Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2 sektiota takana ja 3. raskaus suunnitelmissa

23.03.2006 |

Mistä saisi tietää että miltä kenties kohtu näytti viimeksi kun kurkattiin sinne, synnytyskertomuksesta? Vai onko " lupa" edelleen raskautua kun ei mainittu mitään erikoista kohdun kunnosta?

Kokemuksia näistä asioista? Kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukava saada tällainen kokemus. Tällä palstalla kun pääsääntöisesti puhutaan että sektioilla PITÄÄ olla kahden vuoden väli ja max 3sektiota.

Sulla tosiaan on ekoilla lapsilla melko paljo pitemmät välit kuin meillä. Mulla kun on kolme sektiota siinä ajassa kun sulla kaksi. Mulle leikkaava lääkäri kyllä sanoi, että kohtu on vielä hyväkuntoinen, mutta oli silti ehdoton siinä, että pitäisi olla kaden vuoden tauko. Voikohan jotku tukikudokset tai kohdun kannattimet tms olla sitten liian heikot?

Jäin miettimään sitä, että oliko sinun kohdallasi niin, että sterilisaatio oli lääkärin mielestä välttämätön? Mietin myös sitä, miltä sinusta tuntui olla raskaana, kun tiesit kohtusi olevan ji huonossa kunnossa? Minua nimittäin pelottaa kamalasti, että tulen vielä raskaaksi. Niin, en tosiaan onneksi vielä ole!

Vierailija
2/6 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni kohtu kykenee korjaamaan itseään ajan kanssa jonkin verran.

Meillä ikäerot ovat 2v3kk,5v3kk,3v5kk,1v11kk ja 1v4kk. Vielä neljännessä sektiossa sanottiin, että kohtuni on niin hyväkuntoinen, ettei ikinä uskoisi olevan jo neljäs. Viidennessä (ikäero siis 1v11kk) kohtu oli hieman ohentunut, mutta lääkärin mukaan kestäisi varmaan vielä.

Nyt olin siis kuudennessa sektiossani pari viikkoa sitten. Jo raskausaikana 4D-ultrassa todettiin kohdunseinämä ohueksi ja kipuilujen takia varmuudeksi sektio tehtiin 38+4. sektiossa lääkäri sanoi, että kohtu oli todella ohut leikkausalueelta eikä olisi kestänyt kovin paljoa supistuksia. Eli minun kohdallani varmaan jonkun verran vaikutti lyhyemmät raskauksien välit. Tämä olikin sitten viimeinen sektioni, sen yhteydessä tehtiin sterilisaatio.

Mandi ja katras 92,94,99,02,04,06

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnäriltä saat tiedot kohtusi kunnosta. On papereihin varmasti joku merkintä tehty. Kun itse asiaa kyselin, annettiin vastaukseksi, että jos ei mitään isompaa estettä uudelle raskaudelle ole, niin silloin siitä ei mainitakaan mitään. Ja kolmannen sektion jälkeen sitten sanottiinkin suoraan, että estettä ei ole mutta moneen vuoteen ei ole asiaa raskautua

Vierailija
4/6 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolme sektiota läpikäynyt äiti. Ensimmäinen synnytys kesti 22h ja päätyi sektioon ja toinenkin oli 15h ja päättyi sektioon. En kuitenkaan luovuttanut vaan tein kaikkeni kolmannessa raskaudessa, että vauva ei kasvaisi suureksi, koska halusin vielä yrittää alatiesynnytystä. Neuvolassa ei nähty siihen esteitä, jos vain lääkäri antaisi luvan synnytys tapaarviossa. Toisessa synnytyksessä jouduttiin synnytys käynnistämään, sen tähden, että vauva oli kasvanut suureksi. Olin aivan viikolle 30 siinä luulossa, että alatie synnytys olisi mahdollista. Sitten minulle ilmoitettiinkin ylimääräisessä sairaalan tarkastuksessa, että tiesinhän, että kahden sektion jälkeen, ei enään anneta lupaa synnyttää normaalisti täällä Suomessa. Se tuli aika isona järkytyksenä niin loppumetreinä. Soittelin kyllä sairaalat läpi ja näin minulle vahvistettiin, ettei mikään Suomen sairaala tue sitä, että saisi enään yrittää alatiesynnytystä. Olen jo ennen tätä ja sen jälkeen myös tutustunut muiden maiden käytäntöihin. Ja tiedän, että, esim. Amerikassa on sairaaloita ja järjestöjä, jotka tukevat sitä, että jopa useiden keisarinleikkausten jälkeen saa alatiesynnyttää ja siitä on ollut todella positiivisia tuloksia. Joutuu vain valitsemaan sairaalan sen mukaan, mikä sairaala sitä tukee. Halusin jakaa tämän Sinulle ja muillekin äideille, koska olen niin monia asioita itse joutunut oppimaan kantapään kautta. Toki kuulin myös leikkipuistossa äidiltä, joka oli ollut leikkauksessa, että Hänen huoneessaan oli ollut kaksi äitiä, toinen oli neljännen leikkauksen jälkeen saanut luvan vielä saada lapsia ja toinen viidennen leikkauksen jälkeen oli saanut luvan. Jos joku haluaa lisää kuulla kantapään kautta opittuja asioita, niin ilmoitelkaa, kerron mielelläni, jotta muiden ei tarvitsisi käydä valtavia pettymyksiä läpi, kun ei tiennyt. Kahteen ekaan synnytykseenkin liittyy paljon sellaista, mitä opin jälkeenpäin kokemuksen kautta. Itse olen nyt raskaana odottaen neljättä lastamme malttamattomana odottaen, mitä saankaan oppia tämän synnytyksen kautta.

Vierailija
5/6 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kuulin myös leikkipuistossa äidiltä, joka oli ollut leikkauksessa, että Hänen huoneessaan oli ollut kaksi äitiä, toinen oli neljännen leikkauksen jälkeen saanut luvan vielä saada lapsia ja toinen viidennen leikkauksen jälkeen oli saanut luvan.

Hei!

Minulla on myös kolme sektiota takana, koska vauvat ovat kasvaneet liian isoiksi. Myös minulle luvattiin kolmannen raskauden aikana että alatiesynnytys voi olla mahdollinen, mutta synnytystapa arviossa selvisi että ei missään tapauksessa :)

Meidän kolme on syntyneet tasan vuoden ikäeroilla ja siksi olenkin kiinnostunut tietämään että miten paljon tämä lyhyt väli vaikuttaa siihen, miten monta sektiota on mahdollista. Millaiset välit sinun lapsilla on ja tiedätkö näistä leikkipuiston lapsista?

Viimeisimmässä sektiossa lääkäri sanoi, että ei saisi olla ainakaan vuoteen uudelleen raskaana. Mitenköhän jos meille kuitenkin on tulossa neljäs sektio tällä samalla vuoden välillä...

Vierailija
6/6 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt uudestaan raskaana? Tuo viestisi loppu oli nimittäin vähän salaperäinen :)