NAINEN! Miksi et käytä meikkiä?
Eli miksi et käytä meikkiä tai kosmetiikkaa, perusteluja kiitos!
Kommentit (168)
-uskonto, lesbous, allergiat. Tai vaan osaamattomuus kait usein syinä. Lestadiolaiset eivät saa koko elinaikanaan laitta yhtään minkäänlaista meikkiä itseensä tai hiuksiakaan värjätä.
Työt vaihtelee niin,että usein monta päivää vkossa teen kotona.Esim.vain kaksi päivää työmaalla.Kotipäivinä en meikkaa,koska olen vain kotona ja urheilemassa.
Jos kauppakäyntiä,niin saatan meikata.
Olen entinen kosmetologi.Tiedän,että iholle on ihan hyväksi olla meikkaamatta päivittäin.Tykkään kyllä ihan meikkaisesta enkä koe siinä mitään negatiivisia tunteita.
Mineraalimeikit ei tunnu pakkelilta.
itselläni paha silmienympärysallergia ollu vaivana. Usein saan meikkiallergiaoireita myös muuallekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikaa aamulla. Meikkaamisen takia pitäisi herätä jo 5.15. Olen kaunis ilman meikkiä. ☺
Lisäys tuosta kosmetiikasta. Käytän joka päivä kosmetiikkaa. Kasvon ihonhoitotuotteita, dödöä, suihkugeeliä..
En jaksa, ei kiinnosta, eikä ole pakko.
En ole koskaan liiemmin meinannut, mutta näin nelikymppisenä se vähäkin on jäänyt. Kuten joku jo aiemmin totesi, minä en pidä meikin tunteesta iholla ja varsinkin silmämeikki aiheuttaa ärsytystä muutenkin herkille silmille. Hiusten värjäämisenkin lopetin ja välttelen muutenkin turhaa kemikaalikuormaa.
Mun on hyvä olla näin. Iho ei ole lähelläkään täydellistä - on epätasaisen värinen ja näppyjäkin löytyy, samoin arpia entisistä, mutta hurjasti sen kunto on parantunut, kun lopetin meikkaamisen lähes kokonaan ( hyvin harvoin saatan tuputtaa peitevoidetta pahimpiin kohtiin. )
Hienoa, että on näin paljon fiksuja naisia!
T. Pakkelinaamoja kammoksuva mies
En jaksa perehtyä meikkeihin jatkuvasti löytääkseni varmasti eläinkokeilla testaamattoman tuotemerkin, joka ei sisällä myöskään palmuöljyä eikä parabeeneja. En näe mitään syytä laittaa iholleni tuotteita, jotka lisäävät syöpäriskiä tai ovat muuten epäterveellisiä. Pesuaineiden (saippua, shampoo, hoitoaine)löytäminen on ihan riittävän työlästä.
Aika monelle se meikkaaminen tekisi kyllä hyvää.
En ole ikinä tuntenut tarvetta meikata. Ärsyttää sellaiset ihmiset jotka on joka välissä pakkeloimassa, ei voi edes roskapussia viedä ilman. Itse voin mennä uimaan tai saunaan milloin vaan, missä vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että on näin paljon fiksuja naisia!
T. Pakkelinaamoja kammoksuva mies
Meitä on myös aika paljon pakkelinaaman ja täysin meikkaamattoman välimaastossa olevia. Pieni ehostus (nimenomaan ehostus, ei päällemaalaaminen) ei tekisi kenellekään pahaa, miehillekään.
Tosi moni muuten meikkaa niin vähän ettei sitä meikkiä edes huomaa ellei katso tosi tarkasti. Tyyliin kevyt bb-voide joka vaan tasoittaa ihon sävyjä ja peitevoidetta niin ettei tummat silmänaluset ole niin erottuvat.
Tiedän erään todella ruman naisen joka ei meikkaa eikä muutenkaan pidä minkäänlaista huolta ulkonäöstään (ei edes omista hammasharjaa, ei harjaa hiuksia tms) mutta miehiä pörrää vierellä jatkuvasti. Kai hän tajuaa ettei tarvitse pitää huolta ulkonäöstä kun miehiä saa jokatapauksessa.
En osaa enkä halua meikata. Kulmakarvoja tummenan kynällä (en tee luonnollisia vetoja vaan väritän kulmakarvan päästä päähän yhdellä vedolla, sitten harjaan vähän), muuten olen meikittä arkena. Joskus olen yrittänyt opetella käyttämään meikkivoiteita, mutta lopputulos on aina ollut ruman hilseilevä. Vuosi sitten heitin roskiin meikkivoiteeni. Mieheni mieliksi laitan viikonloppuisin ripsiväriä, ja joskus jotain toistakin silmämeikkiä. Ihmisten ilmoille en meikit päässä mielelläni lähde. Koen tarpeettomaksi miellyttää muita ihmisiä. Mies minulla on jo. Ehkä jotkut naiset saavat hyvän olon kun näkevät minun olevan heitä rumempi, ajattelevat että minusta ei ole heille kilpailijaksi.
N20
Vierailija kirjoitti:
Tiedän erään todella ruman naisen joka ei meikkaa eikä muutenkaan pidä minkäänlaista huolta ulkonäöstään (ei edes omista hammasharjaa, ei harjaa hiuksia tms) mutta miehiä pörrää vierellä jatkuvasti. Kai hän tajuaa ettei tarvitse pitää huolta ulkonäöstä kun miehiä saa jokatapauksessa.
Tai sitten 'miesten saaminen' ei ole hänelle elämässä se pääjuttu lainkaan ja olisi verratenkin yksi ja sama, onko miehiä vai eikö ole.
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle se meikkaaminen tekisi kyllä hyvää.
Niin. Ei se pahaa tekisi monelle miehellekään..
Käytän joskus mutta nykyään olen niin väsynyt, etten yksinkertaisesti jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten 'miesten saaminen' ei ole hänelle elämässä se pääjuttu lainkaan ja olisi verratenkin yksi ja sama, onko miehiä vai eikö ole.
Hänelle nimenomaan miesten saaminen ja miehiltä tuleva ihailu/huomio on tärkeintä elämässä.
Olen ruma eikä kiinnosta miellyttää sua.
- en viitsi moiseen käyttää rahojani
- ajankäytöllisesti minulla on parempaakin tekemistä
- vältän turhia kemikaaleja
- en halua välittää lapsilleni mallia, että naisen "kuuluu" meikata, siistiltä voi näyttää muutenkin