Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkulla kuulemma EI VOI olla mitään kiireitä elämässään! :D (kotityöt yms.)

Vierailija
29.03.2017 |

Näin mulle on (töissä) sanottu, olen siis sinkku, lapsiakaan ei ole. Jotkut oikeasti kuvittelevat, että mulla ei kertakaikkiaan voi olla töiden jälkeen mitään muuta kuin pelkkää vapaa-aikaa. :D
Saan kuulemma vain röhnöttää jossain sohvalla heti kotiin tultuani ja katsella vaikka telkkaria...
Vaikka olenkin yksin, niin kyllä mä käyn kaupassa, siivoan kotiani, teen ruokaa, huolehdin pyykeistä jne.
Jos en tekisi kotitöitä, niin kotini muistuttaisi hyvin äkkiä sikolättiä.
En tietenkään voikaan tietää, millaista on huolehtia huushollista, jossa on lapsia.
En ole sitä koskaan kokenut. En pysty saamaan lapsia, siksi olen perheetön.
Miksi ei ole edes miestä tällä hetkellä? Jätin mieheni, koska hän alkoi ryypätä liikaa. :(
Mutta joo, mullakin on omat kiireet töiden lisäksi.
Mua vaan ihmetyttää joidenkin negatiivinen suhtautuminen tähän asiaan. Yksinäisten elämä "tuomitaan" sillä perusteella, että kun on "niin paljon vapaa-aikaa."
Osa mun työkavereista on aika hankalia tapauksia muutenkin, yritän silti tulla toimeen kaikkien kanssa.

Kommentit (290)

Vierailija
161/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanotaan näin, että jos mulla ei olisi lapsia niin ei olisi illalla niin paniikkikiire kotiin, ruoka voisi olla pöydässä vaikka klo 20, jos itsestä siltä tuntuu, mutta pk-ikäiselle, joka on saanut välipalan klo 14 ja on menossa nukkumaan klo 20, lämmin ruoka on vaan pakko olla pöydässä klo 18 viimeistään. Ja SE ei itsekseen siihen pöytään tosiaan hyppää kuten joku tuolla jo kommentoikin. Tai jos pk menee kiinni klo 17, siellä on siihen mennessä oltava. Jos lasta ei ole, kotiin voi lähteä kun itsestä siltä tuntuu, ei silloin kun jonkun muun aikataulu niin sanoo.  Ja jos oisin lapseton sinkku, mulla ei tosiaan olisi 250m2 siivottavana kerta viikkoon. Eikä tarttis hakea mm. 6l maitoa kaupasta kaksi kertaa viikossa.  Että aika paljon olisi mahdollisuuksia itse suunnitella ajankäyttönsä ihan niin kuin itse parhaaksi näkee, ja silloin en kyllä tajua, mistä se KIIRE tulee?  Koska tälläkään aikataululla, itse en koe itseäni mitenkään älyttömän kiireiseksi...

Mihin ihmeeseen te tarvitsette 12l maitoa viikossa? Ootko joku juustotehtailija?

3 lasta, kaksi teinejä: aamupuuro 1l/ päivä = 7l, juomaksi menee vajaa litra per ateria se on n. 5l. Sitten vielä välillä on kaakokausi, sitten menee maitoa vielä enemmän. Itse juon maitoavaan kahvissa, 1 kuppi/ päivä.

Vierailija
162/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on nyt ne kaikki "lapsi ei muuttanut elämässäni mitään" ja "lasten kanssa voi tehdä ihan samat asiat kuin lapsettomana" -mammat :D?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä trendi että valitetaan miten raskasta on kun on lapsia ja miten helppoa mun elämä on kun asun yksin. Monesti äidit on keksinyt itselleen lisätyötä. Kuulemma aamutoimissa lasten kanssa menee ihan mahdottomasti aikaa että ei meinaa liukuma riittää. Lapset on 10-15 vuotiaita. Sitten kun pitää tehdä kaikki ateriat lautaselle valmiiksi että voi laittaa vaan mikroon. Lapsi on 17 vuotias. Lapset soittelee kokoajan kun äiti on pyytänyt ettäsoitetaan kun lähtee koulusta ja kun on kotona. Kerran huomautettiin kun kommentoin että itse tykkään aamuisin pedata sängyn. Kuulema minulla on sinkkuna siihen aikaa. Sanojan lapset on 13 ja 17 vuotiaita.

Musta tuntuu että suurinosa näistä on sellaista puhetta kun suomalaisilla ei saa koskaan olla kaikki hyvin. Aina pitää valittaa jostain ja vertailla kurjuutta. Aina sulla on asiat huonommin kuin muilla

Vierailija
164/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niitä kotitöitä ehtinytkään tehdä rauhassa. Yhtä juoksua, kun piti olla toisessa paikassa kohta. Burn out tuli aika nopeasti suorittaessa. Vaatimuslista vain kasvoi.

Vierailija
165/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaispojat kun kasvoivat, niin sitä maitoa meni ihan uskomaton määrä.

Vierailija
166/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti joku on sitä mieltä, että kerrostalo kolmiossa asuvilla aikuisilla kahden lapsen kanssa on enemmän kotitöitä kuin yksin 100 neliöisessä omakotitalossa asuvalla sinkulla? Ja toki tässä lasketaan kotityöt per aikuinen eli kahden aikuisen perheessa kotityöt tietenkin jaettuna kahdelle.

Todellakin on enemmän kotitöitä :D sinkku saa siivottua niin se oli siinä, kunhan jälkensä korjaa sen jälkeen. Lapsellisen perheessä yksi kaatoi mehut lattialle, toiselta pääsee pissa, ylsi söi banaania sohvalla, toinen levitti legot, toinen pyyhki banaanikätensä olohuoneen verhoihin jne.. Lista on loputon.

Joo, mutta pikkulapsi aika kestää vain hetken, yleensä vain muutaman vuoden. Jos perhe pitää perhevapaat, "kiireellistä" aikaa on vain muutaman vuoden, ennen kuin lapsi aloittaa koulun, jonka jälkeen lapsi osaa tehdä jo monia asioita. Tämän moni perhe unohtaa, kun valittaa kotitöitään.

Olen kolmen lapsen äiti ja lapset 10-17v. eikä noita kotitöitä niin kauheasti ole, kun kaikki osallistuvat niihin. Ei edes silloin kun lapset olivat pieniä, kun miehen kanssa kotityöt laitettiin puoliksi.Vaikka perheissä on määrällisesti enemmän kotitöitä, mutta niin on myös tekijöitä ja on lähes sama laittaako ruokaa yhdelle, vai viidelle hengelle.

Totta kyllä, mutta minä lasken samankaltaisiksi kotitöiksi myös harrastuksiin kuskaamiset ja läksyjen tarkistamiset ja myyjäisiin leipomiset. Näitä ei ollut pikkulapsiaikana. Siivoaminen kyllä vähenee, mutta jotain tuli lisää. Mutta juu, kaikenkaikkiaan kuitenkin varmaan jonkin verran kotityöt vähentyneet.

Meillä lapsia ei kuskailla harrastuksiin, sillä jo valintatilanteessa on huomioitu lasten menevän sinne itse. Myyjäiset - ehkä kerran, pari vuodessa mokkapalat, aikaa menee puoli tuntia.

Läksyjen tarkistaminenkin on jaettu puolison kanssa ja minusta se on pikemminkin yhdessäoloa.

Vierailija
167/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAAS yksi ketju missä huokuu lapsettomien agressiivinen suhtautuminen lapsellisiin! MISTÄ ihmeestä tuo johtuu?? Miksi koette tarpeelliseksi korostaa miten paljon vihaatte sitä että joku on tehnyt erilaisia valintoja kuin itse?

Kyllä täältä huokuu ihan yhtä paljon lapsellisten mitätöinti ja ylenkatse lapsettomia kohtaan. Lapsettomallahan EI VOI olla MIKÄÄN asia ikävämpää/hankalamaa kuin lapsellisella.

Voi tietysti, mutta kyllä mielenkiinnosta haluaisin nähdä sinkun kotitalouden jossa on enemmän kotitöitä kuin perheellisellä.. En edes keksi mitä hänellä voi olla enemmän?

Yksi ylihygieeninen aikuisvauvamies aiheuttaa helposti kokopäiväsiivouksen. Joka päivä. Siksi suhde päättyikin. Pelkkää siivousta, pyykkäämistä, silittämistä, ruoan laittoa, mankelointia, kun olisi pitänyt töitäkin tehdä.

Ja jälleen oletus, että tällaista ei voi tapahtua lapsiperheessä.

Vierailija
168/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut sekä lapseton että lapsellinen ja kyllä se sinkkuus on vaan helpompaa eikä oikeita kiireitä ole. Ei ole PAKKO tehdä terveellistä ruokaa, ehtiä jumppaan, siivota jos ei joskus huvita. Flunssassa voi levätä sohvalla. Sekin vaikuttaa jo paljon, että koko oman palkan voi käyttää itseensä (voi esim. ostaa kallista salaattibuffetin salaattia iltapalaksi jos ei se ruuanlaitto hotsita, perheellinen ei voi näin tehdä usein ainakaan jos on paljon jäseniä ja ei suuri palkka). Perheellisellä on siis lainkin mukaan velvollisuus huolehtia tietyistä asioista lapsen takia. Sinkku voi milloin tahansa lintsata kiireistään. Ei oikeasti ole kauhean raskasta, että huolehtii vain itsestään.

Ihan totta puhut, mutta juttu onkin siinä, että se on VALINTA tehdä lapsia. Naurettavaa silloin kitistä ettei voi ostaa salaattia tai yrittää nostaa itseään muiden yläpuolelle, tyyliin "voi että kun minä pyöritän perhearkea enkä ehdi edes sohvalla laiskotella iltaisin" ja muuta hoh hoi hommia.

Eiköhän meidän kaikkien vanhemmat ole eläneet lapsiarkea, siinä ei ole mitään erikoista eikä se tee kenestäkään erityistä.

En valita enkä nosta, mutta en myöskään ymmärrä lapsettoman valitusta arjen itsehankitusta kiireestä. Paitsi jos ihminen on pitkäaikaissairas, silloin voi olla raskasta myös yksin.

Itseaiheutettu kiire se on perheellisen kiirekin. Minä valitsin kultaisen keskitien, eli tein vain yhden lapsen, emme muuttaneet isoon omakotitaloon, vaan siirryimme 40 neliön keskusta-asunnosta 70 neliön keskusta-asuntoon. Toki mulla on nyt eri velvollisuudet, kuin sinkkuna ja kyllä se yksi lapsikin sotkee ja lapsen kautta tulee myös lapsen asiat hoidettavaksi, mutta eipä tulisi mieleenkään vähätellä sinkun elämää. Elämä on valintoja. En kestä valittajia.

Vierailija
169/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi vastata vain omasta taloudestaan.

Vierailija
170/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskusteluhan alkaa kuulostaa sarjaa vanhunkset. Miksei kukaan käy kylässä katsomassa? No miten tuli hoidettua ne ihmissuhteet nuoruudessa?

Vierailija
171/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkujen tentit ja koiran kusetus kesken työpäivän..

Niillähän se kiire on.

Mut enpä suostu enää, kun täällä sitten haukutte taas perheellisiä selän takana.

Kolahtiko? Eipä lähdetäkään enää käyttämään Pirrekarvapersettä paskalla kun sillä reppanalla on ripuli, tai eipä kiinnosta enää MaikkiJulian 10 vuotta kestäneet tentit, joiden takia ei pysty tekemään tuota tai tätä. Ja seuraavaksi kun se MaikkiJulia saa ne ikiopintonsa valmiiksi, se vittupää tekee mukulan ja taas kaikki joustaa.

Kannattaisi aina vähän miettiä mitä huutelee.

Ja tokkopa kukaan sinkku tai äiti on lähtenyt kotitöiden takia kotiin.

Ja tokkopa ketään kiinnostaa toisen kotityöt. Saattaa nyt perheenäitiä vähän naurattaa jos joku tytsy tulee tuskailemaan kotitöidensä kanssa, mutta kaikki tajuaa että kaikilla niitä on.

Mutta usein perheelliset on pois neuvolan tai lapsen sairauden takia, ja ne nuoremmat viikonloppumenon tai tenttien takia.

Ainoita täydellisiä työntekijöitä on 40-50 vuotiaat ihmiset, joilla ei ole muuta kuin työ.

Vierailija
172/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti joku on sitä mieltä, että kerrostalo kolmiossa asuvilla aikuisilla kahden lapsen kanssa on enemmän kotitöitä kuin yksin 100 neliöisessä omakotitalossa asuvalla sinkulla? Ja toki tässä lasketaan kotityöt per aikuinen eli kahden aikuisen perheessa kotityöt tietenkin jaettuna kahdelle.

Todellakin on enemmän kotitöitä :D sinkku saa siivottua niin se oli siinä, kunhan jälkensä korjaa sen jälkeen. Lapsellisen perheessä yksi kaatoi mehut lattialle, toiselta pääsee pissa, ylsi söi banaania sohvalla, toinen levitti legot, toinen pyyhki banaanikätensä olohuoneen verhoihin jne.. Lista on loputon.

Joo, mutta pikkulapsi aika kestää vain hetken, yleensä vain muutaman vuoden. Jos perhe pitää perhevapaat, "kiireellistä" aikaa on vain muutaman vuoden, ennen kuin lapsi aloittaa koulun, jonka jälkeen lapsi osaa tehdä jo monia asioita. Tämän moni perhe unohtaa, kun valittaa kotitöitään.
Olen kolmen lapsen äiti ja lapset 10-17v. eikä noita kotitöitä niin kauheasti ole, kun kaikki osallistuvat niihin. Ei edes silloin kun lapset olivat pieniä, kun miehen kanssa kotityöt laitettiin puoliksi.Vaikka perheissä on määrällisesti enemmän kotitöitä, mutta niin on myös tekijöitä ja on lähes sama laittaako ruokaa yhdelle, vai viidelle hengelle.

Totta kyllä, mutta minä lasken samankaltaisiksi kotitöiksi myös harrastuksiin kuskaamiset ja läksyjen tarkistamiset ja myyjäisiin leipomiset. Näitä ei ollut pikkulapsiaikana. Siivoaminen kyllä vähenee, mutta jotain tuli lisää. Mutta juu, kaikenkaikkiaan kuitenkin varmaan jonkin verran kotityöt vähentyneet.

Meillä lapsia ei kuskailla harrastuksiin, sillä jo valintatilanteessa on huomioitu lasten menevän sinne itse. Myyjäiset - ehkä kerran, pari vuodessa mokkapalat, aikaa menee puoli tuntia.
Läksyjen tarkistaminenkin on jaettu puolison kanssa ja minusta se on pikemminkin yhdessäoloa.

Niin? En kysynyt neuvoja tai sinun tilannettasi. Kerroin vain, että vaikka pikkulapsiajan siivoaminen vähenee, tilalle tulee muita asioita. En minäkään nyt lähde tähän laskemaan kauanko se mehulasin pyyhkiminen vie aikaa tai selitä vaipanvaihtoa yhdessäoloksi. Tehtävä ne on silti.

Vierailija
173/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia vielä. Mutta toivon, että parin vuoden päästä olisi. Sitä ennen nautin siitä, että voin olla rauhassa ja tehdä mitä haluan. On nytkin kyllä kiire välillä ja myös koira rajoittaa. Kaikki aika tuntuu menevän töissä ja illalla on väsynyt. Odotan oikeesti sitä,että sais lapsen ja sais olla kotona ja kiireet jäis. Sais tehdä kaiken rauhassa kotona ja keskittyä lapseen. Se ei houkuttele, että kun palais töihin ja sit olis päiväkotiin viemistä ja hakemista. Ymmärrän että sitten elämä muuttuu. Mut sitte on niin. Nyt nautin vielä hetken ja unelmoin mammalomasta :D

Vierailija
174/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kiire lapsettomalla sinkulla oikeasti ihan erilaista. Kokemuksesta puhun. Itsekin tätä marmatin ennen, että miksi minä joustaisin jonkun toisen lasten takia jne... vasta myöhemmin sen oman lapsellisuutensa näkee :) ja siis sanon tämän ihan hyvällä.

Lapsettomana halusin lähteä töistä ajoissa, sanotaan n. klo 16. Kun pomo tuli siihen jotain vielä sanomaan, kuuntelin, juttelin ja sitten lähdin. Nyt sama tilanne menee kaavalla "ei vvvittu nyt Mä myöhästyn", koitat livetä keskustelusta, ja myöhästyt kuitenkin sen 2min bussista ja päiväkodintädit katsoo pahalla. Aikataulu on niiiiin tiukka. Siitä sitten päiväkodille, ulkoilut lasten kanssa, ruuan laitto kaiken muun kotiintulon ohella, seuraavan päivän reppujen pakkaus, lapset kasiksi nukkumaan.... ja hyvä luoja, kun jättää pöydät ruuan jälkeen siivoamatta. Sinkulla ei tapahdu mitään, enemmän siivottavaa seuraavana päivänä... lasten kanssa seuraavana päivänä vois samantien räjäyttää koko kämpän. Siivottunakin hirveä sikolätti-tilanne kokoajan :D

Ja just se, että sinkku on vastuussa vaan omista kiireistään. Perheellisellä se vaikuttaa aina kaikkien perheenjäsenten kuvioihin. Enkä tarkoita siis, että minusta perheellinen olisi mitenkään etusijalla, vaan sitä, että tuskin yhtäläinen kiire tai pakko asioille on molemmilla.

Vierailija
175/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku järjestää elämänrytminsä niin, että voi olla jopa lapsiperheellistä kiireisempi aikataulullisesti.

Vierailija
176/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillähän se kiire on.

Mut enpä suostu enää, kun täällä sitten haukutte taas perheellisiä selän takana.

Kolahtiko? Eipä lähdetäkään enää käyttämään Pirrekarvapersettä paskalla kun sillä reppanalla on ripuli, tai eipä kiinnosta enää MaikkiJulian 10 vuotta kestäneet tentit, joiden takia ei pysty tekemään tuota tai tätä. Ja seuraavaksi kun se MaikkiJulia saa ne ikiopintonsa valmiiksi, se vittupää tekee mukulan ja taas kaikki joustaa.

Ja tokkopa ketään kiinnostaa toisen kotityöt. Saattaa nyt perheenäitiä vähän naurattaa jos joku tytsy tulee tuskailemaan kotitöidensä kanssa, mutta kaikki tajuaa että kaikilla niitä on.

Mutta usein perheelliset on pois neuvolan tai lapsen sairauden takia, ja ne nuoremmat viikonloppumenon tai tenttien takia.

Ainoita täydellisiä työntekijöitä on 40-50 vuotiaat ihmiset, joilla ei ole muuta kuin työ.

No nyt on kyllä sellaista jaskaa, ettei mitään rajaa. Ihme olettamuksia, että nuoret ne vaan bilettää ja ovat sen takia epäluotettavia ja huonoja työntekijöitä. Omassa kaveripiirissäni kaikki nuoret aikuiset ovat tunnollisia työmyyriä, jotka hoitavat juuri näiden sinun täydellisten keski-ikäistenkin hommat, kun he eivät osaa/jaksa/luulevat että työpaikka on edelleen 80-luvulla ja lonkkaa voi vetää rauhassa.

Ihmiset ovat erilaisia, ja vaikka nuorten sukupolvien näkökulma töihin on enemmänkin se, että se ei korvaa vapaa-aikaa ja sen on oltava palkitsevaa, se juuri ajaa nuoria sellaisiin töihin, joihin he ovat enemmän motivoituneita. Tiedän aivan liikaa tapauksia, joissa keski-ikäiset vain lakkaavat välittämästä, tulevat liian aikaisin töihin pelkästään juomaan kahvia (työaika raksuttaa ja palkka juoksee) ja tekevät kaikkensa vältelläkseen töitä.

En sano, että kaikki keski-ikäiset ihmiset ovat laiskimuksia ja suojatyöpaikoissa, sillä oman mallini työelämään sain tietysti ahkerilta vanhemmiltani, kuten moni muukin ystäväni. Ihmiset vain ovat erilaisia, etkä voi iän perusteella olettaa, kuka on hyvä työntekijä ja kuka ei.

Vierailija
177/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillähän se kiire on.

No nyt on kyllä sellaista jaskaa, ettei mitään rajaa. Ihme olettamuksia, että nuoret ne vaan bilettää ja ovat sen takia epäluotettavia ja huonoja työntekijöitä. Omassa kaveripiirissäni kaikki nuoret aikuiset ovat tunnollisia työmyyriä, jotka hoitavat juuri näiden sinun täydellisten keski-ikäistenkin hommat, kun he eivät osaa/jaksa/luulevat että työpaikka on edelleen 80-luvulla ja lonkkaa voi vetää rauhassa.

Ihmiset ovat erilaisia, ja vaikka nuorten sukupolvien näkökulma töihin on enemmänkin se, että se ei korvaa vapaa-aikaa ja sen on oltava palkitsevaa, se juuri ajaa nuoria sellaisiin töihin, joihin he ovat enemmän motivoituneita. Tiedän aivan liikaa tapauksia, joissa keski-ikäiset vain lakkaavat välittämästä, tulevat liian aikaisin töihin pelkästään juomaan kahvia (työaika raksuttaa ja palkka juoksee) ja tekevät kaikkensa vältelläkseen töitä.

En sano, että kaikki keski-ikäiset ihmiset ovat laiskimuksia ja suojatyöpaikoissa, sillä oman mallini työelämään sain tietysti ahkerilta vanhemmiltani, kuten moni muukin ystäväni. Ihmiset vain ovat erilaisia, etkä voi iän perusteella olettaa, kuka on hyvä työntekijä ja kuka ei.

No en mäkään sano että ne minusta on parhaita, mutta työnantajan näkökulmasta on. Harvoin niillä on mitään, miksi pitää pyytää vapaita tai mielumminkin kieltäytyä jostain extra työvuorosta. Nuorilla kuten perheellisilläkin on enemmän sovittuja menoja ja niin sen pitää ollakin.

Nykyään vain oletetaan että se nuori opiskelija opiskelee viikot ja jaksaa töissä ja ottaa kaikki mahdolliset työvuorot. Samoin perheelliset, sovittuja menoja on ja muutakin elämää kuin työmaa ja sitten ollaan pahana kun ei olekaan aikaa tulla vapaa- ajallaankin työmaalle norkoamaan, juuri tuo kahville tulo ennen työvuoroa ym.

Mut näyttäähän se helvetin hyvältä, nehän antaa työpaikalle kaikkensa.

Vierailija
178/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan missään sanonut että nuoret olisi bilettäjiä ja huonoja työntekijöitä!:D

Vierailija
179/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on nyt ne kaikki "lapsi ei muuttanut elämässäni mitään" ja "lasten kanssa voi tehdä ihan samat asiat kuin lapsettomana" -mammat :D?

Tässä on yksi. Minusta lapsiperhe-elämä on ihanaa ja en koe että normaali arki on on mitenkään kiireistä, se on vain arkea. Käyn töissä ja olemme jakaneet kotityöt mieheni kanssa niin, että kummallakaan ei ole kohtuuttomasti hommia. Ennen lapsia elämäni oli yksinäistä, en yhtään kaipaa sinkkuelämää. Silti en väheksy kenenkään toisen elämää. Jos joskustuntuukin että on kiire,niin itse oln kiireeni valinnut :)

Vierailija
180/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillähän se kiire on.

Tämä.  Oletetaan, että 40-50 -vuotiailla sinkuilla ei ole muuta kuin työ. Oletetaan, että he joustavat ja jäävät ylitöihin, kun mammojen lapset 'sairastuvat' juuri joulun alla tai tulee kiire 'viedä lapsi neuvolaan' kun töissä on kiperä paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan