Olisitko valmis kuolemaan sodassa Suomen puolesta?
Kommentit (300)
Naiset saa sotia seuraavan sodan. Feministit etulinjaan. Tasa-arvo.
Taasko se Iivana yrittää aivopestä meitä näillä ketjuillaan?
Olen saanut muutaman ylennyksen reservissä ja täytyy sanoa että kohteliaasti kieltäydyn tarttumasta aseeseen koska en vaaranna omaa henkeäni turhan takia.
Voin mennä vankilaan.
en todellakaan näiden idiootti päättäjien sotkuja en korjaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Taasko se Iivana yrittää aivopestä meitä näillä ketjuillaan?
Siltä näyttää. On niin läpinäkyvä yritys. "Hei kaikki, ei puolusteta meidän maata!!!!1" venäjän propaganda on mennyt aika kehnoksi.
Ensin tappaisin läjäpäin vihollisia, sen jälkeen voisin harkita tätä kuolema-asiaa.
Kapitalistien on uhrattava itsensä ensimmäiseksi sillä näillähän on sitä puolustettavaakin enemmän. Jokainen kapitalisti pitäisi laittaa ketjulla puuhun kiinni etulinjaan etteivät karkaa kun ruuti palaa.
No enpä kyllä kovin mielelläni vihollisten eteen heittäytyisi. Tosin en olisi mikään suuri menetys niinkin "jalon" asian puolesta kuolemaan.
Minun isänmaallisuuteni laski aika monta pykälää kun sain kenkää töistä yhdessä parinsadan muun kanssa ja joudun nyt nöyrtymään työkkärin pelleksi ja kaikkien halveeraamaksi luuseriksi. Ei ole mitään mitä puolustaisi. Puolustakoot rikkaat itse rahojaan.
En tietenkään koska en ole typerys.
Vierailija kirjoitti:
Minun isänmaallisuuteni laski aika monta pykälää kun sain kenkää töistä yhdessä parinsadan muun kanssa ja joudun nyt nöyrtymään työkkärin pelleksi ja kaikkien halveeraamaksi luuseriksi. Ei ole mitään mitä puolustaisi. Puolustakoot rikkaat itse rahojaan.
Velivenäläiselle tiedoksi että Suomessa on edelleen sodissa kuolleilla ja veteraaneilla korkein asema ja arvostus. Joten myös kehnosti elämässä pärjäävät voivat jossain lunastaa kunniaa. Osoittaa sisunsa, suomalaisuutensa ja kunniakkuutensa. Joten esim. työttömälle hyvinkin hyvä tilanne lähteä sotaan. Kuolla sankarina.
Maailmansotia ei maailmanhistorian aikana ole ollut kuin kaksi ja kolmatta ei voi enää tulla,sillä jos tulisi,merkitsisi se jo maailmanloppua.
Ns. alueellisia konflikteja valitettavasti on edelleenkin,mutta ne sodat käydään lähinnä kehitysmaiden kesken ja ne rajoittuvat niiden alueille.
Entisen Neuvostoliiton alueen ja Venäjän sisäiset konfliktit nekin puolestaan vain sinne, ei ulospäin. Saksan hyökkäys Ranskaan alkaa olla jo ihmisten mielissä yhtä teoreettinen mahdollisuus ,kuin esim. Ruotsin hyökkäys Norjaan. Rauhanvyöhyke maailmassa on siis vain kasvanut.
En. Minulla ei ole esim. lapsia, joiden tulevaisuuden hyvinvointia joutuisin puolustamaan, joten Suomen olemassa ololla ja itsenäisyydellä ei olisi minulle mitään väliä jos itse kuolisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velivenäläiselle tiedoksi että Suomessa on edelleen sodissa kuolleilla ja veteraaneilla korkein asema ja arvostus. Joten myös kehnosti elämässä pärjäävät voivat jossain lunastaa kunniaa. Osoittaa sisunsa, suomalaisuutensa ja kunniakkuutensa. Joten esim. työttömälle hyvinkin hyvä tilanne lähteä sotaan. Kuolla sankarina.
Sotako olisi siis ainoa toivosi 'tulla joksikin'?
Vierailija kirjoitti:
Olisitko valmis kuolemaan isänmaan puolesta?
Mitä "isänmaan puolesta" edes oikein on tarkoittavinaan? Mitä siis tapahtuisi, jos en kuolisi isänmaan puolesta?
Vierailija kirjoitti:
En. Lähtisin Ruotsiin. En ole isänmaallinen.
No läheppä saman tein. Kipikipi rotta.
Olisin valmis kuolemaan suomalaisten ja maahanmuuttajienkin vapauden ja laillisuuteen perustuvan yhteiskuntajärjestyksen puolesta. Mieluummin ruumiina kuin putinien vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Tjaa. Onkohan täällä paljon armeijan käynyttä porukkaa, jotta uhrauksesta olisi jotakin hyötyä? Naisvaltainen paikka ja ainoat miehet taitavat olla melkein poikkeuksetta armeijasta luistaneita ns. kansallismielisiä.
Höhlä! Aloittaja ei asettanut armeijan käyneitä eri asemaan. Perustuslain 127 § mukaan jokainen on velvollinen osallistumaan isänmaan puolustukseen (riippumatta siitä onko käynyt armeijan vai). Kysymys oli siis, että olisitko sinä valmis kuolemaan isänmaasi puolesta?
Roinatan kirjoitti:
Ei sotaa enää käytäisi rynnäkkökiväärien kanssa. Eli armeija on turha.
Eikö? Tälläkin hetkellä käydään sotaa perinteisin asein.
Kyllä olisin valmis kuolemaan sodassa Suomen puolesta, kuten omia sukulaisia on kuollut 30- ja 40-luvuilla.
Olen suvaitsevainen ja äänestän vihreitä. Taidan olla isänmaallisempi ja rohkeampi kuin palstan rajakkiräyhääjät jotka mielestään puolustavat rajoja mutta todellisuudessa ovat yhteiskunnan taakka josta ei ole tositilanteessa mihinkään. Ei edes rajojen puolustamiseen.