NAINEN! Miksi et käytä meikkiä?
Eli miksi et käytä meikkiä tai kosmetiikkaa, perusteluja kiitos!
Kommentit (168)
Tätä naamaa ei kauniimmaksi maalaamalla saa. En ole opetellut. En halua käyttää siihen aikaa enkä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluan käyttää vähäiset rahani johonkin kivempaan, esim. ruokaan ja vuokraan.
En jaksa herätä aikaisemmin meikkaamaan. Tarvitsen 9 tunnin unet.
En halua lisätä iltatoimiini meikinpoistoa.
En tykkää shoppailusta ja meikkien valikointi on tarkkaa hommaa. Suurin osa meikeistä leviää, ärsyttää silmiä tai korostaa pintakuivaa+rasvaista ihoani.
Kaiken edellemainitun vuoksi en näe syytä harjoitella meikkaamista siihen pisteeseen että voisin näyttäytyä julkisesti meikeissä.
Niin, meikkaavilla naisillahan ei ole rahaa ruokaan eikä asuntoon.
Meikkaamiseen menee max 15 minuuttia, ai kauheeta.
Eli et pese naamaasi iltaisin? Yök!
No voi voi.
Liian laiska heräämään aikaisemmin meikkaamisen takia. Herään työpäivinä 5.30.
Olen kaunis ilman meikkiä.
Miksi käyttäisin (säännöllisesti) meikkiä? Juhliin ja joihinkin muihin iltamenoihin meikkaan, mutta arkena en. En ole keksinyt yhtään syytä miksi minun pitäisi meikata. Tai no ehkä se etten viitsi herätä aamulla niin ajoissa, että ehtisin meikkaamaan.
Käytän jonkin verran kosmetiikkaa, mutta en enää meikkaa. Ei kiinnosta käyttää rahaa niihin pikkupurkkeihin ja maaleihin, sijoitan sen mieluummin johonkin mikä antaa enemmän iloa. Meikkaamiseen menee aikaa ja kun meikit pesee pois, niin näytän kuitenkin edelleen omalta itseltäni. Ketä siis yritän petkuttaa? Mielestäni olen kuitenkin aika kivan näköinen ihan luonnollisena. Olen huolissani roskan määrästä, jota meikeistä tulee ja kemikaaleista, joita ne sisältävät. Pyrin käyttämään mahdollisimman vähän kosmetiikkaa ja valitsen tuotteeni huolella. Vähemmän on enemmän, voin ostaa vähän kalliimpia ja laadukkaampiakin tuotteita. Olen luonnonsuojelija ja myös sellainen parjattu feministi. Kelpaan omana itsenäni niille joille kelpaan, ja muille ei tarvitse kelvatakaan. :)
Kai olette hyväksyneet sen tosiasian että miehet valitsevat kuitenkin ne viehättävämmän näköiset naiset teidän meikittömien sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Kai olette hyväksyneet sen tosiasian että miehet valitsevat kuitenkin ne viehättävämmän näköiset naiset teidän meikittömien sijaan?
Juu, ihan vapaasti! Itsellänikin on muutamia kriteerejä miehelle, esim. se, että odotan hänen pystyvän monimutkaisempaan ajatteluun kuin pelkkä yksinkertainen tulkinta "viehättävä = meikattu, epäviehättävä = meikkaamaton". Aika paljon tällaisia miehiä näyttää onneksi löytyvän, kun katselee pariskuntia ulkona.
Vie rahaa ja aikaa, enkä osaa meikata niin etten näyttäisi halvalta prostituoidulta. Kaiken lisäksi olen hyvin herkkäihoinen ja saan todella herkästi oireita monista meikkituotteista.
En halua muutenkaan näyttää muulta kuin olen, itsetunto on sen verran alhaalla etten uskalla sitten mennä ulos ilman meikkiä ja koko ajan pitää miettiä että onko meikit hyvin, onko levinnyt, katsooko tuo minua oudosti että onpa karmeasti meikattu, tai joku kohta on valunut jne. Kerran nimittäin jo pääsin tästä teini-iän vaiheesta eroon enkä halua palata siihen stressiin ja tuskailuun.
Ap, miksi sinä et meikkaa? (Oletan nyt, että olet mies.) Tiedäthän, että miehillekin on omia kosmetiikkasarjoja, joissa on tuotteita esim. ihonvärin tasoittamiseen, ihon kiiltämisen hillitsemiseen ja vaikkapa kulmakarvojen siistimiseen. Sinäkin näyttäisit varmasti huolitellummalta ja freesimmältä pienellä panostuksella, ja se olisi myös kohteliasta muita ihmisiä kohtaan. Mitäs sanot? :)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kumpi on se viehättävämpi, meikitön vai meikattu. Nykyaikana on nimittäin enemmän kauniimpia meikittömiä, kuin kauniita meikattuja. Pienestä kosketuksesta vinoon menevä naamari ei ole houkutteleva lainkaan.
M36
- Näytän mielestäni riittävän kauniilta ilman meikkiä, ja myös muut tuntuvat olevan sitä mieltä mutta ihan sama vaikka eivät olisikaan. Mua myös inhottaa tää kulttuuri, että ihmisen pitää näyttää erilaiselta kuin millainen hän on jotta kelpaisi muille.
- Ei kiinnosta käyttää aamulla aikaa meikkaamiseen, on muutakin tekemistä.
- Meikkien hinnalla voi ostaa jotain kivempaakin.
Eli yhteenvetona: en tarvitse, ei kiinnosta.
Terveisin viimeksi 9 vuotta sitten meikannut tyyppi, joka alkoi sen jälkeen luottaa siihen että kelpaa kyllä joka tilanteessa ihan silllä luonnollisella ulkonäöllään, ja joka laittaa hiukset nätisti ja valitsee tilanteen arvokkuuteen sopivat vaatteet silloin kun pitää näyttää erityisen huolitellulta :-)
Vierailija kirjoitti:
Voi jonne-pieni, kun monet meistä on jo valittu ihan ilman meikkaamistakin! Se, mikä on viehättävää kunkin mielestä, on kiinni yksilöiden välisestä henkilökemiasta, ei mistään pakkelikerroksesta. Esim. oma aviomieheni, jonka kanssa olemme olleet yhdessä jo kymmenettä vuotta sanoo aina, että olen hänen mielestään kaunis tällaisena kuin olen (enkä muuten edes ole mikään kaunotar). Luuletko sinä, että todellinen rakkaus parisuhteessa on kiinni siitä, kuinka paljon toinen osapuoli panostaa oman naamansa maalaamiseen? :D
Vierailija kirjoitti:
Eivät naiset esim. 1800-luvulla meikanneet, elleivät olleet prostituoituja, ja jotenkin kummasti useimmat päätyivät naimisiin, ja joitakin vielä viehättävinä pidettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan käyttää vähäiset rahani johonkin kivempaan, esim. ruokaan ja vuokraan.
En jaksa herätä aikaisemmin meikkaamaan. Tarvitsen 9 tunnin unet.
En halua lisätä iltatoimiini meikinpoistoa.
En tykkää shoppailusta ja meikkien valikointi on tarkkaa hommaa. Suurin osa meikeistä leviää, ärsyttää silmiä tai korostaa pintakuivaa+rasvaista ihoani.
Kaiken edellemainitun vuoksi en näe syytä harjoitella meikkaamista siihen pisteeseen että voisin näyttäytyä julkisesti meikeissä.
Niin, meikkaavilla naisillahan ei ole rahaa ruokaan eikä asuntoon.
Meikkaamiseen menee max 15 minuuttia, ai kauheeta.
Eli et pese naamaasi iltaisin? Yök!
No voi voi.
Sisälukutaito ei näköjään ole vahvuuksiasi - voi voi.
Meikkasin ja laittauduin ennen enemmän. Jotain ennen kuin tulin 40 vuotiaaksi.
Nykyisin en tee sitä ollenkaan. Minusta se on aivan liian aikaa vievää, vaivalloista ja jos todella aikoo kaunistautua, tai tulla paremman näköiseksi, pitää olla liian monia meikkituotteita, jotka ovat varsin kalliita.
Joten näistä edellä mainituista syistä en enää tee sitä. Sitäpaitsi, kun en enää käy menopaikoissa iskemässä ketään, niin miksi laittautua tavallisessa arkielämässä?
Itse asiassa en ole sheivannut edes sääri, käsivarsi, bikinirajoja, tai kainaloita pitkään aikaan.
En mistään protestisyystä.
Lähes samoista syistä, kuin ed. kuvasin. Liian työlästä ja aikaa vievää. Kun kerran minua ei meikittömyys ja karvajutut häiritse, niin se riittää. Meidän ei pitäisi elää muiden mielipiteiden mukaan, tai antaa niiden vaikuttaa valintoihimme ja arvoihimme.
Elämässä on niin paljon muutakin tekemistä, työtä ja huolehdittavaa, että on parempi keskittyä ulkonäkökeskeisyyttä tärkeämpiin asioihin.
Koen sen turhana. Ei minusta kuulemma erota, onko minulla meikkiä vai ei (monelta kuullut, eri tilanteissa). Juhliin kyllä laitan meikkiä, mutta aika turhalta sekin tuntuu... Jotenkin on vain iskostunut päähän, että niin kuuluu tehdä. Viimeksi piti ostaa kaikki meikit uutena, kun edellisistä juhlista oli sen verran aikaa, että en uskaltanut niin vanhoja meikkejä käyttää. Kauheata käyttää kymmeniä euroja ellei enemmänkin johonkin, jonka pesee päivän päätteeksi pois ja sitten unohtaa johonkin laatikkoon.
En oo vielä keksinyt yhtään syytä miksi meikkaisin, eli ei minkäänlaista tarvetta. Sen kerran ku koittanut olo oli yhtä epämukava, kuin huonosti istuvassa vaatteessa, jota pitää varoa ja asetella ja miettiä tippuuko se päältä tai näkyykö jotain mitä ei pitäisi.
Minulla on ripsipidennykset ja luonnostaan tummat muotoillut kulmat, joten en koe mitään tarvetta. Toki, jos joskus päätän viihteelle lähteä, niin meikkaan, normaalisti en.
En todellakaan vaivaudu, jos ei ole pakko.
Meikkaan kouluun/töihin ja joudun sen takia heräämään yli tuntia aikaisemmin kuin muuten, että ehdin pestä kasvot, odottaa rasvan imeytymistä ja vielä meikkivoiteen kuivumistakin. En helvetissä enää viitsi meikata viikonloppuisin tai vapaapäivinä (kaikkineen aamutoimiin ja ajomatkaan menee 2,5-3h).
En osaa meikata, eikä mulla ole edes mitään suurta halua opetella. Hyvin on pärjätty ilmankin- ja tuskinpa mua paljoa nätimmäksi saisi vaikka pakkelia naamaan laittais :)