Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkulla kuulemma EI VOI olla mitään kiireitä elämässään! :D (kotityöt yms.)

Vierailija
29.03.2017 |

Näin mulle on (töissä) sanottu, olen siis sinkku, lapsiakaan ei ole. Jotkut oikeasti kuvittelevat, että mulla ei kertakaikkiaan voi olla töiden jälkeen mitään muuta kuin pelkkää vapaa-aikaa. :D
Saan kuulemma vain röhnöttää jossain sohvalla heti kotiin tultuani ja katsella vaikka telkkaria...
Vaikka olenkin yksin, niin kyllä mä käyn kaupassa, siivoan kotiani, teen ruokaa, huolehdin pyykeistä jne.
Jos en tekisi kotitöitä, niin kotini muistuttaisi hyvin äkkiä sikolättiä.
En tietenkään voikaan tietää, millaista on huolehtia huushollista, jossa on lapsia.
En ole sitä koskaan kokenut. En pysty saamaan lapsia, siksi olen perheetön.
Miksi ei ole edes miestä tällä hetkellä? Jätin mieheni, koska hän alkoi ryypätä liikaa. :(
Mutta joo, mullakin on omat kiireet töiden lisäksi.
Mua vaan ihmetyttää joidenkin negatiivinen suhtautuminen tähän asiaan. Yksinäisten elämä "tuomitaan" sillä perusteella, että kun on "niin paljon vapaa-aikaa."
Osa mun työkavereista on aika hankalia tapauksia muutenkin, yritän silti tulla toimeen kaikkien kanssa.

Kommentit (290)

Vierailija
241/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai jeesus, täällä suomalaiset mammat kiistelee siitä, kenellä ON ENITEN KIIREITÄ KOTITÖISSÄ. 

ilmeisesti ne kirkkaimmat kruunut onkin jaossa juuri av:lla. 

T: sinkku, 8-12h työpäiviä viisi kertaa viikossa, kotitöitä, ystäviä, treffejä, kummipoikaa, veljen lapsia, siskon perhettä, sukulaisia, unta, liikuntaa, mitänäitä nyt on. mutta pääasiassa makoilen siis päivät kotona ja sotken.

Vierailija
242/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sinkulla on enemmän aikaa, mitä sitten. Sinkku on velvollinen vain itselleen eikä ole muita pakollisia menoja kuin itsevalittuja. Mutta mitä sitten siis? Mikä tässä nyt on ongelma?

Jaa, pitänee soitella mummolle, etten enää hoida häntä, kun minulla ei voi olla pakollisia menoja. 

Ja ennen kuin sanotte mitään, niin eihän niitä lapsiakaan kukaan pakota hoitamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi nauraa, mutta tuo en hoida mummoa räjäytti kyllä potin tässä keskustelussa.

Ihmisillä on todella erilaisia elämäntilanteita. Kuka niitä arvottaa itseään paremmaksi? Elä ja anna elää.

Vierailija
244/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheellisillä (ei yh:lla) yleensä on kaikkein vähiten ilta- ja viikonloppumenoja, kun harvalla on aikaa lasten lisäksi mihinkään muuhun. Yleensä ilman lapsia elävillä on paljon enemmän sovittuja menoja, kokouksia ja viikonloppusuunnitelmia. Tai ainakin näin meillä töissä, kun sovitaan iltakokousten tai viikonlopputapahtumien aikatauluja. Eli aikataulut kyllä meillä sovitellaan lapsettomien aikataulujen ehdoilla, kun lapsiperheellisille käy oikeastaan kaikki vaihtoehdot.

Vierailija
245/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan myös hoidettu mummot ja vaarit ennen luonnollista kuolemaa. Kuvittelin sen olevan sellaista vastavuoroista toimintaa. Vähän niin kuin se lasten hankkiminen ja lisääntyminen. Ilmeisesti ei. Mistä saa palkinnon?

Vierailija
246/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi nauraa, mutta tuo en hoida mummoa räjäytti kyllä potin tässä keskustelussa.

Ihmisillä on todella erilaisia elämäntilanteita. Kuka niitä arvottaa itseään paremmaksi? Elä ja anna elää.

Noh, tässähän on nyt 16 täyttä sivua kiljuttu, kuinka sinkuilla ei voi olla mitään velvollisuuksia. Eli vastaus "Kuka niitä arvottaa itseään paremmaksi?" -kysymykseesi on, että näemmä ihan äiti-ihmiset.

Ja tuo mummon hoitaminen oli vain yksi esimerkki siitä, kuinka myös sinkulla voi olla velvollisuuksia ja vastuita. Ymmärrän kyllä, että se voi olla kovin vaikea hahmottaa ja ymmärtää, kun oma katse on niin tiukasti siinä, kuinka itse on sinkkua parempi ja kantaa  ainakin 210 litraa viikossa maitoa kotiin. Mutta yritä edes.

Vierailija
247/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

246, hyvällä tarkoitin, oikeasti. Tuo oli loistava esimerkki!

Vierailija
248/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet perheelliset ja jopa parisuhteessa elävät lapsettomat tuntuvat olettavan, että sinkut elävät samanlaista elämää kuin he itse elivät sinkkuina. En oikein keksi muutakaan syytä sille, miksi ajatellaan että sinkulla ei voi olla kiire kuin kaverin kanssa kahville, viikonloput kuluvat baareissa tai festareilla ja kotityöt ovat yhden lautasen huljuttamista hanan alla. Harva kuitenkaan elää kolmekymppisenä saati sitten vanhempana enää ihan tuollaista elämää.

Vierailija
249/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, mutta miten se vaikuttaa lapsellisen ihmisen elämään, jos jollain naapurin sinkulla on töiden/koulun/minkälie jälkeen enemmän vapaa-aikaa? Kukin kai ne lapset itse valitsee, ja siten myös sen superkuormittavan superkiireisen elämänsä, jonka kohokohta sitten vissiin on se, kun lapset muuttaa pois kotoa, ja saa taas sitä "omaa aikaa". Joka siis on tietenkin parempaa kuin sinkun ja lapsettoman "oma aika", koska äiti on joutunut siitä verellä ja kyynellillä maksamaan.

Mutta siis, miksi sinkun vapaus ja vapaa-aika ottaa niin kovin pattiin?

250/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsettoman pitäisi uhrautua työpaikalla enemmän vain koska joku kollega on päättänyt hankkia lapsia? Se on työpaikka eikä mikään yhteinen kommuuni, jossa sekä yksityiset, että yhteiset vastuut jaetaan perhekoon mukaan. Ei se ole lapsettoman vastuulla kenenkään työkaverin yksityiselämä. Jokainen meistä tietää kuitenkin miten lapsia tehdään, joten kyse on omasta päätöksestä, ei lapsettoman.

t. 2 lapsen äiti.

Vierailija
251/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

246, hyvällä tarkoitin, oikeasti. Tuo oli loistava esimerkki!

HUH, luulin jo, että olet täysi idiootti! *pyyhkii hikeä otsalta

Vierailija
252/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnainen kävijä kirjoitti:

Miksi lapsettoman pitäisi uhrautua työpaikalla enemmän vain koska joku kollega on päättänyt hankkia lapsia? Se on työpaikka eikä mikään yhteinen kommuuni, jossa sekä yksityiset, että yhteiset vastuut jaetaan perhekoon mukaan. Ei se ole lapsettoman vastuulla kenenkään työkaverin yksityiselämä. Jokainen meistä tietää kuitenkin miten lapsia tehdään, joten kyse on omasta päätöksestä, ei lapsettoman.

t. 2 lapsen äiti.

Tämä. Minä olen tehnyt muutaman vuoden työparina toimistotöitä neljän lapsen isän kanssa. Ja koska hänen vaimonsa opiskeli tuolloin, niin isä jäi aina töistä pois lasten ollessa kipeitä. Ja minä sitten tein kiltisti kahden ihmisen työt. Johtunee mittaamattomasta itsekyydestäni. Mutta oikeasti, ei ollut kovin mukavaa.

Vierailija
253/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko keskustelu on aivan älytön! Kiire riippuu täysin siitä, mitä tekee työkseen, harrastaa, luottamustoimet jne. Kotitöitä tosin usein on vähemmän, toki sekin riippuu siitä, miten asuu ja onko lemmikkejä tms.

Täysin eri asia on, mikä on rankkaa tai henkisesti raskasta mikäkin on, mutta tässä puhuttiin vain kiireestä.

Kaikkein helpointa (ja kaikkein vähiten kotitöitä!) itselläni on ollut miehen ja teini-ikäisten lasten kanssa asuessa. Lapset ja mies tekivät osan kotitöistä, siivooja kävi ja töissä oli rauhallista. Nykyisin töitä on noin 60 tuntia viikossa, siihen päälle luottamustehtävät noin 70 tuntia ja työmatkat.. Yksin asuessa kaikki täytyy tehdä itse, ja esim. tiskikonetta ei voi enää keskiyöllä laittaa päälle tai kauppaan ei enää yhdentoista jälkeen pääse.. Paljon helpompaa oli, kun oli lapset ja mies jakamassa vastuuta.

Niinpä. Parisuhteessa olevissa naisissa on myös älyttömän paljon niitä, jotka pitää itsestäänselvyytenä sitä, että mies huoltaa tai huollattaa auton, vaihtaa renkaat, remppaa taloa, roudaa tavaroita.... laskevatkohan mammat niitä kotitöiksi, jotka pitää tehdä?

Vierailija
254/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet perheelliset ja jopa parisuhteessa elävät lapsettomat tuntuvat olettavan, että sinkut elävät samanlaista elämää kuin he itse elivät sinkkuina. En oikein keksi muutakaan syytä sille, miksi ajatellaan että sinkulla ei voi olla kiire kuin kaverin kanssa kahville, viikonloput kuluvat baareissa tai festareilla ja kotityöt ovat yhden lautasen huljuttamista hanan alla. Harva kuitenkaan elää kolmekymppisenä saati sitten vanhempana enää ihan tuollaista elämää.

Allekirjoitan täysin. Itsellä on monesti kiire päästä vain olemaan rauhassa tavallista elämää viettämässä. Itse olen tämän life styleni valinnut.

Vierailija
255/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse sivua 5 pidemmälle. Onko se niin,että kun saa lapsia niin aivot taantuvat myös sinne lapsen tasolle. Miten voikaan olla näin paljon äitimarttyyreitä? Kauhistuttaa. Ylipäätään ihmiset jotka nostavat itseään jalustalle eivätkä pysty nähdä muiden näkökantoja vaan tietävät Ainoan Oikean Totuuden ovat maailman rasittavinta seuraa.

Vierailija
256/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oon seurannut omaa tytärtä , niin kiirettä sillä riittää.

Mutta se on itse tehtyä kiirettä. Pitää käydä salilla, lenkillä, ripsihuollossa, kavereita tapaamassa, syömässä, juhlimassa, shoppailemassa jne.

Päivätyön lisäksi haalii viikonlopputöitä.

Ei siinä mitään. Oon sanonut että, nauti kun oot nuori ja vapaa.

Oon myös kehoittanut ottamaan iisisti. Ei aina tartte mennä pää kolmantena jalkana.

Vierailija
257/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oon seurannut omaa tytärtä , niin kiirettä sillä riittää.

Mutta se on itse tehtyä kiirettä. Pitää käydä salilla, lenkillä, ripsihuollossa, kavereita tapaamassa, syömässä, juhlimassa, shoppailemassa jne.

Päivätyön lisäksi haalii viikonlopputöitä.

Ei siinä mitään. Oon sanonut että, nauti kun oot nuori ja vapaa.

Oon myös kehoittanut ottamaan iisisti. Ei aina tartte mennä pää kolmantena jalkana.

Ovathan lapsetkin itse tehtyä kiirettä. Ihan kirjaimellisesti.

Vierailija
258/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, mutta ei lapsista johtuvaa kiirettä ja velvollisuutta ole vielä.

Vierailija
259/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sinun pitää huolehtia vain itsestäsi niin kyllä se vaan on helppoa. Usko pois. Jos sinusta ruoanlaitto ja roskienvienti on kiireitä niin silloin sinulla ei ole kiireitä.

Lasten teko on oma valinta, minä tein niitä kaksi ja kasvatin aikuiseksi. Äitiyslomaa pidin vuoden, jäin yksinhuoltajaksi lasten ollessa 11 ja 9. Meillä oli iso omakotitalo, ruoan tein itse ja siivosin, hoidin pihan ja lämmitin osittain puilla. Kone pesi pyykin ja astiat. Enpä minä tuntenut itseäni kiireiseksi, harrastimme, luimme ja ulkoilimme. Normielämää, niin kuin olin toivonutkin.

Mutta en koskaa väheksynyt lapsettomien ystävieni kiireitä, miksi olisin ja kukin elää omaa elämäänsä.

Silloin kun pitää tehdä tehdään, eikä valitella kiireitä. Kiire on vääränlainen asennoituminen asioihin.

Vierailija
260/290 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, tässähän on nyt 16 täyttä sivua kiljuttu, kuinka sinkuilla ei voi olla mitään velvollisuuksia. Eli vastaus "Kuka niitä arvottaa itseään paremmaksi?" -kysymykseesi on, että näemmä ihan äiti-ihmiset.

Ja tuo mummon hoitaminen oli vain yksi esimerkki siitä, kuinka myös sinkulla voi olla velvollisuuksia ja vastuita. Ymmärrän kyllä, että se voi olla kovin vaikea hahmottaa ja ymmärtää, kun oma katse on niin tiukasti siinä, kuinka itse on sinkkua parempi ja kantaa  ainakin 210 litraa viikossa maitoa kotiin. Mutta yritä edes.

Höpö höpö. Tässä on kiljuttu, että sinkuilla ei voi olla sellaisia velvollisuuksia, mitä ei perheelliselläkin voisi olla. Jos sillä lapsettomalla on se mummo, ihan yhtä hyvin sillä perheelliselläkin voi olla se mummo + ne lapset. Mistään ei löydy niin kiireistä lapsetonta, jota eivät lapset tekisi vielä kiireellisemmäksi. Sehän tässä on pointti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi