NAINEN! Miksi et käytä meikkiä?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai olette hyväksyneet sen tosiasian että miehet valitsevat kuitenkin ne viehättävämmän näköiset naiset teidän meikittömien sijaan?
Olenko minä ja ne muutamat muut tähän kommentoineet niitä poikkeuksia jotka vahvistavat säännön? Eli en meikkaa, mutta mies löytyy.
Mun mies vihaa sitä, jos erehdyn meikkaamaan. On hänestä turhuutta ja typerää kuorruttaa itsensä turhilla kemikaaleilla. Tää sopii toki mulle, koska en meikkaa. Ja on mulla toki jotain omia etuja, kuten ihan hyvä iho ja luonnostaan tummat ja tuuheat ripset.
Suurin syy: en osaa meikata. Ripsiväriä osaan laittaa ja joskus illaksi ulos mennessä laitankin, mutta joku kulmakynä tai silmien rajaaminen menee jo liian vaikeaksi ja lopputulos on typerän näköinen. Pitäisi varmaan mennä jonnekin meikkauskurssille, koska joskus etenkin juhliin olisi kiva osata meikata, mutta tähän asti olen keksinyt rajallisille rahoille ja ajalle parempaa käyttöä kuin meikkikurssi. Enkä niin arkipäivisin kaipaa meikkausta, olen ok näköinen mielestäni ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai olette hyväksyneet sen tosiasian että miehet valitsevat kuitenkin ne viehättävämmän näköiset naiset teidän meikittömien sijaan?
Voi jonne-pieni, kun monet meistä on jo valittu ihan ilman meikkaamistakin! Se, mikä on viehättävää kunkin mielestä, on kiinni yksilöiden välisestä henkilökemiasta, ei mistään pakkelikerroksesta. Esim. oma aviomieheni, jonka kanssa olemme olleet yhdessä jo kymmenettä vuotta sanoo aina, että olen hänen mielestään kaunis tällaisena kuin olen (enkä muuten edes ole mikään kaunotar). Luuletko sinä, että todellinen rakkaus parisuhteessa on kiinni siitä, kuinka paljon toinen osapuoli panostaa oman naamansa maalaamiseen? :D
Miehet sanovat omaa puolisoaan aina kauniiksi oli se sitten totta tai ei. Kaikki miehet tietävät millainen reaktio siitä tulee jos sanoo omaa naista rumaksi. Ja vaikka kuinka olisi kaunis sisältä niin ensimmäiseksi aina katsotaan ulkonäköä.
Youtubesta löytyy hyviä meikkitutoriaaleja ja halpoja meikkejä löytyy esim. Essenceltä (esim. ripsarit 3,5 e, siihen on kaikilla varaa).
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta löytyy hyviä meikkitutoriaaleja ja halpoja meikkejä löytyy esim. Essenceltä (esim. ripsarit 3,5 e, siihen on kaikilla varaa).
Jos ei halua töhnää naamaansa, niin ei se asia hinnalla parane.
Mulla on 70 euron meikkivoide, jota käytän pari kertaa vuodessa ja heitän pois, kun menee vanhaksi. Ripsaria en hanki ollenkaan, koska inhottaa se ylimääräisen tunne ripsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jonne-pieni, kun monet meistä on jo valittu ihan ilman meikkaamistakin! Se, mikä on viehättävää kunkin mielestä, on kiinni yksilöiden välisestä henkilökemiasta, ei mistään pakkelikerroksesta. Esim. oma aviomieheni, jonka kanssa olemme olleet yhdessä jo kymmenettä vuotta sanoo aina, että olen hänen mielestään kaunis tällaisena kuin olen (enkä muuten edes ole mikään kaunotar). Luuletko sinä, että todellinen rakkaus parisuhteessa on kiinni siitä, kuinka paljon toinen osapuoli panostaa oman naamansa maalaamiseen? :D
Miehet sanovat omaa puolisoaan aina kauniiksi oli se sitten totta tai ei. Kaikki miehet tietävät millainen reaktio siitä tulee jos sanoo omaa naista rumaksi. Ja vaikka kuinka olisi kaunis sisältä niin ensimmäiseksi aina katsotaan ulkonäköä.
Luulisi, että yllä olevan kirjoittajan mies on ehtinyt kymmenen vuoden aikana luoda sen ensisilmäyksensä ja päättää, tykkääkö vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei koskaan ole sanonut minua kauniiksi. Somaksi ja hyvännäköiseksi kylläkin, ja arvostan hänen rehellisyyttään, koska en todellakaan ole kaunis! Nauraisin varmaan ja käskisin suksia kuuseen, jos joskus kauniiksi sanoisi. Ja me on tavattu 15 vuotta sitten saunaillassa, näki siis minut ensimmäisen kerran ilman meikkiä ja itseasiassa meidän ensitreffit oli uimarannalla, joten olin jälleen ilman meikkiä. Mun meikki on muutenkin vain ripsari, huulirasva ja meikkivoide silloin harvoin kun meikkaan. Ja vielä siihen yhteen viimeviikkoiseen ketjuun viitaten mieheni on minua paremman näköinen. :)
Merkissä alkaa kasvamaan kaikenlaisia bakteereja jos ei ehdi käyttämään kaikkea nopeasti. Ei kiitos bakteereja naamaani.
Outo aloitus. Siis eihän jätkien mielestä Suomessa saa laittautua. Laittautuminen ei ole luonnollista.
Jätkille on omissa fantasiamaailmoissa ne leffojen aamulla täydessä tällingissä heräävät naiset.
Samoin kuin lehtien kaikki muokatut ja blurratut naiset. Ei yksikään mainos- tai kansikuva ole päässyt lehteen ilman muokkausta.
Vai mitä luulet?
Tai niiden naisten instat, joihin kukaan ei laita muokkaamatonta kuvaa.
Missä vitun maailmassa osa miehistä elää??
Klikkaa Miss universumeiden instat ja avaa kuvat meikattuna ja ilman meikkiä.
Osa ei tosin laita kuvia ilman meikkiä. Ja suurin osa suomen iltapäivälehtien "no make up"- kuvat on todellisuudessa meinattuja irtoripsineen ja meikkivoiteineen. Kai sen nyt näkee.
En käytä tällä hetkellä, koska olen raskaana. Mahdollisimman vähän altistusta sikiölle kemikaaleista, kiitos.
Käytän peitevoidetta tummiin silmänalusiin, mutta en muuta. Tuota käytän, koska silmänaluset ovat oikeasti tummat (ei siis sellaiset tummat, kun YouTuben videoissa näkee, missä neuvotaan peittämään olemattomat tummat silmänaluset) ja nolottaa kulkea ihmisten ilmoilla ilman mitään yrityksiä peitellä niitä. Ei se peitevoidekaan peitä, mutta hieman edes vaalentaa.
En käytä muuta meikkiä, koska ei ole mitään syytä. En ole sellaisessa työssä, missä pitäisi meikata. Enkä ylipäätään työssä. Häihin saatan laittaa ripsiväriä, mutta en pienempiin juhliin.
Olen kausittain miettinyt, pitäisikö opetella tekemään edes joku perushuoliteltu ehostus. Mutta kun yritän etsiä ohjeita sellaisiin, niin niissäkin naamaan tungetaan vähintään kymmentä eri meikkiä. Ei minua kiinnosta niin paljon, että jaksiasin motivoitua tuollaiseen urakkaan. Oma tytärkään ei meikkaa (on nyt 17). 16-vuotislahjaksi ostin hänelle meikkiopastuksen ja meikit ja hän on nyt vuoden aikana kaksiin isoihin juhliin meikannut. Seuraavan kerran taitaa meikata ylppäreihinsä. Onneksi on suuntaamassa alalle, jossa ei tarvitse meikata.
Nuorempana olin nätti ilman meikkiäkin. Nyt en enää tiedä siitä, mutta en koe tarpeelliseksi meikata joka päivä. Meikkaaminen on juhlavampaa, kun sitä ei tee jatkuvasti. Ihoni säilyy parempana. Ei ole naisten velvollisuus meikata joka päivä.
Ei ole aikaa eikä kiinnostusta, enkä osaakaan. Tiedän realistisesti olevani nelikymppinen, harmaantuva ja kroonisesti väsyneen näköinen, eikä meikillä ihmeitä tehdä.
Ja muuten viisivuotias lapseni kutsui minua maailman kauneimmaksi ihmiseksi.
Ripset ja kulmat on luonnostaan tummat ja iho hyvä. En koe arkimeikille tarvetta ja juhlameikkikin on hillitty.
Jos joku nainen sanoo että meikkiin menee rahaa niin on kyllä naiseudesta kaukana. Ettekö viitsi katsoa mitä on tarjolla. Minun meikkini maksaa vuodessa ehkä sen vajaa 50 euroa. Ihan vain siksi meikkaan että näytän naiselliselta ja että miesten on mukava katsoa siistiä naista sekä laittaisin myös miesten ja itseni takia. En siis pakkeloi naamaani täyteen. Saatan pistää meikkivoidetta ja kajaalia ja kulmiin kynää. Joskus ripsiväriä mutta ei aina. Jos on finniä naamassa niin sen peitän. Ja joku nainen sanoo ettei käytä ollenkaan meikkiä. Mitä sontaa. En todellakaan itse tarvitse aina meikkiä. En siis ymmärrä semmoisia naisia jotka käyttävät joka päivä kaikkia mutta se tulee kalliiksi varmasti. Ei meikkaaminen ole kallista. Vaan laiskuutta ettet meikkaa ja halua näyttää hyvältä esimerkiksi huonosti nukutun yön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eli miksi et käytä meikkiä tai kosmetiikkaa, perusteluja kiitos!
Olen superkuivaihoinen atoopikko, jonka on käytännössä mahdotonta löytää sopivia meikkejä lukuisien allergioidenkin vuoksi. Olen muun muassa allerginen mykerökukkaisille kasveille ja moniin herkkäihoisille tarkoitettuihin tuotteisiin tungetaan kamomillaa ja kehäkukkaa jossain muodossa.
Kuka nyt viitsii sotkea turhaan naamansa. Mä en tarvii tai halua poispestävää naamaria, miksi haluaisin? Mun ei tarvii esittää kellekään mitään, sillä tärkeintä on se mitä on pään sisällä.
Meikkaaminen ei kiinnosta. Yksinkertaista.