tekee pahaa katsoa vierestä, kun mies niin selkeästi ihastunut toiseen naiseen.
Lastemme harrastusten takia näemme useamman kerran viikossa. Mies puhuu naisesta usein, ei varmaan edes itse tätä huomaa.
Esim pari viikkoa sitten tämän naisen lapsi oli sairas, eikä päässyt matsiin. Naisen kanssa olin yhteyksissä ihan muista asioista päivän aikana ja hän ilmoitti tulevansa katsomaan peliä, vaikka lapsensa ei pelaa. Tästä kun sanoin miehelleni, niin kylläpä iloistui ja hymyili suu korvissa. Illalla kentän laidalla pää pyöri kuin korkkiruuvi hänen tiiraillessaan milloin nainen tulee paikalle. Käyttäytyy myös aivan erilailla tämän naisen läsnä ollessa, kuin muiden lasten vanhempien kanssa.
Olen asiasta miehelle maininnut, mutta häntä asia vaan naurattaa ja sanoo, että kuvittelen.
Kommentit (171)
lääkintämies kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia ja ihastuvat eri lailla. Itse teen paljon vapaaehtoisjuttuja, uhraan niihin paljon omaa aikaa, rahaaja jopa omaa vertani. Autan pyyteettömästi muita koska siitä tulee itsellekin hyvä mieli.
Erityisen paha mieli tulee vaikka siitä jos joku nainen ei saa seksiä puolisoltaan. Tai liian vähän seksiä. Tai liian yksipuolista seksiä. Tai liian nopeaa seksiä. Tai liian vähän suuseksiä. Tai...
Näissä intiimiasioissa ei vaan ole oikein auttamiskanavaa.
:´D
:´D
olen vähän samanlainen. Autan pyyteettömästi puutteessa olevia miehiä. Vapaaehtoistyötä. Usein tuntuu siltä, että kaikki työkaverimiehet ovat kotona tietynlaisen seksin puutteessa. Tulee joko liikaa suuseksiä, tulee vääränä päivänä seksiä tai sitten ei tule anaaliseksiä. Tulee liikaa aloitteita vaimolta, ei tule riittävästi tai tulee väärään aikaa vuorokaudesta aloitteita vääränlaiseen seksiin.
Kyllä sitä monesti pyyhitään kyyneleitä toisiltamme - minulta siksi, kun eläydyn niin paljon toisen kärsimykseen ja mieheltä siksi, kun on niin reppanana alisteisessa tilanteessa kotona - kun mies vetäisee avustustyön jälkeen housut jälleen jalkaansa työpaikan siivouskomerossa.
Onneksi on meitä pyyteettömiä auttajia!
vai että lapsi sairas, ja 4 lapsen yh lähti peliä katsomaan? hahaah jäit kiinni valheesta
Vierailija kirjoitti:
Onko porukassa yhtään miestä jonka seuraan voisit hakeutua? Puhua lämpimästi toisesta miehestä, vanhempi tai valmentaja. Voisi olla hauskaa nähdä miltä miehesi naama näyttää kun saa maistaa omaa lääkettään.
Lapsellista. Ihastumiselle nyt ei vaan voi mitään. Mies on kuitenkin luultavasti vastuullinen aviomies, eikä juttu etene.
Vierailija kirjoitti:
Sanot miehellesi suoraan että tiedät tilanteen ja kerrot miltä se sinusta tuntuu.
Oman tempperamenttisi kautta.
Älä ala esittämään mitään muuta kuin olet ja tunnet.
Tiedä,sinulla on oikeus tunteisiisi.
Niin kuin miehelläsikin...
Joo...mutta ei ole oikeutta pettämiseen.... sijsi olisi ap hyvä jutella tuo perinpohjin...eikä vai mainita....että tuo juttu loppuisi ennen kuin se ehtii alkaakaan.
Koska, jos se alkaa, niin sitten sitä ei niin vain korjata.
Sinulla on oikeus puhua ja puuttua sillä lailla tuohon asiaan.
Teillähän on lapset ja kaikki.
Toisen ihastuminen on parisuhteelle kasvun paikka. Itse hyväksyisin kyllä ihastumisen, vaikka se tuntuisikin pahalta, koska ihminenhän ei voi tunteilleen mitään. Viestittelyjä ja tapaamisia en hyväksyisi! Tilanteessa voisi keskustella siitä, kuinka sitä omaa parisuhdetta voitaisiin yhdessä hoitaa. Pitkä suhde vaatii sitoutumista ja TAHTOA. Kysy mieheltä, haluaako hän olla kanssasi. Kerro tunteistasi kuten siitä, miten haluat tuntea olevasi rakastettu, arvostettu ja tärkeä.
Maailmassa nyt vaan on vaikka kuinka paljon itseä kauniimpia, mukavampia ja viehättävämpiä ihmisiä, niin naisissa kuin miehissä. Ja suurin osa ihmisistä on käynyt vieraissa jossakin vaiheessa suhteessa ollessaan. Josta voidaan päätellä, että vielä suurempi osa on ihastunut vieraaseen, mutta kaikki eivät ole tehneet mitään.
Ja se, onko joku vaikka kuinka monen lapsen yh-äiti tai lapseton sinkku, ei liity asiaan sinänsä mitenkään. Tiedän monta lapsetonta, jotka ovat plösöjä ja monta "lapsellista", jotka ovat hyväkroppaisia, hoikkia ja timmejä. Ulkonäköön lasten määrällä ei ole vaikutusta; se joka pitää kroppansa kuosissa, tekee sen lapsellisenakin ja se joka lyllertää menemään, lyllertää sinkkunakin.
Koko vieraissakäyntiasiaa voisi joskus ajatella siltäkin kannalta, että mitä siinä vieraassa on sellaista, mitä itsessä ei ja miksi se viehättää.
Juu eikun sisarvaimosysteemi tännekin, sivistyneesti ja tasapuolisesti. Mitä sitä ruikuttamaan, jos on niin ihanan puolison onnistunut saamaan että sen muutkin haluaa. Sehän olisi ihan epäreilua sellaisen pelkästään itselleen varata. Naiset, solidaarisuutta! Miksei toinenkin voisi nauttia viriilin ja ihanan miehen huomiosta, kun ne ihastumiset ja rakastumiset nyt vaan on elämän suola. Älä ole itsekäs!
Yhtä asiaa aina ihastelen, pohdiskelen näissä ihastumisissa: Energiaa. Uusi rakkaus tuo sitä positiivista energiaa, kaikki näyttää poutapilveltä. Siksi voi iloisena viitata kintaalla 'kuvittelet vain'. E n e r g i a saa tekemään mitä vain, uusi ihastus onkin kuin dopingia omalle avioliitollekin. Muut näkevät sen. Ihastunut on niin täynnä positiivisuutta, että ei välitä edes suojata omia puheitaan, ei suojella itseään. Tällaisen kuvan sain kertomuksesta. Ja kyllä, tällainen voi kestää vuosia. Pää kääntyy yhä, kun on odotettavissa ihastuksen Suuri Saapuminen - vaikka kirkkoon tuttavapariskunnan lapsen vihkiäisiin, jonne molemmat osapuolet ovat kutsutut.
Voisitko ottaa yhteyttä Yksinhuoltajan ex-puolisoon? Millainen hän oli puolisona, vai oliko niitä exiä useita kun lapsiakin on neljä. Voisit saada tietoosi asioita, jotka näyttävät miehesi ihastuksen ihan uudessa, hyvin arkisessa valossa. Saisit siitä voimaa, tasapainottavaa energiaa itsellesikin.
Tällaiset ihastumiset vaan voivat saada traagisia käänteitä, jos jotain tapahtuu. Pum, ojaanajo, kun mies on tulossa peli-illasta. Yksinhuoltajan lapsi onkin kaatunut kotona rappusissa, kun äiti on peliä seuraamassa, aivotärähdys. Silloin viimestään joutuu sen eteen, mikä on tärkeintä. Onko Uusi Ihana Energia tärkeämpää kuin ne rakkaimmat kotona.
Ihan kuin minä olisin kirjoittanut tämän 8 vuotta sitten! Uskomaton samankaltaisuus, tosin kyseessä oli vain yhden lapsen yh.
Sellaista se kemia vain yksinkertaisesti on. Älä pidä miestäsi kahleissa, jos se oikeesti rakastuu siihen toiseen naiseen. Ei tunteilleen mitään mahda. Sattuuhan se toki, mutta sinäkin löydät vielä jonkun toisen.
Yh muutti pois toiselle puolelle Suomea, mutta vieläkin mies välillä kyselee, että tiedänkö mitä "yh:lle" kuuluu. Mitään en usko näiden kahden välillä tapahtuneen, mutta miesraukan puolelta kyllä kyseessä oli suuri ihastuminen. Naisen puolelta ei mistään ihastumisesta varmaankaan ollut kyse, mutta nautti flirttailusta ja saamastaan huomiosta.
Nro 72
"Ihastuminen" toiseen on valtapeliä. Kun on varma toisesta, voi nostaa panoksia ja katsoa kuinka nöyräksi se toinen menee, ja saa yliotteen suhteessa. Koko pelin kieltäminen ja toisen vainoharhaiseksi väittäminen on paitsi kiva sivujuonne, myös edellytys sille että peli onnistuu. Been there.
Nyt on aika lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Tainnut hutsu jo antaa pillua ukollesi, yh yrittää saada uuden elättäjän niin kuin joku jo epäilikin. Ovat ahnaasti iskemässä muiden miehiä jos saavat tilaisuuden, näitä on nähty.
Ei se mikään hutsu ole. Joskus rakkaus vain vaihtaa kohdetta. Kestä se kuin aikuinen ja ole vaiti.
Vierailija kirjoitti:
lisäksi jokin aika sitten nainen teki pienen mokan lasten harrastuksiin liittyen ja kun vanhemmat kentän laidalla asiasta jotain mainitsivat, miehen alkoi samantien kiivaasti puolustella naista. Nainen ei ollut silloin paikalla.
Itse kun vastaavasti olen mokannut, mies vaikka kaikkien kuullen haukkuu tyhmäksi ja idiootiksi.
Ihastuminen on normaalia, epälojaalius ei ole.
Yksinhuoltajilla ei ole lojaaliutta miesten vaimoja kohtaan kun ovat itse jätettyjä tai pettyneitä. Minusta tuo on tosi ikävää käytöstä ja pitäisi tuon naisen edes tajuta viheltää peli poikki ellei mies itse pysty.
Hölmöä kun moni nainen uskoo, että mies tekee itsestään pellen. Kyllä se toinen nainen tekee pellen itsestään myös. Lisäksi kaikki naisen kaverit tietävät millainen tuo ihailun kohde on... Maine menee.
Erotkaa siis ihmiset ja aloittakaa sitten uusi suhde.
Vierailija kirjoitti:
Onko porukassa yhtään miestä jonka seuraan voisit hakeutua? Puhua lämpimästi toisesta miehestä, vanhempi tai valmentaja. Voisi olla hauskaa nähdä miltä miehesi naama näyttää kun saa maistaa omaa lääkettään.
Onpa alhainen ja lapsellinen tuollainen ajatusmaailma. Hakeutuisit johonkin hoitoon. Paskaako tuollainen oman lääkkeen tarjoilu eli kostaminen auttaa yhtään? Luo vain lisää pahaa oloa. Jos on ihastunut niin sitten on. Jos ei kysyttäessä mitään tunnusta niin siihen sanaan tulisi sitten kumppanin luottaa tai lähteä lätkimään. Varmaa on vain se, että ap on mustasukkainen ihminen. Vain itseään voi muuttaa, vink vink...
Vierailija kirjoitti:
Toisen ihastuminen on parisuhteelle kasvun paikka. Itse hyväksyisin kyllä ihastumisen, vaikka se tuntuisikin pahalta, koska ihminenhän ei voi tunteilleen mitään. Viestittelyjä ja tapaamisia en hyväksyisi! Tilanteessa voisi keskustella siitä, kuinka sitä omaa parisuhdetta voitaisiin yhdessä hoitaa. Pitkä suhde vaatii sitoutumista ja TAHTOA. Kysy mieheltä, haluaako hän olla kanssasi. Kerro tunteistasi kuten siitä, miten haluat tuntea olevasi rakastettu, arvostettu ja tärkeä.
Pitkä suhde tarvitsee myös kunnioitusta.
Jos tuhahtelee puolison sanomisille ja muutenkin antaa ymmärtää että on aivoton kpää niin ihan varmasti kuka tahansa joka kunnioittaa on kivempi, parempi, ihana.
Minun mielestäni on erittäin valaisevaa miehelle miettiä miten itse reagoisi jos puoliso on selvästi ihastunut toiseen. Mielellään vielä näkisi kun puoliso puhuu lämpimästi toisesta miehestä, viihtyy toisen miehen vieressä, nojaa lähemmäs kuuntelemaan tarkemmin, nauraa ja hymyilee, koskettelee sekä omia hiuksiaan että miehen olkapäätä. Menomatkalla harrastukseen täytyy autossa pöyhiä tukkaa, lisätä huulipunaa ja korkkarit jäähalliin. Miettiä ääneen, että onkohan Henrik tulossa, olisi mukava nähdä pitkästä aikaa. Kotimatkalla autossa vaimo tuumailee ääneen, että on se fiksu mies tuo Henrik, ja Hernrik sanoi sitä ja Henrik sanoi tätä ja Henrik on muuten sitä mieltä että. Parin kolmen viikon tehokuuri Henrikkiä niin eiköhän ääni kellossa muutu omalla miehellä.
Eli erositte lopullisestiko? Vai miten meni?