Miksi kaupoissa myytävät vaatteet ovat niin isoja?
Pieniä ja keskikokoisia on vain vähän, isot koot sitten siellä rekeissä jäljellä.
erityisesti koot 34, 36 ja 38 aina loppu. 40 eteenpäin niin löytyy vaikka mitä vaatetta.
Kengissä on parempi valikoima ja niiden sisäänostajat osaavat paremmin ottaa asiakkaat huomioon.
t. koko36
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiku mä oon niin laiha. nyyhkis! Tää on sitten hirveen epistä, ettei maailma pyöri mun napani ympärillä ja vaatteet tehdään muodottomille sotanorsuille. On niin ikävä yläasteaikoja, jolloin saattoi kiusata luokan läskiä ja dissata sitä. Onneks on tää demi eiku...
Ei haittaa että vaatteita tehdään läskeille. Haittaa ettei niitä tehdä enää muille.
On se niin pelottavaa kasvaa aikuiseksi. Lindexiltä löytyy onneksi lasten pissisvaatteita, joihin 0-kokoinen voi pukeutua.
Ennen oli kaupoissa aikuisten vaatteita minun kokoani. Nyt 57-vuotiaana minun pitäisi ruveta käyttämään lastenvaatteita.
Se nyt on yksi ja sama, mitä joku mummoikäinen käyttää. Parasta ennen päiväys mennyt jo aikoja sitten.
Sama se on sotanorsuillakin sama vaikka käyttäisivät lastenvaatteita, ei ne munaa saa kuitenkaan. (Minä muuten saan vaikka tuota ikää on kertynytkin). N57
Ollaksesi 57-vuotias aikuinen nainen käytät kyllä aivan käsittämättömän epäkypsää kieltä. Miksi suhtaudut noin aggressiivisesti ylipainoisiin ihmisiin? Onko sinulla taustalla jokin huono ihmissuhdekokemus, jossa ylipainonen ihmisen on käyttäytynyt kohtaasi ikävästi ja siksi projisoit vihan tunteesi kaikkiin lihaviin ihmisiin? Et kuulosta kovin onnelliselta ihmiseltä :/
T. 37-v. nainen (normaalipainoinen, kokoa 38, jos se tieto sinulla johonkin vaikuttaa...)
Et ilmeisesti ole lukenut tätä ketjua tai edes noita yllä olevia lainauksia. Täällä pilkataan kevytrakenteisia ihmisiä ja minä en suostu olemaan pilkan kohteena vaan puolustan itseäni niin kuin kuka tahansa normaali ihminen. Eikö sinun mielestäsi pienillä ja siroilla ihmisillä ole oikeutta pitää puoliaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis missä te shoppailette? Mä oon kokoa 40/42 ja kyllä ne on aina ekana loppu. Tai L-koko on loppu. M myös loppuu hyvin nopsaan. Jäljellä on yleensä sitten koot 34 ja 44 tai XS ja XL/XXL eli kaikki ääripäät. Suurin osa ihmisistä on sitä keskikokoa tai lievästi plus-kokoisia. Heh, tää ketju muuten osoittaa hyvin että laihat on ilkeitä ja psykoottisia. Syökäähän jotain, niin rauhoitutte 😊
Et ilmeisesti vaivautunut lukemaan ketjua. Tästä ketjusta huomaa miten ilkeitä läskit on. Hyökkäävät toisten kimppuun heti vaikka ei edes koskenut heitä. Tässäkin kehotetaan syömään, pitääkö kaikkien olla ylipainoisia.
Kyllä tässä ketjussa niitä "läskejäkin" on lyöty aika urakalla, eli peiliin katomista olisi monella sekä pieni- että isokokoisella keskustelijalla.
Oikeasti, miksi tämä keskustelu on mennyt tällaiseksi hölmöläisten peitonvetämiksesi? Ei ole mitään maailmankaikkeuden pomppulautaa, että jos pienikokoisia vaatteita tehdään, niin isommat kärisivät ja päin vastoin. Lakatkaa näkemästä se itsestä poikkeava ihmisen syyllisenä omiin vaatehaasteisiin.
Mutta kun pienemmät ovat jo kärsineet siitä että vaatekoot ovat kasvaneet. En syytä ketään tai tiedä mistä se johtuu mutta pistää kyllä aika rankasti vituttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis missä te shoppailette? Mä oon kokoa 40/42 ja kyllä ne on aina ekana loppu. Tai L-koko on loppu. M myös loppuu hyvin nopsaan. Jäljellä on yleensä sitten koot 34 ja 44 tai XS ja XL/XXL eli kaikki ääripäät. Suurin osa ihmisistä on sitä keskikokoa tai lievästi plus-kokoisia. Heh, tää ketju muuten osoittaa hyvin että laihat on ilkeitä ja psykoottisia. Syökäähän jotain, niin rauhoitutte 😊
Noh, aika ilkeä viesti sinultakin.
laiha on samanlainen haukkumasana kuin läski
hoikka on lihavaa vastaava sana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti vaivautunut lukemaan ketjua. Tästä ketjusta huomaa miten ilkeitä läskit on. Hyökkäävät toisten kimppuun heti vaikka ei edes koskenut heitä. Tässäkin kehotetaan syömään, pitääkö kaikkien olla ylipainoisia.
Luin koko ketjun. Enkä ole läski, olen normaalipainoinen ja pitkä. En näe edelleenkään ongelmaa, suurin osa naisista ei ole 150cm ja 40kg, joten miksi vaatekauppojen pitäisi tuottaa ylettömät määrät tosi pieniä vaatteita. Tilatkaa netistä. Kehotin sinua syömään, koska nälkäisenä tulee usein vihaiseksi ja sinä olet käyttäytynyt tässä ketjussa todella vihamielisesti.
Haluaisin joskus päästä ostoksille niiden kanssa, jotka väittävät kaikkien vaatteiden olevan isoja. Oma kokemukseni on aivan vastakkainen.
Haluaisin joskus päästä ostoksille niiden kanssa, jotka väittävät kaikkien vaatteiden olevan isoja. Oma kokemukseni on aivan vastakkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien? En ole koskaan kuullut että sana laiha olisi haukkumasana. Eiköhän se ole se ideaalisin olotila nykyajan yhteiskunnassa, joten miten se voisi edes olla haukkumista? Eri asia jos olisin kutsunut sinua luuviuluksi.
Vierailija kirjoitti:
Kissatappelu menossa?
t. mies
Joku aloitti asiallisen keskustelun, mutta muutama hullu anorektikko tuli tänne sylkemään ulos omaa pahaa oloaan.
Tosi pienten kannattaa tilata aasialaisella mitoituksella vaatteita netistä. Koot alkavat rinnan ympärysmitasta 50 cm.
Erityisesti paitoja on vaikea löytää, kokomerkinnät eivät vastaa todellisuutta enää likimainkaan. Pitänee alkaa sipsi- ja limukuurille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien? En ole koskaan kuullut että sana laiha olisi haukkumasana. Eiköhän se ole se ideaalisin olotila nykyajan yhteiskunnassa, joten miten se voisi edes olla haukkumista? Eri asia jos olisin kutsunut sinua luuviuluksi.
luuviulua vastaava sana on läskikasa
Läskillä ja läskikasalla nyt ei ole juuri mitään eroa. Niin ja btw, olin suurimman osan elämästäni sairaalloisen laiha ja en ikinä pitänyt "laiha" sanaa haukkumisena. En tykännyt jos joku sanoi luuviuluksi tai naruksi. Laiha on vain adjektiivi, ei muuta, vaikka omassa päässäsi olisit niin vääntänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissatappelu menossa?
t. mies
Joku aloitti asiallisen keskustelun, mutta muutama hullu anorektikko tuli tänne sylkemään ulos omaa pahaa oloaan.
Ei vaan täällä ruvettiin pilkkaamaan kevytrakenteisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun. Enkä ole läski, olen normaalipainoinen ja pitkä. En näe edelleenkään ongelmaa, suurin osa naisista ei ole 150cm ja 40kg, joten miksi vaatekauppojen pitäisi tuottaa ylettömät määrät tosi pieniä vaatteita. Tilatkaa netistä. Kehotin sinua syömään, koska nälkäisenä tulee usein vihaiseksi ja sinä olet käyttäytynyt tässä ketjussa todella vihamielisesti.
Kehotuksesi syömään on harvinaisen lapsellista. Sano samalla lihavien että lahduttaa niin eivät ole niin kiukkuisia. Samoin oletuksesi että sirot on kääpiötä. Tämähän on suurelta osin koskenut sitä että normaalikoko on nykyään pieni.
Ostakaa lastenvaatteita, tilatkaa netistä. Kyllä näin me tehdään mutta miksi ei saada edes haluta sitä samaa kuin muut eli niitä valmiiksi sopivia aikuisten vaatteita?
Miksi ette ihmiset pysty vaan hyväksymään sitä, että on ihmisiä, jotka ovat erikokoisia kuin te itse.
On lyhyitä, pitkiä, laihoja, lihavia, keskikokoisia.. sitten vielä raajojen ja eri osasten mittasuhteet ovat erilaisia. Lopettakaa näkemästä erilaiset ihmiset uhkana itsellenne, niin elämänne ja oma paha olo helpottaa.
ei ole uusi asia että valmisvaatteet ei istu
kerran viidessä vuodessa löytää kaupasta housut jotka istuu ilman ompelukonetta
jos on lantio ei saisi olla vyötäröä
jos on vyötärö pitäisi olla myös mallin sääääääääret
Vierailija kirjoitti:
Paljastakaa sirot naiset mistä viimeksi löysitte sopivan vaatteen!
Ei jaksa edes yrittää enää kaupoille kun kaikki roikkuu päällä. Erityisesti haaveilen istuvasta takista.
Tämätämätämä. Onko kukaan löytänyt? Toi netistä tilaaminen on aika saakelin ärsyttävää jos tarvitsee esim juhliin siistiä päällepantavaa puhumattakaan istuvasta jakusta tai takista.
Miesten vaatteet ovat nykyään suurimmaksi osaksi muotoiltu tynnyrin mallisille miehille. Vähänkään kapeampi vyötärö ja leveämmät hartiat niin vaikeuksia tulee vaateostoksilla. Vaatteet kiristävät hartioista, mutta ovat kammottavia purjeita nimenomaan vyötärön kohdalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette ihmiset pysty vaan hyväksymään sitä, että on ihmisiä, jotka ovat erikokoisia kuin te itse.
On lyhyitä, pitkiä, laihoja, lihavia, keskikokoisia.. sitten vielä raajojen ja eri osasten mittasuhteet ovat erilaisia. Lopettakaa näkemästä erilaiset ihmiset uhkana itsellenne, niin elämänne ja oma paha olo helpottaa.
Halinalleja ja sateenkaaria kaikille!
En pidä ketään uhkana. Olen ärsyyntynyt koska en enää saa kaupoista sopivia vaatteita. Sitä en tiedä miksi täällä lihavat on kiukkuisia.
Paljastakaa sirot naiset mistä viimeksi löysitte sopivan vaatteen!
Ei jaksa edes yrittää enää kaupoille kun kaikki roikkuu päällä. Erityisesti haaveilen istuvasta takista.