Olisitko valmis kuolemaan sodassa Suomen puolesta?
Kommentit (300)
Ensin mamut ja vääräuskoiset muhamettilaiset ulos maasta. Suomi suomalaisille! Sitten olisin valmis puolustamaa isänmaatamme.
-N42
Ei sotaa enää käytäisi rynnäkkökiväärien kanssa. Eli armeija on turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut yhä useamman suusta, että sodan tullen lähtisivät maasta. Uskomatonta, mutta totta.
Mitä uskomatonta tuossa on. Menisitkö itse suomalaisena miehenä ottaan kuulan kalloosi kun naiset ja mamut loikoilee mukavasti kotirintamalla
Niin, olisi pitänyt kirjoittaa, että "enpä yhtään ihmettele. ;)
Olisipa jaloa kun voisinkin vilpittömin mielin sanoa olevani valmis uhraamaan vaikka henkeni tämän maan puolesta. Mutta rehellisesti - en. Olen kyllä monilta osin kiitollinen ja onnellinen kotimaastani kaikista epäkohdista huolimatta, mutta sen verran itsekäs olen etten tämän takia jättäisi ainoaa elämääni kesken. Ehkä aika paljon vaikuttaa myös katkeruus nyky-Suomen tilaan. Isänmaallisuuden tunto ei ole nyt ihan huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis riskeeraamaan henkeni Suomen puolesta. Kuolemahan sinänsä ei Suomea hyödytä.
Miksi?
Roinatan kirjoitti:
Ei sotaa enää käytäisi rynnäkkökiväärien kanssa. Eli armeija on turha.
Maan pystyy valtaamaan kun kävelee aseettomana rajan yli ja kantaväestö elättää.
Onko se myös suomen puolesta kuolemista, mikäli hurjan taistelun jälkeen miehittäjä (ylivoimalla) valtaa maan ja lastaa alkuperäisväestön miehet kuljetusvälineisiin ja vie ne tuhottavaksi.
Tuollaista on nimittäin tapahtunut kautta aikojen, eli että miehittäjä joukkotuhoaa alkuperäisväestön miespuoliset kansalaiset. Etenkin idän suunnalla tuo on ollut enemmänkin sääntö, kuin poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut yhä useamman suusta, että sodan tullen lähtisivät maasta. Uskomatonta, mutta totta.
Samanlaisia juttuja on ollut aina, myös esim. vuonna 1939. Ajatukset kuitenkin muuttuvat kummasti, jos uhkaava tilanne ihan oikeasti tulee eteen.
Brasilia,Kanada tai Australia olisivat silloin vaihtoehtojani suunnasta.Minulla ei ole täällä mitään henkilökohtaista puolustettavaa.Viekööt mökin, saan jostain muualta työlläni ostettua helpommin paremman.
Vierailija kirjoitti:
En enää
Sama. tehköön sen uudet isännät.
En aio kuolla Suomen puolesta. Päinvastoin odottelen sisäistä siirtoa duunissa että pääsen tästä ilmastosta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähteä maasta.
Koulemantuomioita ei tule ja voi huvinkin olla muutaman viikon linnassa kieltäytymisestä. Vankilassa on nykyään varsin hyvät oltavat.
En tällä hetkellä. Jos sota tulisi, varmaan tekisin kaikkeni puolustaakseni maata. Olen mä tältä maalta niin paljon saanutkin.
Mitä taas tulee ulkomaalaisiin, he luultavasti painuvat muualle jos sota tulee. Ei heillä ole syytä puolustaa vierasta maata, varsinkaan kun eivät puolusta edes omaa maataan.
Vierailija kirjoitti:
Onko se myös suomen puolesta kuolemista, mikäli hurjan taistelun jälkeen miehittäjä (ylivoimalla) valtaa maan ja lastaa alkuperäisväestön miehet kuljetusvälineisiin ja vie ne tuhottavaksi.
Tuollaista on nimittäin tapahtunut kautta aikojen, eli että miehittäjä joukkotuhoaa alkuperäisväestön miespuoliset kansalaiset. Etenkin idän suunnalla tuo on ollut enemmänkin sääntö, kuin poikkeus.
Kun pysyy poissa miehittäjien jaloista ensimmäisen pari viikkoa niin olot tasaantuu. Valuutta tosin muuuttuu rupliksi mutta väliäkö sillä.
Turha pelotella miehittäjän julmuudella kun venäläiset on varsin sydämmellistä väkeä.
Nykyisin en. Tää on niin paska maa tänäpäivänä.
En jos Hesa on osa Suomea. Hesa sekoilkoot ihan itsekseen.
Minulla ei ole pienintäkään halua tai kiinnostusta uhrata itseäni tällaisen Sipilä-yhteiskunnan takia. Ei tällaista maata kannata puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää
Sama. tehköön sen uudet isännät.
Naulan kantaan. Käskyttäköön Pöpilä ja Urpo sitten niitä moniosaajiaan.
t:reserviläinen
No et ole lukenut lehtiä esim. tänään.
Missä sodassa? Ruotsia ja Norjaa ei Suomi kiinnosta palaneen puupennin vertaa ja venäläiset jo nyt ostavat Suomea pala palalta.