Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömän on jatkossa haettava 15 työpaikkaa per 3 kk

Vierailija
13.04.2017 |

Kommentit (191)

181/191 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hyväpalkkaisen toimitusjohtajan paikan työkkäristä ja vain viikon odottelun jälkeen.

Vierailija
182/191 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi ole kuin 5 työpaikkaa / kuukausi. Ei ollenkaan edes paha. Ja luulis cv:t olevan jo valmiina.

Mä en ymmärrä mikä ongelma tossa oikein on? Ainoa ongelma minkä tiedän, on se että työpaikat ovat kiven alla.

Oma mies oli työttömänä himpan verran yli vuoden, ja sinä aikana hän lähetti hakemuksia 225kpl. Joten kyllä todella tiedän ettei työttömällä aina helppoa ole. Mutta se ettei edes yritä tehdä mitään, niin joo.. en ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/191 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän toi ole kuin 5 työpaikkaa / kuukausi. Ei ollenkaan edes paha. Ja luulis cv:t olevan jo valmiina.

Mä en ymmärrä mikä ongelma tossa oikein on? Ainoa ongelma minkä tiedän, on se että työpaikat ovat kiven alla.

Oma mies oli työttömänä himpan verran yli vuoden, ja sinä aikana hän lähetti hakemuksia 225kpl. Joten kyllä todella tiedän ettei työttömällä aina helppoa ole. Mutta se ettei edes yritä tehdä mitään, niin joo.. en ymmärrä.

Tuossa on ongelmana:

1) työttömiä pidetään tyhminä ja laiskoina

2) työnantajat hukkuvat turhiin hakemuksiin, joten eivät enää ilmoita avoimista työpaikoista

Vierailija
184/191 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole paha rasti lähettää 15 hakemusta kuukaudessa, ei edes vaikka ottaisi sen työnhaun ja hakemusten kirjoittamisen ihan tosissaan. Itse lähetin n. 50 hakemusta alle kolmessa kuukaudessa, ja nekin oli kaikki räätälöity kuhunkin työpaikkaan erikseen ja hakemani paikat sellaisia, joihin mulla voisi oikeasti olla edellytyksiä. Ei siis mitään massahakemuksia paikkoihin, joihin en edes teoriassa voisi päästä.

Vierailija
185/191 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, siis *15 hakemusta kolmessa kuukaudessa. Eipä silti, ei tuo kyllä olisi paha kuukaudessakaan.

Vierailija
186/191 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa työnantajat kauaa ilmoittelevat työpaikoista tuon lain voimaantulon jälkeen ainakaan TE-toimiston sivuilla, koska ei haluta hukkua turhiin hakemuksiin. Eli todennäköisesti vuokratyö tulee lisääntymään. No kyllähän sinne provikkapalkattu puhelinmyyntityö jää. Niitä sitten hakemaan, että saa 15 hakemusta täyteen.

Vierailija
187/191 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommilla paikkakunnilla voi olla helpompi käydä ihan paikan päällä kysymässä töitä, mutta pienemmät ja harvaan asutut paikkakunnat ovatkin sitten ihan toinen juttu. Siellä ei ole yksinkertaisesti paikkoja mistä käydä kysymässä töitä ja kaikilla ei edes kulkuneuvoa millä liikkua. Tarkoitus onkin että ihmiset muuttavat kasvukeskuksiin.

Voi myöskin olla hankalaa tiheämmin asutuilla seuduilla jos ei ole kulkuneuvoa millä liikkua. Tietysti netissä voi niitä hakemuksia tehdä mikäli se riittää siihen ehtoon että on kysytty  töitä.

Tuollainen laki on täysin ihmisiä eriarvoistava, millä sitten se näyttö että on kysytty ?

Saako esimerkiksi työpaikalta jonkun papukaija merkin että on käynyt töitä kysymässä vai onko se siinä että kyseinen työpaikka ilmoittaa sähköisesti tiedon eteenpäin työvoima toimistolle, mikäli ehtii, muistaa ja yleensä viitsii vaivautua moiseen.

Työpaikkojen työhönottajat / pomot joutuvat sitten tekemään ihan ylimääräistä työtä kun satoja / tuhansia ihmisiä käy kysymässä itselleen työtä.

Ilmeisesti tällä tarkoitus onkin että ihmiset saavat karenssin ja niille ei tarvitse maksaa työtömyyskorvausta ja saavat sitten ihan sen pienen  sosiaalitoimeen tulon osan jossa on katsotaan että kun ei ole riittävästi käynyt kysymässä töitä niin se rinnastetaan työstä kieltäytymiseen.

Tosiasiassa tämä on ihan laskettu juttu ja tällä tavoitellaankin valtiolle säästöjä.

Yleisesti ottaen työttömille ei annetakkaan mitään muuta kuin piisakaa ja ajatellaan että ihan oma vika kun ei ole töitä ja ovat niin laiskoja ettevät halua tehdä töitä.

Vierailija
188/191 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta ininää täällä asiasta.

Puretaampa tämä.

15 työpaikkaa - 3kk aikana. Jos haet yhtä paikkaa viikossa niin ollaan jo hyvin voitolla. Tämä ei ole edes ongelma niille jotka haluvat työllistyä. Jos olet perseelläsi makaileva SJW feministi niin varmaan vituttaa kun pitää sen sosiaaliturvan eteen tehdäkkin jotain. Tämä ohjaa ihmisiä vastuullisuuteen omasta tilanteestaan.

"Yhyy minun alalla ei ole töitä" - voidaan kysyä onko sinulle velvollisuutta yrittää parantaa tilannettasi ja kenties työllistyä jollekkin muullekkin alalle. Yhteiskunnan tehtävä ei ole etsiä sinulle töitä, näin ei ole ollut missään vaiheessa - se on ihmisen oma tehtävä. Suomessa on törkeät määrät työttömiä kultuurituottajina, media-assareita ja muita hörhöjä joiden tarve yhteiskunnassa on vähäinen - jopa olematon. Kyllä yhteiskunta saa korjata tilannettaa niin että ihmisiä ohjataan hakeutumaan sinne missä työntekijöitä tarvitaan.

Hakekaa töitä äidit.

Vierailija
189/191 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimiston virkailija sanoi minulle (54v), että älä laita ikääsi hakemukseen. Kun kysyin että eikö tämä ole valehtelua, hän sanoi että näin toimii suurin osa työttömistä. Tämä on totta. Yhteydenotto vantaan te-keskuksesta 24. 3. 2017.

Miksi ikä pitäisi laittaa hakemuksen? Eihän sillä ole merkitystä työn kannalta.

Sillä on merkitystä mitä osaa tehdä ja kuinka pitkä työkokemus on.

Sukupuolellakaan ei ole merkitystä työn kannalta ellei ole seksityöläinen.

Vierailija
190/191 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellinen voi vähentää kakkosasunnon vuokran verotuksessa 250 e per kk. Tuo vähennys on minimalistinen. Kuluja kakkosasunnosta tulee satoja euroja per kk. Edes hyvätuloinen ei tuohon pysty jos siitä ykkösasunnosta on asuntovelkaa.[/quote]

Mulla oli viime kesänä kakkosasunto Tampereella kesätöiden takia, samaan aikaan maksoin Lahdessa vakituista vuojra-asuntoani 600€/kk. Tampereella mulla oli kalustettu opiskelija-asunnosta soluhuone 250€/kk

Vierailija
191/191 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

NatsiÄiti kirjoitti:

Uskomatonta ininää täällä asiasta.

Puretaampa tämä.

15 työpaikkaa - 3kk aikana. Jos haet yhtä paikkaa viikossa niin ollaan jo hyvin voitolla. Tämä ei ole edes ongelma niille jotka haluvat työllistyä. Jos olet perseelläsi makaileva SJW feministi niin varmaan vituttaa kun pitää sen sosiaaliturvan eteen tehdäkkin jotain. Tämä ohjaa ihmisiä vastuullisuuteen omasta tilanteestaan.

"Yhyy minun alalla ei ole töitä" - voidaan kysyä onko sinulle velvollisuutta yrittää parantaa tilannettasi ja kenties työllistyä jollekkin muullekkin alalle. Yhteiskunnan tehtävä ei ole etsiä sinulle töitä, näin ei ole ollut missään vaiheessa - se on ihmisen oma tehtävä. Suomessa on törkeät määrät työttömiä kultuurituottajina, media-assareita ja muita hörhöjä joiden tarve yhteiskunnassa on vähäinen - jopa olematon. Kyllä yhteiskunta saa korjata tilannettaa niin että ihmisiä ohjataan hakeutumaan sinne missä työntekijöitä tarvitaan.

Hakekaa töitä äidit.

En hae työtä nyt enkä jatkossakaan, olen elänyt koko ikäni tuilla, TEHKÖÖT NE TYÖTÄ KETKÄ OVAT TYÖNTEON KEKSINEET