Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummallisia asioita, joita lääkäri on teistä kirjoittanut lausuntoon tms.?

Vierailija
20.04.2017 |

Tänään tuli B-lausunto postissa. Siinä luki mm. "ulkoisesti huoliteltu, ikäistään nuoremman näköinen". Olen 33, joten pitäisi varmaan olla otettu. Mutta miksi tuollaisia tarvitsee lääkärintodistukseen kirjoittaa?

Mitäs erikoisuuksia teidän lausunnoistanne on tullut vastaan?

Kommentit (379)

Vierailija
61/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kokee itsensä arvottomaksi, paska äiti,puoliso ja työtoveri." Tämä psykiatrin teksteissä. Nauratti mutta olipa ainakin reilusti kirjoitettu mitä sanoin.

Työssä tullut muutamia hauskoja vastaan esim. "vanhan juopon habitus" ja "juonut aivonsa" meidän kunnan vanha tk lääkäri on kuulu näistä möläytyksistä.

62/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Profiili kirjoitti:

"Hiukset laittamatta". Ne oli laitettu kyllä ja pestykin, muttei sitten vissiin tarpeeksi hienosti, kun en osaa.

"Psykomot. jähmeä ja ilmeetön, niukkasanainen". Ilveilläkö pitäisi ja varmaan rv 35 saatoin jo olla vähän fyysisesti jähmeä. Mitäs sitä jaarittelemaan.

"Ei riisu talvitakkia/ talvitakki päällä". No anteeksi.

Sitten on ollut juuri noita, että "siisti", "hänen kanssaan pääsee nopeasti hyvään vuorovaikutukseen" jne. Mutta nuo ensiksi mainitut kyllä ärsyttää ja loukkaa. Ne tuntuvat täysin epäoleelliselta arvostelulta ja sellaista ei B-lausunnon tulisi sisältää.

Nämä kuulostavat joko psykiatrian tai neuropsykiatrian lausunnoilta. Siellä puolella voi kyllä olla ihan relevanttia, onko potilaan toimintakyky sellainen, että pystyy laittamaan tukan tai jaksaako ottaa kontaktia hoitohenkilökuntaan. Myös jos on kyseessä neuropsykiatrinen arvio (esim. autismikirjon häiriöt), potilaan osoittamaa tilannetajua ja kommunikaatiokykyä ja -halukkuutta saatetaan arvioida.

Jos olit terveyskeskuslääkärillä nyrjähtäneen nilkan kanssa ja noin luki kertomuksessa, niin sitten olen kanssasi samaa mieltä, että ei kuulu asiaan.

Psyk.polilla ja pointti oli nyt mm. siinä, että hiukseni oli puhtaat ja laitettu samalla tavalla, kuten aina. Joten kommentista jäi vain olo, etten osaa laittaa itseäni ja se arvioidaan sitten jonkinlaiseksi toimintakyvyn alenemiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kirjaus, että syön trisyklisiä masennuslääkkeitä masennukseen. Noh, söin niitä tuki- ja liikuntaelinperäisiin kipuihin fysiatrin määräämänä. Trisykliset masennuslääkkeet ovat ikivanhoja lääkkeitä eivätkä edes kovin tehokkaita masennukseen. Siihen niitä syödään hevosenannoksia ja siis nykyään erittäin harvoin, kun taas niiden alkuperäinen sivuvaikutus, eli kipukynnyksen nouseminen jo pienellä annoksella, on ihan tunnettu ja käytetty vaikutus ja siksi sitä suht yleisesti voidaan käyttää kipun hoitoon. Selitin ihan selvästi lääkärille, että nimenomaan en syö niitä masennukseen vaan tuki- ja liikuntaelinkipuun ja että annos on pieni, mutta niin vaan tuli lausuntoon toi masennustausta, mikä siis ei pidä paikkaansa. Vastaanotolla olin flunssan jälkitaudin takia.

Kerran olin unettomuuden takia työterveyslääkärillä. Olin oikeasti jo niin yössä kun oli mennyt kuukausia tyyyliin kahdella tunnilla per yö, että hyppäsin aamulla väärään bussiin ja myöhästyin vastaanotolta. Kerroin runsain anteeksipyynnöin mitä oli tapahtunut. Lääkäri ei kommentoinut, mutta kirjoitti esitietoihin: "Tulee 10 minuuttia myöhässä" eikä mitään muuta asiasta eikä bussisekoilusta. Ilmeisesti se sitten oli riittävä kuvaus minusta henkilönä eikä tosiaan kuvastanut normaalia toimintaani. Seuraavalla kerralla olin maanantaiaamun ensimmäinen potilas. Lääkäri istui huoneessaan jo valmiina ja minä olin oikein erityisen ajoissa paikalla. Hän odotutti minua ja otti vastaan 20 minuuttia myöhässä eikä kommentoinut mitenkään. Mikä lie kostotoimenpide! :-D

64/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tämä Kelan juttu on vielä pakko jakaa. Sain tismalleen samana päivänä kaksi eri päätöstä (sairauspäivä raha sekä terapia) ja molemmat oli hylätty. Terapiapäätöksen perusteena oli se, ettei minua voida kuntouttaa työkykyiseksi. Sairauspäivärahan päätöksenä taas luki, että olen täysin työkykyinen.

Olin vähän kyllä WTF... kannattaisi edes katsoa, ettei tule noin ristiriitaisia päätöksiä...

65/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ollut jatkuvasti uusiutuva angiina noin pari vuotta.Taas kerran oli kurkku kipeänä,mutta olin kuitenkin koulussa.Koulun terveydenhoitajan luokse oli saapunut lääkäri,jonka vastaanotolle sai mennä,jos oli jotain häikkää.Menin sitten siellä käymään,miettien että ehkä laittaisi lähetteen nielurisa leikkaukseen kun lääkekuurit eivät olleet auttaneet.Ei katsonutkaan kurkkua,kyseli perhesuhteista ja harrastuksista.Hölmistyneenä lähdin pois.Myöhemmin menin yksityiselle ja sain lähetteen leikkaukseen.Vai olisikohan sittenkin pitänyt aloittaa joku harrastus niin olisi angiinatkin lähteneet

Vierailija
66/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-asiallinen nuori nainen- (olin paljon yli 50 v)

Korjasin lääkärin printterin tai opetin siis, miten saa sen toimimaan:DDDDD

Vierailija
67/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana kärsin pahasta päänsärystä. Oli migreeniä ja jotain muuta kovaa särkyä. Se oli niin voimakasta että useimmiten makasin sängyssä ja oksensin. Tein päänsärsärkypäiväkirjaa ja vein sen lääkärille. Aikaa oli kaksi kuukautta mitä kirjasin ja tuossa kahdessa kuukaudessa oli kuusi päivää jolloin pää oli terve. No epikriisissä luki "ajoittaista päänsärkyä".

Tästä tuli kyllä aika epätoivoinen olo kun tuntui ettei kukaan ottanut todesta särkyjäni.

Vierailija
68/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kovin laiha , syö karjalanpiirakoita"

Menin selkäkivun takia päivystykseen, olin laihtunut  koska adhd-lääke vei ruokahalut ja lääkärin kysyessä sen päivän syömisistä, vastasin että karjalanpiirakka ja kahvia :D

Jossain vaiheessa tietoihin ilmestyi myös kolmas, synnytyksessä vammautunut lapsi ja tuosta annoin melkoista palautetta sillä minulla on kaksi, ihan tervettä lasta...

Vierailija
69/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paratiisit negatiivinen.

Vierailija
70/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin masennuksen takia psykiatrilla ja  tämä alkoi väittää vanhoja, tapaturmasta syntyneitä jäkiä viiltelyarviksi ! Kysyin, moniko viiltelee myös sormia ja kämmeniä?! (kaaduin lapsena lasioven läpi)

No, tiedoissani on nyt sitten pysyvästi että " vanhoja viiltelynarpia" eikä merkintää suostuta poistamaan .(

Vierailija
71/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festareilla tuli vähän kaatuiltua kaverin kanssa parikymppisenä, lääkäri oli kirjannut sen poikaystävän tekemäksi mahdolliseksi pahoinpitelyksi. Menin lääkäriin vasta seuraavana päivänä ja olin ihan selvinpäin silloin, joten tulkintavirhe oli ihan lääkärin oma.

Vierailija
72/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ikäisensä oloinen." Mä kun olen aina pitänyt omaa ulkonäköäni teinin tasolla vaikka olen kolmekymppinen. Mutta kiva tietää että näytänkin ikäiseltäni! :-D

Vierailija
73/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evehoo kirjoitti:

Menin nuorempana raskaudenkeskeytykseen (syinä mm. silloinen nuori ikäni, terveydentilani sekä elämäntilanteeni) ja lääkärikäynnin jälkeen luin, mitä minusta oli kirjoitettu. Tekstissä luki kuinka yllätykseksi siellä olikin kaksi löydöstä, joissa kummassakin näkyi pulssi. Yllätys tuo oli minullekin - olisin nimittäin itsekin halunnut ajoissa kuulla odottavani kaksosia.

Miksi ihmeessä???

Vierailija
74/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi ulkoasu asiat kertoo minusta aika paljonkin oleellista tietoa. Ihan maallikkona voisi päätellä, että jos esim menet aamulla päivystykseen kovan vatsakivun/pääkivun jne. takia ja lääkäri kirjaa, että olet huoliteltu ja siististi pukeutunut, niin kertoohan se jotain myös kuinka kovaa se kipu on, kun olet kuitenkin pystynyt laittautumaan ennen päivystykseen lähtöä. Jos menet sinne pyjamassa niin varmaan kivutkin ovat kovemmat.... Mutta tämä oli ihan näin maallikon mielipide. 

Vierailija
75/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosissa luki ensimmäisenä että, paljon tatuointeja.

Vierailija
76/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tällin päähän, mutta sain tilattua itselleni taksin ja sillä sitten päivystykseen vähän niin ja näin tokkuraisena. Tietoihin oli kirjattu: ei muista kuinka maksanut taksin :D ei, en muistanutkaan kuin katkonaisesti, mutta monta kertaa luettuani aloin itsekin miettiä että maksoinko rahalla.

Vierailija
77/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Potilas ei pysty yhteistyöhön"

(mulle tuli oksennusrefleksi, kun kitalakea poltettiin - en vain voinut sille mitään. 

"Itkuinen. Ei vaikuta masentuneelta"

Vierailija
78/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosissa luki ensimmäisenä että, paljon tatuointeja.

Se saattaa vaikeuttaa invasiivisia tp:tä ja ihan vaikka verinäytteen ottoa ellei palpaatio ole ongelmatonta. Itsellä tuo lukee myös vähn väliä.

Vierailija
79/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suuta kuivaa" Tämä jotenkin huvitti. Oli tosiaan lämmin kesäpäivä ja olin juuri pyöräillyt lääkäriin, niin kyllä siinä tosiaan vettä tuli juotua omasta pullosta :D Ulkonäköäni ei ihme kyllä ole koskaan arvioitu vaikka lukemani kirjaukset ja b-lausunnot liittyy nimenomaan niihin kertoihin kun olen mt-ongelmien takia lääkärissä käynyt ja lausunnon saanut.

Vierailija
80/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kauniisti huoliteltu psykoottinen nainen" 😂 En ollut psykoottinen vaan minulla oli psykoottisen tasoinen ruumiinkuvahäiriö.