Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomat fb-ryhmä on älyttömän negatiivinen

Vierailija
28.03.2017 |

Siis ymmärrän kyllä, että suurin osa heistä ei pidä lapsista. Mutta että about kaikki onkin aivan lasten ja äiti- sekä isäihmisten VIHAAJIA. Kaikki lapsiin ja vanhemmuuteen liittyvä on oksettavaa, kamalaa ja sairasta.
Olisi mukava joskus törmätä johonkin neutraaliin ja asialliseen keskusteluun tuolla, mutta ehkä kerran tai kaksi olen jotain sen suuntaista nähnyt.
Miksikö käyn lukemassa kirjoituksia? Ihan vain huvittaakseni itseäni, kun ovat niin paatoksellisia. Nyt kyllä alkaa huvitus jo olla kaukana.
ps. itsekään en juurikaan pidä muista kuin omista lapsistani, joten useita veloja kuitenkin ymmärrän =) Varsinkin välinpitämättömät vanhemmat saavat minut vihaiseksi (huom! ei ole lapsen vika, jos häntä ei ole yhtään kasvatettu ja tätä velat eivät tunnu ymmärtävän)

Kommentit (276)

Vierailija
41/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä sen ryhmän pointti on? En ymmärrä minkälainen tarve vapaaehtoisesti lapsettomilla on purkaa jotain tunteita vapaaehtoisesta lapsettomuudesta? Siis mistä he puhuvat? Asian luulisi olevan hyvin simppeli. "En halua lapsia."

Pointti on mm. se, että saa luvan kanssa samanhenkisten (vaikka ei kai ne aivan kaikki ole lapsivihaajia) purkautua tuntemuksistaan. Ymmärrän kyllä, että vihaa nostattaa esimerkiksi ympäristön antamat paineet ja oletukset lapsenhankinnan normaaliudesta.

Mutta yleistä lapsiin, lapsiperheisiin ja vanhemmuuteen/vanhempiin kohdistuvaa silmitöntä vihaa ja halveksuntaa en ymmärrä.

Vierailija
42/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet valitsevat lapsettomuuden koska lasten hankkimisella ei ole mitään väliä enää. Feministit ovat tuhonneet ydinperheet ja moni isä ei saa edes nähdä omia lapsiaan sen jälkeen kun vaimo on lähtenyt kävelemään "löytääkseen oman itsensä" tai jonkun muun miehen matkaan.

Onhan se aivan järkeenkäypää ettei miehet halua tehdä lapsia jotka vaimo saattaa viedä koska tahansa, huolimatta siitä että isä joutuu kuitenkin maksamaan elareita.

Isät eivät ole tasa-arvoisessa asemassa äitien kanssa. Joten eläkää omien valintojenne seurausten kanssa ja antakaa miesten tehdä itsenäisiä päätöksiä oman elämänsä suhteen.

Jos nainen haluaa lapsia hän voi käyttää keinohedelmöitystä, ei miehiä kaivata tänä päivänä muuta kuin maksajiksi.

Apua, onko tasa- arvo todella keikahtanut niin paljon naisten eduksi että miesten pitää anoa naisilta lupaa saada tehdä itse omat päätöksensä?

Vinkkinä , kondomit on keksitty jo kauan sitten. Pitää vain viitsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä raiskaajistakin puhutaan netissä aika ikävään sävyyn, ja viattomien lasten pakottaminen maailmaan on vähintään yhtä paha teko. Vihan ymmärtää hyvin.

En ymmärrä vihaa, se on sairasta ja kannattaisi mennä terapeutille.

Sinäkin tulet elämäsi aikana tarvitsemaan niitä maailmaan pakotettuja lapsia moneen kertaan ja mitä vanhemmaksi tulet sitä enemmän ja varmemmin.

Vierailija
44/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että tuollaiseen ryhmään ajautuvat ne kaikkein vihaisimmat ihmiset. Ne muut eivät määrittele itseään ensisijaisesti lapsettomuuden kautta, vaan keskustelevat enemmän työhön, harrastuksiin ja muihin kiinnostuksen kohteisiin liittyvillä foorumeilla. Jos suurin kiinnostuksen kohde on se, mitä elämässä ei ole, eikä ne asiat mitä elämässä on, niin väistämättäkin on aika negatiivinen ihminen.

Vierailija
45/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä sen ryhmän pointti on? En ymmärrä minkälainen tarve vapaaehtoisesti lapsettomilla on purkaa jotain tunteita vapaaehtoisesta lapsettomuudesta? Siis mistä he puhuvat? Asian luulisi olevan hyvin simppeli. "En halua lapsia."

Kyllä minä ymmärrän ihan hyvin. Miksi tarvitaan vertaisryhmiä keskenmenon kokeneille? Se nyt vaan tuli ulos. Seksuaalivähemmistöille? No mä nyt vaan tykkään tytöistä. 

Vapaaehtoisesti lapsettomiin kohdistuu paljon arvostelua ja kyttäämistä ja lyttäämistä. Sukulaiset asettaa toiveita ja utelee, työpaikoilla kysellään ja vitsaillaan, kaverit arvostelee. Sen lisäksi voidaan keskustella esim. sterilisaatiosta ja lain muutoksesta, ehkäisykeinoista, parisuhteesta, abortista, yhteiskunnan suhtautumisesta lapsiperheisiin vs. lapsettomiin. Ja voidaanpa vaikka purkaa sitä kiukkuakin kaikessa rauhassa sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät siitä loukkaannu, vaan ymmärtävät. 

Eikö se ole parempi että veloilla on omia palstoja, etteivät tule tänne haukkumaan ja ivaamaan ja arvostelemaan vauva-arkea ja äitiyttä?

Vierailija
46/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus kuuluu velojen tyyppioireisiin, joten ihan odotettavissa. Olen itsekin vela varmaan pitkälti masennuksen takia.

Vierailija
47/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet valitsevat lapsettomuuden koska lasten hankkimisella ei ole mitään väliä enää. Feministit ovat tuhonneet ydinperheet ja moni isä ei saa edes nähdä omia lapsiaan sen jälkeen kun vaimo on lähtenyt kävelemään "löytääkseen oman itsensä" tai jonkun muun miehen matkaan.

Onhan se aivan järkeenkäypää ettei miehet halua tehdä lapsia jotka vaimo saattaa viedä koska tahansa, huolimatta siitä että isä joutuu kuitenkin maksamaan elareita.

Isät eivät ole tasa-arvoisessa asemassa äitien kanssa. Joten eläkää omien valintojenne seurausten kanssa ja antakaa miesten tehdä itsenäisiä päätöksiä oman elämänsä suhteen.

Jos nainen haluaa lapsia hän voi käyttää keinohedelmöitystä, ei miehiä kaivata tänä päivänä muuta kuin maksajiksi.

Vaikuttaisikohan tähän asiaan se että 40% naisista on kokenut parisuhteessa väkivaltaa, alkoholin suurkuluttajia on puoli miljoonaa ja muut tällaiset asiat. En tunne yhtäkään normaalia miestä joka ei saisi tavata ja hoitaa lapsiaan.

En tunne yhtään normaalia naista joka olisi yh.

Vierailija
48/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin luulisi, mutta he saavat paljon lokaa niskaan läheisiltään ja yhteiskunnalta. Eli vertaistukea varmaan. Ongelma ei ole lapsettomuus vaan muiden ihmisten asenne.

Nyt kyllä haluaisin jonkun esimerkin tai pari, miten yhteiskunta syytää lokaa lapsettomien niskaan? Kuulostaa vähintäänkin kärjistetyltä.

Yksityisissä ihmisissä on toki moneen junaan mutta tosi harvoin olen päässyt todistamaan sitäkään että ihmiset syytäisivät lokaa myöskään.

Ettet nyt hiukan liioittelisi.

Kyllähän joillakin on tapana arvostella toisten valintoja mutta siitä saavat osansa kaikki, ihan sama mistä asiasta milloinkin on kyse.

Vierailija
49/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Mä olen aina nuorempana sanonut vihaavani lapsia. Nyt olen kokenut valaistuksen! En vihaa lapsia vaan nykymammoja ja isejä jotka ovat pikku kullanmurujensa talutusnuorassa, jotka iskevät taaperolle tabletin käteen, jotka mesoavat että kyllä heidän pikkupirjolla on oikeus potkia bussissa tuolinselkämystä.... jne.

Komppaan! 

Vierailija
50/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Itseäni ei kiinnosta tippaakaan, mitä mieltä muut ovat lapsistani. Eipä kyllä kiinnosta toisten ihmisten asiatkaan.

Ps. en minäkään pidä koirista, mutta en koe tarvetta hieroa sitä jokaisen naamaan.

Vierailija
51/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypäs lukaisemassa aliredditiä Childfree, eli lapsivapaat. Siellä vasta vihaisia ihmisiä onkin. Olen itse ns. aidalla vielä istuva, etten tiedä haluanko lapsia vai en. Kävin sitten mielenkiinnosta katsomassa tuota redditiä ja huhheijakkaa kuinka vihaisia ihmisiä sieltä löytyy. Ihan kuin niiden koko elämä pyörisi lasten ja vanhempien vihaamisen ympärillä, ja koko olemassaolo perustetaan sille lapsettomuudelle sekä muiden ihmisten lapsettomuuteen käännyttämiselle. Ei minulla ole vanhempia tai lapsettomia vastaan mitään, mutta tuo sivu on kyllä melkoista myrkkyä aidalla istujille. Sitten siellä kilvan kehutaan, kuka on eniten lapsivihamielinen :D

Linkki: https://www.reddit.com/r/childfree/

Samahan tuo on joidenkin paatoksellisten vegaanien, feministien tai vaikkapa refugees welcome-porukan kanssa. Tulee mieleen, että ihminen viettää aika tyhjää elämää jos jaksaa niin vaahdota toisten asioista.

Vierailija
52/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset unohtavat että joku heidätkin on halunnut ja synnyttänyt. Miksi siis heillä on suurempi oikeus täällä tallustaa kuin Ville 5-veellä tai hänen vanhemmillaan? Hieman outo asenne.

Toisekseen ymmärrän vapaaehtoisesti lapsettomia ja nostan hattua, vaikka itselläni lapsia onkin. Mutta en ymmärrä sitä, että miksi se pitää viedä ääripäähän ja korostaa vakaumustaan? Antaisivat kaikkien kukkien kukkia.

Tämä aina niin paras : ) Kerro nyt yksikin ihminen joka on voinut ITSE valita syntyykö vai ei.

Vierailija
53/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun vapaaehtoisesti yksilapsisten vertaisryhmään. Siellä puhutaan esim. arvostelusta, jota yksilapsiset saavat osakseen, loma-aikojen ongelmista, kun on vain yksi lapsi, lasten kaverisuhteista(esim. puolensa pitäminen tuntuu olevan monelle ainoalle vaikeaa) ja siis ylipäätään yksilapsisen perheen haasteista, jotka ovat kuitenkin monella tapaa vähän erilaisia kuin monilapsisissa perheissä.

Voisin kuvitella, että Vela-ryhmässä keskustellaan osittain samoista aiheista; esim. yhteiskunnan asettamista paineista ja sukulaisten kommenteista jne. Omat siskoni ovat molemmat vapaaehtoisesti lapsettomia ja heidän saamista kommenteista päätelle vertaistuki on aina välillä tarpeen. Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat edelleen aikalailla tabu ja ymmärrän heidän tarpeensa paikkaan, jossa omista arvoista ja asenteista voi keskustella ilman tuomitsemista. Negatiivisuutta ja lasten avointa vihaamista en tosin ymmärrä.

Vierailija
54/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset unohtavat että joku heidätkin on halunnut ja synnyttänyt. Miksi siis heillä on suurempi oikeus täällä tallustaa kuin Ville 5-veellä tai hänen vanhemmillaan? Hieman outo asenne.

Toisekseen ymmärrän vapaaehtoisesti lapsettomia ja nostan hattua, vaikka itselläni lapsia onkin. Mutta en ymmärrä sitä, että miksi se pitää viedä ääripäähän ja korostaa vakaumustaan? Antaisivat kaikkien kukkien kukkia.

Tämä aina niin paras : ) Kerro nyt yksikin ihminen joka on voinut ITSE valita syntyykö vai ei.

Kerrotko yhdenkin syyn vihata ihmisryhmää omien ennakkoluulojen pohjalta?

Vierailija
55/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vela ja minun ystäväpiirissäni on myös velaksi julistautunut mies. Hän täytti just 30 ja hänellä on selvä ongelma sen kanssa että suurinosa kaveripiiristä on kadonnut sinne perhemaailmaan eikä vietä aikaansa about samalla tavalla kuin kakskymppisenä. Ehkäpä tuo on jotain tiedostamatonta ikäkriisiäkin. Tai jäljessä henkisesti. Tai kummatkin.

Minulla on aivan samanlainen tuttava. Tuntuu että jämähti sinne opiskeluaikoihin samalla, kun muut menivät elämässään eteenpäin. Siis noin muutenkin. Työtön, pelaa lähinnä tietokoneella ja ikää kohta 40.  Tosin vaikuttaa muuten ihan tyytyväiseltä ja oma on elämänsä, niin mikäs siinä. Tosin kyllä tosiaan kauheasti valittaa, kun "kukaan" ei enää lähde radalle tuosta vain. Eivät edes ne lapsettomat.

Noihin matkustelu yms. kommentteihin, niiden lapsettomien tuntuu olevan välillä hirmu vaikea käsittää, etteivät kaikki kaipaa sellaista elämää ja sisältö löytyy siitä omasta perhepiiristä. Jokainen taaplaa tavallaan, mutta on kauhean kapeakatseista olettaa kaikkien haluavan elää samoin kuin itse.

Vierailija
56/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tämän ilmiön. Työkaverinani oli joku aika sitten vapaaehtoisesti lapsettomaksi identifioituva nainen, joka oli aidosti lapsivihamielinen. Hän saattoi työpaikan kahvipöydässä ihan avoimesti yökötellä ja tokaista "hyi", jos ylpeä mummi mainitsi jotain lapsenlapsestaan ja lapsiperheellisiin asiakkaisiin hän suhtautui kriittisemmin kuin muihin. 

Tällainen ihminen on pelkästään köytöstavaton moukka, johon ei tule kiinnittää huomiota. Eipä ilmeisesti omassa lapsuudessa opetettu empatiaa tai käytöstapoja.

Vierailija
57/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Mä olen aina nuorempana sanonut vihaavani lapsia. Nyt olen kokenut valaistuksen! En vihaa lapsia vaan nykymammoja ja isejä jotka ovat pikku kullanmurujensa talutusnuorassa, jotka iskevät taaperolle tabletin käteen, jotka mesoavat että kyllä heidän pikkupirjolla on oikeus potkia bussissa tuolinselkämystä.... jne.

>isejä

Vierailija
58/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen. Enpä ole ikinä kohdannut vaikkapa "vapaaehtoisesti kissaton"-ryhmää.

Vierailija
59/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin luulisi, mutta he saavat paljon lokaa niskaan läheisiltään ja yhteiskunnalta. Eli vertaistukea varmaan. Ongelma ei ole lapsettomuus vaan muiden ihmisten asenne.

Luultavasti se loka on korvienvälissä. Jos oman elämän valinnat tuntuvat olevan tärkeitä kommentoinnin aiheita lähipiirille, niin kannattaa ehkä miettiä missä seurassa liikkuu, eikä vaahdota netissä.

Vierailija
60/276 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun vapaaehtoisesti yksilapsisten vertaisryhmään. Siellä puhutaan esim. arvostelusta, jota yksilapsiset saavat osakseen, loma-aikojen ongelmista, kun on vain yksi lapsi, lasten kaverisuhteista(esim. puolensa pitäminen tuntuu olevan monelle ainoalle vaikeaa) ja siis ylipäätään yksilapsisen perheen haasteista, jotka ovat kuitenkin monella tapaa vähän erilaisia kuin monilapsisissa perheissä.

Voisin kuvitella, että Vela-ryhmässä keskustellaan osittain samoista aiheista; esim. yhteiskunnan asettamista paineista ja sukulaisten kommenteista jne. Omat siskoni ovat molemmat vapaaehtoisesti lapsettomia ja heidän saamista kommenteista päätelle vertaistuki on aina välillä tarpeen. Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat edelleen aikalailla tabu ja ymmärrän heidän tarpeensa paikkaan, jossa omista arvoista ja asenteista voi keskustella ilman tuomitsemista. Negatiivisuutta ja lasten avointa vihaamista en tosin ymmärrä.

Voi vittu tätä maailmaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän