Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupoissa myytävät vaatteet ovat niin isoja?

Vierailija
31.03.2017 |

Pieniä ja keskikokoisia on vain vähän, isot koot sitten siellä rekeissä jäljellä.

erityisesti koot 34, 36 ja 38 aina loppu. 40 eteenpäin niin löytyy vaikka mitä vaatetta.

Kengissä on parempi valikoima ja niiden sisäänostajat osaavat paremmin ottaa asiakkaat huomioon.

t. koko36

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieniä ja keskikokoisia on vain vähän, isot koot sitten siellä rekeissä jäljellä.

erityisesti koot 34, 36 ja 38 aina loppu. 40 eteenpäin niin löytyy vaikka mitä vaatetta.

Kengissä on parempi valikoima ja niiden sisäänostajat osaavat paremmin ottaa asiakkaat huomioon.

t. koko36

Jaa'a. Minulle kaupanmyyjä sanoi että koko 42 menee aina ensimmäisenä loppuun. Että mitenkähän lienee?

Vierailija
102/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki huomaan et tosi monet S-kokoset vaatteet sopii nykyään paremmin, vaikka ennen on ollu M tyyliin aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitteko kilttejä ja kertoisitte mistä kannattaa tilata Petite-malliston vaatteita? Varsinkin takkeja. 

T: epätoivoinen

Vierailija
104/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset taitaa pukeutua liian pieniin vaatteisiin, jos pienet koot on loppu ja katukuva on kuitenkin täynnä lihavia kireissä vaatteissa.

Vierailija
105/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten vaatteet ovat nykyään suurimmaksi osaksi muotoiltu tynnyrin mallisille miehille. Vähänkään kapeampi vyötärö ja leveämmät hartiat niin vaikeuksia tulee vaateostoksilla. Vaatteet kiristävät hartioista, mutta ovat kammottavia purjeita nimenomaan vyötärön kohdalta.

Mulla on hoikka mies, ja esim. italialaisilta merkeiltä on löytynyt hyviä vaatteita. Ei ole kyllä erityisen harteikas, joten en tiedä sopivatko sellaiselle :/

Vierailija
106/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm... Mä oikeesti epäilen että te vaan ette osaa kattoo mikä teille istuu, jotenkin tuntuu että moni ostaa oikeesti liian pientä ja tiukkaa. Nyt on muutenkin semmonen street-style vallalla, jossa kaikki vaatteet om vähän ilmavampia. Sillon 2000-luvulla taas kun te ootte ollu nuoria niin kaiken piti olla niin naftia että saumat melkein repes.

Nainen 36/xs/s ja farkkukoko 27

Vierailija
107/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muoti on muuttunut väljemmäksi. Jokin aika sitten oli vartalonmyötäinen muoti, nyt on jo pari vuotta ollut muotia ylisuuret paidat yms. Jos suosii ketjuliikkeitä, saa vain pintamuodin mukaisia vaatteita. Kannattaa suosia pieniä vaatekauppoja, jotka ovat kalliimpia mutta laatu on parempaa ja mallit ovat normaaleja, eivät nuorisomuodin mukaisia.

Suomessa on ylipäänsä huonot vaatevalikoimat. Itse olen hyvin hoikka mutta luonnostaa hyvin isorintainen, enkä löydä Suomesta lainkaan sopivia vaatteita. Tilaan kaikki vaatteeni ulkomailta. Mieluummin tukisin kotimaisia yrityksiä ostamalla vaatteet Suomesta.

Mitoituksesta vielä: Minulla on muutamia vaatteita eri vuosikymmeniltä, ja mitoitus/mallit tosiaan vaihtelevat. Muutama 90-luvun alkupuolen t-paita on S-koossakin niin iso että sinne menisi 2 minua, mutta opiskeluaikoina (2000-luvun alkupuoli) ostamistani S-koko on tosi ihonmyötäinen. Mutta vaatteiden mitoitus saattaa vaihdella myös liikkeen sisällä. Joskus H&M:llä sovitin kynä-hameita, ja nuoremmille suunatulla osastolla kokoni oli 38, aikuisemmille suunatulla 36 vaikka hameet olivat täysin saman kokoisia ja mallisia kun ne asetti päällekkäin.

Vierailija
108/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kamalalta itsepetokselta ostaa vaikka xs kokoinen vaate, joka oikeasti onkin xl

Vierailija
109/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä te shoppailette? Mä oon kokoa 40/42 ja kyllä ne on aina ekana loppu. Tai L-koko on loppu. M myös loppuu hyvin nopsaan. Jäljellä on yleensä sitten koot 34 ja 44 tai XS ja XL/XXL eli kaikki ääripäät. Suurin osa ihmisistä on sitä keskikokoa tai lievästi plus-kokoisia. Heh, tää ketju muuten osoittaa hyvin että laihat on ilkeitä ja psykoottisia. Syökäähän jotain, niin rauhoitutte 😊

Noh, aika ilkeä viesti sinultakin.

laiha on samanlainen haukkumasana kuin läski

hoikka on lihavaa vastaava sana

Laiha ei ole haukkumasana. Miksi sitten puhutaan aivan neutraalisti laihduttamisesta? Et taida olla penaalin terävin kynä muutenkaan?

Vierailija
110/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on yhdentekevää, onko ystäväni tai kuka tahansa ylipainoinen tai ei, mutta on kyllä kansanterveyden kannalta huolestuttavaa, jos yleisin naisten vaatekoko on 42.

Vierailija
111/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitteko kilttejä ja kertoisitte mistä kannattaa tilata Petite-malliston vaatteita? Varsinkin takkeja. 

T: epätoivoinen

Tilaa ebaysta. Korea, Japani, Italia, Ranska ovat esimerkiksi maita, joissa pieni koko on pieni ja isokin vastaa täkäläistä xs.

Vierailija
112/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on tämä kireä housumuoti etenkin nuorisolla, niin oletteko kiinnittäneet huomiota, miten isoja peppuja ja paksuja reisiä nuorilla teinitytöillä on? Ei minun nuoruudessa. Eli lihomista ja rasvan kertymistä noihin paikkoihin on tapahtunut.

Vierailija
113/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-koko tuntuu kasvavan vuosi vuodelta. Itse olen pysynyt samoissa mitoissa, mutta olen monien vakiomerkkieni kohdalla jo vaihtanut XS-kokoon, joka on käytännössä sama kuin entinen S.

Miksi kokoja muutellaan?

Kokoja suurennetaan jotta lihavat ihmiset voisivat kuvitella olevansa hoikkia. He ostavat mielellään vaatteita kun saavat ajatella että olempa hoikka kun mahdun vielä tähän kokoon.

Miksi näillä "kurvikkaille" on omia liikkeitä?Eikö joku voisi jo huomioida siroja ihmisiä.

No on kääpiöillekin omat liikkeensä, ja hujopeille. Esim. asos.com nettikaupassa on Petite-mallisto n. 160 senttisille siroille naisille ja Tall-mallisto pitkäraajaisille. Curve on sitten niille "kurvikkaille".

Vierailija
114/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on tämä kireä housumuoti etenkin nuorisolla, niin oletteko kiinnittäneet huomiota, miten isoja peppuja ja paksuja reisiä nuorilla teinitytöillä on? Ei minun nuoruudessa. Eli lihomista ja rasvan kertymistä noihin paikkoihin on tapahtunut.

Niin tai siitten nuoret vain treenaavat enemmän ja näin heillä on paksummat reidet ja isommat peput.

Vierailija
115/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä nousee ehkä HUMMUS-myrsky, mutta olen yli 60 v, 45 vuotta työelämässä ollut ja kokoni on 52!!

Olihan se joku mallikin kokoa 52, tosin hän on nuori. En sairasta diabetestä, en omista autoa eli pakko fillaroida kaikkialle = pakkoliikuntaa. No, ettei olisi ihan niin hienosti, niin verenpainetta on. Ja senhän saa laskemaan laihtumalla, ainakin. Tuo oli vähän OT, mutta pointtini on, että ei herrajumala kokoa 42 oleva ole lihava! Taulukkojen mukaan varmaan ylipainoa, mutta ei oikeasti. Ihan sopiva, varsinkin jos on vielä pitkä (kuten minä). Olin 40-44, kunnes sairastuin syöpään, vanhenin ja kyllästyin laihdutuskuureihin.

Ihme, että toiset eivät halua tilata netistä. Esim. Zalando Loungen valikoimissa on ihan merkkivaatteita, siis minä en sieltä vaatteita saisi (kun en jaksa alkaa selaileen nettiä heti herättyä: jos ette tiedä systeemiä, sieltä tulee tarjouksia päivittäin. Ja osa myydään heti loppuun. Esimerkiksi juuri isoimmat koot, älkää nyt petitet pyörtykö, vaikka muutamat joukkoon eksyneet XXL-vaatteet. Pienemmät ihmiset saisivat sieltä kyllä tosi kivoja vaatteita. Onneksi muualta netistä saamme mekin, isot naiset:)

Vierailija
116/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai siitten nuoret vain treenaavat enemmän ja näin heillä on paksummat reidet ja isommat peput.

Siitä syödyn roskaruoan määrästä, sokeripitoisista energiajuomista, karkista ja muusta mätöstä päätellen treenaavat suun kautta.

Vierailija
117/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa pitää vielä napapaitaa, myös keskellä talvea, vaikka vatsamakkara vaan hyllyy keskellä.

Vierailija
118/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 42 on jo lihava. Puhumattakaan 52, vaikka miten liikkuisi.

Vierailija
119/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-koko tuntuu kasvavan vuosi vuodelta. Itse olen pysynyt samoissa mitoissa, mutta olen monien vakiomerkkieni kohdalla jo vaihtanut XS-kokoon, joka on käytännössä sama kuin entinen S.

Miksi kokoja muutellaan?

Kokoja suurennetaan jotta lihavat ihmiset voisivat kuvitella olevansa hoikkia. He ostavat mielellään vaatteita kun saavat ajatella että olempa hoikka kun mahdun vielä tähän kokoon.

Miksi näillä "kurvikkaille" on omia liikkeitä?Eikö joku voisi jo huomioida siroja ihmisiä.

No on kääpiöillekin omat liikkeensä, ja hujopeille. Esim. asos.com nettikaupassa on Petite-mallisto n. 160 senttisille siroille naisille ja Tall-mallisto pitkäraajaisille. Curve on sitten niille "kurvikkaille".

Puhuinkin liikkeistä, kivijalkakaupoista joissa saisi sovittaa vaatteita.

Vierailija
120/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin pääsemme eroon nykyisestä rumasta housumuodista? Kapealahkeisissa housuissa lähes kaikki naiset näyttävät isopyllyisiltä ja paksureisisiltä. Rumentaa kauniitkin naiset.