Muita, keitä ällöttää maitoa juovat aikuiset?
Mä en onneksi ole törmännyt kuin aniharvoin maitoa juoviin aikuisiin, mutta ällöttää niin etten pysty edes katsomaan. Junttia, luonnotonta ja turhaa.
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on lehmäperäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Lehmän maito ällöttää, se kuuluu vasikoille ei aikuisille ihmisille. Siksi moni ei sitä siedäkään (intoleranssi)
Tadaa, ja siksi on kehitetty sellainen "nykyaikainen" keksintö: Laktoositon maito!!!
Mitä siitä? Lienee kaikille jos tässävaiheessa selvää että maito tulee lehmistä.
kyllä av mammatkin tuottavat maitoa. tai, no... lehmä ja lehmä
Maitoa kehoitetaan juomaan lasillinen päivässä , määrättyihin sairauksiin. >Tutustu nyt sinäkin oikeisiin asioihin , niin ei tarvitse puskista toisia mollata,. Olet erityisen tietöämätön , luulisi hävettävän
Onneks ei mitkään mulkut akat estä mun maidon lipitystä.
T. Aikamiespoika
Mielenkiintoista, että vieläkin (lehmän/eläinten)maitopropaganda elää näin vahvana Suomessa. Muistan 90-luvulta koulusta, miten sitä maitoa yritettiin tuputtaa hohtavahampaisten jääkiekkotähtien julisteissa samoilla ikivanhoilla "viisauksilla", joita toistellaan täälläkin: "Maito on terveellistä", "Maidosta saa kalsiumia", "Kun syö juustoa, se kasvattaa luustoa." ym.
Jonkin asian hokeminen ei tee siitä totta.
Maitoa juovasta aikuisesta tulee mieleen lapsi, joka tarvii mammaa saadakseen unenpäästä kiinni.
Kaikkien juomien juominen on turhaa paitsi yhden: veden juominen on ainoa ei turha. Ne asiat mitkä oikeasti eivät ole turhia asioita maailmassa voi laskea yhden käden sormilla. Minä juon maitoa eikä mua voisi vähempää kiinnostaa se että ällöttääkö se jotain vai ei :)
Vierailija kirjoitti:
Maitoa juovasta aikuisesta tulee mieleen lapsi, joka tarvii mammaa saadakseen unenpäästä kiinni.
Ei sillä ole mitään vaikutusta mitä kenellekkin siitä mieleen tulee. Ruoan kanssa juon aina maitoa 🙂 Jos joku ei pidä siitä niin se ei ole mun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti ällötä, mutta en ihan täysin ymmärräkään. Maito on pahaa ja täysin tarpeeton aikuisille ruoka- ja janojuomana.
Tarpeettomuus nyt on hyvin vahva käsite. Bisse on tarpeetonta, samoin kirkas viina ja driksut. Tarpeettomia on myös erilaiset limpparit ja useimmat kaupan mehut. Suurimmasta osasta näistä en pidä itse, mutten mene muille illastaan nauttivalle sanomaan, että Tiedätkö kuinka tarpeeton sun ihana smurffiviinapillijuoma on? Juo vettä tai metsästä poimittujen marjojen puhdasta mehua.
Niin, juon kahvini vasikoille tarkoitetulla maidolla. Kauramaitoa ja muut vastaavat ovat mielestäni pahaa. Maito ni kahvilla piristää päivääni, mikä on mielestäni parempi vaihtoehto kuin kuuppa nurin, sairaslomalla ja pois työelämästä. Kyllä, elämällä on hetkellisesti tarkoituksensa. Sellaista se on. Jollekin se on perjantaina saunaillan bisse ja se on ihan ok, ei ole multa pois.
Sitten kysynkin, onko se enää täysin tarpeetonta kokea mielihyvää jostain pienestä?
Niin ja.. En käytä muutoin maitotuotteita.
Minä juon rasvatonta maitoa runsaasti. On hyvää ja keho kiittää! Laitan maitoa kahviin ja juon ihan ruokajuomana. Joskus ahneuksissani ryystän suoraan purkista, se vasta on maukasta!
Vierailija kirjoitti:
Minä juon rasvatonta maitoa runsaasti. On hyvää ja keho kiittää! Laitan maitoa kahviin ja juon ihan ruokajuomana. Joskus ahneuksissani ryystän suoraan purkista, se vasta on maukasta!
Tulee varmaan pierua runsaasti. Maitosokereiden ilojuhlat paksussa suolessa.
Tostahan sais bisneksen. "AV-Mamman luomumaito" pistää hinnaksi jonkun 10€ ja myy sitä kahdendesin trippipurkissa.
Vanhustaloissa aika monet mummot ja papat juo maitoa, pidän sitä tosiaan
vähän hassuna. Ja joku pihvi eltaantuneenn maidon kanssa, Hyi hitto.
Aasiassa ei aikuiset juo maitoa ja pitävätkin Eurooppalaisia vähän lapsellisena
kun nisäkkään tissimaitoa juovat.
Kyllä mä kotona juon ruuan kanssa, mutta en tietenkään missään ravintolassa jne. Voi olla, että se on junttia mutta enpä ole tavasta opetellut eroon, enkä taida opetellakaan. Kyllä mun mielestä sekin on vähän kummallista, kun aikuiset juovat limsaa päivittäin, mutta en mä siitä jaksa stressata.
Vierailija kirjoitti:
Maitoa kehoitetaan juomaan lasillinen päivässä , määrättyihin sairauksiin. >Tutustu nyt sinäkin oikeisiin asioihin , niin ei tarvitse puskista toisia mollata,. Olet erityisen tietöämätön , luulisi hävettävän
Jotain lähteitä tälle?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että vieläkin (lehmän/eläinten)maitopropaganda elää näin vahvana Suomessa. Muistan 90-luvulta koulusta, miten sitä maitoa yritettiin tuputtaa hohtavahampaisten jääkiekkotähtien julisteissa samoilla ikivanhoilla "viisauksilla", joita toistellaan täälläkin: "Maito on terveellistä", "Maidosta saa kalsiumia", "Kun syö juustoa, se kasvattaa luustoa." ym.
Jonkin asian hokeminen ei tee siitä totta.
Jep,vähän sama kuin tämä ikuinen "rasva on pahasta" -jargoni, jota on hoettu 80-luvulta lähtien.
Itse lopetin maidon juomise 1v. On pahaa. Mutta toki muut voi juoda maitoa tai ihan mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee ajatus, että aikuiset ihmiset juovat lehmän omalle poikaselle tarkoitettua maitoa.
Miten säkään selviät elämässä, kun niin vähästä häiriinnyt? Häiritseekö muutenkin maitotuotteet, esim. juusto tai jogurtti? Entäs kasvis"maidot"? Sellaisia ei luonnossa edes esiinny.
Olipas surkea argumentti. 😂
Luonnossa ei muun muassa esiinny myöskään leipää, jugurttia, suklaata, pastaa, jauhoja, limua, tomaattipyrettä, nugetteja, makkaraa, karkkia, keksejä, ranskalaisia, juustoa, kastikkeita....
Se, että jokin ei esiinny luonnossa ei tee elintarvikkeesta huonoa. Kaurajuomassa on kauraa, vettä ja ehkä rypsiöljyä inan, anna toisten käyttää sitä lehmän litkun sijaan, jos haluavat.
Ruuan prosessointi on yksi parhaita keksinnöistä ikinä.
Minua häiritsee ajatus, että jotkut lypsävät cashew-pähkinöitä tai kauranjyviä. Ne on tarkoitettu kasvien taimien ravinnoksi.
Niitä ei lypsätä vaan liotetaan ja keitetään.
Ei.
Riittävästi ruokafoobikkoja ja ällöreitä muutenkin.