Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummallisia asioita, joita lääkäri on teistä kirjoittanut lausuntoon tms.?

Vierailija
20.04.2017 |

Tänään tuli B-lausunto postissa. Siinä luki mm. "ulkoisesti huoliteltu, ikäistään nuoremman näköinen". Olen 33, joten pitäisi varmaan olla otettu. Mutta miksi tuollaisia tarvitsee lääkärintodistukseen kirjoittaa?

Mitäs erikoisuuksia teidän lausunnoistanne on tullut vastaan?

Kommentit (379)

Vierailija
21/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keuhkoahtauma.

En ole itse vain ollut tästä tietoinen ja ei mulla kyllä käsittääkseni sitä ole.

Tuota kun en tiedä mitä ihmettä lääkärit siinä koneelle nakuttaa, kun selitän vaivoista.

Tämä diaknoosi oli tullut niihin aikoihin, kun muutaman vuoden aikana tyyliin lääkärissä käynyt hakemassa saikkua vain mahataudin tai influenssan takia. Keuhkojakaan ei ole kuvattu tai kuunneltu, niin miten voi papereissa noin lukea?

Lääkäri on tehnyt kirjaukset vasta myöhemmin päivällä ja sekoittanut sinut johonkin toiseen potilaaseen. Olisi kannattanut korjauttaa asia, niin ei olisi jäänyt kummittelemaan tietoihisi, jos tuo diagnoosi kerran ei voi pitää paikkaansa.

Totta. Sain tästä kuulla työterveystarkastuksessa, kun lääkäri luki papereitani ääneen. Jäin vain suu auki ihmetellen. Mutta olen nähnyt niin paljon ihmetyksiä esim. lähetteissä jatkotutkimuksiin, joita saa sitten korjailla tai liian vahvoja lääkemääräyksiä apteekissa ja todennut, että syön kyllä pienempiä määriä, kun mitä reseptissä.

Mua se ei haittaa, pitäs käydä kaikki omat tiedot läpi, mitä muuta sieltä löytyy huvittavaa.

Vierailija
22/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin tiedoissa oli,että on osallistunut painonnostokisoihin ja sen jälkeen käynyt vastaanotolla kipeän olkapään takia.

Kaveri kaatui töissä ja loukkasi olkapään mikä piti myöhemmin leikata,vakuutusyhtiö kieltäytyi korvauksista tuon vanhan lääkärinlausunnon takia vaikka kaveri ei ole ikinä käynyt painonnostokisoissa,eikä ole mitään tietoa mistä tieto on peräisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ihan tietämättäni raskaana. :) Kamalinta oli se, että lääkäri ei uskonut, etten ole. Tästä syntyi aikamoinen show... Asia piti ihan selvitellä eri tahoilta, etten valehtele 😂

Ou mai! Kerro lisää. Miten ei voi ut uskoa ja mistä asia piti selvittää? Määrättiinkö sut hcg verikokeisiin vai mitä?

Vierailija
24/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla luki kerran lausunnossa, että puhun huoliteltua yleiskieltä. Mitä ihmettä se mahtaa kertoa terveydentilastani? Ihmettelen kovasti. Kyseessä oli psykiatri, joiden kyllä kuuluukin havainnoida potilaan olemusta lausuntoihin, mutta mitä puhetavasta tai tässä tapauksessa enemmänkin puhutusta kielestä voi päätellä?

Itselle tulisi mieleen lähinnä jäykän ja etäisen oloinen intellektuelli, mutta omasta mielestäni olen kuitenkin melko eloisa ja nopeatempoinen puhuja.

Vierailija
25/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ihan tietämättäni raskaana. :) Kamalinta oli se, että lääkäri ei uskonut, etten ole. Tästä syntyi aikamoinen show... Asia piti ihan selvitellä eri tahoilta, etten valehtele 😂

Mitä helvettiä...

Vierailija
26/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiili kirjoitti:

"Hiukset laittamatta". Ne oli laitettu kyllä ja pestykin, muttei sitten vissiin tarpeeksi hienosti, kun en osaa.

"Psykomot. jähmeä ja ilmeetön, niukkasanainen". Ilveilläkö pitäisi ja varmaan rv 35 saatoin jo olla vähän fyysisesti jähmeä. Mitäs sitä jaarittelemaan.

"Ei riisu talvitakkia/ talvitakki päällä". No anteeksi.

Sitten on ollut juuri noita, että "siisti", "hänen kanssaan pääsee nopeasti hyvään vuorovaikutukseen" jne. Mutta nuo ensiksi mainitut kyllä ärsyttää ja loukkaa. Ne tuntuvat täysin epäoleelliselta arvostelulta ja sellaista ei B-lausunnon tulisi sisältää.

Nämä kuulostavat joko psykiatrian tai neuropsykiatrian lausunnoilta. Siellä puolella voi kyllä olla ihan relevanttia, onko potilaan toimintakyky sellainen, että pystyy laittamaan tukan tai jaksaako ottaa kontaktia hoitohenkilökuntaan. Myös jos on kyseessä neuropsykiatrinen arvio (esim. autismikirjon häiriöt), potilaan osoittamaa tilannetajua ja kommunikaatiokykyä ja -halukkuutta saatetaan arvioida.

Jos olit terveyskeskuslääkärillä nyrjähtäneen nilkan kanssa ja noin luki kertomuksessa, niin sitten olen kanssasi samaa mieltä, että ei kuulu asiaan.

Vierailija
27/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskertomuksessa luki: " ponnistaa upeasti" . Siinä mielentilassa tuli iloiseksi siitäkin :P

Vierailija
28/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin tiedoissa oli,että on osallistunut painonnostokisoihin ja sen jälkeen käynyt vastaanotolla kipeän olkapään takia.

Kaveri kaatui töissä ja loukkasi olkapään mikä piti myöhemmin leikata,vakuutusyhtiö kieltäytyi korvauksista tuon vanhan lääkärinlausunnon takia vaikka kaveri ei ole ikinä käynyt painonnostokisoissa,eikä ole mitään tietoa mistä tieto on peräisin.

Voi apua! :D Oma kokemukseni on osoittanut, että lääkäritkin ovat vain ihmisiä ja heille sattuu ymmärrettävästi paljon virheitä, kun kirjoittavat lausuntoja kiireessä joskus parikin päivää tapaamisen jälkeen. Välissä on ehditty tavata iso määrä muitakin potilaita ja käynnistä saattaa olla hyvinkin niukat muistiinpanot... Tästä syystä pyydän itselleni aina kopion lausunnoista kotiin, jolloin voin tarvittaessa helposti korjauttaa sellaiset asiavirheet, joilla saattaa olla vaikutusta asiani käsittelyssä.

Vierailija
29/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen masentunut, kun tulin kipujen takia lääkärin vastaanotolle...

Vierailija
30/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulee vastaanotolle peläten syöpää." menin sinne alavatsakivun takia, joka oli jatkunut 6kk, yöllä en pystynyt liikkumaan 15 minuuttiin. Kerroin, että äidillä ja siskolla kohtu poistettu syövän takia..

Vierailija
31/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oli sanonut kerran ystävälleni, ettei sitä äidit aina ehdi hiuksiaan kammata. Ystäväni hiukset ohuet ja usein sotkusen näköiset.

Itselleni tullut epigriisi jossa lukenut hyväkuntoisen näköinen. No voihan ne liikakiloit noinkin mainita.

Sain kerran myös sairauslomaa urheiluvamman takia vaikka en edes harrasta liikuntaa.

Vierailija
32/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muisti jonkin verran heikentynyt, joskaan löydös ei viittaa jälkeenjääneisyyteen" :DD Nauran aina tolle ja sanon kavereille, että vaikka mitä typerää päästelen suustani niin on ihan lääkärin todistus etten ole "vajaa".

Vierailija
33/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ou mai! Kerro lisää. Miten ei voi ut uskoa ja mistä asia piti selvittää? Määrättiinkö sut hcg verikokeisiin vai mitä?

Tää oli siis niin sekava juttu!!! Mulla oli siis viisauden hammas tulehtunut ja imetin. Hammaslääkäri ei suostunut antamaan antibiootteja... no, käski hoitaa buranakuurilla. Ei auttanut ja soitin terveyskeskukseen ja kerroin tilanteen. Siellä sitten ilmeisesti oli kirjattu että olen raskaana vaikka sanoin imettäväni. No, sitten tästä meni joku 8-9kk kun olin yhteydessä erikoislääkärin kanssa reseptin uusimisesta ja hän tietojani plärätessä törmäsi tähän, että olen raskaana. Siitä sitten tosiaan kinastelimme olenko vai en ja minua lähinnä vaan nauratti niin kamalasti! Kai hän sitten tulkitsi nauramiseni valehteluksi tai jotain, mutta ei suostunut reseptiä uusimaan eikä mitään tekemään ennen kuin asia olisi selvitelty. Hän soitti sitten omalle lääkäreilleni joka sitten ilmeisesti neuvolan puolelta asian varmisti, että en ole raskaana. Selitin kyllä, että kyse on varmaan tästä imetyksestä, mutta kirjattu ajatuskatkoksen takia raskaudeksi. Aikaväliki oli siis sellainen, että olisin jo synnyttänyt/ollut ihan viimeisilläni. Sain sitten lääkkeeni ja jotain epämääräistä päivittelyä kuinka näin voi päästä käymään :D Mutta ei tarvinnut mennä verikokeisiin 😂

Vierailija
34/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keuhkoahtauma.

En ole itse vain ollut tästä tietoinen ja ei mulla kyllä käsittääkseni sitä ole.

Tuota kun en tiedä mitä ihmettä lääkärit siinä koneelle nakuttaa, kun selitän vaivoista.

Tämä diaknoosi oli tullut niihin aikoihin, kun muutaman vuoden aikana tyyliin lääkärissä käynyt hakemassa saikkua vain mahataudin tai influenssan takia. Keuhkojakaan ei ole kuvattu tai kuunneltu, niin miten voi papereissa noin lukea?

Lääkäri on tehnyt kirjaukset vasta myöhemmin päivällä ja sekoittanut sinut johonkin toiseen potilaaseen. Olisi kannattanut korjauttaa asia, niin ei olisi jäänyt kummittelemaan tietoihisi, jos tuo diagnoosi kerran ei voi pitää paikkaansa.

Ei niitä voi myöhemmin korjata. Epikriisi on kuin raamattu. Pyhäkirja jossa ei voi olla virheitä ja koska virheitä ei ole niin ei siellä ole mitään korjattavaa.

Vierailija
35/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyskertomuksessa luki: " ponnistaa upeasti" . Siinä mielentilassa tuli iloiseksi siitäkin :P

Minulla luki synnytyskertomuksen yhdessä kohdassa, että kellonaikana X  "Kohdun suu auki 7cm. Perhe ilahtuu tiedosta." :D No kyllä sitä siinä vaiheessa ko. tiedosta oltiinkin aika tyytyväisiä, kun siihen mennessä synnytyssalissa oli ehditty viettää jo puolitoista vuorokautta...

Vierailija
36/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei muistu mieleen mitään... Täytyypä heti kirjautua Omakantaan ja lukaista läpi, mitä ne lekurit ovatkaan minusta viime aikoina satuilleet...:D

Vierailija
37/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulee vastaanotolle kivuliaana sienen saattamana."

Hetken mietin, että mitäs helvettiä, kun luin ton 😂 Mutta siis miehen saattamana...

Vierailija
38/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti kirjattu (kai), mutta kerran kerrottuani fyysisestä oireesta (voimakas yllättäen alkanut kutina käsissä ja jaloissa) lääkäri kysyi hyvin osaaottavaan sävyyn, että miten sulla menee sun aviomiehen kanssa. Sanoin suoraan, että huonosti, kun ei sellaista ole koskaan ollutkaan.

Vierailija
39/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tapaukseni oli eri tavalla kummallinen. Menin sairaalaan yhdeksi yöksi pienen toimenpiteen vuoksi ja kerroin lääkkeistä kysyttäessä pystyneeni lähiaikoina lopettamaan masennuslääkitykseni, jota olin siihen asti syönyt pienintä annosta. Lääkäri käsitti tilanteen niin, että olin ns. jättänyt lääkkeet syömättä eli olen psyykelääkityksen tarpeessa mutta lopettanut sen omin päin. Osastolle pyydettiin kiireesti päivystävä psykiatri tekemään jonkinlaista hoidontarpeen arviota. Onneksi väärinkäsitykset loppuivat tähän ensimmäiseen lääkäriin, psykiatri kuunteli mitä sanoin ja ymmärsi etten ole vakava mielenterveystapaus.

Sain myöhemmin nähdäkseni psykiatrin kirjoittaman lausunnon ja se oli imartelevin ja miellyttävin teksti jonka olen koskaan lukenut itsestäni. 

Vierailija
40/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tulee vastaanotolle kivuliaana sienen saattamana."

Hetken mietin, että mitäs helvettiä, kun luin ton 😂 Mutta siis miehen saattamana...

😂