Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomat fb-ryhmä on älyttömän negatiivinen

Vierailija
28.03.2017 |

Siis ymmärrän kyllä, että suurin osa heistä ei pidä lapsista. Mutta että about kaikki onkin aivan lasten ja äiti- sekä isäihmisten VIHAAJIA. Kaikki lapsiin ja vanhemmuuteen liittyvä on oksettavaa, kamalaa ja sairasta.
Olisi mukava joskus törmätä johonkin neutraaliin ja asialliseen keskusteluun tuolla, mutta ehkä kerran tai kaksi olen jotain sen suuntaista nähnyt.
Miksikö käyn lukemassa kirjoituksia? Ihan vain huvittaakseni itseäni, kun ovat niin paatoksellisia. Nyt kyllä alkaa huvitus jo olla kaukana.
ps. itsekään en juurikaan pidä muista kuin omista lapsistani, joten useita veloja kuitenkin ymmärrän =) Varsinkin välinpitämättömät vanhemmat saavat minut vihaiseksi (huom! ei ole lapsen vika, jos häntä ei ole yhtään kasvatettu ja tätä velat eivät tunnu ymmärtävän)

Kommentit (276)

Vierailija
21/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistikuva on että teinit ja nuoret aikuiset on aina olleet aika epäkiinnostuneita lapsista, ehkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Sen ikäisenä on ne omat jutut, jotka on korostetun erilaisia kuin "lasten" jutut, joten kaiketi ymmärrettävää, että siihen tehdään pesäeroa, varsinkin kun nykyään naistenkaan ei odoteta kovin nuorena perheytyvän eikä se siten ole aikuisuuden mitta.

Itsekin olen kaiketi jossain määrin vela, muttei kyllä tulisi mieleenkään liittyä mihinkään tuollaisiin ryhmiin. Toki lapsiperheihmisiltä tulee joskus heiltäkin vähän ihmeellistä kommenttia (siis joiltakin, lähinnä ikäni huomioon ottaen kummallisia oletuksia että biletän kauheasti) mutta toisaalta en muista että olisin varsinaista ilkeyttä juurikaan saanut osakseni. Yhdessä työpaikassa oli perheenäiti, joka (muidenkin kuin minun mielestäni) muilutti omia hommiaan muille perheellisyyteensä vedoten. Siinäkään ongelma ei ollut ns joustot sinänsä vaan se, että hän halusi esittää esimiehelle tehokasta ja ahkeraa eikä siis suoraan häneltä pyytänyt joustoja vaan työtovereiltaan, joiden avustuksella tehtyjä hommia esitteli ominaan. Tosin luultavasti jos olisi ollut perheetön olisi toiminut samoin jotain muuta tekosyytä käyttöen, persoonakysymys kai lähinnä.

Vierailija
22/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vela ja minun ystäväpiirissäni on myös velaksi julistautunut mies. Hän täytti just 30 ja hänellä on selvä ongelma sen kanssa että suurinosa kaveripiiristä on kadonnut sinne perhemaailmaan eikä vietä aikaansa about samalla tavalla kuin kakskymppisenä. Ehkäpä tuo on jotain tiedostamatonta ikäkriisiäkin. Tai jäljessä henkisesti. Tai kummatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vela ja minun ystäväpiirissäni on myös velaksi julistautunut mies. Hän täytti just 30 ja hänellä on selvä ongelma sen kanssa että suurinosa kaveripiiristä on kadonnut sinne perhemaailmaan eikä vietä aikaansa about samalla tavalla kuin kakskymppisenä. Ehkäpä tuo on jotain tiedostamatonta ikäkriisiäkin. Tai jäljessä henkisesti. Tai kummatkin.

Mitähän vittua? Totta kai se harmittaa, että kavereilla ei ole aikaa pitää yllä ihmissuhdetta, ihan sama mistä syystä. Onko sulla empatiavammaa, vai miksi tuota ihmettelet?

Vierailija
24/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tämän ilmiön. Työkaverinani oli joku aika sitten vapaaehtoisesti lapsettomaksi identifioituva nainen, joka oli aidosti lapsivihamielinen. Hän saattoi työpaikan kahvipöydässä ihan avoimesti yökötellä ja tokaista "hyi", jos ylpeä mummi mainitsi jotain lapsenlapsestaan ja lapsiperheellisiin asiakkaisiin hän suhtautui kriittisemmin kuin muihin. 

Vierailija
25/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä lastensuojelussa. Minusta on hienoa, että ne ketkä ei halua lapsia eivät niitä myöskään hanki. Paljon parempi vaihtoehto kuin tehdä lapsia ja kukaan ei välitä niistä.

Vierailija
26/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääripäät kokoontuu, ja "keskustelee", sama ilmiö muuallakin.

MV-lehdessä, kommenttiosio täynnä elämämkoululaisia.

MGTOW miehistä suuri osa ovat syrjäytyneitä ikisinkkumiehiä

Feministit ovat elämään kyllästyneitä, katkeria, ei-niin-kauniita naisia.

Vierailija
27/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vittua? Totta kai se harmittaa, että kavereilla ei ole aikaa pitää yllä ihmissuhdetta, ihan sama mistä syystä. Onko sulla empatiavammaa, vai miksi tuota ihmettelet?

Hän lähinnä mietti sitä että näillä ei ole enää aikaa dokata baarissa tai bilettää niinkuin tämä minun tuttava mies vielä tekee vaan totesi että nyt hänen ystävänsä vaan pelailevat lautapelejä ärsyttävien mukuloidensa kanssa iltaisin. Unohdin mainita yhteyden, mutta toki eri asia tuosta näkökulmasta.

Vierailija
28/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suljettu ryhmä vai julkinen?

Vierailija
29/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän lähinnä mietti sitä että näillä ei ole enää aikaa dokata baarissa tai bilettää niinkuin tämä minun tuttava mies vielä tekee vaan totesi että nyt hänen ystävänsä vaan pelailevat lautapelejä ärsyttävien mukuloidensa kanssa iltaisin. Unohdin mainita yhteyden, mutta toki eri asia tuosta näkökulmasta.

Niin, mistä ihmeestä repäisit henkisen jälkeenjääneisyyden tai ikäkriisin?

30/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina nuorempana sanonut vihaavani lapsia. Nyt olen kokenut valaistuksen! En vihaa lapsia vaan nykymammoja ja isejä jotka ovat pikku kullanmurujensa talutusnuorassa, jotka iskevät taaperolle tabletin käteen, jotka mesoavat että kyllä heidän pikkupirjolla on oikeus potkia bussissa tuolinselkämystä.... jne.

Vierailija
31/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tervettä tuollainen fanaattinen vihakäyttäytyminen, jokin on pääkopassa vinksallaan jos on jatkuva tarve korostaa vapaaehtoista lapsettomuuttaan. Minä en pidä koirista ja moni asia koirissa ärsyttää suunnattomasti, mutta en ole silti liittynut mihinkään "Vapaaehtoisesti koirattomat"-ryhmään ja hauku siellä suu vaahdossa niin koiria kuin omistajiaankin, on kyllä parempaakin tekemistä.

Vierailija
32/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tervettä tuollainen fanaattinen vihakäyttäytyminen, jokin on pääkopassa vinksallaan jos on jatkuva tarve korostaa vapaaehtoista lapsettomuuttaan. Minä en pidä koirista ja moni asia koirissa ärsyttää suunnattomasti, mutta en ole silti liittynut mihinkään "Vapaaehtoisesti koirattomat"-ryhmään ja hauku siellä suu vaahdossa niin koiria kuin omistajiaankin, on kyllä parempaakin tekemistä.

Jatkuva tarve? :D

Vierailija
33/276 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mistä ihmeestä repäisit henkisen jälkeenjääneisyyden tai ikäkriisin?

Siitä että tämä selvästi piti näitä perheellisiä itseään typerämpinä, koska eivät jakaneet maailmankuvaansa hänen kanssaan. Häntä otti päähän että lasten kanssa ajan vietto oli jotenkin parempaa kuin hänen ja porukoiden joskus vanhoina hyvinä aikoina. Se toisten ihmisten arvojen lyttääminen oli minusta epäkypsää sen takia ettei itse hyväksy toisten menneen elämässään eteenpäin.

Vierailija
34/276 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset kasvatetaan nykyään paljon huonommin kuin ennen.

Eiköhän jokainen sukupolvi väitä noin. Ennen ei vain ollut nettiä, jonne kiljua kaikki pienimmätkin mielipahansa.

Minä epäilen, että monilla nuorilla lasten vihaaminen on juuri sitä, että kun ollaan just itse kasvettu lapsuudesta aikuisiksi, niin on hirvittävä tarve tehdä pesäeroa kaikkeen "lapselliseen".

Kyl mä olin tätä mieltä jo naperona. Mutta kasvoin lapsuuteni wt-kaupunginosassa, niin sillä saattaa olla vaikutusta mielipiteeseeni.

Vierailija
35/276 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet valitsevat lapsettomuuden koska lasten hankkimisella ei ole mitään väliä enää. Feministit ovat tuhonneet ydinperheet ja moni isä ei saa edes nähdä omia lapsiaan sen jälkeen kun vaimo on lähtenyt kävelemään "löytääkseen oman itsensä" tai jonkun muun miehen matkaan.

Onhan se aivan järkeenkäypää ettei miehet halua tehdä lapsia jotka vaimo saattaa viedä koska tahansa, huolimatta siitä että isä joutuu kuitenkin maksamaan elareita.

Isät eivät ole tasa-arvoisessa asemassa äitien kanssa. Joten eläkää omien valintojenne seurausten kanssa ja antakaa miesten tehdä itsenäisiä päätöksiä oman elämänsä suhteen.

Jos nainen haluaa lapsia hän voi käyttää keinohedelmöitystä, ei miehiä kaivata tänä päivänä muuta kuin maksajiksi.

Vaikuttaisikohan tähän asiaan se että 40% naisista on kokenut parisuhteessa väkivaltaa, alkoholin suurkuluttajia on puoli miljoonaa ja muut tällaiset asiat. En tunne yhtäkään normaalia miestä joka ei saisi tavata ja hoitaa lapsiaan.

Vierailija
36/276 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorissa on yksilöitä, jotka on hyvin itsekkäitä ja itsekeskeisiä ajatusmaailmaltaan. Varmasti silloin toisesta elävästä olennosta huolehtiminen tuntuukin aivan käsittämättömältä ajatukselta. Ajattelevat varmaankin, että miksi ihmeessä kukaan haluaisi lapsia vaivoikseen, kun ilman lapsia voi rauhassa keskittyä itseensä.

Vierailija
37/276 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorissa on yksilöitä, jotka on hyvin itsekkäitä ja itsekeskeisiä ajatusmaailmaltaan. Varmasti silloin toisesta elävästä olennosta huolehtiminen tuntuukin aivan käsittämättömältä ajatukselta. Ajattelevat varmaankin, että miksi ihmeessä kukaan haluaisi lapsia vaivoikseen, kun ilman lapsia voi rauhassa keskittyä itseensä.

Ihan loogista ajatteluahan tuo on. Jos se lapsi ei tuo tälle ihmiselle mitään iloa, mutta tuo riesaa ja huolta, niin eihän sitä ole mitään järkeä hankkia. Ei siinä ole mitään itsekästä, koska lisääntyminen ei ole velvollisuus. Se ei ole muilta ihmisiltä mitään pois, jos joku ei tee lapsia.

Vierailija
38/276 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä sen ryhmän pointti on? En ymmärrä minkälainen tarve vapaaehtoisesti lapsettomilla on purkaa jotain tunteita vapaaehtoisesta lapsettomuudesta? Siis mistä he puhuvat? Asian luulisi olevan hyvin simppeli. "En halua lapsia."

Vierailija
39/276 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä sen ryhmän pointti on? En ymmärrä minkälainen tarve vapaaehtoisesti lapsettomilla on purkaa jotain tunteita vapaaehtoisesta lapsettomuudesta? Siis mistä he puhuvat? Asian luulisi olevan hyvin simppeli. "En halua lapsia."

Niin luulisi, mutta he saavat paljon lokaa niskaan läheisiltään ja yhteiskunnalta. Eli vertaistukea varmaan. Ongelma ei ole lapsettomuus vaan muiden ihmisten asenne.

Vierailija
40/276 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ihan sama haluaako joku lapsia vai ei mutta ei ole tervettä puhua esim rumasti toisten lapsista ja kuitata kaikki sillä että "no mähän sanoin et vihaan lapsia!!" okei no jotain käytöstapoja silti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan