Muita, keitä ällöttää maitoa juovat aikuiset?
Mä en onneksi ole törmännyt kuin aniharvoin maitoa juoviin aikuisiin, mutta ällöttää niin etten pysty edes katsomaan. Junttia, luonnotonta ja turhaa.
Kommentit (318)
Minua ärsyttää maitoa tai piimää juovat aikuiset, varsinkin sellaiset jotka tunkevat niitä suunnilleen kaikkiin eri ruokiinkin väittäen, että ihmisen tulee juoda joka päivä monta litraa maitoa tai muuten tulee monia vaikeita ravintoaineiden puutteita, kuten riisitauti, beriberi, keripukki, proteiinin puute ja osteoporoosi.
Joo muakin ällöttää. Jotenkin tunkkaista ja lapsimaista. Maidon juojan hengityskin varmasti haisee. On kivaa huomata, että on näin paljon muitakin jotka ajattelee samoin. Luulin olevani vähän outo nipo :)
Muakin ihmetyttää ja ällöttää aikuiset maidonjuojat. Siitähän jää suuhun semmonen valkonen ällö lima. Puistattavaa. Mun mielestä arkena ruoan kanssa kuuluu juoda vettä. Viiniä tai olutta sitten raflassa tai pizzeriassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti ällötä, mutta en ihan täysin ymmärräkään. Maito on pahaa ja täysin tarpeeton aikuisille ruoka- ja janojuomana.
Sinä varmaan juot sitten pelkkää vettä,koska myös limut,alkoholi,useimmat mehut ovat täysin tarpeettomia aikuisille
En ole tuo mutta vastaan silti: tosiaankin juon vain vettä. Kahvia juon kofeiinin takia, tietysti mustana. Ja joskus kuohuviiniä iloisen huppelin takia. Siinä kaikki.
Ei mehuja, limuja eikä maitoa. Ne on turhia aikuiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttuni ei pysty katsomaan puuroa syövää ihmistä, se on varmaan ap sun sukulaissielu 😂
Juon maitoa, koska minusta se on hyvää ja maistuu normilounaan kanssa mainiosti. Paremman ruoan kanssa juon viiniä. Voi minua junttia.
Normiruoka.. parempi ruoka. Mitä jos söisit aina sitä parempaa ruokaa niin ei tarvitsisi juoda valkoista kuravelliä sen kanssa?
Menikö tunteisiin? Työpaikalla katsottaisiin ehkä hiukan pitkään jos ottaisin viiniä ruoan kanssa.
Kyllä minua säälittää, että jonkun pitää syödä vähemmän hyvää ruokaa joka päivä. Ps. alkoholitontakin viiniä on. Itse kyllä ajattelin vettä.
Vierailija kirjoitti:
Muakin häiritsee! :D Olin kerran yhden miehen luona treffeillä ja hän otti ruoan kera ison lasin maitoa. Jotenkin ihminen vaikuttaa lapselliselle sen jälkeen. Juon itsekkin kyllä ihan silloin tällöin piimää, mutta maitolasin olen viimeksi juonut 14 vuotiaana kun mummo pakotti. Kumma juttu.
Tämä kirjoittaja ja aloittaja vaikuttavat hädintuskin parikymppisiltä tytönhupakoilta, jotka hakevat Alkosta nyt "aikuisina" sitä kyykkyviiniä ja sitä sitten litkitään ja kuvataan someen, sillä niin aikuisen kuuluu tehdä ja silloinhan on aikuinen kun muutama vuosi sitten tuli ikä mietojen juomien ostamiseen täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttuni ei pysty katsomaan puuroa syövää ihmistä, se on varmaan ap sun sukulaissielu 😂
Juon maitoa, koska minusta se on hyvää ja maistuu normilounaan kanssa mainiosti. Paremman ruoan kanssa juon viiniä. Voi minua junttia.
Normiruoka.. parempi ruoka. Mitä jos söisit aina sitä parempaa ruokaa niin ei tarvitsisi juoda valkoista kuravelliä sen kanssa?
Menikö tunteisiin? Työpaikalla katsottaisiin ehkä hiukan pitkään jos ottaisin viiniä ruoan kanssa.
Kyllä minua säälittää, että jonkun pitää syödä vähemmän hyvää ruokaa joka päivä. Ps. alkoholitontakin viiniä on. Itse kyllä ajattelin vettä.
Se nyt vaan on vähän väistämätöntä kun tekee kotona niin hyvää ruokaa, että lounasruoka on hyvin kaukana siitä. Ajankäytöllisistä syistä syön silti työpaikkalounaan ja hifistelen kotona todellakin "parempaa ruokaa".
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti ällötä, mutta en ihan täysin ymmärräkään. Maito on pahaa ja täysin tarpeeton aikuisille ruoka- ja janojuomana.
Entä juustot ja rahkat sekä jugurtit, kermajälkiruoat ja jäätelöt? Ne ei varmaan kans sitten kuulu aikuisten ruokavalioon, ovat ihan tarpeettomia?
Jaxuhalit, ap! <3
Itse en ymmärrä tätä yhtäkkiä revennyttä tolkutonta maitovastaisuutta. Joo, ei se mikään terveysjuoma ole mutta maistuu hyvältä ja toimii mainiona palautusjuomana proteiinipitoisuutensa ansiosta. Auttaa muuten myös krapulaan.
Usein maidonvihaajahörhöt käyttävät juurikin tuota "miksi ihminen joisi toisen eläimen vauvan juomaa" -argumenttia minkä numero ysikin jo mainitsi. Vastaus on että samasta syystä kuin syömme toisia eläimiä ja niiden vauvoja. Runsas lihansyöntikään ei ole terveellistä ja aiheuttaa syöpää huomattavasti enemmän kuin maito, mutta vain maito on bännättyjen eläinkunnan tuotteiden listalla. Logiikkaa tässä ei ole. Lisäksi ihmiset syövät ja juovat paljon muutakin minkä ei kuuluisi olla osa aikuisen ihmisen ruokavaliota.
Tiesittekö muuten, että laktoosin pilkkoutumisen mahdollisuus suolistossa on geenimutaatio, joka on levinnyt populaatioon koska siitä on ollut hyötyä? Ihminen, joka on tämän mutaation ansiosta voinut juoda maitoa aikuisikään asti, on saanut suuremman valintahyödyn kuin sellainen, jolle mutaatiota ei ole tullut. Maitoa juoneet siis ovat lisääntyneet todennäköisemmin, koska ovat juoneet ravinteikasta maitoa. Nyt voitte lopettaa jutut maidonjuonnin totaalisesta turhuudesta. Maito ei ole ainakaan enää ihmiselle mitenkään erityisen hyödyllistä, mutta ei kyllä haitallistakaan. Lihansyöntiin kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota kuin maidon vihaamiseen.
N25
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ällöttää, yleensä ovat myös pyyleviä ja sairastelevat usein. Ällötys lähinnä siinä tietämättömyydessä että pitävät maitoa jotenkin puhtaana ja tarpeellisena.
Itse taas olen huomannut päinvastoin: Sokeripitoista alkoholilitkua kittaavat ja siemailevat ovat huonokuntoisia, selluliittireisisiä (sokeri, alkoholi ja epäpuhtaudet kertyvät selluliittinä reisiin) ja ovat usein sairaina. Itse olen viimeksi ollut sairaana vuonna 2006 keväällä. Silloin kuumetta kesti alle vuorokauden. Viiniä ja sidukkaa litkivät lisäksi niiskuttavat aina nenäänsä ja joutuvat laittamaan paljon päälle, kun pintaverenkierto on heikentynyt ja se aiheuttaa viluntunnetta. Mutta hei, ainakin voi laittaa kuvan siitä viinilasista someen sieltä sohvashaalin alta.
Juon maitoa jonkin verran, koska pidän sen mausta ja se auttaa itselläni närästykseen / refluksityyppiseen vaivaan. Veden juonnista tulee joskus ontto ja huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää, kun tiedän mitä se sisältää ja mitä sen lypsämiseksi vaaditaan.
Jos sinä tätä lukeva et tiedä, niin katso YouTubesta "Milk is scary".
Naurettava propakandaa youtube-pätkä. Mikä siis tuossa oli uutta? Minä ainakin olen tiennyt kaikki nuo jutut, keinosiemmennyksistä poikimiseen asti. Kummallista kaupunkilaisten kauhistelua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sitten juotte esim kotona ruuan kanssa? Olisiko se parempi että ottaa aina oluen ruuan kanssa? Ravintolassa toki otan yleensä oluen tai viininkin joskus, tai kokiksen jos pitää ajaa. Joidenkin ruokien kanssa maito vaan sopii erityisen hyvin, esim lohi- tai kanakeitto.
Naisissa ärsyttää tämä tapa, että jos muut toimivat erilailla kuin he, he kokevat sen helposti aina ärsyttäväksi. Ikäänkuin heidän tapansa olisi ainut oikea.
Juon ihan vettä vaan, joskus hyvin harvoin mehua. Eikä minua ärsytä yhtään. Jotenkin tuntuu vaan oudolle ja en tiedä edes miksi. Olen siis tämä treffeillä käynyt nainen.
Tällä maitomiehellä oli muuten jonkin verran aknea naamassa ja niin oli ollut minullakin kunnes jätin maitotuotteet kokonaan pois käytän ruoanlaitossa, mutten syö sellaisenaan jogurttia, rahkaa, juo maitoa tai syö juustoa joka päivä. Huomaan ihosta heti jos on syöty vähän enemmän.
Ehdotin, että kannattaa kokeilla maidottomuutta tai ainakin vähentää. Oltiin siis aiemminkin puhuttu aknesta ja sen hoidosta, eli en siis ihan puskista ruvennut toista neuvomaan, koska se on aika kiusallinen vaiva kuitenkin. Mies sitten totesi etteihän nyt maidosta voi iho-ongelmia tulla ja maitoa kannattaa juoda, koska se on terveellistä ja ihan hyvä janojuoma juurikin siinä kyllä sen maitua olla pittää-hengessä. Huvitti ja oudoksutti samalla. :D
Ehkäpä mies tunti samanlaisia tuntemuksia, kun muutaman kerran treffattu deitti alkaa treffeillä latelemaan ohjeita treffikumppanin ruokailutottumuksista, kertomaan kuinka itse tekee (mielestään) sen asian paremmin ja sitten vielä saarnaamaan miehen käyttämän ruokavalion haitallisuudesta. Anna kun arvaan, olet kaiken lisäksi vieläpä vegaani? Heillä kun on tarve tuoda sitä aina esille sekä röyhkeästi yrittää puuttua muiden ruokailutottumuksiin.
Mä en edes ole tiennyt, että maidonjuonti on tarpeetonta ja peräti haitallista. Siinä näyttää kuitenkin olevan kaikenlaisia ravintoaineita. Mut mä oon tällainen tyhmä vaan. Täytyy sitten ruveta juoman enempi kaljaa vaan, siinä on hiilihydraatteja ja b-vitamiinia kuulemma. Ja vettä kans. Siinä ei ole paljon mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ehkä ihan mahtavaa se, että maidonjuojat eivät luovuta! Vaikka kuinka osoitettaisiin että maito nyt vaan ei ole välttämätöntä, tai edes terveellistä, niin silti maidonjuojat eivät luovuta! He eivät usko että heidän herkkujuomansa, lehmän tissistä imuteltu maito, ei olisikaan hyväksi heille! Mutta kun Valio on jo vuosikymmenet kertonut maidon olevan välttämättömyys???
No kylläpä se ottaa koville, kun kaltaisesi kontrollifriikki ei voi kontrolloida muiden ihmisten juomistottumuksia. Vituttaako? Aion ostaa itselleni viikonloppuna muutaman oluen, vaikka on osoitettu, että olut ei olekaan kovin terveellistä, mutta silti minä ostan ja juon. Kahvitkin keitän aamulla ja juon ne, lirautan kermaa sekaan. Joko kuumentaa, kun et voi kontrolloida minua?
Jokainen saa juoda haluamaansa, jos ällöttää, niin lähinnä alkoholia juovat, jotka kusevat ja paskovat housuihinsa ja oksentavat milloin mihinkin.
Onkos täällä mun lisäksi ketään muuta, jolle on aivan se ja sama mitä muut juovat tai jättävät juomatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä juustot ja rahkat sekä jugurtit, kermajälkiruoat ja jäätelöt? Ne ei varmaan kans sitten kuulu aikuisten ruokavalioon, ovat ihan tarpeettomia?
Nyt oli puhe maidon_juomisesta. Siis siitä että kaadetaan maitoa pahvitölkistä juomalasiin ja kulautellaan kurkusta alas.
Jos ei erota maidon juontia vaikkapa juuston tai creme bruleen syömisestä, ei niitä ehkä kannata syödäkään. Pitäytyy siinä hyväksi havaitussa maidossa.
Minä en juo maitoa, mutta ei se kyllä millään lailla ällötä, jos joku toinen juo. Enemmän ällöttää jatkuva kaljan kittaaminen.