lainopillisista toimenpiteistä" pankin lakimiehen kanssa.
Aiemmin mies on sanonut, että jos en allekirjoita avioehtoa, niin hän alkaa piilottamaan omaisuutta.
Ja joo, en ole "lompakkoloinen" enkä provo. En tässä vuosien saatossa ole rahalla juhlinut. Mutta miehellä on toki isommat tulot kuin minulla.
Mutta miksi ei ottanut tätä puheeksi silloin 10 vuotta sitten, kun ITSE kosi? Minä olisin aivan hyvin voinut olla avoliitossa, toki silloin olisin tehnyt erilaisia ratkaisuja oman urani suhteen enkä hoitanut niin innokkaasti yhteistä taloutta.
MITÄ IHMETTÄ?? :o
Kommentit (74)
Ihmeissään kirjoitti:
Mies vaatii avioehtoa 10 vuoden avioliiton jälkeen, ja tänään sain tietää, että on eilen tehnyt sopimuksen "lainopillisista toimenpiteistä" pankin lakimiehen kanssa.
Aiemmin mies on sanonut, että jos en allekirjoita avioehtoa, niin hän alkaa piilottamaan omaisuutta.
Ja joo, en ole "lompakkoloinen" enkä provo. En tässä vuosien saatossa ole rahalla juhlinut. Mutta miehellä on toki isommat tulot kuin minulla.
Mutta miksi ei ottanut tätä puheeksi silloin 10 vuotta sitten, kun ITSE kosi? Minä olisin aivan hyvin voinut olla avoliitossa, toki silloin olisin tehnyt erilaisia ratkaisuja oman urani suhteen enkä hoitanut niin innokkaasti yhteistä taloutta.
MITÄ IHMETTÄ?? :o
Ei sun tartte suostua siihen. Unohda koko juttu. Se tehdään vaan jos molemmat sitä haluaa, yksin ei onnistu. Avioero virelle vaan ja ilmoitus omaisuuden hukkaamisesta.. poliisijuttu.
Eli olet siis loisinut miehen kukkarolla ja kuvitellut, että se voi jatkua hamaan loppuun. Toivottavasti mies on siirtänyt omaisuutensa ulottuviltasi jos et suostu allekirjoittamaan.
No, avioehto pitää tehdä yhdessä joten jos et halua sitä, älä tee sitä.
Kuulostaa munkin korvaan eron suunnittelulta, tuo ei ole sellainen asia mihin vaan havahdutaan kun on eletty 10 vuotta tyytyväisenä avioliitossa. Pistä ukko tiukoille.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet siis loisinut miehen kukkarolla ja kuvitellut, että se voi jatkua hamaan loppuun. Toivottavasti mies on siirtänyt omaisuutensa ulottuviltasi jos et suostu allekirjoittamaan.
Joo, sehän onkin reilua että ap on kenties hoitanut miehenKIN lapsia monta vuotta jonka aikana mies on kerryttänyt osakesalkkua, apta hän on lohduttanut sanomalla "mikä on minun on myös sinun, vanhuuden varalle MEILLE" ja nyt kun ap ei voi enää palata taaksepäin ajassa, mies ilmoittaa että ei hei sittenkään..
Vierailija kirjoitti:
Kerro vähän millainen liitto teillä on ollut. Olisiko mahdollista että tosiaan suunnittelee eroa?
Onko yhtäkkiä hänen tulot kasvaneet?
Onko lapsia? Millainen yhteinen omaisuus?
Liitto on ollut tasaista puurtamista ja elämää. On ollut mukavaa aikaa sekä sitä arkea, jonka minä olen hoitanut miehen luodessa uraansa ja hoitaessa yritystään.
Miehellä on yksin omistuksessaan 6 vuotta sitten perustettu osakeyhtiö, jonka tulos on ollut joka vuosi positiivinen. Tulos kaikkien menojen jälkeen alle 100 000€ per vuosi. Nytkin osti firmansa piikkiin itselleen täysetuauton, auto maksoi noin 100 000€ eli likviditeettiä yrityksellä on.
Myös minä olen huushollin hoidon lisäksi tehnyt töitä ko. yritykseen, ihan laillisesti verokortilla. Kaikki tuloni ovat menneet yhteiselle tillle ja sitämyöten kulutukseen, miehellä sen sijaan on omat tilinsä, jonne on nostanut osingot jne.
On yksi lapsi, joka täyttää kohta 9 vuotta.
Täytyy sanoa, että nyt on todella avuton olo :(
Juuliah kirjoitti:
Älä varasta toisen rahoja. Äläkä uhriudu. Ole itsenäinen nainen, älä piipittävä pikkutyttö.
Sehän nimenomaan on sitä itsenäisyyttä, että pitää kiinni omista oikeuksistaan! Jos mies on ollut tyhmä eikä halunnut alunperin avioehtoa, on turha tulla sitten itkemään kuin pikkupoika kun haluaisi erota eikä sitä ole. Voi luoja miten lapsellista mieheltä! Tietenkään et suostu ja ero vireille, se on varmasti miehelläkin mielessä. Avioliitto on sopimus ja jos mennään vihille ilman avioehtoa, on sopimuksessa tehty selväksi että erossa kaikki menee puoliksi.
Älä huoli miehesi on vain kokenut MGTOW-voimaantumisen, annat vaan p*llua pari viikkoa joka päivä niin se rauhottuu...
Vierailija kirjoitti:
No tähän provoon ei pitäisi edes vastata mutta... No, here we go:
Googletapa sellainen juttu kuin "vastikesäännös". Jos tasingon tuleva maksaja siirtelee omaisuuttaan - oli se sitten ennen tai jälkeen ositusperusteen syntyhetken - minne sattuu, oli se sitten rintaperillinen tai joku muu, niin tasingon saajalla on oikeus vedota em. vastikesäännökseen, jolloin siirretty omaisuus laskennallisesti palautetaan ositettavaan pesään joten tasingon saajan oikeudet ovat täten turvatut.
Olisi varmaan kannattanut pyytää se allekirjoitus silloin 10 vuotta sitten eikä vasta nyt.
Muuten, olethan itse muistanut tehdä avioehdon aikoinaan ja varmasti hoidat vähintään puolet kotitöistä ja kaikesta muustakin? Sittenhän asia on selvä eikä ongelmaa ole kenelläkään, toisin kuin nyt tässä.
Miehesi on löytänyt toisen naisen itselleen ja valmistelee eroa sinusta, jotta hän voi uuden naisensa kanssa elää kivasti.
Luulen, että firmasta on tehty ostotarjous ja haluaa koko potin itselleen.
Älä allekirjoita.
Ero on selvästi tulossa 100% varmuudella. Et ilmeisesti voi sille mitään , miehellä lienee jo selvät suunnitelmat ja uusi nainen ja suunnitelma toimeenpanoa varten valmis. Voit vaan vaikuttaa ajabkohtaan ja omaisuuden jakoon. Eli laita heti ero vireille itse, niin mies ei voi hukata omaisuutta.
Tuttavapiirissä oli yksi tälläinen tapaus. Lähes 10 avioliittovuoden ja kolmen lapsen jälkeen jälkeen vaimo meni laittamaan nimen avioehtopaperiin. Mies kova uratykki, kaikki tehty hänen ehdoilla aina.
Muutaman kuukauden päästä laittoi mies eron vireille, juurikin se 10 vuotta nuorempi rouva oli jo valmiiksi katsottuna.
Jäin miettimään miksi ihmeesä vaimo oli nimen paperiin laittanut mutta toisaalta heillä oli voimasuhteet olleet aina näin, mies ensin ja edellä.
Älä allekirjoita. Ei ollut avioehtoa meillä mutta multa yritettiin saada yhteisen omaisuuden jakamisen nimissä saada nimeä vaikka millaiseeen paperiin. Tietenkään en suostunut. Kaikesta huomasi mikä oli pelin nimi. Kusetus ja oma etu.
Ota vähintään asianajaja avuksesi. Kerro se myös miehellesi
Ei se kai miehen vika ole, että nainen on niin untamo, että paskoo uransa? Nimipaperiin ja se siitä. Eiköhän mies kuitenkin ole perheen pitkälti elättänyt ja kulut maksanut. Kyllä itsekin haluaisin oman yritykseni avioehdolla suojata.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kai miehen vika ole, että nainen on niin untamo, että paskoo uransa? Nimipaperiin ja se siitä. Eiköhän mies kuitenkin ole perheen pitkälti elättänyt ja kulut maksanut. Kyllä itsekin haluaisin oman yritykseni avioehdolla suojata.
No miksi ei pyytänyt sitä nimeä paperiin silloin 10 vuotta sitten vaan luotti siihen, että mina hoidan kaiken, oman kokopäivätyöni, hänen yrityksensä työt, huushollin, hänen aiemmasta avioliitostaan olevat lapsensa, nyt jo edesmenneet vanhempansa ja kaiken muun mitä en tässä edes jaksa luetella?
Tähän jos sinä untamo osaat kertoa OIKEASTI pätevän vastauksen niin odotan mielenkiinnolla!
(No joo, leikkasi se mies nurmikot, ja useimmiten hoiti lumityötkin, ei toki aina. Esimerkiksi minä leikkasin nurmikkoa jo tasan yksi viikko yhteisen lapsemme syntymän jälkeen. Auton renkaat on aina hoidettu autoliikkeessä rengashotellissa. Niin mitä, häh?)
Vierailija kirjoitti:
Jos on sovittu että mies hoitaa rahat ja nainen kodin ja lapset, rahat ovat silloin yhteisiä, niinkuin koti ja lapsetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä allekirjoita. Ei ollut avioehtoa meillä mutta multa yritettiin saada yhteisen omaisuuden jakamisen nimissä saada nimeä vaikka millaiseeen paperiin. Tietenkään en suostunut. Kaikesta huomasi mikä oli pelin nimi. Kusetus ja oma etu.
Ota vähintään asianajaja avuksesi. Kerro se myös miehellesi
Milläs persaukinen loinen maksaa juristin, joka veloittaa 200€/tunti?
Ihan yleisesti juristit tekevät sitä, että lasku maksetaan vasta kun ositus on tehty kun pesässä on selkeästi varallisuutta.
Vai että loinen... Voi elämän kevät...
Eniten minua aikanaan loukkasi, että mieheni oikeasti luuli, että olen niin tyhmä, että laittaisin nimen hänen minulle teettämään avioehtoon. Olisittepa nähneet hänen ilmeensä, kun "allekirjoitin" ja ojensin paperin hänelle. Jumalauta, mikä ilme. Mutta siinä oli todistajat paikalla todistamassa, ne sitten sentään huomasi, että ei juttu ollutkaan ihan selvä. Kirjoitin nimittäin allekirjoituskohtaan "käräjillä nähdään" enkä nimeäni.
PS. Joo, uusi nainenhan sillä oli.
Vielä parempi saalis! Perinteinen JSSAP.
Muistin jaettavan summan väärin, pahoittelen.