Vapaaehtoisesti lapsettomat fb-ryhmä on älyttömän negatiivinen
Siis ymmärrän kyllä, että suurin osa heistä ei pidä lapsista. Mutta että about kaikki onkin aivan lasten ja äiti- sekä isäihmisten VIHAAJIA. Kaikki lapsiin ja vanhemmuuteen liittyvä on oksettavaa, kamalaa ja sairasta.
Olisi mukava joskus törmätä johonkin neutraaliin ja asialliseen keskusteluun tuolla, mutta ehkä kerran tai kaksi olen jotain sen suuntaista nähnyt.
Miksikö käyn lukemassa kirjoituksia? Ihan vain huvittaakseni itseäni, kun ovat niin paatoksellisia. Nyt kyllä alkaa huvitus jo olla kaukana.
ps. itsekään en juurikaan pidä muista kuin omista lapsistani, joten useita veloja kuitenkin ymmärrän =) Varsinkin välinpitämättömät vanhemmat saavat minut vihaiseksi (huom! ei ole lapsen vika, jos häntä ei ole yhtään kasvatettu ja tätä velat eivät tunnu ymmärtävän)
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset unohtavat että joku heidätkin on halunnut ja synnyttänyt. Miksi siis heillä on suurempi oikeus täällä tallustaa kuin Ville 5-veellä tai hänen vanhemmillaan?
Toi on maailman typerin puolustus. Ai kun minulta kysymättä minut on joku synnyttänyt, minulla on joku velvollisuus rakastaa lapsia, ja haluta sellaisia itselleni? Kenelläkään ei ole oikeutta olla pitämättä lapsista, koska on itse ollut lapsi? Ei kukaan ole sitä lastentekoa kieltämässä, mutta ei niistä ole pakko pitää.
Just tällaista kieroilevaa vela-meininkiä ja "logiikkaa". Että miksi velalla on suurempi oikeus olla olemassa kuin Ville 5 v:llä?.. "no tottakai velalla on oikeus vihata Ville 5 v:tämän! Vanhempani ei kysynyt lupaa tehdä minua, mutta se ei tarkoita, että minun pitää myös tehdä lapsia!"
Huomaa, että hurmoksisimmat vihavelat on niitä heikkolahjaisimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset unohtavat että joku heidätkin on halunnut ja synnyttänyt. Miksi siis heillä on suurempi oikeus täällä tallustaa kuin Ville 5-veellä tai hänen vanhemmillaan?
Toi on maailman typerin puolustus. Ai kun minulta kysymättä minut on joku synnyttänyt, minulla on joku velvollisuus rakastaa lapsia, ja haluta sellaisia itselleni? Kenelläkään ei ole oikeutta olla pitämättä lapsista, koska on itse ollut lapsi? Ei kukaan ole sitä lastentekoa kieltämässä, mutta ei niistä ole pakko pitää.
Just tällaista kieroilevaa vela-meininkiä ja "logiikkaa". Että miksi velalla on suurempi oikeus olla olemassa kuin Ville 5 v:llä?.. "no tottakai velalla on oikeus vihata Ville 5 v:tämän! Vanhempani ei kysynyt lupaa tehdä minua, mutta se ei tarkoita, että minun pitää myös tehdä lapsia!"
Tekikö lapsen saaminen sinusta noin helvetin häijyn vai olitko sellainen aina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset unohtavat että joku heidätkin on halunnut ja synnyttänyt. Miksi siis heillä on suurempi oikeus täällä tallustaa kuin Ville 5-veellä tai hänen vanhemmillaan? Hieman outo asenne.
Toisekseen ymmärrän vapaaehtoisesti lapsettomia ja nostan hattua, vaikka itselläni lapsia onkin. Mutta en ymmärrä sitä, että miksi se pitää viedä ääripäähän ja korostaa vakaumustaan? Antaisivat kaikkien kukkien kukkia.
Tämä aina niin paras : ) Kerro nyt yksikin ihminen joka on voinut ITSE valita syntyykö vai ei.
Minä jos olisin saanut päättää en olisi koskaan syntynyt väkivaltaisen ja narsisti isän armoille. Olisin halunnut kuolla jo syntyessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekikö lapsen saaminen sinusta noin helvetin häijyn vai olitko sellainen aina?
Just tuota tarkoitin, kiitos korostuksesta 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinulta olisi voinut kukaan kysyä, kun et ollut olemassa?
99% veloista muuttaa mielensä kun kasvaa aikuiseksi. Itsekin olin olevinani niin vela 20 vuotiaana. Nyt 40 vuotiaana lapsia on tullut tehtyä peräti 2 kappaletta. Olisi kyllä merkityksetön elämä jos lapset olisivat oikeasti jääneet tekemättä..
Vierailija kirjoitti:
99% veloista muuttaa mielensä kun kasvaa aikuiseksi. Itsekin olin olevinani niin vela 20 vuotiaana. Nyt 40 vuotiaana lapsia on tullut tehtyä peräti 2 kappaletta. Olisi kyllä merkityksetön elämä jos lapset olisivat oikeasti jääneet tekemättä..
Noloa holhoavaa ylimielisyyttä. Jos et kuitenkaan käyttäisi itseäsi muiden ihmisten mittatikkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa holhoavaa ylimielisyyttä. Jos et kuitenkaan käyttäisi itseäsi muiden ihmisten mittatikkuna.
Tää on vähän sellainen mahdoton keskusteltava kun ihan faktaa on, että hyvin monen parikymppisen mieli muuttuu, ja samaan aikaan tämän asian sanominen on varmin tapa saada kannastaan varma vela repimään peliverkkarinsa. Kaikkien mieli ei toki muutu, mutta ihan riittävän monen, joten valitettavasti se on tällaisena ex"velana" aina hiukan sellainen huvittava tilanne kun nipin napin täysi-ikäinen ihminen tilittää tätä valintaansa hirmuisella paatoksella. -eri
Miksi täytyisi tykätä jostain räkänokasta, joka haisee pahalta ja mölyää pahemmin kuin mölyapina???? 😂
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyisi tykätä jostain räkänokasta, joka haisee pahalta ja mölyää pahemmin kuin mölyapina???? 😂
Puhut varmaan nyt siis itsestäsi?
Olin vela vielä 10-15 vuotta sitten. Nyt olen lapsettomuushoidoissa, koska mieli muuttui niin myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut varmaan nyt siis itsestäsi?
Niinpä. Kukin vuorollaan vähintään lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Miehet valitsevat lapsettomuuden koska lasten hankkimisella ei ole mitään väliä enää. Feministit ovat tuhonneet ydinperheet ja moni isä ei saa edes nähdä omia lapsiaan sen jälkeen kun vaimo on lähtenyt kävelemään "löytääkseen oman itsensä" tai jonkun muun miehen matkaan.
Onhan se aivan järkeenkäypää ettei miehet halua tehdä lapsia jotka vaimo saattaa viedä koska tahansa, huolimatta siitä että isä joutuu kuitenkin maksamaan elareita.
Isät eivät ole tasa-arvoisessa asemassa äitien kanssa. Joten eläkää omien valintojenne seurausten kanssa ja antakaa miesten tehdä itsenäisiä päätöksiä oman elämänsä suhteen.
Jos nainen haluaa lapsia hän voi käyttää keinohedelmöitystä, ei miehiä kaivata tänä päivänä muuta kuin maksajiksi.
Tämä niin soootanasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä lasten tilalle ihan mikä muu ihmisryhmä. Aikamoiset syytökset saisi, jos kertoisi vihaavansa jotain tiettyä ihmisryhmää. Ja aiheesta. Vihapuhe lapsia kohtaan ei ole hyväksyttävää.
Normaali terve ihminen ei vihaa tuntemattomia ihmisiä vain koska he kuuluvat johonkin ihmisryhmään.
Mäkin olin yläasteella ja lukiossa aivan satavarma vela, henkeen ja vereen. Auta armias miten v1tutti kuulla sitä että kyllä se mieli muuttuu. No, nyt mulla on kaksi lasta. N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on vähän sellainen mahdoton keskusteltava kun ihan faktaa on, että hyvin monen parikymppisen mieli muuttuu, ja samaan aikaan tämän asian sanominen on varmin tapa saada kannastaan varma vela repimään peliverkkarinsa. Kaikkien mieli ei toki muutu, mutta ihan riittävän monen, joten valitettavasti se on tällaisena ex"velana" aina hiukan sellainen huvittava tilanne kun nipin napin täysi-ikäinen ihminen tilittää tätä valintaansa hirmuisella paatoksella. -eri
Nipin napin täysi-ikäisyyden kehitysvaiheeseen kuuluu paatos. Anna nuorten paasata, ei se ole sinulta pois. T. N 38, lapsia kaksi
Vierailija kirjoitti:
Yks parhaimmmista mitä olen itse kuullut oli "Mitä jos sun mies haluaakin lapsia joskus?"
No jos minun mieleni ei siihen mennessä ole muuttunut niin varmaan erotaan, että voi lähtä etsimään itselleen naista jonka elämän suurin täyttymys on porsia.Ihan ku mulle tulis tai vähintään pitäis tulla kamala kriisi siitä, että "OMG! Mies nyt jättää mut jos en tee lapsia, pakko tehdä lapsi, että en jää yksin, koska enhän mää nyt keskenäni pärjää tai tuu ikinä löytämään ketään uutta!!!" Nope.
Jos eron partaalla oleva nainen tekee noin pitääkseen miehestä kiinni sitä pidetään (esimerkiksi aaveellä...) säälittävänä ja arvostellaan, että ei se suhde tule sen lapsen takia vaan kestämään ja ettei lasta TODELLAKAAN pitäisi tuollaiseen tilanteeseen synnyttää... mutta jotenkin se sama ei nähtävästi päde vapaaehtoisestilapsettomiin?
Tätä minä en ymmärrä, jos olet niin varma päätöksestäsi niin miksi sitä pitää koko ajan pönkittää tuollaisella alentavalla puheella lapsellisista? Porsia? Siat porsivat. Pidät siis äitejä sikoina? Siis mistä tämä viha kumpuaa?? Jostainhan sinä olet heille äärettömän vihainen.
Olen nelikymppinen vela ja minustakin on jotenkin kummallista se monien velojen lapsivihamielisyys. Sen verran odottaisin aikuisilta ihmisiltä käytöstapoja, ettei kaikkia solvauksia tarvitsisi paasata ääneen varsinkin jos seurassa on ihmisiä joilla on lapsia. Nykyään ei ole soveliasta puhua kriittisesti eri kansalaisuuksista, etnisistä rymistä, sukupulesta tai sukupuolettomuudesta tai ylipäätänsä mistään, mutta lapsia saa solvata niin paljon kun sielu sietää?
Olen ihmetellyt tätä negatiivisuutta myös. Ja se ei päde kaikkiin veloihin! Meillä on töissä kaksi todella rumasti lapsista puhuvaa nuorehkoa velaa. Sitten muutama hiljaisempi vela joiden ilmeitä on mielenkiintoista seurata näiden parin paasaajan aloittaessa. Päästelevät sellaista tekstiä että jos tulisi toisesta ihmisryhmästä niin joutuisivat edesvastuuseen. Outoa kyllä harva heille siitä jaksaa huomauttaa. Ehkä juuri koska menee niin yli ja pohdin aina mielessäni että mitä ihmettä heille on mahtanut tapahtua.
Sitten he purkaa sitä vihaansa. Minusta täysin ymmärrettävää koska elämme yhä vuosituhansia jatkuneen aivopesun ja yksilön valinnanvapauden välissä. Tässä välissä kuuluukin myrskytä ja huutaa pahaa oloaan.