Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömän on jatkossa haettava 15 työpaikkaa per 3 kk

Vierailija
13.04.2017 |

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työministeriöön vain hakemus kaikki työttömät hoi! Kun näyttää ettei sinne pätevyys vaatimuksia ole.

Vierailija
162/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä idioottimaisia "työllistymiskeinoja" työministeriössä oikein keksii?! Nää on niin täysi vitsi... miten niille idiooteille saa taottua päähän että TÖITÄ EI OLE KAIKILLE TYÖTTÖMILLE! Määränä tuo ei ole paljon, mutta työnantajia tuossa vain kiusataan 😡 Järki hoi!

Oikeasti pitäisi mm. laittaa laki, että myös sinkku voi verovähentää työn takia otetun kakkoskämpän vuokran ansiotulovähennyksinä. Nythän tämä on vain perheellisten oikeus. Sinkut olisi ihan vapaita tähän, mutta suurin osa on niin köyhiä ( = palkat niin naurettavia), että ei pysty millään pitämään kahta asuntoa. Ja ei, muuttaminen 2 kk-4 kk, 6 kuukaudenkin pätkätöiden perässä paikkakunnilta toiselle ei ole sen halvempaa, tai käytännössä edes mahdollista.

Perheellinen voi vähentää kakkosasunnon vuokran verotuksessa 250 e per kk. Tuo vähennys on minimalistinen. Kuluja kakkosasunnosta tulee satoja euroja per kk. Edes hyvätuloinen ei tuohon pysty jos siitä ykkösasunnosta on asuntovelkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kansanedustajien ja ministerien sopeutuseläke on täysin kohtuuton (tiedän että vähän alennettiin etuuksia pari vuotta sitten); samaan työkkärijonoon saisivat mennä. Systeemi luotiin Suomen itsenäistyessä, mutta siitä tosiaan on 100 vuotta. Muiltakin työttömiltä koko ajan kiristetään kaikkea mahdollista; mm. matkakorvauksiin on koskettu (paitsi ministereillä ja kansanedustajilla).

Tuntuu, että vasta sitten kun ns. kermaperseiden omaa jälkikasvua alkaa näkyä työnhaussa niin homma alkaa vasta sitten mennä asiallisemmalle pohjalle.

Kurssien sisältö alkaakin muodostua järkeviksi (esim tietotekninen osaaminen) ja naurettavat pakotteet ja uhat poistuvat.

Kermaperseiden jälkikasvulle hankkii iskä tai äiskä suhteillaan kyllä aina työpaikan, ei tuon varaan ei kannata laskea.

Mutta äänestäjäthän ne päättäjät meille valitsevat! Itse kukin äänestäjä voisi vähän itse katsoa, millaisia älyttömyyksiä oma puolue työttömyyden hoitoon ehdottaa, ja ottaa yhteyttä oman puolueen kansanedustajiin ja rautalangasta vääntää, miksi ne ehdotukset ovat älyttömiä. Seuraavissa vaaleissa voi myös vaihtaa puoluetta.

Ja äänestämättä jättävillä ei sitten ole valitusoikeutta, kyllä ehdokkaita on niin paljon että niistä joku suunnilleen kelvollinen löytyy.

Vierailija
164/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen IT-alan työtön Pirkanmaalta, takana 20 vuoden työkokemus ja alan opintoja useaan otteeseen.

Olen tosi tarkka siitä, minne haen, mutta en omaa nirsouttani, vaan parantaakseni työllistymismahdollisuuksiani. Tilannehan on se, että erilaisia IT-teknologioita on noin tsiljoona kappaletta, joista osan hallitsen ja osaa en. Aina olen itse halukas oppimaan uutta ja näin työttömänä omin päin opiskelenkin, mutta työnantaja tyypillisesti haluaa valmiin osaajan eikä mitään harjoittelijaa. Sama työnantaja haluaa milloin minkäkin teknologian erityisasiantuntijoita. Itse olen päättänyt, että minun kannattaa hakea vain niitä paikkoja, joissa oikeasti voin väittää olevani asiantuntija. Eli, vaikka nyt jotenkuten Javaa kirjoitan ja kurssista on erinomainen arvosana, en hae Java-koodarin paikkoja, koska minulla ei ole siitä kielestä työkokemusta. En halua tehdä itseäni ihan pelleksi firman silmissä hakemalla paikkoja, joihin minulla ei ole realistisia mahdollisuuksia. Ensi kuussa sama firma voi ilmoitella C++-koodarin paikasta, jota ilman muuta haen.

Niitä oman alani paikkoja, joihin minulla oikeasti on mahdollisuus työllistyä, ei välttämättä tule auki 5 kpl/kk.

Eli jatkossa pistän sitten hömppähakemuksia johonkin ihan muun kuin oman alan paikkoihin. Esimerkiksi tuolla näköjään haetaan trumpetinsoiton tuntiopettajaa; no haenpa vaikka sitä. Olen joskus 20 vuotta sitten soittanut käyrätorvea, torvi kuin torvi sama se kai? Osaan minä nuotit edelleen.

Sitä en sitten tiedä, pitäisikö kuukausi toisensa jälkeen lähettää uudelleen hakemusta firmaan, joka hakee C++-koodareita ja jonne olen kyllä jo hakenut, mutta mitään yhteydenottoa ei ole kuulunut ja paikka on taas uudelleen auki. Onkohan tuo niitä firmoja, jotka julkisuudessa ruikuttavat työvoimapulaansa. Kai se pula on, jos ketään hakijaa ei kelpuuta.

Trumpetin soittajat aloittaa usein kornetilla.

Wikipedia väittää että kornetti muistuttaa enemmän käytätorvea kuin trumpettia sillä siinä on niin paljon mutkia.

Voisit siis hyvinkin alkaa trumpetinsoiton tuntiopettajaksi 😀

Sinähän melkein jo osaat soittaa trumpettia.

Vierailija
165/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän toi viistoista. Oon parhaimmillani hakenut 25 paikkaan päivässä. :D

Vierailija
166/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä idioottimaisia "työllistymiskeinoja" työministeriössä oikein keksii?! Nää on niin täysi vitsi... miten niille idiooteille saa taottua päähän että TÖITÄ EI OLE KAIKILLE TYÖTTÖMILLE! Määränä tuo ei ole paljon, mutta työnantajia tuossa vain kiusataan 😡 Järki hoi!

Oikeasti pitäisi mm. laittaa laki, että myös sinkku voi verovähentää työn takia otetun kakkoskämpän vuokran ansiotulovähennyksinä. Nythän tämä on vain perheellisten oikeus. Sinkut olisi ihan vapaita tähän, mutta suurin osa on niin köyhiä ( = palkat niin naurettavia), että ei pysty millään pitämään kahta asuntoa. Ja ei, muuttaminen 2 kk-4 kk, 6 kuukaudenkin pätkätöiden perässä paikkakunnilta toiselle ei ole sen halvempaa, tai käytännössä edes mahdollista.

Perheellinen voi vähentää kakkosasunnon vuokran verotuksessa 250 e per kk. Tuo vähennys on minimalistinen. Kuluja kakkosasunnosta tulee satoja euroja per kk. Edes hyvätuloinen ei tuohon pysty jos siitä ykkösasunnosta on asuntovelkaa.

Niin perhena tulisi sinkullekin. Eikä sen perheellisenkään tarvitse 3 h+keittiötä vuokrata kakkoskämpäksi - jos koko perhe tulee mukaan, niin se on muutto jo.  Jopa HKI saa 500 e/kk pikkuasuntoja.

Vierailija
167/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 x12 = 3000 euron veroetu. Plus matkat. Iso veroetu.

Vierailija
168/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitut idiootit edelleen luulee että kaikki on työttömiä omasta halustaan.

Suurin osa on .

Eihän tuo ole homma eikä mikään hakea 5kertaa kuussa työtä kun on 24 tuntia päivässä aikaa.

Meidän noin 600 000:sta tuhannesta työttömästä suurin osa on työttömänä omasta halustaan? On EK:n trolli taas palstoilla, eikö sinulla raukalla ole edes pääsiäisenä vapaata.

Mutta oikeassa olet, ei ole temppu eikä mikään hakea 15 paikkaa. Vaikea on tosin ymmärtää että ketä hyödyttää hakea esim. kemistin papereilla lakimiehen tai lääkärin paikkaa vaan sen takia että saa 15 hakemusta täyteen..

Vierailija
169/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta työttömyydessä on, että pitää pelätä koko ajan, että tulee työtarjous, eikä palkkaakaan saa varmaan samaa kun sai ennen yyteitä. Kyllä kerran elämässä pitää saada ansiosidonnaisella lomailla vuosi edes rauhassa. Kammottavaa kun pelotellaan tuolla tavalla ihmisiä aktivoinneilla.

Vierailija
170/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän toi viistoista. Oon parhaimmillani hakenut 25 paikkaan päivässä. :D    

Ja jokaiseen hakemukseesi muistit tietty laittaa tuon ääliö-hymiön? :D

Vierailija
171/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole paljoa. 5hakemusta kuussa. Nämä hakemukset oisit kirjoittanut yhtä helposti kun että käytät aikasi täällä asian valittamiseen. Eikö sielä työkkäristä olla siksi että töitä haetaan.

Vierailija
172/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole paljoa. 5hakemusta kuussa. Nämä hakemukset oisit kirjoittanut yhtä helposti kun että käytät aikasi täällä asian valittamiseen. Eikö sielä työkkäristä olla siksi että töitä haetaan.

Voiko samoihin työpaikkoihin (esim autotehtaaseen)hakea joka kuukausi vaikka niillä ei olisi paikkaa auki? Lasketaanko sekin siihen 15? Kuka sen 15 luvun määritteli muuten?

Meinaan siis jos ei ole lähihoitaja , lastentarhanopettaja tai lääkäri, niille näköjään on töitä.

Kun sattuu olemaan ikänsä trukkikuskina ollut työnhakija vaikka.

Hakeeko semmonen kondiittoriksi vaikkei varmaan pääsis mut kun pitää saaha hänenkin sitten ne 15 hakua täyteen ettei työttömyysturva vaarannu.....

Vierailija
173/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrompa pienen tarinan nimeltä työttömyyshuijaus. Kun työtön ei osallistu ja saa karenssin hän muuttuu ei työttömäksi tilastoissa ja tätä halutaa. Mikäköhän on oikeasti "työttömien" määrä jotka saavat vain toimeentulotukea? Miettikääpä tätä. Meillä on kauhea kupla josta ei puhuta.

Tämä on jatkuvasti hoettu virhe. Työtön on tilastoissa työtön, sai työttömyyskorvausta tai ei. Lopettakaa jo tuon väärän tiedon jakaminen. Tilastot ei kaunistu yhtään, vaikka kaikilla olisi karenssi.

Karenssi tarkoittaa ettei saa työttömyystukea siis miksi edes hakea töitä sen jälkeen. JA todellakin suuri osa toimeentulotuella olevista on piilotyöttömiä.

Missä lukee onko tilastoissa myös "Karenssityötön"?

Vierailija
174/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrompa pienen tarinan nimeltä työttömyyshuijaus. Kun työtön ei osallistu ja saa karenssin hän muuttuu ei työttömäksi tilastoissa ja tätä halutaa. Mikäköhän on oikeasti "työttömien" määrä jotka saavat vain toimeentulotukea? Miettikääpä tätä. Meillä on kauhea kupla josta ei puhuta.

Tämä on jatkuvasti hoettu virhe. Työtön on tilastoissa työtön, sai työttömyyskorvausta tai ei. Lopettakaa jo tuon väärän tiedon jakaminen. Tilastot ei kaunistu yhtään, vaikka kaikilla olisi karenssi.

Karenssi tarkoittaa ettei saa työttömyystukea siis miksi edes hakea töitä sen jälkeen. JA todellakin suuri osa toimeentulotuella olevista on piilotyöttömiä.

Missä lukee onko tilastoissa myös "Karenssityötön"?

Edelleen, jos jättäytyy työkkäristä kokonaan pois on piilotyötön eikä näy tilastoissa, mutta jos on te -toimiston listoilla työttömänä ei se karenssi sitä mihinkään muuta. Tilastot ovat tietojärjestelmäajoja statuksella työtön olevista.

Karenssissa olevien määränkin saa varmasti otettua jollakin ajolla, mutta se ei kuulu tähän.

Vierailija
175/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston virkailija sanoi minulle (54v), että älä laita ikääsi hakemukseen. Kun kysyin että eikö tämä ole valehtelua, hän sanoi että näin toimii suurin osa työttömistä. Tämä on totta. Yhteydenotto vantaan te-keskuksesta 24. 3. 2017.

Vierailija
176/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko otettava avioero vai miten pääsee eroon puolisonsa omaishoitajuudesta??

Vierailija
177/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuolla työllistävä vaikutus, työllistää Te-toimiston virkailijoita ja työpaikkojen tarjoajia.

Vierailija
178/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin työtön pakotetaan hakemaan 15 työpaikkaa 3 kuukaudessa, ja jos tämä ei saa töitä, niin tämän katsotaan silti olevan epäaktiivinen ja leikataan työttömyysturvasta 33 euroa/kk pois?

Sanoisivat nyt edes suoraan, että haluavat säästää kustannuksissa, ja koska työttömyysturvan suorat leikkaukset vaatisivat lakimuutoksia, niin sitten käytetään tällaisia keppihevosia, joilla sitä saadaan pikku hiljaa nipistettyä pois. Näissä leikkauksissa taitaa vain alkaa käydä niin, että entistä isompi osa työttömistä joutuu sossun luukulle. Ja koska sossussa ei saa olla säästöjä, niin työttömän ei ole enää mahdollista muuttaa töiden perässä kun ei ole niitä hätävaroja muuttoautoon ja takuuvuokriin.

Sinänsä tuo hakuvaatimus ei ole mitenkään epärealistinen, vaikka joillakin pienemmillä aloilla tarkoittaa, että ihmisten on alusta asti pakko hakea muitakin kuin oman alan töitä. Varmasti lisää hakijamääriä, mutta onko tämä pitemmän päälle hyvä asia? Siis niissä työpaikoissa, joihin ne isot hakijamäärät sitten tulevat kohdistumaan. Jos työnantajat alkavat entistä enemmän pelätä avoimen työpaikan ilmoittamista, niin ei se ole hyvää kehitystä. Työmarkkinat sulkeutuvat vain entistä tiiviimmin niiltä, joilla ei sinne ole suhteita.

Lisäksi tuo lisää sellaista mekaanista työnhakua, josta nimenomaan kannattaisi pyrkiä pois. Aika kammottava on myös ajatus siitä, että työkkäri soittelisi hakemuksen perään rekrytoijalle, että "tällainen TYÖTÖN on hakenut teille töihin, onko oikeasti."

Edelleenkään ei pyritä tekemään mitään sen eteen, että työttömät voisivat työttömyyden aikana kerryttää lisää taitoja kouluttautumalla tai että työttömyysturvan maksatukseen ei tulisi pienten työpätkien tai vuokratöiden takia jatkuvia epämääräisen mittaisia katkoja. Mikä siinä olisi niin kamalaa, että työttömät saisivat näillä tavoilla jalan työelämän oven väliin? Eikö se olisi kaikkien etu?

Vierailija
179/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimiston virkailija sanoi minulle (54v), että älä laita ikääsi hakemukseen. Kun kysyin että eikö tämä ole valehtelua, hän sanoi että näin toimii suurin osa työttömistä. Tämä on totta. Yhteydenotto vantaan te-keskuksesta 24. 3. 2017.

Valehtelua olisi jos laittaisit hakemukseen väärän syntymävuoden tai jotenkin muuten manipuloisit tietoja niin että näyttää että olisit vaikka 20 vuotta nuorempi kuin oletkaan. Missään ei ole määritelty että vapaamuotoisessa hakemuksessa ja CVssä syntymäaika olisi pakollinen tieto.

Vierailija
180/191 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, menkää sossupummit töihin