Saako kasviksia syödä niin paljon kuin haluaa?
Kommentit (23)
Saa koska kasvikset muuttuu vatsassa antiläskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Lihottaa jos syöt niitä enemmän kuin kulutat
Onko joku lihonut syömällä kasviksia?
Kaikki ruoka lihottaa, mutta jos syö kilon kasvissalaattia niin vatsa on kyllä ihan täysi ja kaloreita on saanut jotain 100-200 riippuen kasviksista. Ei kukaan syö noin paljoa salaattia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti, varsinkin jos maustat vihannekset majoneesilla tai voilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan kasvisten kastikkeestä enemmän kuin itse kasviksista.
Saat syödä sen verran mihin rahat riittää.
Juu ja pieniä kiviä ja nurmikkoa suoraan maasta.
Mut ei lihaa. 🙂
Maan päällä kasvavia vihanneksia et todennäköisesti pysty syömään niin paljoa, että lihoisit. Juurekset sen sijaan ovat tärkkelyspitoisia ja hedelmissä on sekä glukoosia että fruktoosia, joten niitä itse rajaisin hieman. Jos tarkoitat kasvissyöntiä niin viljoista saa niin paljon energiaa, glukoosia ja sitä myöten insuliinit korkeiksi, että laihtuminen voi olla hankalaa.
Ei kukaan kielläkään. Saat syödä vaikka kilon pekonia päivässä jos tahdot. Emme elä missään Pohjois-Koreassa.
Olen lihonut kasvisruualla. Toki varaa lihomiseen oli ja se oli tarkoituksena myös. Kasviksia on erilaisia ja riippuu myös miten ne valmistaa.
Mutta periaatteessa perus salaattia syömällä et liho, ellet kuorruta sitä kastikkeella. Lisukkeena esim kukka-ja parsakaalia voi myös syödä mielin määrin, ellei nekin ole öljyssä friteerattu.
Söin 300-400g kasvisgratiinia jossa oli porkkanaa, kukkakaalia, kesäkurpitsaa ja parsakaalia. Pakastealtaasta... lisäksi kuohukermaa.
Kaikkea voi syödä niin paljon kuin haluaa, jos siihen on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Söin 300-400g kasvisgratiinia jossa oli porkkanaa, kukkakaalia, kesäkurpitsaa ja parsakaalia. Pakastealtaasta... lisäksi kuohukermaa.
Tarkastin kalorit. Oli vain 75 kcal/100g. Ei paha.
No esim peruna ja avokado sisältää aika paljon kaloreita ja jotain perunamuusia voi helposti syödä vaikka 1kg kerralla.
Voit syödä. Tosin kasviksilla ja kasviksilla on eroa. Raakaruualla harvoin lihoo, mutta kypsennys muuttaa koostumusta ja se muu mitä syöt kasvisten lisukkeena voi lihottaa.
Jos on pakko ahmia, niin mieluummin porkkanaa kuin karkkeja. Kannattaa kuitenkin hoidattaa se syömishäiriö ennemmin. Vihannesten tehotuotanto ei ole ekologista. Sinun mässyhäiriö tulee kaikille kalliiksi, ei vain sinulle. Söit mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pakko ahmia, niin mieluummin porkkanaa kuin karkkeja. Kannattaa kuitenkin hoidattaa se syömishäiriö ennemmin. Vihannesten tehotuotanto ei ole ekologista. Sinun mässyhäiriö tulee kaikille kalliiksi, ei vain sinulle. Söit mitä tahansa.
Minä en ahmi mitään! Mistä niin päättelit? Ei ole syömishäiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ahmi mitään! Mistä niin päättelit? Ei ole syömishäiriötä.
Olin jopa tässä viisi päivää paastolla enkä syönyt mitään sen aikana. En sen jälkeenkään alkanut ahmia vaan olen syönyt kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
En lisännyt kermaa, vaan se oli siinä valmiiksi.