Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomat fb-ryhmä on älyttömän negatiivinen

Vierailija
28.03.2017 |

Siis ymmärrän kyllä, että suurin osa heistä ei pidä lapsista. Mutta että about kaikki onkin aivan lasten ja äiti- sekä isäihmisten VIHAAJIA. Kaikki lapsiin ja vanhemmuuteen liittyvä on oksettavaa, kamalaa ja sairasta.
Olisi mukava joskus törmätä johonkin neutraaliin ja asialliseen keskusteluun tuolla, mutta ehkä kerran tai kaksi olen jotain sen suuntaista nähnyt.
Miksikö käyn lukemassa kirjoituksia? Ihan vain huvittaakseni itseäni, kun ovat niin paatoksellisia. Nyt kyllä alkaa huvitus jo olla kaukana.
ps. itsekään en juurikaan pidä muista kuin omista lapsistani, joten useita veloja kuitenkin ymmärrän =) Varsinkin välinpitämättömät vanhemmat saavat minut vihaiseksi (huom! ei ole lapsen vika, jos häntä ei ole yhtään kasvatettu ja tätä velat eivät tunnu ymmärtävän)

Kommentit (276)

Vierailija
1/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vuotaa juttuja tänne?

Vierailija
2/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla vuotaa juttuja tänne?

Tietysti. Mitä laitetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärrän kyllä, että suurin osa heistä ei pidä lapsista. Mutta että about kaikki onkin aivan lasten ja äiti- sekä isäihmisten VIHAAJIA. Kaikki lapsiin ja vanhemmuuteen liittyvä on oksettavaa, kamalaa ja sairasta.

Olisi mukava joskus törmätä johonkin neutraaliin ja asialliseen keskusteluun tuolla, mutta ehkä kerran tai kaksi olen jotain sen suuntaista nähnyt.

Miksikö käyn lukemassa kirjoituksia? Ihan vain huvittaakseni itseäni, kun ovat niin paatoksellisia. Nyt kyllä alkaa huvitus jo olla kaukana.

ps. itsekään en juurikaan pidä muista kuin omista lapsistani, joten useita veloja kuitenkin ymmärrän =) Varsinkin välinpitämättömät vanhemmat saavat minut vihaiseksi (huom! ei ole lapsen vika, jos häntä ei ole yhtään kasvatettu ja tätä velat eivät tunnu ymmärtävän)

Samaa mieltä

Vierailija
4/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että nykyisten parikymppisten joukossa on kamala määrä ihmisiä jotka aidosti INHOAVAT lapsia. Se ei ole mielestäni ihan tervettä. Ei lapsista tarvitse PITÄÄ, mutta jotain on mennyt (lapsuudessa?) pahasti pieleen jos lisääntymisikäinen ihminen selittää suu vaahdossa vihaavansa lapsia.

Samaa mieltä

Vierailija
5/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset unohtavat että joku heidätkin on halunnut ja synnyttänyt. Miksi siis heillä on suurempi oikeus täällä tallustaa kuin Ville 5-veellä tai hänen vanhemmillaan? Hieman outo asenne.

Toisekseen ymmärrän vapaaehtoisesti lapsettomia ja nostan hattua, vaikka itselläni lapsia onkin. Mutta en ymmärrä sitä, että miksi se pitää viedä ääripäähän ja korostaa vakaumustaan? Antaisivat kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
6/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset unohtavat että joku heidätkin on halunnut ja synnyttänyt. Miksi siis heillä on suurempi oikeus täällä tallustaa kuin Ville 5-veellä tai hänen vanhemmillaan?

Toi on maailman typerin puolustus. Ai kun minulta kysymättä minut on joku synnyttänyt, minulla on joku velvollisuus rakastaa lapsia, ja haluta sellaisia itselleni? Kenelläkään ei ole oikeutta olla pitämättä lapsista, koska on itse ollut lapsi? Ei kukaan ole sitä lastentekoa kieltämässä, mutta ei niistä ole pakko pitää.

Vierailija
7/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti, mutta en hampaat irvessä lapseton. Elämä on vain mennyt näin. Omassa tapauksessani on parempi, että niitä lapsia ei vain tullut hankittua.

Ihmettelen tuota lapsivihaväitettä, itse pidän lapsista kovasti ja olenkin siitä hyvässä asemassa, että lapsia on aina riittänyt lähipiirissä ja niin paljon olen saanut niitä hoitaa ja leikittää kuin vain ikinä olen jaksanut.

Vierailija
8/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet valitsevat lapsettomuuden koska lasten hankkimisella ei ole mitään väliä enää. Feministit ovat tuhonneet ydinperheet ja moni isä ei saa edes nähdä omia lapsiaan sen jälkeen kun vaimo on lähtenyt kävelemään "löytääkseen oman itsensä" tai jonkun muun miehen matkaan.

Onhan se aivan järkeenkäypää ettei miehet halua tehdä lapsia jotka vaimo saattaa viedä koska tahansa, huolimatta siitä että isä joutuu kuitenkin maksamaan elareita.

Isät eivät ole tasa-arvoisessa asemassa äitien kanssa. Joten eläkää omien valintojenne seurausten kanssa ja antakaa miesten tehdä itsenäisiä päätöksiä oman elämänsä suhteen.

Jos nainen haluaa lapsia hän voi käyttää keinohedelmöitystä, ei miehiä kaivata tänä päivänä muuta kuin maksajiksi.

Vierailija
9/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä raiskaajistakin puhutaan netissä aika ikävään sävyyn, ja viattomien lasten pakottaminen maailmaan on vähintään yhtä paha teko. Vihan ymmärtää hyvin.

Vierailija
10/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se tuo Vapaaehtoisesti lapsettomat ry? Ei ainakaan haulla löydy muita.

Vierailija
11/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta en oikein osaa laittaa itseäni tahallisesti tai tahattomasti lapsettomien kategoriaan. En ole koskaan oikein päättänyt. Kumpikin käy. Aika paljon vaikuttaa olevan myös todella tiukan päätöksen tehneitä, joskus lapsia välttämättä haluavien ja haluamattomien vastakkainasettelu on niin jyrkkää.

Vierailija
12/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton lapsirakas kirjoitti:

Ihmettelen tuota lapsivihaväitettä.

Et ihmettelisi, jos olisit lukenut tai kuullut niitä vihamielisimpiä mielipiteitä. Ole ihan tyytyväinen, jos sellaista ei ole silmiisi tai korviisi osunut.

Minullakaan ei ole lapsia. Täällä av:lla jos satun pienenkin myötämielisen kommentin sanomaan vanhempien puolesta, niin usein tulee vastaukseksi jotain "ette te miljoona kakaraa sisuksistanne pursottaneet ymmärrä, millaista on olla lapseton".

Ihan sairasta ja täysin väärin, koska olen lapseton itsekin. Minulla vain on ymmärrystä muillekin kuin itseni kaltaisille.

Mutta onhan täällä nyt muutenkin tosi kärjistettyä kaikki.

Vierailija
13/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne, jotka liittyvät facebook-ryhmään asian takia ovat niitä, joille se on tärkeää henkeen ja vereen. Ne jotka vaan tyynesti sanoo, ettei halua lapsia, ei koe mitään tarvetta huudella lapsivihaa ympäriinsä. Ymmärrän vapaaehtoisesti lapsettomia, enkä itsekään vielä tiedä, haluanko lapsia vai en. Mutta noi lapsivihaajat on mielenvikaisia. Tajuan, jos joku vihaa lapsia. Onhan ne ärsyttäviä. Mutta se että jatkuvasti pitää puhua siitä ja muistuttaa asiasta ei ole normaalia.

Vierailija
14/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että nykyisten parikymppisten joukossa on kamala määrä ihmisiä jotka aidosti INHOAVAT lapsia. Se ei ole mielestäni ihan tervettä. Ei lapsista tarvitse PITÄÄ, mutta jotain on mennyt (lapsuudessa?) pahasti pieleen jos lisääntymisikäinen ihminen selittää suu vaahdossa vihaavansa lapsia.

Toi suu vaahdossa paasaaminen ei ole normaalia. Mutta toisaalta en ihmettele, että lapsivihan määrä on kasvussa. Lapset kasvatetaan nykyään paljon huonommin kuin ennen.

Vierailija
15/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole sitä lastentekoa kieltämässä, mutta ei niistä ole pakko pitää.

Onko pakko suu vaahdossa vihata? Enkä tarkoita sinua, jos et sellainen ole, mutta aika moni muu on. Lapsia kutsutaan aivan hirvittävillä nimillä.

Ymmärrän hyvin, jos joku tulee siinä tilanteessa sanomaan, että etkö muista olleesi itse lapsi. Kuinka moni niistä haukkujista kutsuisi itseään niillä nimillä? Tai kun haistatellaan ja nimitellään vanhempia, niin kuinka moni käyttää samaa kieltä omille vanhemmilleen? Pitäisi kai heidän olla yhtä ilkeitä omilleen, jos kerran heidän mielestään kaikki vanhemmat ovat ala-arvoisia ihmisinä.

Vierailija
16/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypäs lukaisemassa aliredditiä Childfree, eli lapsivapaat. Siellä vasta vihaisia ihmisiä onkin. Olen itse ns. aidalla vielä istuva, etten tiedä haluanko lapsia vai en. Kävin sitten mielenkiinnosta katsomassa tuota redditiä ja huhheijakkaa kuinka vihaisia ihmisiä sieltä löytyy. Ihan kuin niiden koko elämä pyörisi lasten ja vanhempien vihaamisen ympärillä, ja koko olemassaolo perustetaan sille lapsettomuudelle sekä muiden ihmisten lapsettomuuteen käännyttämiselle. Ei minulla ole vanhempia tai lapsettomia vastaan mitään, mutta tuo sivu on kyllä melkoista myrkkyä aidalla istujille. Sitten siellä kilvan kehutaan, kuka on eniten lapsivihamielinen :D

Linkki: https://www.reddit.com/r/childfree/

Vierailija
17/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia eikä tervettä niputtaa mitään ihmisryhmää yhteen, ja väittää vihaavansa tätä, tai ettei pidä näistä. Moni tajuaa, ettei etninen ryhmä ole yhtenäinen käsite, ja ettei tiettyä etnistä ryhmää ole tervettä vihata, ja tietty ikäryhmä on ihan sama asia. Lapset ovat yksilöitä, kaikki erilaisia. Lapsia ei ole pakko haluta, mutta jokaista ihmistä pitää pystyä kunnioittamaan iästä, etnisestä taustasta ja asemasta riippumatta. Jos haluaa käydä edes jotenkuten sivistyneestä ihmisestä.

Vierailija
18/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet valitsevat lapsettomuuden koska lasten hankkimisella ei ole mitään väliä enää. Feministit ovat tuhonneet ydinperheet ja moni isä ei saa edes nähdä omia lapsiaan sen jälkeen kun vaimo on lähtenyt kävelemään "löytääkseen oman itsensä" tai jonkun muun miehen matkaan.

Onhan se aivan järkeenkäypää ettei miehet halua tehdä lapsia jotka vaimo saattaa viedä koska tahansa, huolimatta siitä että isä joutuu kuitenkin maksamaan elareita.

Isät eivät ole tasa-arvoisessa asemassa äitien kanssa. Joten eläkää omien valintojenne seurausten kanssa ja antakaa miesten tehdä itsenäisiä päätöksiä oman elämänsä suhteen.

Jos nainen haluaa lapsia hän voi käyttää keinohedelmöitystä, ei miehiä kaivata tänä päivänä muuta kuin maksajiksi.

Onkohan tämä sitten nuoremman polven ajatusmaailmaa, kun minä en itse tällaista tunnista. Itse en ole kokenut, että vela-miehiä olisi erityisen paljon, saatika kovasti enemmän kuin vela-naisia. Toisaalta jos mies haluaisi lapsia, mutta ei uskalla niitä feminismin vuoksi hankkia, niin en minä sellaista miestä velaksi edes laske.

Itselläni on parikin parisuhdetta kariutunut siihen, että mies on halunnut lapsia, tai ainakin pitää sen vaihtoehdon täysin avoimena ja mahdollisena. Tuttavapiiristäni tiedän oman nykyisen mieheni lisäksi yhden toisen vela-miehen. Muilla lapsettomilla miehillä lapsettomuus johtuu siitä, että sopivaa naista ei ole vielä löytynyt. Eipä tosin mun tuttavapiirissäni paljoa vela-naisiakaan ole, mutta sentään muutama itseni lisäksi.

Vierailija
19/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kasvatetaan nykyään paljon huonommin kuin ennen.

Eiköhän jokainen sukupolvi väitä noin. Ennen ei vain ollut nettiä, jonne kiljua kaikki pienimmätkin mielipahansa.

Minä epäilen, että monilla nuorilla lasten vihaaminen on juuri sitä, että kun ollaan just itse kasvettu lapsuudesta aikuisiksi, niin on hirvittävä tarve tehdä pesäeroa kaikkeen "lapselliseen".

Vierailija
20/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, samaa settiähän löytyy ihan täältä aaveeltäkin 😃

Päivittäinhän täällä pyörii porukkaa kertomassa, miten lapsen saava pilaa elämänsä ja elämä on ohi kun saat lapsen. Ja jos lapsen saatua et koe menettäneesi mitään, niin olet ollut säälittävä no-life -reppana 😉

Ja joku taisi sellaistakin selittää, miten hän vela-naisena matkustelee paljon kokien lomaromansseja, ja jokainen perheen äiti jolle näistä on kertonut, on kuulemma katsonut kateellisena 😁

Että löytyyhän näitä. Ehkä siitä omasta lapsettomuudesta ollaan epävarmoja, tai ehkäpä ei olekaan kyseessä itse valittu lapsettomuus.

Meinaan, ei ole ihan tervettä suhtautua niin jyrkästi toisen valintoihin ja kiertää kertomassa, miten nämä ovat pilanneet elämänsä ja kateellisia toisin valinneille.

Vähän sama kuin itse naimisissa olevana hakeutuisin vapaaehtoisesti sinkkujen keskusteluun paasaamaan, miten nämä pilaavat elämänsä ja varmasti kadehtivat minua 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän