NAINEN! Miksi et käytä meikkiä?
Eli miksi et käytä meikkiä tai kosmetiikkaa, perusteluja kiitos!
Kommentit (168)
Koska miten mä sitten haukkuisin venäläisiä ja virolaisia naisia halvoiksi? Ei onnistu. Siksi en käytä mekkiä ja siksi pidän tasapohjaisia ballerinoja korkokenkien sijaan.
Olen raskaana, joten välttelen myrkkyjä. Tässä on myös tullut huomattua, että on oikein mukavaa kun ei "tarvitse" meikata. Voipa olla että jatkossa miekkaan vain erityistilaisuuksiin.
Mulle on sanottu ihan suoraan useamman kerran ettei meikki sovi mulle 😐
Teen paljon töitä ulkona niin ei kiinnosta sateessa tai hikoillessa olla meikit naamalla. Hiuksetkin aina kiinni myös ihan turvallisuussyistä.
Kotona ollessa en koe että tarvin. Jos nyt mennään hienommin syömään tai ulos niin laitan ehkä ripsarin. Joskus villiinnyn ja laitan kunnon meikit juhliin tms ja on ihan hauska kyllä olla ns eri näköinen kun meikit tietenkin korostaa ja mieskin tykkää kun osaan olla naturel ja meikatessa eron sitten huomaa kun ei kulje aina meikit naamassa.
Mutta laiskuus ja käytännöllisyys on ne isoimmat syyt miksen meikkaa. Tykkään itse myös enemmän ns naapurintyttötyylistä arkisin jos naisia joskus katselen.
En ole enää niin hehkeä että se kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että on näin paljon fiksuja naisia!
T. Pakkelinaamoja kammoksuva mies
Joo eihän enää tarvitse tehdä edes älykkyysosamäärätestejä, sen kuin arvioi meikin määrästä naisen älykkyyden. Tutkimusten mukaan muuten kauneimmat/komeimmat ovat myös monesti älykkäimpiä. Sitä en tiedä johtuuko se siitä, että älyävät miten näyttävät parhaimmalta vai luonnostaan. Toisten haukkuminen tekee myös ihmisen toooosi fiksun oloiseksi, samoin kuin ulkonäön perusteella ihmisten kammoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Koska miten mä sitten haukkuisin venäläisiä ja virolaisia naisia halvoiksi? Ei onnistu. Siksi en käytä mekkiä ja siksi pidän tasapohjaisia ballerinoja korkokenkien sijaan.
Ei kovin asiallinen peruste.
Ei huvita joka päivä. Se on perustelu.
Ei aina jaksa, esim. tnä kun kotona vain tehnyt töitä.
Mutta jos lähden jonnekin nii kyllä yleensä sitten meikkaan ja laitan hiukset. Siihen menee n. 20-30min aamulla, joten en koe pahana. 🙄
Haluan käyttää vähäiset rahani johonkin kivempaan, esim. ruokaan ja vuokraan.
En jaksa herätä aikaisemmin meikkaamaan. Tarvitsen 9 tunnin unet.
En halua lisätä iltatoimiini meikinpoistoa.
En tykkää shoppailusta ja meikkien valikointi on tarkkaa hommaa. Suurin osa meikeistä leviää, ärsyttää silmiä tai korostaa pintakuivaa+rasvaista ihoani.
Kaiken edellemainitun vuoksi en näe syytä harjoitella meikkaamista siihen pisteeseen että voisin näyttäytyä julkisesti meikeissä.
En halua myrkkyjä kehooni tai kerryttää pakkausmateriaalia, mikä on jätettä. Lisäksi en halua käyttää palmuöljyä tai tukea niiden viljelmien vaikutusta eläimiin ja paikallisiin asukkaisiin. Lisäksi säästän rahaa, meikkeihin saa helposti kulumaan pitkän pennin.
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle se meikkaaminen tekisi kyllä hyvää.
Ei ainakaan terveydellisesti. Nimittäin kosmetiikasta on löydetty myrkkyjä, jotka eivät todellakaan ole hyväksi. Ja kyse ei ole edes mistään pelkästään halpismeikkien ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on epäterveellistä.
On olemassa luonnonkosmetiikkaa
Koska laiskuus ja kemikaalikuorma.
(No okei, käytän kyllä ripsiväriä aika usein töissä freesaamaan ilmettä ja juhliin voin laittaa meikkivoidettakin.)