Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupoissa myytävät vaatteet ovat niin isoja?

Vierailija
31.03.2017 |

Pieniä ja keskikokoisia on vain vähän, isot koot sitten siellä rekeissä jäljellä.

erityisesti koot 34, 36 ja 38 aina loppu. 40 eteenpäin niin löytyy vaikka mitä vaatetta.

Kengissä on parempi valikoima ja niiden sisäänostajat osaavat paremmin ottaa asiakkaat huomioon.

t. koko36

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten vaatteet ovat nykyään suurimmaksi osaksi muotoiltu tynnyrin mallisille miehille. Vähänkään kapeampi vyötärö ja leveämmät hartiat niin vaikeuksia tulee vaateostoksilla. Vaatteet kiristävät hartioista, mutta ovat kammottavia purjeita nimenomaan vyötärön kohdalta.

miehen kannattaa ostaa slim-fit mallisia vaatteita ja ne yksi tai kaksi kokoa normaalikokoa isompana. 

t. miestenvaatemyyjä

Vierailija
122/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman! Teininä painoin 57 kg ja käytin kokoa S. Nyt painan 62 kg ja käytän edelleen kokoa S.

Ostan vaatteeni pääasiassa h&m, vila, lindex.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä te shoppailette? Mä oon kokoa 40/42 ja kyllä ne on aina ekana loppu. Tai L-koko on loppu. M myös loppuu hyvin nopsaan. Jäljellä on yleensä sitten koot 34 ja 44 tai XS ja XL/XXL eli kaikki ääripäät. Suurin osa ihmisistä on sitä keskikokoa tai lievästi plus-kokoisia. Heh, tää ketju muuten osoittaa hyvin että laihat on ilkeitä ja psykoottisia. Syökäähän jotain, niin rauhoitutte 😊

Noh, aika ilkeä viesti sinultakin.

laiha on samanlainen haukkumasana kuin läski

hoikka on lihavaa vastaava sana

Laiha ei ole haukkumasana. Miksi sitten puhutaan aivan neutraalisti laihduttamisesta? Et taida olla penaalin terävin kynä muutenkaan?

Kyllä minä kokisin laihan haukkumasanaksi miehistä puhuttaessa. 

Vierailija
124/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten vaatteet ovat nykyään suurimmaksi osaksi muotoiltu tynnyrin mallisille miehille. Vähänkään kapeampi vyötärö ja leveämmät hartiat niin vaikeuksia tulee vaateostoksilla. Vaatteet kiristävät hartioista, mutta ovat kammottavia purjeita nimenomaan vyötärön kohdalta.

miehen kannattaa ostaa slim-fit mallisia vaatteita ja ne yksi tai kaksi kokoa normaalikokoa isompana. 

t. miestenvaatemyyjä

Monet slim fititkin ovat minulle liian isoja. Osa taas nuolee vartaloa vähän liikaakin. Ei noita kokoja kannata paljon nykypäivänä katsella, kun ovat ihan mitä sattuu.

Slim fittejä on mielestäni aika vähän tarjolla ja usein niitä löytyy vain nuorten liikkeistä. Monet ovat sitten liian pitkiä jos ovat muuten istuvia. 

Vierailija
125/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin netistä tilattaessa kannattaa katsoa, mikä koko mallilla on päällä. "Fits true to size" ei aina pidä paikkaansa. Housut tuntuvat olevan nykyään aika reiluksi mitoittettuja usealla merkillä, joutuu ottamaan kokoa pienemmän kuin normaalisti.

Niin ja niitä perhanan ritsikoita ei tunnu kivijalkaliikkeistä löytyvän 70 ja alle ympäryksella (Cubus ehkä poikkeus).

Vierailija
126/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla ihan tavallusissskin kaupoissa on monella ketjulla oma petit-mallisto.

Suomessa ainoadtaan jotain extra large girls- mallistoja. Ärsyttävää, omaa vaate- ja kenkäkokoa löytää vain sattummalta.

157cm. 47kg.

Valtaosa naisista on yli 10cm sinua pidempiä. Kaltaisiasi lyhytkasvuisia on koko väestöstä häviävän pieni osuus. Miksi ihmeessä standardi pitäisi muuttaa sinun mittojesi mukaan? Ei se ole taloudellisesti kannattavaa, koska ostajakuntaa ei tuollaiseen kokoon löydy normaalista väestöstä. Osta nuorisopuolen vaatteita.

Eikö naisten keskipituus ole 165cm vai onko se muka noussut tuosta? 

Vierailija
127/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoja suurennetaan jotta lihavat ihmiset voisivat kuvitella olevansa hoikkia. He ostavat mielellään vaatteita kun saavat ajatella että olempa hoikka kun mahdun vielä tähän kokoon.

Isoja kokoja itse asiassa on pienennetty tai ainakin muutettu leikkausta radikaalisti. Minä olen harteikas ja persevä, en lihava nainen. Minulla on Columbia-merkkinen tekninen kauluspaita jostain kymmenen vuoden takaa. Kokoa L, istuu täydellisesti. Viime vuonna ostin samanmerkkisen paidan kokoa XL ja siinä natisee saumat hartioissa ja käsivarsi menee melkein kuolioon kun hiha on niin ahdas. Vyötärölle sitten mahtuisi kaksi minun vyötäröäni.

Tuntuu että vaatteissa on nykyään tosi kittanat hihat, koska kukaanhan ei ole koskaan nostanut mitään käsilaukkua painavampaa ja sitten näissä isommissa koissa on ihan helvetisti tilaa tisseille ja mahalle, koska sehän on mahdotonta että nainen olisi harteikas, pienitissinen ja litteävatsainen. Jopa urheiluvaatteet on leikattu tuolla logiikalla. Että kookas nainen on välttämättä omenavartaloinen. Näin tiimalasia ihan hippasen vituttaa, jos saan pyrstöni ahdettu housuihin on vyötäröllä 20 cm tyhjää...

Tää taitaa olla se yleisin ongelma että vaatteet on nykyään vain tasapaksuille. Mitkään muut muodot ei istu vaatteisiin.

Koko32 mutta isot tissit ja perse :D

Tasapaksuna omppuna sanon ettei nykyvaatteet sovi mullekaan. Jos rinnan- ja vyötärönympärys on sopiva niin sitten vaate ei istu hartioista ja hihat on samaan aikaan sekä liian pitkät että kapeat. Housuissa taas vyötäröstä sopivat roikkuu muuten ja hyvin istuvat ei taas mene kiinni..

En tiedä kenelle nykyvaatteet tehdään.

Vierailija
128/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin netistä tilattaessa kannattaa katsoa, mikä koko mallilla on päällä. "Fits true to size" ei aina pidä paikkaansa. Housut tuntuvat olevan nykyään aika reiluksi mitoittettuja usealla merkillä, joutuu ottamaan kokoa pienemmän kuin normaalisti.

Niin ja niitä perhanan ritsikoita ei tunnu kivijalkaliikkeistä löytyvän 70 ja alle ympäryksella (Cubus ehkä poikkeus).

Zalandolla ainakin näyttää mallilla olevan usein päällä koko 38 ja Bestsellerillä M.

Vierailija
129/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjullamme oli jokin aika sitten myynnissä farkkuja joiden tuotelapussa luki näin: "Try me one size smaller, you'll be surprised!" tai jotain sinne päin. Ihmeteltiin vain, että eikö niitä kokoja olisi voinut suoraan voinut merkitä oikein, tuo tuntuu lähinnä asiakkaan älyn vähättelyltä. Ja netistä tilatessa on melkein pakko tilata vierekkäiset koot, jos ei halua vaihtorumbaan lähteä, palauttaa sitten sopimattomat. Edellisestä H&M tilauksesta pitämäni paidoista toinen oli kokoa S ja toinen olikin XS.

Vierailija
130/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zalandolla ainakin näyttää mallilla olevan usein päällä koko 38 ja Bestsellerillä M.

Useimpien nettikauppojen mallit käyttävät kokoa S/36. Istuvuuteen mallin päällä kannattaa myös kiinnittää huomiota. Jos 175-180cm hoikan mallin päällä olkapäät eivät istu kauniisti vaatteessa, ei ne sitä tee luultavasti muidenkaan päällä.

Vierailija
131/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin vaatekauppaan menee. Joidenkin teinivaateliikkeiden XS näyttää siltä, että olisi mahtunut päälleni kun olin ehkä 10-vuotias. Enkä siis ole ikinä ollut mitenkään isokokoinen tai ylipainoinen... 

Vierailija
132/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas tuntuu, että vaatteet eivät pitene kokoa valitessa juuri ollenkaan. Jos esimerkiksi l-koko istuisi muuten, mutta hihat ovat lyhyet ja helma liian lyhyt, xl sitten on liian iso, mutta ne hihat ja helma ovat edelleen liian lyhyet.

Vierailija
133/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta lastenosastolta. Mäkään en löydä vaatteita, koska ne tavalliset on liian pieniä usein ja ns. isojentyttöjen kuteet tehdään 180cm pitkille ja ne on todella rumia huonolaatuisia rättejä. Olen siis lyhyt ja pyöreä

Vierailija
134/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden kokolappuja on ihan turha edes katsoa. Otan sovitukseen pari vaihtoehtoa jotka silmämääräisesti näyttävät sopivilta. Mulla on ihan oikeasti käytössä vaatteita joiden koot vaihtelee 36-46 ja s-xl. Kaikki istuu hyvin.

Vierailija
135/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta lastenosastolta. Mäkään en löydä vaatteita, koska ne tavalliset on liian pieniä usein ja ns. isojentyttöjen kuteet tehdään 180cm pitkille ja ne on todella rumia huonolaatuisia rättejä. Olen siis lyhyt ja pyöreä

Isojen tyttöjen vaatteet tehään huomattavasti lyhyemmille kuin 180cm pitkille.

180cm nainen/kommentti 139

Vierailija
136/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä te shoppailette? Mä oon kokoa 40/42 ja kyllä ne on aina ekana loppu. Tai L-koko on loppu. M myös loppuu hyvin nopsaan. Jäljellä on yleensä sitten koot 34 ja 44 tai XS ja XL/XXL eli kaikki ääripäät. Suurin osa ihmisistä on sitä keskikokoa tai lievästi plus-kokoisia. Heh, tää ketju muuten osoittaa hyvin että laihat on ilkeitä ja psykoottisia. Syökäähän jotain, niin rauhoitutte 😊

Laiha ei ole haukkumasana. Miksi sitten puhutaan aivan neutraalisti laihduttamisesta? Et taida olla penaalin terävin kynä muutenkaan?

Tuo on muuten hauska miten miesten vaatekokoja suurennellaan siinä missä naisten pienennellään. Esimerkiksi exäni on todella hoikka (mallia kukkakeppi jos nyt rumasti sanotaan) ja jos hän jostain syystä päättäisi käyttää naisten vaatteita niin oikea koko olisi varmaan xxs, mutta hyvin istuvissa miesten vaatteissa hän käytti kokoa m-l.

Vierailija
137/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten hauska miten miesten vaatekokoja suurennellaan siinä missä naisten pienennellään. Esimerkiksi exäni on todella hoikka (mallia kukkakeppi jos nyt rumasti sanotaan) ja jos hän jostain syystä päättäisi käyttää naisten vaatteita niin oikea koko olisi varmaan xxs, mutta hyvin istuvissa miesten vaatteissa hän käytti kokoa m-l.

No ei todellakaan mene noin. Ylipainoinen äitini käyttää XL kokoisia vaatteita ja olen käyttänyt jotain hänen alukerrastojaan, ulkoiluhousujaan ja takkejaan hänen luona vieraillessani ja ne ovat todella tiukkoja päälläni, vaikka olen pienikokoinen mies. Miesten koosta käytän XS-M kokoja. 

138/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-koko tuntuu kasvavan vuosi vuodelta. Itse olen pysynyt samoissa mitoissa, mutta olen monien vakiomerkkieni kohdalla jo vaihtanut XS-kokoon, joka on käytännössä sama kuin entinen S.

Miksi kokoja muutellaan?

Kokoja suurennetaan jotta lihavat ihmiset voisivat kuvitella olevansa hoikkia. He ostavat mielellään vaatteita kun saavat ajatella että olempa hoikka kun mahdun vielä tähän kokoon.

Miksi näillä "kurvikkaille" on omia liikkeitä?Eikö joku voisi jo huomioida siroja ihmisiä.

Ei voi, kun lihavat triggeröityis.

139/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihin vaatekauppaan menee. Joidenkin teinivaateliikkeiden XS näyttää siltä, että olisi mahtunut päälleni kun olin ehkä 10-vuotias. Enkä siis ole ikinä ollut mitenkään isokokoinen tai ylipainoinen... 

Jep. Esim. Gina Tricotin farkut on ihan naurettavan kokoisia. S-koko näyttää just siltä, et se on tehty ekaluokkalaiselle. En sit tiedä venyykö päällä vaan perkeleesti, mut päällepäin ne näyttää ihan lasten farkuilta. :D Vielä L-kokokin näyttää keskimäärin muiden kauppojen S-koolta. 

Vierailija
140/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo cubuksesta löytyy ympärysmittoja 65 asti mutta kupit loppuu d:hen. En ole mikään lapsi joka tarvitsee harjoitusliivejä perhana!