Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, keitä ällöttää maitoa juovat aikuiset?

Vierailija
27.03.2017 |

Mä en onneksi ole törmännyt kuin aniharvoin maitoa juoviin aikuisiin, mutta ällöttää niin etten pysty edes katsomaan. Junttia, luonnotonta ja turhaa.

Kommentit (318)

Vierailija
121/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sille mitään, mitta minustakin maidon juominen (aikuisena) on vähän juntahtavaa ja noloa. Mies juo kotona maitoa eikä se kyllä mikään varsinainen turn-on ole, vaikka pystyykin asian ohittamaan. Ravintolassa ei sentään onneksi!

Vierailija
122/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän maito yksistään mitään erityisen hyvää ole, mutta ruuan kanssa paljon parempaa kuin vesi. Ja ihmiset jotka sanoo ettei ole juuri nähnyt ihmisiä jotka juovat maitoa ruuan kanssa, eivät taida paljoa muualla kuin kotonaan liikkua. Opiskelija/työpaikkaruokalat, luonaspaikat, huoltoasemat ym, kyllä siellä kuulkaa maitoa aika paljon juodaan ruuan kanssa, se kuuluu usein ihan hintaan. Maito sopii hyvin suomalaisen perusruuan kanssa juotavaksi. Tämä on vaan tätä naisille tyypillistä hienostelua ja jotain kaipuuta johonkin hienompaan kulttuuriin. "Ei ne Roomassakaan juoneet maitoa kun oltiin siellä lomalla, kyllä saa taas suomalaisia hävetä."

Syön viikoittain muutamana päivänä ulkona, tänään viimeksi, enkä muista milloin olisin nähnyt jonkun juovan maitoa.

Kukin tavallaan. Itse en voisi olla ihmisen kanssa, joka juo ravintolassa maitoa (tai limsaa tai siideriä) ruoan kanssa. Mies juo kyllä piimää joskus janoonsa, ei kuitenkaan ruoan kanssa.

Aha, että vesi ja viinikö ovat ainoat juomat jotka olet sallinut ravintolassa ruoan kanssa juotavaksi? Itse en voisi olla tuollaisen kontrollifriikin kanssa.

Joidenkin ruokien kanssa myös olut käy. Eikä sinun tarvitse olla kontrollifriikin kanssa, siksihän ihmiset yleensä deittailevat toisiaan ennen kuin sitoutuvat yhteiseen elämään. Minä löysin (helposti) miehen, joka ei juo maitoa ruoan kanssa ja jonka en voisi edes kuvitella tilaavan sitä ravintolassa, joten ei ole tarvetta kontrolloida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko maidon juonnista aikuisiltakäin  lussutusta? Tuleeko tissit mieleen? 

Tarkoitat varmaan utareita? Maitohan on vasikan ruokaa.

Samoin varmaan kamelin ja vuohen maito on tarkoitettu eläimen jälkikasvulle. Mutta ihmiset ovat suuressa sopeutuvaisuudessaan ( muuallakin kuin Suomessa ) alkaneet käyttää ko nesteitä, koska ne ovat ravitsemuksellisesti hyviä. Kyllä suomalaiset käyttivät maitotaloustuotteita jo ennen Valion kampanijoita, navetasta tuli ne perustuotteet ja perunat ja vilja  omasta pellosta. Rehu-ruokavaliolla ei metsä olisi kaatunut,

eikä niitä ollut kaalin lisäksi edes saatavilla.

Vierailija
124/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy itsekin kommentoida, kun asiaa oikein mietin. Minustakin maito ruoka- tai janojuomana tuntuu oudolta, jotenkin lapselliselta. Itsekin otan tosin ruokalassa lasillisen kun kuuluu hintaan ja siinä vaiheessa maito on energianlähde eikä varsinainen palanpainike tai janojuoma (vrt. limsat ja muut maun ja janon puolesta juotavat juomat). Kotona en juo sellaisenaan ollenkaan, sillä maito on ruuanlaittoon tarkoitettu ainesosa. Maidon juominen sellaisenaan ei ällötä, mutta tuntuu kieltämättä vähän "juntilta" - vähän kuin kaapisi voita suoraan rasiasta suuhun tai söisi juustoraastetta sellaisenaan. Samaan "juntihtavaan" kategoriaan kuuluvat "maitua sen olla pittää!" -ideologian lisäksi "hyi, kasvikset on pupunruokaa" ja "lihhaa pittää syyä". Näiden lauseiden sanojasta tulee väistämättä mieleen ylipainoinen, verisuonisairauksista kärsivä keski-iän ylittänyt, siivottoman näköinen ukko.

Vierailija
125/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla murheet :D

Vierailija
126/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaani meni pilalle kun vaihdoin maidon mehuun, taas toisaalta liman yskiminen loppui. Vesi on paras janojuoma (tai vauvoille äidinmaito kehitysmaissa) siitä ei pääse mihinkään. Kalsiumia voi saada muistakin lähteistä.

Vierailija
127/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää, kun tiedän mitä se sisältää ja mitä sen lypsämiseksi vaaditaan.

Jos sinä tätä lukeva et tiedä, niin katso YouTubesta "Milk is scary".

Vierailija
128/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä nähnyt maitoa juovaa aikuista varmaan pariinkymmeneen vuoteen. Lounaalla ravintolassa kaikki juovat vettä. Sitä me juomme myös kotona päivällisellä tai sitten aikuiset viiniä. Meille ostetaan kerran viikossa 2dl maitoa, koska yksi meistä laittaa teehen lorauksen maitoa.

Vierailija
129/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tosiaan on ainoa nisäkäs, joka vielä imeväisenä olon jälkeenkin.

Mies on tällainen. Juo maitoa litrankin ruuan kanssa. Minä en edes pidä maidon mausta.

Lapsille koitan maitoa tuputtaa, mutta eivät oikein välitä. Ennemmin ottavat vettä tai mantelimaitoa.

Mistähän tuo mahtaisi johtua, ettei muut nisäkkäät enää imeväisyyden jälkeen juo maitoa? Olisko se kun ei ne saa sitä muualta kuin emon nisistä imemällä. Jos muut nisäkkäät voisivat käydä kaupassa, niin varmasti ostaisivat maitoakin välillä.

Itse asiassa lehmät tykkäävät juoda maitoa vielä täysikasvuisinakin. Monille lehmille pitää laittaa imemisen estäjä, jotta eivät imisi toisiaan tai itseään laitumella tai pihatossa. 

Mitenkäs ällöttävää tämä toiminta on raadin mielestä? 

https://www.hankkija.fi/Maatalous_ja_metsa/elainten-hoito/karjatarvikkeet/imemisen-estaja-muovinen-delaval/

Vierailija
130/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onha se kommeeta kun aikuinen mies juo maitoä niin että sitä valuu sänkiselle leualle kui spermaa.

Vierailija
131/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tosiaan on ainoa nisäkäs, joka vielä imeväisenä olon jälkeenkin.

Mies on tällainen. Juo maitoa litrankin ruuan kanssa. Minä en edes pidä maidon mausta.

Lapsille koitan maitoa tuputtaa, mutta eivät oikein välitä. Ennemmin ottavat vettä tai mantelimaitoa.

Ei muuten ole, esim. meidän kesäpossut aikanaan joi onnessaan tilatankkiin lämmenneen maidon (tankki hajosi). Possut veti sitä maitoa ihan tyytyväisinä, eivät kieltäytyneet ja ilmoittaneet etteivät juo kun se on ihan hyi hyi ja tarkoitettu vain vasikoille. Samoin lampaat joi maitoa vielä aikuisina jos antoi. Olipa meillä iso lehmämullikka joka laitumella tyhjensi lehmien utareita. Oli ohittanut imeväisiän jo ajat sitten. Vaan maito kelpasi kun tilaisuus tuli.

Eläimet ei pääse maitoon käsiksi kuten me ihmiset, mutta ei se sitä tarkoita etteikö ne maitoa jois jos sitä on tarjolla. Kyllä juovat, hyvin monet nisäkkäät.

Vierailija
132/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Ihmisen maito on ihmisille, lehmänmaito naudoille jne. Ei ihmisen tarvii latkia lehmänmaitoa.

Mua ällöttää sekin kun lapsille juotetaan maitoa hirveitä määriä, koska pitää juoda maitoa. Jopa janojuomaksi annetaan maitoa ja taaperot kulkevat ällöttävä maitoinen nokkamuki kourassa pitkin päivää.

Anteeksi kaikki maitoa juovat aikuiset ja lapsilleen litratolkulla maitoa tuputtavat. Ei mulla ole muuten mitään teitä vastaan.

Luulin olevani aivan yksin tämän ällötysongelmani kanssa, mutta kai meillä kaikilla on joku asia joka ällöttää.

Vierailija
133/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan valiolaisen avaama koko keskustelu, koska mun alkoi tehdä hirveästi mieli maitoa, vaikken sitä normaalisti juo ikinä. Join sitten loput mieheni puolen litran kahvimaidosta... Nyt se kyllä ärsyyntyy. Perhana, kun menin lukemaan tämän ketjun!

Vierailija
134/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko juoda piimää arkiruoan kanssa, kun niin tykkään siitä?

Vierailija
135/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös vähän ällöttää maidon ja piimän juonti ja pelkästään se, että näkee jonkun (aikuisen) juovan niitä. Olen yrittänyt miettiä mistä se johtuu. Niistä muodustuu suuhun ja nieluun limaa, minkä ajattelu tuntuu inhottavalta. Suupielissä näkyvät maitoviikset etovat, kuin myös erityisesti piimän haju ja paksumpi koostumus. Mielestäni piimän hapan haju muistuttaa vähän oksennuksen hajua. Viilin kanssa sama juttu, en mielelläni syö, mutta jogurtti taas paradoksaalisesti menee alas.

Vierailija
136/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes kiinnitä huomiota jos joku juo maitoa! Keskittykää vähemmän muiden tekemisiin, elämä on siten paljon mukavampaa.

Vierailija
137/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttuni ei pysty katsomaan puuroa syövää ihmistä, se on varmaan ap sun sukulaissielu 😂

Juon maitoa, koska minusta se on hyvää ja maistuu normilounaan kanssa mainiosti. Paremman ruoan kanssa juon viiniä. Voi minua junttia.

Normiruoka.. parempi ruoka. Mitä jos söisit aina sitä parempaa ruokaa niin ei tarvitsisi juoda valkoista kuravelliä sen kanssa?

Menikö tunteisiin? Työpaikalla katsottaisiin ehkä hiukan pitkään jos ottaisin viiniä ruoan kanssa.

Vierailija
138/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttuni ei pysty katsomaan puuroa syövää ihmistä, se on varmaan ap sun sukulaissielu 😂

Juon maitoa, koska minusta se on hyvää ja maistuu normilounaan kanssa mainiosti. Paremman ruoan kanssa juon viiniä. Voi minua junttia.

Normiruoka.. parempi ruoka. Mitä jos söisit aina sitä parempaa ruokaa niin ei tarvitsisi juoda valkoista kuravelliä sen kanssa?

Menikö tunteisiin? Työpaikalla katsottaisiin ehkä hiukan pitkään jos ottaisin viiniä ruoan kanssa.

Maailmassa kun ei kertakaikkiaan ole muita juomia kuin lehmän tissimaito ja viini. 

Vierailija
139/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes kiinnitä huomiota jos joku juo maitoa! Keskittykää vähemmän muiden tekemisiin, elämä on siten paljon mukavampaa.

Tai sitten kannattaisi keskittyä enemmänkin. Maapallo ei kestä meidän karjankasvatusta nykymenolla. Maito (ja liha ja kananmunat tietysti) ovat hemmetin epäterveellisiä ja aiheuttavat hirveitä kustannuksia terveydenhuollollisesti. Myös jos tietäisit mitä sen maitolasin eteen vaaditaan niiltä, jotka eivät pysty ääneen pyytämään apua, niin luulen et ens kerralla ottaisit veden.

Vierailija
140/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään juoda pitsan kanssa vettä, kolaa tai mehua, rasvaton sopii sen kanssa.