Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkulla kuulemma EI VOI olla mitään kiireitä elämässään! :D (kotityöt yms.)

Vierailija
29.03.2017 |

Näin mulle on (töissä) sanottu, olen siis sinkku, lapsiakaan ei ole. Jotkut oikeasti kuvittelevat, että mulla ei kertakaikkiaan voi olla töiden jälkeen mitään muuta kuin pelkkää vapaa-aikaa. :D
Saan kuulemma vain röhnöttää jossain sohvalla heti kotiin tultuani ja katsella vaikka telkkaria...
Vaikka olenkin yksin, niin kyllä mä käyn kaupassa, siivoan kotiani, teen ruokaa, huolehdin pyykeistä jne.
Jos en tekisi kotitöitä, niin kotini muistuttaisi hyvin äkkiä sikolättiä.
En tietenkään voikaan tietää, millaista on huolehtia huushollista, jossa on lapsia.
En ole sitä koskaan kokenut. En pysty saamaan lapsia, siksi olen perheetön.
Miksi ei ole edes miestä tällä hetkellä? Jätin mieheni, koska hän alkoi ryypätä liikaa. :(
Mutta joo, mullakin on omat kiireet töiden lisäksi.
Mua vaan ihmetyttää joidenkin negatiivinen suhtautuminen tähän asiaan. Yksinäisten elämä "tuomitaan" sillä perusteella, että kun on "niin paljon vapaa-aikaa."
Osa mun työkavereista on aika hankalia tapauksia muutenkin, yritän silti tulla toimeen kaikkien kanssa.

Kommentit (290)

Vierailija
201/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan ne on ainoita jotka tarvitsevat hoitoa...

Vierailija
202/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oikeasti; Sinkulla ei ole hajuakaan siitä, mitä elämä ruuhkavuosissa lapsiperheessä on.

Kyllä isoin osa lapsettomista tietää tarpeeksi tarkalla tasolla millaista se lapsiperheelämä on, siksi meillä ei niitä lapsia ole!

Ps. En vieläkään ymmärrä miten sinkkuus tähän liittyy. Kuvitteletteko te oikeasti, että kaikki lapsettomat ovat sinkkuja? Eikö olisi järkevintä puhua vain lapsettomista, eikä "sinkuista" kun puhutaan lapsettomista? Tässä on kuitenkin puhe siitä mitä kiireitä LAPSET aiheuttaa, ei parisuhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi millään tasolla puoliksikaan ymmärtää lapsettomana sinkkuna, mitä se on kun on hoidettavana lapsi(a). Jotain voi kuvitelmia olla, mutta ne eivät koskaan vastaa puoliksikaan sitä, mitä se on, kun lapsi(a) on talossa.

Mitä se on, kun on oltava saatavilla 24/7; ensimmäisenä aamulla, viimeisenä illalla ja vielä yälläkin. miten paljon pieni ihminen vaatii aikaa, huomiota ja hoivaa ja miten kamalasti sotkua lapsiperheessä syntyy. Joku mainitsi juurikin tahmaisen lattian; kyllä aikuisellakin voi kaatua juomalasi, mutta pikkulapsella se kaatuu keskinmäärin 10xviikko. Tahmalänttiä siivotessa lapsi ehtii sitten jo levittelemään kolme muuta paikkaa. Ja sitten onhan se kurjaa olla aikuisena mahataudissa. Niiiih, mitä se on siihen verrattuna, kun lapsi keskellä yötä oksentaa omaan sänkyyn/tukkaan tai komeassa kaaressa parvisängystä lattialle, josta oksennus roiskuu seiniin, mattoon, sohvaan.

Ja jos on kyseessä sinkku, jolla on jo isot lapset pois kotoa, osan ajan lapset muualla tmv. niin tällainen ihminen todellakin ymmärtää, miten vähän ns. pakollista kiirettä arjessa oikeasti on.

Vierailija
204/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oikeasti; Sinkulla ei ole hajuakaan siitä, mitä elämä ruuhkavuosissa lapsiperheessä on.

Kyllä isoin osa lapsettomista tietää tarpeeksi tarkalla tasolla millaista se lapsiperheelämä on, siksi meillä ei niitä lapsia ole!

Ps. En vieläkään ymmärrä miten sinkkuus tähän liittyy. Kuvitteletteko te oikeasti, että kaikki lapsettomat ovat sinkkuja? Eikö olisi järkevintä puhua vain lapsettomista, eikä "sinkuista" kun puhutaan lapsettomista? Tässä on kuitenkin puhe siitä mitä kiireitä LAPSET aiheuttaa, ei parisuhteesta.

No ilmeisesti ei tiedä,jos ihan pokkana väitetään sinkkujen arjen olevan ihan yhtä kiireistä :D

En edes tajua, miksi tällaisesta asiasta pitää riidellä. Onko se niin cool nykypäivänä olla se The Kiireisin ja Stressaantunein?

Jos saat paskoja työvuoroja tämän asetelman takia, niin valita työpaikkasi johdolle.

Vierailija
205/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea näitä viestejä, että jaan mieheni kanssa kotityöt. Kokeilkaa noita karvakäsiä, niin saatte tehdä kaikki itse. Hyvä että teitä on silti olemassa, jos vieraita - miehen vieraita - tulee kylään.

Vierailija
206/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi millään tasolla puoliksikaan ymmärtää lapsettomana sinkkuna, mitä se on kun on hoidettavana lapsi(a). Jotain voi kuvitelmia olla, mutta ne eivät koskaan vastaa puoliksikaan sitä, mitä se on, kun lapsi(a) on talossa.

Mitä se on, kun on oltava saatavilla 24/7; ensimmäisenä aamulla, viimeisenä illalla ja vielä yälläkin. miten paljon pieni ihminen vaatii aikaa, huomiota ja hoivaa ja miten kamalasti sotkua lapsiperheessä syntyy. Joku mainitsi juurikin tahmaisen lattian; kyllä aikuisellakin voi kaatua juomalasi, mutta pikkulapsella se kaatuu keskinmäärin 10xviikko. Tahmalänttiä siivotessa lapsi ehtii sitten jo levittelemään kolme muuta paikkaa. Ja sitten onhan se kurjaa olla aikuisena mahataudissa. Niiiih, mitä se on siihen verrattuna, kun lapsi keskellä yötä oksentaa omaan sänkyyn/tukkaan tai komeassa kaaressa parvisängystä lattialle, josta oksennus roiskuu seiniin, mattoon, sohvaan.

Ja jos on kyseessä sinkku, jolla on jo isot lapset pois kotoa, osan ajan lapset muualla tmv. niin tällainen ihminen todellakin ymmärtää, miten vähän ns. pakollista kiirettä arjessa oikeasti on.

Hauska ketju: kenen arki on kiireisintä ja kamalinta, kuinka muut ei ymmärrä. Haluaisin nähdä ketjun jossa ihmiset kertoisivat omista valinnoistaan, kuinka niistä nauttivat - ilman, että aina pitää liittää siihen muiden valintojen arvostelu...

Vierailija
207/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on kahdenlaisia sinkkuja: osalla ei ole lapsia tai puolisoa ja lopuilla on lapsia ilman puolisoa. Vaikka toki sinkkuäiti onkin oxymoron.

Vierailija
208/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmeisesti ei tiedä,jos ihan pokkana väitetään sinkkujen arjen olevan ihan yhtä kiireistä :D

En edes tajua, miksi tällaisesta asiasta pitää riidellä. Onko se niin cool nykypäivänä olla se The Kiireisin ja Stressaantunein?

Jos saat paskoja työvuoroja tämän asetelman takia, niin valita työpaikkasi johdolle.

Mielestäni tuo väite on naurettava. Tottakai lapsellisella on enemmän tekemistä ja enemmän kotitöitä. Ja kuten sanoin, se on yksi iso syy siihen miksi en itse ole tehnyt lapsia - en halua sitä hirveää työmäärää.

Silti tämä ei mitenkään tarkoita, että lapsettoman pitäisi esim joustaa töissä enemmän kuin lapsellisen. Lisääntymispäätös ei kuulu työpaikalle millään lailla, eikä sen kuulu vaikuttaa töissä mitenkään työnjakoon tai vaikka loma-aikoihin. Se kiireinen arki on vain ja ainoastaan sen lisääntyneen ongelma, ei työkaverin eikä edes työnantajan.

Vierailija
209/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo väite on naurettava. Tottakai lapsellisella on enemmän tekemistä ja enemmän kotitöitä. Ja kuten sanoin, se on yksi iso syy siihen miksi en itse ole tehnyt lapsia - en halua sitä hirveää työmäärää.

Silti tämä ei mitenkään tarkoita, että lapsettoman pitäisi esim joustaa töissä enemmän kuin lapsellisen. Lisääntymispäätös ei kuulu työpaikalle millään lailla, eikä sen kuulu vaikuttaa töissä mitenkään työnjakoon tai vaikka loma-aikoihin. Se kiireinen arki on vain ja ainoastaan sen lisääntyneen ongelma, ei työkaverin eikä edes työnantajan.

Totta, mutta normaalit ihmiset yleensä ottavat toiset huomioon. Jos sinun sukulaisesi joutuu vaikka onnettomuuteen ja itku silmässä kysyt voisiko joku tehdä työsi loppuun kun näin nyt kävi ja haluaisit mennä sairaalaan, niin ymmärräthän ettei se ole kenenkään muun kuin sinun ongelmasi? Normaalit ihmiset toki auttavat, mutta ei heidän tarvitsisi.

Vierailija
210/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on. Miksi luulet, ettei minulla ole niitä kakaroita? Tuollainen elämäntapa kiinnostaa kuin kasa paskaa.

Vierailija
211/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa oleva kaverini kerran suuttui mulle, kun en pystynyt lähtemään hänelle parinsadan kilometrin päähän seuraneidiksi, kun hänen miehensä oli työmatkalla yön yli. Oli viikonloppu, eikä mulla sinkkuna voinut tietenkään olla mitään tähdellistä tekemistä. Sattui kuitenkin olemaan niin, että oli jo järkännyt itselleni menoa, jota en halunnut perua (vain sen vuoksi, ettei vuosia suhteessa elänyt kaverini enää osaa tai halua olla yksin).

Vierailija
212/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia puhuvat perheelliset on varmaan sellaisia, jotka eivät sinkkuna ollessaan ole viitsineet tehdä kotona yhtään mitään. Muutin juuri lapsettoman sinkun jäljiltä olevaan asuntoon ja voi Luoja missä kunnossa ikkunat, hella, sauna ym. paikat oli! Kyllä osa meistä sinkuista ihan hoitaakin nuo kotityöt.

Kun itselle tuli ero, en todellakaan siivonnut kuin välttämättömän, kun lähdin yhteisestä kodista. Ei vaan jaksanut enempää.

Vierailija
213/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella näin? Ei siitä, ettet sinä osanut aavistaa, minkälaiseen soppaan lusikkasi laitoit, voi mitenkää johtaa, etteikö joku siihen pystyisi. Ei minulle ole ainakaan mitenkään epäselvää, että se pakollisen työn ja etenkin sen paljon puhutun metatyön määrä kasvaa eksponentiaalisesti ja paitsi että ekemistä on enemmän, systeemissä on myös paljon enemmän liikkuvia osia. Tiedän kyllä, mitä muiden tarpeiden asettaminen omien edelle tarkoittaa – siksi en sitä haluakaan.

Vierailija
214/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ryhmä tosiaan, jotka eivät osaa olla yksin ja pitäisi seurana olla. Tuttu juttu. Rasittavia ovat. Mies lähtee metsälle kavereiden kanssa niin ulistaan etukäteen jo yksinäisyyttä. Sitten jos se lähtee lopullisesti, niin parempi vaan viihtyä omassa seurassa.

Vierailija
215/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on! Itse olen perheellinen, lapset alle 10v ja olen mieheni kanssa järjestänyt meidän arjen mahdollisimman kiireettömäksi ja stressittömäksi. Toinen kokonaan kotona tai lyhennettyä työaikaa tekevänä, on karsittu omista menoista ja haluista (esim. lisäkoulutus tai parempi palkkaisen työn haku kotikunnan ulkopuolelta), että lapset saavat harrastaa ja että lasten harrastuksiin riittää rahaa ja että perheelle jäisi mahdollisimman paljon aikaa. Tämä on kuitenkin niin lyhyt aika elämästä. Kohta on taas aikaa itselle. Mutta ei me eletä oikeaa elämää. Pitää olla The Kiireisin ja Stressaantunein, että elää oikeasti.

Vierailija
216/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on. Miksi luulet, ettei minulla ole niitä kakaroita? Tuollainen elämäntapa kiinnostaa kuin kasa paskaa.

Tervetuloa vauva-palstalle!

Vierailija
217/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt sekä lapsiperheissä että sinkuilla. Väitän, että lapsiperheissä tunnutaan siivoavan kun huvittaa ja sinkuilla on siistiä. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Olin 10 vuotta aikuinen sinkku, nyt minulla on ollut 9 vuotta lapsia (13 vuotta parisuhde), ja luulen tietäväni molemmista elämäntavoista jotakin.

Sinkkuna siivosin kaksioni kerran viikossa ja se tarkoitti imurointia ja pölyjen pyyhkimistä, jonka pääsin aloittamaan heti ilman että raivasin ensin tunnin tavaroita paikoilleen. Kun sain yhden kohdan ojennukseen, se pysyi ojennuksessa. Kun pesin ikkunat, ne oli puhtaat vielä muutaman kuukauden päästäkin.

Sinkkuna tein tämän kaiken YKSIN.

Nyt siivoan 4h+keittiötä päivittäin. Hinkkaan ruokatahroja, tussia, liimaa, sormiväriä, muovailuvahaa, räkää pöydistä, lattioista, seinistä, ovista, oven pielistä. Pyyhin pissoja pöntön reunalta, pöntön vierestä, kuuraan ralliraitoja, siivoan lavuaarista/hanasta sormivärejä, vesivärejä... Nostelen vaatteita paikalleen, tavaroita paikalleen, sohvatyynyjä paikalleen... Imuroin päivittäin kilon hiekkaa eteisestä ja muruja keittiöstä.

Virallinen siivouspäivä on edelleenkin kerran viikossa ja pari tuntia siivoamisen jälkeen sen huomaa vain siitä, että pölyä on vähemmän kuin ennen siivoamista. Ikkunat kun pesen, ensimmäiset kämmenen jäljet ilmestyy alle kymmenessä minuutissa. Viikon päästä näyttää siltä kuin niitä ei olisi pesty vuosiin.

Ja nyt teen tämän kaiken KOLMEN lapsen kanssa.

Eikä tämä ollut valitus, enkä koe elämääni rankaksi. Ihan vain perspektiiviä siihen, jos lapsiperheessä näyttää siltä, ettei siellä ole IKINÄ siivottu. ;)

Pitää varmaan kopioida tämä esimerkiksi noihin velojenhaukkumisketjuihin. Aina kun yritän sanoa, etten halua lapsia näiden syiden & harrastuksiin kuskaamisten vuoksi vaan haluan tuon ajan itselleni ja omiin harrastuksiini, (eli en halua harrastaa vapaa-ajallani palkatonta lastenhoitoa), niin siellä ollaan huutamassa, että ei lapsi muuta mitään elämässä. Niin varmaan.

Ole hyvä vaan. 😉

Vierailija
218/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Sillä on yleensä asioihin isompi vaikutus kuin sillä, että riitelet vauvapalstalla onko sinkuilla yhtä paljon työtaakkaa kuin lapsiperheellisillä.

Vierailija
219/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta normaalit ihmiset yleensä ottavat toiset huomioon. Jos sinun sukulaisesi joutuu vaikka onnettomuuteen ja itku silmässä kysyt voisiko joku tehdä työsi loppuun kun näin nyt kävi ja haluaisit mennä sairaalaan, niin ymmärräthän ettei se ole kenenkään muun kuin sinun ongelmasi? Normaalit ihmiset toki auttavat, mutta ei heidän tarvitsisi.

Ei noita voi oikein verrata. Onnettomuus ei kai ollut pitka-aikainen, suunniteltu elamanvaihe?!

Vierailija
220/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerron joskus tarkoituksella, miten kiire on ja pitää mennä, ei juuri nyt. Sitten istahdan rauhassa kotisohvalle katsomaan sitä telkkaria siideripurkki kädessä. Hetken levähdys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän