Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon myynti ei suju, pitäisikö remontoida?

Vierailija
20.03.2017 |

Ollaan myyty 70-luvun rivaria alkusyksystä asti. Hinnan pitäisi olla kohdillaan ja sitä on laskettu vuoden vaihtessa. Vessa kaipaa remontin ehdottomasti, kylpyhuone-wc ollaan remontoitu 10 vuotta sitten. Keittiö on 2000-luvun alusta. Maalattua tiiliseinää on aika paljon, tapetoidut pinnat vielä ihan ok. Myyntiä varten ei olla tehty mitään maalauksia tms, edellisistä isommista maalauksista on hyvinkin 15 vuotta. Pitäisikö? Vai mikä auttaisi? Tuntuu hölmältä alkaa mitään keittiöremppaa tai vessaremppaa tekemään kun ei sitten välttämättä seuraavaa miellytä. Ja remontin tarve on hinnassa huomioitu. Näytöillä käy jonkun verran ihmisiä, yhtään tarjousta ei olla saatu ja yksityisnäyttöjäkin on ollut vain muutama.
Taloyhtiö on hyvässä kunnossa, ikkunoita lukuun ottamatta isot remontit tehty.

Kommentit (199)

Vierailija
81/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen etsiskellyt sopivaa asuntoa jo pari vuotta. Pitää olla tehtynä putkiremontti, edullinen vastike ja oma vesimittari. Myös avoin keittiö-olohuone. Toki jotkut voivat tykätä erillisestä kyökistä.

Asunnon valoisuus on myös tärkeää.

Toki moderrni kylppäri on plussaa, mutta itsellä ainoa vaatimus sille on siisteys ja että se on laatoitettu.

Täällä on tullut paljon hyviä ehdotuksia! :) Minulle turn-offeja ovat kaikkien seinien tapetointi (vain tehosteseinänä tyylikäs), liiallinen puu joka paikassa, pyökkilaminaatti, junttimainen sisustus, pitsiset päiväpeitot, takaoven puuttuminen (hätäpoistumistie), hämärä wc ja kylppäri.

Kyllähän myynti-ilmoista erottuvat tyylikkäästi ja hillitysti sisustetut asunnot. Vähemmän on enemmän.

Vierailija
82/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla taas myyvät enemmän rempatut asunnot. Omamme on 2000-luvun alusta ja pikkuhiljaa on pintoja päivitetty. Nyt on tarkoitus aloitella sauna-ja kylppäriremontti, myös vessat kuntoon samalla. Suunnittelija kävi, joka kysyi tehdäänkö mahdollisimman myyvälla tyylillä, joka sopii meille, koska asunto jää meille parin vuoden päästä isoksi. Sitten on enää lattiat läpikäymättä, ihan kaikki muu on rempattu. Toki asuntomme arvo on lähes kaksinkertaistunut tässä olemme aikana, kun täällä vaan asunnot jatkavat kallistumistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n asunto ei siis ole Oulussa, vaan Kuopiossa. Oulun asuntomarkkinoista en tiedä mitään. Vastike on samaa luokkaa kuin uusissa samankokoisissa rivitaloasunnoissa.

ap

Noilla tiedoilla ei jäänyt montaa vaihtoehtoa:

http://www.etuovi.com/kohde/1178988

http://www.etuovi.com/kohde/7737181

http://www.etuovi.com/kohde/585924

http://www.etuovi.com/kohde/7725024

http://www.etuovi.com/kohde/1179374

http://www.etuovi.com/kohde/9474691

Onko joku noista?

Tuossa ekassa on ainakin sysipaskat kuvat, joissa asunto näyttää pimeältä luolalta. Uudet kuvat niin että sälekaihtimet on ylhäällä ja ikkunat pesty, ja tällä kertaa välittäjä voisi yrittää saada kaikki kuvat nettiin jopa oikein päin eikä ylösalaisin. Kasarihuonekaluja vähemmälle, yksiväristä mattoa lattialle ja pimentävät 90-luvun verhokapat hemmettiin. Yläkerran tummat kattopalkit ja tuo erikoinen ratkaisu, että rivitalossa on pihasauna erillisessä rakennuksessa ovat asioita, joita kannattaa korostaa.

Ei ole varmaankaan ykkönen, koska sisustuksesta ja valokuvista päätellen asujat eläkeikäisiä.

Vierailija
84/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Olen ostanut asunnon Oulusta 2008, 2010 ja 2015, ja myynyt kaksi ensimmäistä 2012 ja 2016. Olen seurannut asuntokauppaa täällä myös sijoitusmielessä tuon viimeisen kymmenen vuotta. Asuntojen hinnat eivät ole tässä ajassa nousseet tippaakaan. Itse olin iloinen kun sain noista ensimmäisistä tismalleen saman millä ne ostin, eli välityspalkkio jäi "tappioksi". Ja sekä osto- että myyntihinnat ovat olleet täysin linjassa kaupungin muiden vastaavien asuntojen kanssa, kyse ei ole yksittäisistä huonoista kaupoista. Mikäli täällä odotat saavasi asunnostasi voittoa, saat odotella myymisen kanssa vielä jonkin aikaa...[/quote]

Myimme hiljattain asuntomme Ritaharjusta. Asunnon arvo oli noussut muutamassa vuodessa 20 000e, ilmeisesti Ideaparkin tulon myötä.

Vierailija
85/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen etsiskellyt sopivaa asuntoa jo pari vuotta. Pitää olla tehtynä putkiremontti, edullinen vastike ja oma vesimittari. Myös avoin keittiö-olohuone. Toki jotkut voivat tykätä erillisestä kyökistä.

Toki moderrni kylppäri on plussaa, mutta itsellä ainoa vaatimus sille on siisteys ja että se on laatoitettu.

Täällä on tullut paljon hyviä ehdotuksia! :) Minulle turn-offeja ovat kaikkien seinien tapetointi (vain tehosteseinänä tyylikäs), liiallinen puu joka paikassa, pyökkilaminaatti, junttimainen sisustus, pitsiset päiväpeitot, takaoven puuttuminen (hätäpoistumistie), hämärä wc ja kylppäri.

Kyllähän myynti-ilmoista erottuvat tyylikkäästi ja hillitysti sisustetut asunnot. Vähemmän on enemmän.

Miten ihmeessä toisten pitsiset päiväpeitot liittyvät sinun asunnon hankintaasi

Vierailija
86/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Jos asuntonne oli tuo Mustikkapankko, nro 1 niin ette tule hetkeen saamaan kaupaksi. Kuvat on ihan järkyttävän hirveät! Vuokraa jostain varastotila ja vie sinne vähintään 80% noista teidän rojuista. Verhot ja matot kaikki pois!

Lisäksi vastike on isohko ja energialuokka on E mikä on huono homma. Ei muuta kuin onnea myyntiin, sitä tarvitsette. Hinnan voi suoraan tiputtaa alle 150 000€.

Vierailija
87/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useamman asunnon ostaneena käyn enää katsomassa vain omistajan myymiä, suurin osa välittäjistä on juuri tuollaisia ja karkottaa ostajat.

Ihan hirvittään määrän asuntoja joudut karsimaan tuon takia. Esim. juuri nyt Helsingissä myynnissä 2972 asuntoa, ja niistä vain 52 on yksityisen myymiä.

Vierailija
88/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeen näköne luukku, ainakin toi ensimmäinen.

Vierailija
89/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä myyty nyt yli vuosi 70-luvun rivaria. Ei mene ei.

Vierailija
90/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt niitä ilmoituksia tänne niin näette mikä niissä on vialla! Eihän niissä ole teidän nimiä tai naamoja, ei me tiedetä kuka sen nyt omistaa. Ja camoon, kaikki vauvapalstailee!

Vierailija
91/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kokeilkaapa tätä: Pyydä joku ystäväsi soittamaan ja kysymään asunnosta. Joskus on käynyt ilmi, että myyjä panttaa asuntoa jollekin, joka ei saa omaansa myytyä. Se on laitonta, mutta tätä tapahtuu ja eräällä tutulla oli käynyt juuri näin, että puolituttu oli kysynyt asuntoa ja välittäjä oli sanonut, että sille on jo ostaja. Ostaja, josta myyjä itse ei tiennyt mitään. 

Vierailija
92/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut asunnon Oulusta 2008, 2010 ja 2015, ja myynyt kaksi ensimmäistä 2012 ja 2016. Olen seurannut asuntokauppaa täällä myös sijoitusmielessä tuon viimeisen kymmenen vuotta. Asuntojen hinnat eivät ole tässä ajassa nousseet tippaakaan. Itse olin iloinen kun sain noista ensimmäisistä tismalleen saman millä ne ostin, eli välityspalkkio jäi "tappioksi". Ja sekä osto- että myyntihinnat ovat olleet täysin linjassa kaupungin muiden vastaavien asuntojen kanssa, kyse ei ole yksittäisistä huonoista kaupoista. Mikäli täällä odotat saavasi asunnostasi voittoa, saat odotella myymisen kanssa vielä jonkin aikaa...

Myimme hiljattain asuntomme Ritaharjusta. Asunnon arvo oli noussut muutamassa vuodessa 20 000e, ilmeisesti Ideaparkin tulon myötä.

Tai maksoitte ostaessanne alihinnan jollekin, jonka oli pakko myydä. Tai rakennusliikkeeltä jos ostitte suoraan, niin he ovat halunneet päästä asunnosta eroon (viimeinen joka jäljellä tai ensimmäinen, että saadaan ns. pää auki). Ei se Ideapark nyt noin paljoa ole voinut hintaa nostaa, eihän siellä ole edes ruokakauppaa. Itse olen etuovesta seurannut okt-kauppaa viimeiset kymmenisen vuotta, ja hinnat ovat laskeneet, ei nousseet.

Vierailija
93/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa hetkeksi pois markkinoilta ja pistäkää toukokuun alussa uudelleen. Pitkään myynnissä olevat alkavat kärsiä siitä myyntiajasta, luullaan että talossa on jotain vikaa. Keväällä pihalliset asunnot herättävät ihmisten pesäntekovaistot.

Vierailija
94/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun talo, johon ei ole tehty putkiremppaa ja vuokratontilla?

Ei kiitos, tulevien remppojen lisäksi sellaiset asiat kuin valesokkeli ja puuttuvat salaojat voivat tulla ongelmaksi. Vaikka usein nuo vanhat on rakennettu paremmille paikoille kuin uudet.

Vierailija
95/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisistä asunnoista ykkönen oli jo arvioitu.

neljäs: http://www.etuovi.com/kohde/1179374

jos se on tämä, niin laskisin reilusti hintaa. Näyttää tarvitsevan kaikkien pintojen remontin ja on vielä sähkölämmitys. Varmaan kivalla paikalla, ranta lähellä. Ehkä vaatii sen verran ison remontin että jättäisin seuraavalle. Sauna vaikuttaa oikein hyvältä!

viides: http://www.etuovi.com/kohde/7725024

No vessa on vanha. Mutta ei kai tässä muuten mitään vikaa ole. Vähän outo sisustus. Vessan voisi mielestäni jättää seuraavan remontoitavaksi. Ja jos on paljon tahraa seinissä niin maalaus.

Tsempit myyntiin!

Vierailija
96/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme jos on noilla ehdoilla pitänyt jo  kaksi vuotta etsiä, eikä ole löytynyt. Kylppärin voi rempata, ja valoja voi hankkia lisää. Puu on helppo maalata. Päiväpeitto ei yleensä sisälly asunnon hintaan :)

Vierailija
97/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sen vessan voisi remontoida? Tyylikkäästi mustaa ja valkoista, pitäisi kaikille kelvata. Tai sitten hintaa vaan reilusti alas.

Hyi en haluaisi mustavalkoista vessaa.

Vierailija
98/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisistä asunnoista ykkönen oli jo arvioitu.

neljäs: http://www.etuovi.com/kohde/1179374

jos se on tämä, niin laskisin reilusti hintaa. Näyttää tarvitsevan kaikkien pintojen remontin ja on vielä sähkölämmitys. Varmaan kivalla paikalla, ranta lähellä. Ehkä vaatii sen verran ison remontin että jättäisin seuraavalle. Sauna vaikuttaa oikein hyvältä!

viides: http://www.etuovi.com/kohde/7725024

No vessa on vanha. Mutta ei kai tässä muuten mitään vikaa ole. Vähän outo sisustus. Vessan voisi mielestäni jättää seuraavan remontoitavaksi. Ja jos on paljon tahraa seinissä niin maalaus.

Tsempit myyntiin!

Mikä siinä sähkölämmityksessä on niin kirosana monelle? Varsinkin siis rivitalossa. Omakotitalossa hieman eri asia. Rivarissa toinen vaihtoehto on maksaa vastikkeessa kollektiivisesti lämmitys, jolloin maksat myös ns. muiden edestä jos he käyttävät lämmitystä enemmän kuin sinä.

Tuossa sähkölämmitteisessä on vastike 220e/kk ja toisessa 301e/kk. Toi ensimmäinen on vielä isompi eli jos muunnettaisiin nuo samankokoisiksi vertailun kannalta niin vastikkeeksi muodostuisi 180e/kk. Tuolla 121 euron erotuksella maksaa kyllä isossakin rivarissa sähkölaskut helposti. Meillä 100-neliöisessä rivarissa sähkölasku keskimäärin 100e/kk (lämmitys+käyttösähkö) ja parasta siinä on että maksat vain siitä mitä itse kulutat, et naapurin mukavuuslämmöistä.

Jotenkin näkee usein tätä että rivariasuja maksaa mielummin 300e/kk vastiketta (+käyttösähköä) kuin vaikka 180e/kk vastiketta ja sähkölaskua 100e/kk. No, jokainen tietysti tyylillään mutta hölmöähän se on maksaa enemmän.

Vierailija
99/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mietityttäisi ton ikäisessä rivarissa ne tulevat remontit taloyhtiössä joidenka maksumieheksi joutuu vastikkeen muodossa kuten ikkuna-, katto- ja putkiremontit.

Vierailija
100/199 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä kyllä, että putkiremppa on tekemättä, jos kylpyhuone-vessa remontoitu 10 vuotta sitten. Putket kestää yleesä noin 50 vuotta, eli alkaa olla ajankohtaista...eli siinä mielessä isot rempat tehty-not.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme