Te naiset, jotka olette parisuhteessa ja isompituloisempia
Miten jaatte menot? Laittaako molemmat tietyn prosenttiosuuden tuloista yhteisiin menoihin vai oletteko sopineet, että molemmille jää saman verran käyttörahaa?
Kommentit (14)
Yhteiset menot budjetilla puoliksi, omat menot ja omaisuus maksetaan itse. Sen verran kompensoin kun yhteinen lapsi asuu vielä kotona, että maksan hövelimmin lapsen menoja.
Eikä se nyt niin tarkkaa ole jos tuon kaupasta miehelle dödön tai sukat. Miehellä taas on meidän käteiskassa, joten sieltä otan vaikkapa maksaakseni puolukat kerääjälle. Ja joo, mies on sitä mieltä että ne vois kerätä ihan itse :)
Kummallakin jää säästöjä ihan ok.
Molemmat siirtää 70 prossaa nettotuloistaan yhteiseen kassaan josta maksetaan kaikki yhteiset menot. Loput on omaa rahaa.
Mies maksaa enemmän, se on miehen ainoa funktio parisuhteessa. Ilman tuota voimme olla ilman miestä
Yhteiset rahat. Molemmat käyttävät sen mitä tarvitsee.
Meillä on 20 vuotta ollut omat tilit ja yhteinen talous huolimatta siitä kuka tienaa ja mitä. 20 vuoteen mahtuu ensin miehen työttömyys, sitten 2 lasta, jolloin olin 3 vuotta kotona. Sitten minä opiskelin. Nyt tienaan enemmän, olen tienannut jo vuosia. Meille tämä on yhteinen yritys.
Minä maksan asumiskulut, koska asunto on minun. Kumpikin maksaa omat harrastuksensa, ruokaa ja bensaa ostetaan molemmat kumpiko sattuu liikkumaan ostopaikkojen lähettyvillä, euroja ei lasketa, kumpikin ostaa mitä haluaa.
Yhteiset rahat. Olen lyhentänyt työaikaani niin että tuloero ei ole kovin suuri. Puoliso on tk-eläkkeellä.
En varsinaisesti tienaa enemmän, mutta mulla on pienemmät menot (ei lapsia ja lainoja edellisestä elämästä). Tarjoan usein ravintoloita ja matkoja ja ruoka/kotitalousostoksia.
Meillä on omat rahat, on aina ollut. Nykyisin mies taitaa tienata hiukan enemmän kuin minä, mutta pitkään olin suurituloisin. Asuntoa maksettiin puoliksi, koska omistuskin oli puoliksi, muista kuluista sitten sumplittiin tarpeen mukaan. Jos hänellä oli rahat vähissä, niin minä maksoin ja toki päin vastoin. Ollaan aina piffailtu toisille illallisia tai reissuja, enemmän tai vähemmän, tulojen mukaan.
Ei ole oikeastaan koskaan ollut riitaa tai ongelmaa rahan suhteen.
Yhteiset rahat. Joten en osaa sanoa mitään jaosta.
Ei olla suurituloisia, joten molemmat eletään yhtä säästeliäästi.
Puoliksi muuten, mutta omat jääkaapit ja muut. Mies syö kaurapuuroa ja makaroonia. Itse syön naudanlihaa yms. Usein käyn yksin ravintolassa syömässä kun muuten mies kuolaa pöydässä ruokien perään.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset rahat. Joten en osaa sanoa mitään jaosta.
Ei olla suurituloisia, joten molemmat eletään yhtä säästeliäästi.
Sama, se maksaa laskut jolla sillähetkellä rahaa on.
Ei ole systematiikkaa. Minä maksan jonkin verran enemmän yhteisistä säännöllisistä kuluista, esim. yhtiövastikkeen, ja minä kustannan matkat.