Kun rakastuminen on "väärin"
Olen aina pitänyt itseäni suht fiksuna ihmisenä, jolla on normaali moraali, mulla on nyt 46 vuotta elämänkokemusta mittarissa. Viime joulukuussa tapasin kuitenkin miehen, joka on täydellisesti mullistanut käsitykseni siitä millä tavalla toiseen ihmiseen voikaan rakastua. Rakkaushan on ihana tunne, mutta tässä tapauksessa se rakastuminen on väärin, koska me molemmat olemme perheellisiä ihmisiä. Ollaan ko. miehen kanssa keskusteltu asiasta kymmeniä kertoja ja ollaan yritetty kolme kertaa lopettaa kaikki yhteydenpito toisiimme - ja aina palattu takaisin yhteydenpitoon ja tapailuun. Tunne siitä, että toinen on "täysin se oikea" on molemmilla äärimmäisen vahva. En enää tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Tämä rakkaus on väärin hyvin monella tavalla, mutta toisaalta kun se vain tuntuu oikealta.
Saa antaa vertaistukea, miten olette päässeet yli "elämänne rakkaudesta"?
Tai saa tuomitakin, jos siitä jollekulle hyvä olo tulee - olen kuitenkin itseäni tästä jo niin paljon tuominnut, että ei kukaan voi enää enempää tuomita.
Kommentit (185)
Kuka tahansa voi tuntua juuri siltä oikealta, kunnes arki astuu kuvaan. Valitettavasti hyvin harva on enää silloin sitä mieltä, että tämä on se oikea. Ruoho alkaa taas vihertää toisaalla.
Olisko tuo mies sinun twin flame?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perheitä heppoisin perustein hajoteta. Juuri noiden ihastumisien takia. Minusta hulluutta on kehottaa eroamaan heti jos tekee toista mieli. Ei se niin toimi. Mutta kai siinä jotain on jos tunteet jatkuu ja voimistuu vaan.
Eiköhän aloittaja ole kuules ylittäny sen rajan jo ajat sitten, ettei ole enää viatonta ihastusta..
Katsos kun aloittaja ei voi itselleen mitään, vaikka aikuinen ihminen onkin 🙄 silloin kun ei voi itselleen mitään, ei ilmeisesti ole myöskään mistään vastuussa? Vai mitenkä tämä itsehillinnän puute pitäisi ymmärtää?
Miksi tämä menee sulla niin tunteisiin että pitää hyökkiä munkin kasvoille?
Kun aikuinen ihminen tekee typeryyksiä, eikä voi itselleen mitään. Kun hei... sielunkumppani löytyi, vaikka ei oikeasti edes tunne koko ihmistä... mutta tuntuu, että tuntee ja on jännää.
Tehkää nyt sille tylsälle arjellenne jotain ettei jännitystä tarvitse etsiä niin että koko perhe kärsii.
Olen aikuinen ihminen, joka on saanut lähes koko ikänsä kuunnella miten paska isä hänellä on. Tosin paska isä kannusti tytärtään, sillä itseluottamuksella on päässyt pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Ollut yli 2vuotta. Samat hormoniajatukset mietitty. Ei tämä lopu näköjään. Vaikka sitä yritetty kyllä.
Ja miettii sitä, että olisiko tämä se oikea ja unelmien täyttymys. Saisinko kaiken mitä haluaisin. Niin henkisesti kuin fyysisesti. Ei tätä voi kuvailla sanoin. Lapsia on kuviossa. Kiinnijääminen mietitty ja sitten se ois peli selvä. Silti mietityttää ja pelottaa. Eihän tämä oikein ole ja en olisi ikinä kuvitellut tässä tilanteessa olevani.
Vertaistukea,kokemuksia?
Ei ole tukea sinulle, mutta mieti sitä omaa kumppaniasi. Miten kukaan jaksaa olla ihmisen kanssa, joka ajatellut jo 2 vuotta jotain toista? Minä ainakin huomaisin nopeasti jos oma kumppani miettisi muita, että jotain on tekeillä, ja suhde loppuisi nopeasti oli lapsia tai ei. Eihän ole mitään järkeä kärvistellä väkisin toisen kanssa jos aina ajattelee muita. Panostakaa siihen omaan suhteeseenne tai sitten jättäkää se lopullisesti. Selkärankaa, onko sitä?
Jokaisessa suhteessa ihastutaan johonkin toiseen ainaki kerran. Aloittajan tapauksessa tosin kyse on pettämisestä, eli eri asiasta.
Voi pitää paikkansa, mutta mistä tämä sääntö tulee? Ei kaikki välttämättä ihastu. Lisäksi, on eri asia ihastua vaikka kuukauden ajaksi ja sitten unohtaa koko juttu kuin kärvistellä 2 vuotta, eikä vieläkään tiedä mitä tehdä. Aikuisen pitää osata kunnioittaa omaa pitkäaikaista kumppaniaan, jättää ne ihastukset nopeasti taka-alalle, ja kohdistaa ne tunteensa ja tarpeensa omaan kumppaniinsa. Jos se ei millään onnistu, niin sitten parempi pistää koko peli poikki.
Kenenkään toisen aatuksista tai tunteistahan ei voi kukaan tietää, ainoasaan ihminen itse.
Kyllä voi, vähintään aavistaa. Jos oma pitkäaikainen kumppani on ihastunut johonkin toiseen, niin kyllä sen huomaa ja se vaikuttaa parisuhteeseen. Pitkään jatkuessaan hyvinkin haitallisesti.
Kumppani voi olet oikeassa, mut itse olen lukenu et ihastuksen pitäis piristää parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
On totta, että ihastumisen kohteesta taatusti paljastuu ikäviäkin piirteitä. Itse näin ne jo ensitapaamisella, mutta se ei haitannut mitään. Jotkut viat ja puutteet vaan ymmärtää helpommin kuin toiset, ja kun luonteet mätsää tarpeeksi hyvin, ei viat ole enää vikoja vaan ominaisuuksia.
Näin on. Hullaannuin edellisen suhteen vedellessä viimeisiään toiseen mieheen. Vaihdoin lennosta toiseen ja ensimmäiset vuodet oli juuri sitä täydellistä rakastumista ja huumaa. Arki astui kuvaan, miehen viat ja minun viat, mutta kas kun ne viat ovat muunlaisia kuin päihteiden väärinkäyttö ja siitä johtuva huono käytös, niin kummasti tulee näiden arkisempien vikojen kanssa toimeen. Eikä ne ole mitään pahoja vikoja, vaan ovat kehittäneet minuakin ihmisenä. Olen oppinut kommunikoimaan paremmin riitelyn sijaan. Kyllä kannatti vaihtaa, rakkautta on edelleenkin paljon. En ole pettynyt tässä suhteessa mihinkään, olen sopeutunut muutoksiin, jotka ovat olleet todella hyviäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perheitä heppoisin perustein hajoteta. Juuri noiden ihastumisien takia. Minusta hulluutta on kehottaa eroamaan heti jos tekee toista mieli. Ei se niin toimi. Mutta kai siinä jotain on jos tunteet jatkuu ja voimistuu vaan.
Eiköhän aloittaja ole kuules ylittäny sen rajan jo ajat sitten, ettei ole enää viatonta ihastusta..
Katsos kun aloittaja ei voi itselleen mitään, vaikka aikuinen ihminen onkin 🙄 silloin kun ei voi itselleen mitään, ei ilmeisesti ole myöskään mistään vastuussa? Vai mitenkä tämä itsehillinnän puute pitäisi ymmärtää?
Kun aikuinen ihminen tekee typeryyksiä, eikä voi itselleen mitään. Kun hei... sielunkumppani löytyi, vaikka ei oikeasti edes tunne koko ihmistä... mutta tuntuu, että tuntee ja on jännää.
Tehkää nyt sille tylsälle arjellenne jotain ettei jännitystä tarvitse etsiä niin että koko perhe kärsii.
Olen aikuinen ihminen, joka on saanut lähes koko ikänsä kuunnella miten paska isä hänellä on. Tosin paska isä kannusti tytärtään, sillä itseluottamuksella on päässyt pitkälle.
Millainen isäsi on muita kun sua kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset täällä tuomitsevat ap:n, koska hänellä on tunteita jotakuta muuta kohtaan kuin aviomiestänsä. Miksi mulle tuli mieleen, että jotkut saattavat olla kateellisia siitä, että ap on löytänyt jonkun jonka kanssa hänellä on hyvä olla? Nämä kommentit ovat vaan niin uskomattoman vihamielisiä vaila empatiaa. Koko avioliitto instituutiona kaipaa muutosta. Olkaa avoimempia uusille ihmisille ja kokemuksille. Mulla on toiminut avoin liitto jo kymmenen vuotta. Suosittelen! On ihanaa kun voi rakastaa useampaa kuin vain yhtä ihmistä.
Tässä tuomitaan ap siitä että VAIN hänellä on hyvä olla. Hän vähät välittää siitä, että loukkaa miestään kunhan vaan itse saa perhosia vatsaan ja rakkautta elämään.
Avoimessa suhteessa ei ole mitään vikaa kunhan vaan kumpikin osapuoli tietää että suhde on avoin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset täällä tuomitsevat ap:n, koska hänellä on tunteita jotakuta muuta kohtaan kuin aviomiestänsä. Miksi mulle tuli mieleen, että jotkut saattavat olla kateellisia siitä, että ap on löytänyt jonkun jonka kanssa hänellä on hyvä olla? Nämä kommentit ovat vaan niin uskomattoman vihamielisiä vaila empatiaa. Koko avioliitto instituutiona kaipaa muutosta. Olkaa avoimempia uusille ihmisille ja kokemuksille. Mulla on toiminut avoin liitto jo kymmenen vuotta. Suosittelen! On ihanaa kun voi rakastaa useampaa kuin vain yhtä ihmistä.
Ihanaa teillähän on ihan älytön määrä aikuisia avokumppaneita, joita lapset voi rakastaa. Exän nyxän exät ja panot ja hoidot vain vilisevät silmissä, siinä sitä vakautta ja voimaa arkeen... eiku 😨
Olen kateudesta vihreä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen ihminen, joka on saanut lähes koko ikänsä kuunnella miten paska isä hänellä on. Tosin paska isä kannusti tytärtään, sillä itseluottamuksella on päässyt pitkälle.Millainen isäsi on muita kun sua kohtaan?
Huumorintajuinen ja mukava. Samaa ei voi valitettavasti sanoa äidistä.
Kuvottaa nuo twinflame ja kaikki muu henkimaailma p*ska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaisi miettiä, mistä tuo tuomitsemisen tarve kumpuaa. Ajatteletko, että sinun tapasi elää on parempi tai oikeampi kuin muut tavat? Voisiko olla mahdollista, että sinun tunne-elämäsi poikkeaa merkittävästi esim. ap:n tunne-elämästä? Sinun ratkaisuillasi hän ei välttämättä kykene löytämään onnea tai tasapainoa elämäänsä. MInä uskon, että vastaus oman elämämme ongelmiin löytyy lopulta aina sisältämme kun jaksamme vaan suhtautua omiin tunteisiimme ja tarpeisiimme ymmärtäväisesti ja rakastaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen ihminen, joka on saanut lähes koko ikänsä kuunnella miten paska isä hänellä on. Tosin paska isä kannusti tytärtään, sillä itseluottamuksella on päässyt pitkälle.Millainen isäsi on muita kun sua kohtaan?
Huumorintajuinen ja mukava. Samaa ei voi valitettavasti sanoa äidistä.
Niin varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa teillähän on ihan älytön määrä aikuisia avokumppaneita, joita lapset voi rakastaa. Exän nyxän exät ja panot ja hoidot vain vilisevät silmissä, siinä sitä vakautta ja voimaa arkeen... eiku 😨
Olen kateudesta vihreä 😂
Itseasiassa lapset nimenomaan voittavat tällaisessa kuviossa. Perheessä on rakastava ja hyväksyvä ilmapiiri ja voi olla normaalia useampia turvallisia aikuisia. Btw, oletko huomannut, että yleensä epäsovinnaisiin valintoihin päätyvät älykkäät ihmiset, joilla on avoin ja rehellinen elämänasenne?
Misi monet sekoitaa ihastumisen ja kuten a.p:n tapauksessa pettämisen. Onha nuo kuitenkin täysin eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen ihminen, joka on saanut lähes koko ikänsä kuunnella miten paska isä hänellä on. Tosin paska isä kannusti tytärtään, sillä itseluottamuksella on päässyt pitkälle.Sinun kannattaisi miettiä, mistä tuo tuomitsemisen tarve kumpuaa. Ajatteletko, että sinun tapasi elää on parempi tai oikeampi kuin muut tavat? Voisiko olla mahdollista, että sinun tunne-elämäsi poikkeaa merkittävästi esim. ap:n tunne-elämästä? Sinun ratkaisuillasi hän ei välttämättä kykene löytämään onnea tai tasapainoa elämäänsä. MInä uskon, että vastaus oman elämämme ongelmiin löytyy lopulta aina sisältämme kun jaksamme vaan suhtautua omiin tunteisiimme ja tarpeisiimme ymmärtäväisesti ja rakastaen.
Pettäminen ja en voi itselleni mitään ei ole minulle oikea tapa elää. Ole rehellinen itsellesi ja muille. Toivon todella että tunne-elämäni poikkeaa ap:n tunne-elämästä.
Siinä vaiheessa kun sille tullaan hakemaan hyväksyntää ja selkään taputtelua niin kerron mitä ajattelen. Tosin oikeassa elämässä ihmiset hoitavat itse omat sotkunsa, enkä niitä kommentoi.
Useammasta ihmisestä voi tykätä vai tykkääkö monen lapsen äidit vaan yhdestä lapsesta? Narsisti äiti ehkä mut ei mennä siihen. Sen sijaan tunteen vieminen fyysiselle tasolle tuota toista miestä tai naista kohtaan on väärin. Kuin myös yhteydenpito tai tapailu toisen seläntakana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kateudesta vihreä 😂Itseasiassa lapset nimenomaan voittavat tällaisessa kuviossa. Perheessä on rakastava ja hyväksyvä ilmapiiri ja voi olla normaalia useampia turvallisia aikuisia. Btw, oletko huomannut, että yleensä epäsovinnaisiin valintoihin päätyvät älykkäät ihmiset, joilla on avoin ja rehellinen elämänasenne?
En ole huomannut älykkyyden siihen vaikuttavan, rasta-letit ja vihervasemmistoaate tuntuu ajavan tuohon "avoimeen suhteeseen" ... tai sitten uskonto 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kateudesta vihreä 😂Itseasiassa lapset nimenomaan voittavat tällaisessa kuviossa. Perheessä on rakastava ja hyväksyvä ilmapiiri ja voi olla normaalia useampia turvallisia aikuisia. Btw, oletko huomannut, että yleensä epäsovinnaisiin valintoihin päätyvät älykkäät ihmiset, joilla on avoin ja rehellinen elämänasenne?
Ei voita, terv kokemusta on ja lapsuuden kaverit oli samanlaisista "avoimista perheistä", meillä ei ole kenelläkään mitään hyvää sanottavaa lapsen asemasta tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Useammasta ihmisestä voi tykätä vai tykkääkö monen lapsen äidit vaan yhdestä lapsesta? Narsisti äiti ehkä mut ei mennä siihen. Sen sijaan tunteen vieminen fyysiselle tasolle tuota toista miestä tai naista kohtaan on väärin. Kuin myös yhteydenpito tai tapailu toisen seläntakana.
Mikä siinä fyysisessä tasossa on väärin? Jos rakastaa useampaa ihmistä, miksi olisi väärin harrastaa seksiä heidän kanssaan? Siis olettaen, että kaikki osapuolet ovat asiasta tietoisia ja hyväksyvät sen.