Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkulla kuulemma EI VOI olla mitään kiireitä elämässään! :D (kotityöt yms.)

Vierailija
29.03.2017 |

Näin mulle on (töissä) sanottu, olen siis sinkku, lapsiakaan ei ole. Jotkut oikeasti kuvittelevat, että mulla ei kertakaikkiaan voi olla töiden jälkeen mitään muuta kuin pelkkää vapaa-aikaa. :D
Saan kuulemma vain röhnöttää jossain sohvalla heti kotiin tultuani ja katsella vaikka telkkaria...
Vaikka olenkin yksin, niin kyllä mä käyn kaupassa, siivoan kotiani, teen ruokaa, huolehdin pyykeistä jne.
Jos en tekisi kotitöitä, niin kotini muistuttaisi hyvin äkkiä sikolättiä.
En tietenkään voikaan tietää, millaista on huolehtia huushollista, jossa on lapsia.
En ole sitä koskaan kokenut. En pysty saamaan lapsia, siksi olen perheetön.
Miksi ei ole edes miestä tällä hetkellä? Jätin mieheni, koska hän alkoi ryypätä liikaa. :(
Mutta joo, mullakin on omat kiireet töiden lisäksi.
Mua vaan ihmetyttää joidenkin negatiivinen suhtautuminen tähän asiaan. Yksinäisten elämä "tuomitaan" sillä perusteella, että kun on "niin paljon vapaa-aikaa."
Osa mun työkavereista on aika hankalia tapauksia muutenkin, yritän silti tulla toimeen kaikkien kanssa.

Kommentit (290)

Vierailija
1/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti toi: "saa röhnöttää sohvalla ja kattoa telkkaria". Siinä sitä unelman täyttymystä kerrakseen.  :)

Vierailija
2/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, sinkulla ei myöskään voi olla mitään sitoumuksia elämässä, jos hänellä ei ole lapsia. Jos hän ei voi tavata sinua, koska on kissayhdistyksen tilaisuus, hän on "vaikea ihminen", lapset nyt taas ovat sellainen syy, että niille ei voi mitään. En siis tarkoita sitä, että lapset eivät olisi oikea syy, mutta se vähättely, että lapsettoman sinkun elämän järjestelyt ja sitoumukset eivät vaan ole mitään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niinhän se on, että meillä sinkuilla se ruoka ihan kävelee kaupasta kotiin, hyppää liedelle itsekseen valmistumaan, roskat kiipeävät roskikseen ja se roskapussi juoksee ulkoroskikseen. Juu. Katkeruuttahan tuo vain on. Ollaan niin tärkeitä "kun MINULLA on lapset", eikä tajuta että on sitä muillakin ihan yhtä täysi elämä.

Minulla ei muuten ole edes sohvaa, eikä televisiota. En ehdi katsomaan tv:tä, koska käyn töissä ja vapaa-aikanani haluan tehdä jotain vähän kehittävämpää kuin tuijottaa zombiena ruutua.

Vierailija
4/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinun pitää huolehtia vain itsestäsi niin kyllä se vaan on helppoa. Usko pois. Jos sinusta ruoanlaitto ja roskienvienti on kiireitä niin silloin sinulla ei ole kiireitä.

Vierailija
5/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaan näin, että jos mulla ei olisi lapsia niin ei olisi illalla niin paniikkikiire kotiin, ruoka voisi olla pöydässä vaikka klo 20, jos itsestä siltä tuntuu, mutta pk-ikäiselle, joka on saanut välipalan klo 14 ja on menossa nukkumaan klo 20, lämmin ruoka on vaan pakko olla pöydässä klo 18 viimeistään. Ja SE ei itsekseen siihen pöytään tosiaan hyppää kuten joku tuolla jo kommentoikin. Tai jos pk menee kiinni klo 17, siellä on siihen mennessä oltava. Jos lasta ei ole, kotiin voi lähteä kun itsestä siltä tuntuu, ei silloin kun jonkun muun aikataulu niin sanoo.  Ja jos oisin lapseton sinkku, mulla ei tosiaan olisi 250m2 siivottavana kerta viikkoon. Eikä tarttis hakea mm. 6l maitoa kaupasta kaksi kertaa viikossa.  Että aika paljon olisi mahdollisuuksia itse suunnitella ajankäyttönsä ihan niin kuin itse parhaaksi näkee, ja silloin en kyllä tajua, mistä se KIIRE tulee?  Koska tälläkään aikataululla, itse en koe itseäni mitenkään älyttömän kiireiseksi...

Vierailija
6/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun minä sinkkuna teen ruokaa ihan itseäni varten. Päiväkoti-ikäinen voi kai syödä ihan samaa ruokaa mitä aikuiset? Ylisuuri asuntokin on ihan oma valinta, ei se lapsi sellaisia osaa vaatia. Monet elävät ihan hyvää lapsiperhe-elämää 50m2 kaksioissa, joten lasta on tästä turha syyttää. Minun lapsuudessa maito ei ollut mikään janojuoma jota vedettiin 10l joka viikko, vettä tuli ihan hanasta. Johan tuossa määrässä on jo paljon kaloreitakin, ja suomalaisten ylipaino-ongelmat alkavat nykyisin jo kehdosta...

Ihan sinkkuna olen osannut pitää puoleni töissä, en suostu ylitöihin jos en halua, vaadin että työt mitoitetaan niin että ne voi hoitaa työajan puitteissa jne. Ihan turha kenenkään itseään marttyrisoida, töissä pätevät Suomen lait, ne kannattaa opetella ettei tarvitse porata ja itkeä kun ei osaa itseään puolustaa.

Vierailija
7/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen nykyisin helpommalla, kun lapset eivät enää asu kotona.

Mutta miksi ihmeessä on syytä arvioida toisen ihmisen kiireitä? Ovat kyllä ääliöjuntteja nuo vertailijat.

en ymmärrä.

Vierailija
8/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanotaan näin, että jos mulla ei olisi lapsia niin ei olisi illalla niin paniikkikiire kotiin, ruoka voisi olla pöydässä vaikka klo 20, jos itsestä siltä tuntuu, mutta pk-ikäiselle, joka on saanut välipalan klo 14 ja on menossa nukkumaan klo 20, lämmin ruoka on vaan pakko olla pöydässä klo 18 viimeistään. Ja SE ei itsekseen siihen pöytään tosiaan hyppää kuten joku tuolla jo kommentoikin. Tai jos pk menee kiinni klo 17, siellä on siihen mennessä oltava. Jos lasta ei ole, kotiin voi lähteä kun itsestä siltä tuntuu, ei silloin kun jonkun muun aikataulu niin sanoo.  Ja jos oisin lapseton sinkku, mulla ei tosiaan olisi 250m2 siivottavana kerta viikkoon. Eikä tarttis hakea mm. 6l maitoa kaupasta kaksi kertaa viikossa.  Että aika paljon olisi mahdollisuuksia itse suunnitella ajankäyttönsä ihan niin kuin itse parhaaksi näkee, ja silloin en kyllä tajua, mistä se KIIRE tulee?  Koska tälläkään aikataululla, itse en koe itseäni mitenkään älyttömän kiireiseksi...

Mihin ihmeeseen te tarvitsette 12l maitoa viikossa? Ootko joku juustotehtailija?

Vierailija
9/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä se nyt kuitenkin on vaan fakta, että sinkin "kiireet" ja lapsiperheen kiireet on ihan eri mittakaavassa. Tottakai sinkullakin on ruuanlaittoa, siivoamista ja pyykinpesua, mutta suurin ero lienee se, että lapsiperheessä nämä asiat on lähes pakko tehdä ajallaan, sinkku voi siivoilla kun huvittaa.

Vierailija
10/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä se nyt kuitenkin on vaan fakta, että sinkin "kiireet" ja lapsiperheen kiireet on ihan eri mittakaavassa. Tottakai sinkullakin on ruuanlaittoa, siivoamista ja pyykinpesua, mutta suurin ero lienee se, että lapsiperheessä nämä asiat on lähes pakko tehdä ajallaan, sinkku voi siivoilla kun huvittaa.

Olen käynyt sekä lapsiperheissä että sinkuilla. Väitän, että lapsiperheissä tunnutaan siivoavan kun huvittaa ja sinkuilla on siistiä. 

Vierailija
11/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt sekä lapsiperheissä että sinkuilla. Väitän, että lapsiperheissä tunnutaan siivoavan kun huvittaa ja sinkuilla on siistiä. 

True story bro :D

Vierailija
12/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää... lapsettomilta kuulee juuri tämmöistä juttua, ja sitten ne ihmettelee miksi jossain vaiheessa joku täräyttää niille päin naamaa kuinka kuutamolla ne on. Siis onko se nyt oikeasti joku ihme että yhden ihmisen koti pysyy siistinä kun se on siivottu, lapsiperheen koti tod.näk. ei? Kun minä olin sinkku, tavarat pysyi juuri siellä mihin ne kädestäni laskin. Kukaan muu ei käyttänyt vessaa tai suihkua. Kukaan muu ei kantanut hiekkaa kotiin kuin minä itse. Kukaan muu ei sotkenut keittiössä kokatessaan tai syödessään kuin minä itse. Äitinä joutuu hoitamaan aika monen muunkin ihmisen sotkut kuin vain omansa. Ja yleensä se tarkoittaa sitä että joudut a. siivoamaan useammin kuin sinkkuna ja b. sietämään siitä huolimatta sotkua huomattavasti useammin kuin sinkkuna. 

Itse en ainakaan ajattele etteikö sinkulla voisi olla harrastuksia, tapaamisia, kotitöitä jne. Mutta kyllä ne kotityöt on ihan eri ulottuvuudesta sinkkuna vrt kahden lapsen lapsiperheeseen. Eikä siinä mitään, semmoista se vaan on.

Töissä en koskaan vetoa toisten sinkkuuteen tai lapsettomuuteen jos puhutaan ylitöistä tms. Mitä ollaan miehen kanssa todettu omilla työpaikoilla, niin kyllä ne on perheelliset jotka on töissä kun sinkut juoksee festareilla jnejnejne. Ja mitä nuorempi sinkku kyseessä, yleensä sen egoistisempi tapaus. Vanhemmat ihmiset on huomattavasti tunnollisempia töissään, oli ne sitten sinkkuja tai perheellisiä. En tiedä montaakaan nelikymppistä joka edes kehtaisi pyytää vapaaksi jotain festariviikonloppua. Itse ainakin olen sitä ikäluokkaa joka pyytää vapaata korkeintaan tyyliin mummon hautajaisiin. Olen huomannut että nuoremmalla sukupolvella se on elämä ensin ja töihin tullaan sit jos ehtii. Toki poikkeustapauksiakin on! 

Vierailija
13/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samaa mieltä

pienten lasten perheissä on tahmeita tuoleja, likaisia lattioita, sottaisia pöytiä ja lapsia, joita peittää käsittämätön sotku

sinkuilla on siivottua ja puhdasta

Vierailija
14/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun viikkosiivouksen nyt voi tehdä silloin kun huvittaa, oli sitten sinkku tai perheellinen. Sen sijaan pyykkiä on pakko pestä tai loppuu puhtaat vaatteet, ruokaa on pakko laittaa päivittäin tai ainakin useamman kerran viikossa, jne jne. Sinkulla tekemistä on ehkä vähemmän kuin lapsiperheessä, mutta typerää silti vähätellä tai olettaa että sinkulla ei olisi säännöllisiä kotitöitä. Ne muut kiireet taas eivät riipu parisuhdetilanteesta. Siinä missä lapsiperheen vanhemmalla voi olla kiire esimerkiksi kotiin syömään ja sitten lapsen harrastukseen, sinkulla voi olla kiire kotiin syömään ja sitten harrastamaan itse tai vaikka ohjaamaan jotain lasten harrastusta.

Vierailija
15/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää... lapsettomilta kuulee juuri tämmöistä juttua, ja sitten ne ihmettelee miksi jossain vaiheessa joku täräyttää niille päin naamaa kuinka kuutamolla ne on. Siis onko se nyt oikeasti joku ihme että yhden ihmisen koti pysyy siistinä kun se on siivottu, lapsiperheen koti tod.näk. ei? Kun minä olin sinkku, tavarat pysyi juuri siellä mihin ne kädestäni laskin. Kukaan muu ei käyttänyt vessaa tai suihkua. Kukaan muu ei kantanut hiekkaa kotiin kuin minä itse. Kukaan muu ei sotkenut keittiössä kokatessaan tai syödessään kuin minä itse. Äitinä joutuu hoitamaan aika monen muunkin ihmisen sotkut kuin vain omansa. Ja yleensä se tarkoittaa sitä että joudut a. siivoamaan useammin kuin sinkkuna ja b. sietämään siitä huolimatta sotkua huomattavasti useammin kuin sinkkuna. 

Itse en ainakaan ajattele etteikö sinkulla voisi olla harrastuksia, tapaamisia, kotitöitä jne. Mutta kyllä ne kotityöt on ihan eri ulottuvuudesta sinkkuna vrt kahden lapsen lapsiperheeseen. Eikä siinä mitään, semmoista se vaan on.

Töissä en koskaan vetoa toisten sinkkuuteen tai lapsettomuuteen jos puhutaan ylitöistä tms. Mitä ollaan miehen kanssa todettu omilla työpaikoilla, niin kyllä ne on perheelliset jotka on töissä kun sinkut juoksee festareilla jnejnejne. Ja mitä nuorempi sinkku kyseessä, yleensä sen egoistisempi tapaus. Vanhemmat ihmiset on huomattavasti tunnollisempia töissään, oli ne sitten sinkkuja tai perheellisiä. En tiedä montaakaan nelikymppistä joka edes kehtaisi pyytää vapaaksi jotain festariviikonloppua. Itse ainakin olen sitä ikäluokkaa joka pyytää vapaata korkeintaan tyyliin mummon hautajaisiin. Olen huomannut että nuoremmalla sukupolvella se on elämä ensin ja töihin tullaan sit jos ehtii. Toki poikkeustapauksiakin on! 

Kahdettoista hautajaiset vielä menivät, mutta kolmastoista siunaustilaisuus alkoi epäilyttää hyväuskoista pomoa. :D

Siisteyskommentti oli vastaus henkilölle, joka ivasi perheettömiä. Käyn muuten usein siivoamassa sisareni luona, jolla on kolme lasta. Hän ei ole ikinä auttanut minua - eli luonteissakin on eroa. 

Vierailija
16/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se, että sinkulla on siistiä tarkoittaisi, että hän ei voisi siivoilla kun huvittaa? Lapsiperheessä ei todellakaan siivota silloin kun huvittaa, vaan silloin kun ehditään. Siitä se sotku johtuu.

Vierailija
17/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samaa mieltä

pienten lasten perheissä on tahmeita tuoleja, likaisia lattioita, sottaisia pöytiä ja lapsia, joita peittää käsittämätön sotku

sinkuilla on siivottua ja puhdasta

AHHAHAHAHA, kuinka usein sinkun pitää pyyhkiä "tahmeaa tuolia" ? Ehkä kerran vuodessa kun mehulasi lipsui räpylästä? Arvaa kuinka monesti pienten lasten äiti joutuu pyyhkimään "tahmeita tuoleja"? Ehkä 5 krt PÄIVÄSSÄ ? 

Onko ihme, jos todennäköisyys törmätä tahmeaan tuoliin on isompi lapsiperheessä kuin sinkkutaloudessa... 

AHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA! Kiitos nauruista. 

Vierailija
18/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ollut yksineläessäni mitään, jonka määrittelisin kotitöiksi. 

Totta kai joskus siivosin ja pesin pyykit. Ruokaakin joskus laitoin jopa vieraille. Asuin pienessä kaksiossa, joten ei kyllä perusteellisempaankaan siivoamiseen mitenkään saanut kahta tuntia enempää kulumaan. Ja tämä perusteellinen tapahtui pari kertaa kuussa. 

Koti järjestyksessä, kukapa siellä sotkisi työpäiväni aikana. 

Sori, jos tuntuu vähättelyltä, mutta ihmettelen kyllä sinkkua, joka puhuu kotitöistä. Ihan kuin elämäänsä haluaisi jotain tärkeyttä tätä kautta valittamalla kotitöistä. 

Koskee toki myös perheellisiä tämä. 

Vierailija
19/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lapsettomat keksii itselleen olemattomia kiireitä. Kamaan, jokainen jolla on lapsia tietää satavarmaksi, että lapsettoman kiireet ovat pienemmät kuin lapselliset. Lapsettomat eivät ilmeisesti tajua, että lapsellisetkin ovat olleet joskus lapsettomia, ja pystyvät niin ollen vertaamaan. Toki varmasti on mahdollista velttoilla lastenkin kanssa jos oikein tahtoo, mutta siitä seuraa ongelmia.

Vierailija
20/290 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kyllä mäkin ennen ajattelin olevani todella kiireinen. Kun siis piti siivota oma asunto, tehdä ruokaa itselleni, käydä lenkillä ja jumpassa :D

Nyt on kaksi lasta ja onhan se saanut täysin uuden merkityksen. Ja kotityöt. Ja oikeastaan kaikki. Mutta en valita, näinhän halusinkin. Jokainen tavallaan. Mutta kyllä ne lapsettoman sinkun kiireet saattaa silti työpaikalla työkavereita naurattaa.

Minuakin hymyilyttää aina välillä koiranomistajat. Jotkut heistä ihan tosissaan puhuvat, että joku kotijumppa tai tv:n katselu on hirveän hankalaa, kun koira pyörii siinä ympärillä tai että sotkua tulee hirveästi. Hah, luulen, että naurattaisi muitakin pienten lasten vanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän