Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valittaa ihan koko ajan!

Vierailija
27.03.2017 |

En itsekään ole mikään optimisti tai iloinen ihminen, mutta mulla menee hermo kun mies valittaa ihan jatkuvasti! Töissä on paskaa, töistä kotiin tuleminen on ihan kamalaa taistelua aina jos joku ihminen sattuu kävelemään sadan metrin päässä (ja tästä pitää jaaritella oikein yksityiskohtaisesti), kaupassa tietysti aina on omat vastoinkäymisensä joka kerta, kamalaa jos joku naapuri sattuu samaan aikaan rappukäytävään, ihan vain häntä kiusatakseen, ja kehtaa vielä tervehtiä!

Nyt kun olemme muuttamassa, hän on aloittanut tehokkaan valittamisen jo varmasti hyvissä ajoin. Itsekään en pidä muuttamisesta, mutta nyt tämä oikein korostuu kun sata vuotta etukäteen pitää kuunnella miten varmasti uudessa talossa on joku kyttääjänaapuri, joku joka huutaa öisin, muuten vaan rauhatonta, kamalat tapetit. Ai niin ja hissin ääni kuuluu kämppään, kamalaa. Vessa on liian pieni, kyllähän herralla täytyy olla tilaa käydä paskalla. Heti on ne kaikki pahimmat skenaariot mielessä mitä voi tapahtua. Lisättäköön tähän vielä, että me itse olemme todennäköisimpiä häiritsijöitä kun meille on tulossa vauva. Pelkäänkin, että musta tulee vähän kuin kahden lapsen yksinhuoltaja kun tuolla miehellä on joku ikuinen uhmaikä. Sitten pitää vielä soittaa nykyiselle vuokranantajalle ja ilmoittaa tulevasta muutosta (ajatelkaa, SOITTAA!!). Itsekin arvostan rauhaa, mutta olen tajunnut, että sitä ei tule olemaan edes kodin seinien sisäpuolella.

Sanoin hänelle tuosta valittamisesta, niin totta kai hän uhriutui, koska hänellä on oikeus avautua mulle kun olen läheinen. Eikä hän omasta mielestään valita. Vasta sitten kun sanoin, että äidin stressi vaikuttaa sikiöön negatiivisesti, hän lupasi lopettaa valittamisen, koska kamalaahan se nyt olisi jos lapsesta tulee stressaaja. Ei tietenkään mun takia. Ja joka kerta kun ehdotan jotain ratkaisua näihin hänen ongelmiin, mikään ei kelpaa. Esim. ei tykkää asua pk-seudulla --> muutetaan? Ei käy, koska työ on täällä (joka on tosiaan paskaa), uutta ei voi etsiä juuri nyt, koska muutenkin on tulossa liikaa muutoksia, eikä hän kestä sitä. Niin ja tärkein: töitä ei ole missään muualla. Vuokralla asuminen on paskaa. Olisi kyllä varaa ostaa pikkuhiljaa oma, mutta kun lapsi on tulossa niin ei ole enää ikinä rahaa mihinkään. Kerrostalot on perseestä mutta rivitaloon ei voi muuttaa vuokralle(???), ja rivitaloissakin on niitä huonoja puolia. Vituttaa enää edes katsoa tuon läskiä valittajanaamaa päivästä toiseen. Hänen isänsä on vielä pahempi valittaja, varmaan sieltä oppinut tämän asenteen. Nytkin otin vapaapäivän töistä ihan vaan sen takia, että saan olla päivän ihan rauhassa kun olen niin uupunut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa just tulevalta ex-vaimoltani. En keksinyt muuta ratkaisua. Valitus oli lamaannuttavaa. Hän saa vaikka kahvinkeiton kuulostamaan eri vaiheineen satavuotiselta sodalta.

Kestin melkein 20 vuotta ja sitten oli pakko pelastaa oma itseni. Hän tietty vaan paheni vuosien myötä ja alkoin myös käyttäytymään päivä päivältä enempi kuin isänsä. Järkipuhe ei auttanut. 

Vierailija
2/14 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli (onneksi lyhyeksi jäänyt) suhde tuollaisen tyypin kanssa. Elimme kaukosuhteessa ja tapana oli soitella iltaisin pitkä puhelu. Aloin jo iltapäivästä tuntea stressin oireita tulevasta valitusryöpystä: tuulee, sataa, ei sada kun pitäisi, liian kylmä tai kuuma, sitä ja tätä pitäisi tehdä, koskee niskaan ja varpaaseen, hirveä ikävä (kuvio oli suurimmaksi osaksi kaukosuhde ja hyvin tiedossa ettei ihan heti muutu), ja kunmäoontällainen ja vinkuvankuvonku. Olin aina ihan poikki kun puhelu loppui. 

Tuollaiset imevät kaiken hapen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap tekee itse? Valittaa, valittaa , valittaa. Vakka on kantensa löytänyt.

Vierailija
4/14 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap tekee itse? Valittaa, valittaa , valittaa. Vakka on kantensa löytänyt.

Nyt voit onnitella itseäsi kun keksit niin nokkelan ja oivaltavan kommentin ;)

Ap

Vierailija
5/14 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyisin, että " Mieskö sinä oot vai hiiri kun aina vingut ja kitiset?"

Vierailija
6/14 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ihan kuin mun exä myös! :D Sairaan kuluttavaa kuunnella tuollaista jatkuvaa napinaa. Ja just tuo, että "sun pitää nyt vaan kestää, koska se on sun tehtävä vaimona ja lähimpänä ihmisenä." Kuunnella piti, mutta mikään ratkaisumalli ei myöskään kelvannut. Eikä mitään vastuuta oman elämänsä vastoinkäymisistä ottanut, työtä ei voi vaihtaa, asuntoa ei voi vaihtaa, mitään ei voi tehdä asioiden eteen, jotka on "huonosti", muuta kuin valittaa. Vaikka kaikki olisi hyvin, niin kaikki oli silti aina huonosti.

Kiitos tästä aloituksesta, tulin taas vähän onnellisemmaksi kun muistin miten ihanaa on olla erossa siitä. Kotona on nyt kaikki hyvin. :)

Vierailija
7/14 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ihan kuin mun exä myös! :D Sairaan kuluttavaa kuunnella tuollaista jatkuvaa napinaa. Ja just tuo, että "sun pitää nyt vaan kestää, koska se on sun tehtävä vaimona ja lähimpänä ihmisenä." Kuunnella piti, mutta mikään ratkaisumalli ei myöskään kelvannut. Eikä mitään vastuuta oman elämänsä vastoinkäymisistä ottanut, työtä ei voi vaihtaa, asuntoa ei voi vaihtaa, mitään ei voi tehdä asioiden eteen, jotka on "huonosti", muuta kuin valittaa. Vaikka kaikki olisi hyvin, niin kaikki oli silti aina huonosti.

Kiitos tästä aloituksesta, tulin taas vähän onnellisemmaksi kun muistin miten ihanaa on olla erossa siitä. Kotona on nyt kaikki hyvin. :)

Joo, kestettävä on läheisenä ihmisenä vaan. Olisi välillä kiva kuulla, mikä hänen elämässään on hyvin. Kauhulla odotan miten paskaa elämä on sitten kun meillä on vauva. Tai no olenhan minä jo saanut kuunnella miten kamalaa tulee olemaan kuunnella ihan jatkuvaa sikiöhuutoa (lol) - meidän vauvallahan tulee 100 % varmasti olemaan koliikki, eikä mies edes oikeasti tiedä mitä se tarkoittaa, mutta näin kuitenkin tulee olemaan. Kaiken tämän kurjan elämän keskellä vielä WhatsAppissa on nykyään ihan väärän kokoiset hymiöt. Anoppi kertoi, että aina tuo on ollut samanlainen, joten muutosta tuskin luvassa.

Ap

Vierailija
8/14 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kestettävä on läheisenä ihmisenä vaan. Olisi välillä kiva kuulla, mikä hänen elämässään on hyvin. Kauhulla odotan miten paskaa elämä on sitten kun meillä on vauva. Tai no olenhan minä jo saanut kuunnella miten kamalaa tulee olemaan kuunnella ihan jatkuvaa sikiöhuutoa (lol) - meidän vauvallahan tulee 100 % varmasti olemaan koliikki, eikä mies edes oikeasti tiedä mitä se tarkoittaa, mutta näin kuitenkin tulee olemaan. Kaiken tämän kurjan elämän keskellä vielä WhatsAppissa on nykyään ihan väärän kokoiset hymiöt. Anoppi kertoi, että aina tuo on ollut samanlainen, joten muutosta tuskin luvassa.

Ap

Mitä hullua nyt?! :D :D  Just tuommoisia asioita joita normaali ihminen ei edes huomioi, on jollekin oikein vastoinkäyminen... :D Tsemppiä vaan jatkoon teille, huh huh. 

Vierailija
9/14 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vain ihmetyttää, että miksi päätit perustaa perheen tämän miehen kanssa? Kai tämä valitus on kuitenkin ollut sulla tiedossa jo jonkun aikaa. Ja se ettei sellaista kukaan jaksa vuodesta toiseen kuunnella.

Minä varmaan dumppaisin tuollaisen miehen ja antaisin jotain oikeaa valittamisen aihetta.

Vierailija
10/14 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos laittaisit joskus ylös, vaikkapa viikon ajaksi, mistä kaikesta hän valittaa, kuinkabusein ja kauanko valitus kestää per kerta? Käyt sitten tämän läpi miehen kanssa viikonloppuna.

Valitettavasti kyse on kuitenkin luonteen perusominaisuudesta, jota on vaikeaa muuttaa. En myöskään itse jaksaisi tuollaista puolisoa. Onko hän aina ollut samanlainen, ja miten jaksoit häntä silloin?

Vierailija
11/14 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille joka kerta kun se alottaa valittamisen että sä kuullostat ihan pms oireista kärsivältä ämmältä. Ne on ihan jjust tollasia. Onks sum tissit kipeet? Sitten jos ei viesti mene perille niin sano että sua ottas pattiin etyä suhteessa osukupuoliroolit vaihtuneet. Ja mies syö sun leipää. Valittamisen ja vinkumisen pitäs olla naisten hommia.

Minun ex oli just aikamoinen ämmä. Ja siihen jatkuvaan valittamiseen tilapäisesti ei tehonnut kuin suora vittuilu. Loppupeleissä ei sitä ikuista vinkumista jaksanut kuunnella, joten linkasin ukon menemään. On rasittavaa olla sellasenihmisen seurassa, jolle mikään ei koskaan ole hyvin. Vali vali vali vali. Niti nati niti nati.

Lyön kyllä vetoa että tollanen perusnegatiivinen avautuja ei tapoja tule parantamaan. Vaikka mikä olis, nii asiat on aina huonosti. Joten ei muutakuin onnea yksinhuoltajuuteen.

Vierailija
12/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös suolistosairaus.

Vierailija
13/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös suolistosairaus.

Aivoödeema ja perunanenä.

Vierailija
14/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia valittajia ja mielensäpahoittajia on maailma täynnä. Tavallaan tuo on tietynlaista narsismia ja viimeisen päälle huomion hakemista. Katsokaa nyt, kun minulla on tikku sormessa, herran jumala, yhyy!

Olen itse pohtinut, että tuo voi johtua tietynlaisesta liiallisesta paapomisesta lapsena, seuraus on ettei voi ottaa vastuuta mistään kun kaikki on aina niiden muiden vika. Itsekeskeisyydessä ei havahduta siihen, että voisi katsoa peiliin ja potkaista itseään persuuksiin, siitä se lähtee. Joka tapauksessa helvetin rasittavaa seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi