Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Soumessa pesukone ei kuulu vuokra-asunnon kalustukseen?

Vierailija
23.03.2026 |

Mutta esim. jääkääppi, astianpesukone ja liesi kuuluu. Miksei pesukone? Outoa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että vuokranantaja päättää  asunnostaan.  Jos ei miellytä niin ei ole pakko vuokrata.  🤣🤣🤣🤣

Vierailija
2/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava ajatus pestä omia pyykkejä entisen asukin kuonien ja töhnien seassa . Oma kone omat pöpöt.

Sama astiapesukoneissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että vuokranantaja päättää  asunnostaan.  Jos ei miellytä niin ei ole pakko vuokrata.  🤣🤣🤣🤣

Niin. Miten tuo nollavastauksesi vastasi siihen että mikä logiikka tuossa asiassa on? 

Eli pidäpä pääs kiinni kun et mitään osaa sanoa.

Vierailija
4/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustukseen ei ole pakko kuulua mitään koneita.   Jos ei miellytä niin ei ole pakko vuokrata.

Vierailija
5/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottava ajatus pestä omia pyykkejä entisen asukin kuonien ja töhnien seassa . Oma kone omat pöpöt.

Aha. Et sitten myöskään syö ikinä esim. ravintolassa koska niillä aterimilla ja astioilta on muutkin jo syöneet. Etkä ikinä tarjoa vieraille mitään ettei astiat vaan saastu :D

Vierailija
6/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin valittava ma tu saat sen kyllä Kelasta, kun itket miten vaikeaa on loisia täällä.

Ei mulla muuta.

Vierailija
7/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soume? Missä päin tämä sijaitsee? Mutta vertailuna; USAssa kämppään ei kuulu jääkaappia. Vähän erikoista sekin?

Vierailija
8/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset putsaa kuonia pois 90 asteen ohjelmalla?

Vierailija
9/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housussas sulla on "pöpö". Pesukone kyllä puhdistaa itse itsensä...

Vierailija
10/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miten tuo nollavastauksesi vastasi siihen että mikä logiikka tuossa asiassa on? 

Eli pidäpä pääs kiinni kun et mitään osaa sanoa.

Eri.  Itse vuokrasin kaksion josta lähtiessä vein  hellan, jääkaapin, astianpesukoneen ja pyykkikoneen... Vuokra sopimuksessa tämä kirjattiin ylös. Vuokralainen osti itse kaikki koneet mitä tarvitsi. 

Vierailija
11/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiathan ovat Suomessa varsin hyvin - muualla isossa maailmassa kun alat vuokralaiseksi, niin vuokraat vain huonetilat. Tilat pitää kalustaa itse ihan jääkaapista, keittiön kaapeista ja jopa tiskialtaasta lähtien.

Vierailija
12/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90 asteen pesu tyhjänä varmuuden vuoksi ja homma sillä selvä. Mitä ihmeen kermaperseitä ihmiset on nykyään jos ei voi edes pesukonetta käyttää jos siinä on joku muu pessyt pyykkiä? =D

Vierailija
13/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kuulunut mutta vuokralaisella oli oma kone eli jätin hankkimatta. Kaikki muut mahdolliset pelit ja vehkeet hommasin.

Vierailija
14/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin valittava ma tu saat sen kyllä Kelasta, kun itket miten vaikeaa on loisia täällä.

Ei mulla muuta.

No kuulema Kelasta niitä ei saa. Kuuluu täydentävään toimeentulotukeen.

Ota asioista selvää ennenkuin alat huutelemaan.

Vierailija
15/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiathan ovat Suomessa varsin hyvin - muualla isossa maailmassa kun alat vuokralaiseksi, niin vuokraat vain huonetilat. Tilat pitää kalustaa itse ihan jääkaapista, keittiön kaapeista ja jopa tiskialtaasta lähtien.

Nyt kyllä täytyy olla aivan päinvastaista mieltä. Vuosia asunut ulkomailla euroopassa, ja pääsääntöisesti aina vuokrakämpät on kalustettuja. Tyhjät asunnot on todella poikkeus, ja niissäkin tapauksissa useimmiten omistaja on halukas ostamaan ainakin jotain kalusteita vuokralaisen tarpeen mukaan.

Vierailija
16/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta kertaa vuokranantaja joutuisi sen uusimaan? Oho Eikö tässä muka saanut pestä mattoa. 😑

Vierailija
17/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska apk asennus vaatii yleensä ammattilaisen (vakuutussyistä) sen sijaitessa tilassa, jossa ei ole lattiakaivoa. Ppk yleensä sijaitsee lattiakaivollisessa märkätilassa eikä asennus vaadi välttämättä putkimiestä. On siis isompi riski jättää apk asennus vuokralaiselle.  Toki itselläni ei ole koskaan ollut vuokranantajan puolesta apk:ta. Yhteen ostettiin oma (putkari asensi) ja yhdessä oli edellisen vuokralaisen jättämä (oli normaalia kapeampi).

Vierailija
18/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monta kertaa vuokranantaja joutuisi sen uusimaan? Oho Eikö tässä muka saanut pestä mattoa. 😑

Kummasti vain muualla maailmassa toimii.

Vierailija
19/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran katsomassa yhtä vuokra-asuntoa, jossa oli vanha rutku pesukone valmiina. Mun ensimmäinen ajatus oli, että toi pitäisi heivata kaatopaikalle. En ottanut asuntoa, oli muutenkin nuhjuinen.

Vierailija
20/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

No kuulema Kelasta niitä ei saa. Kuuluu täydentävään toimeentulotukeen.

Ota asioista selvää ennenkuin alat huutelemaan.

Lankkia naamaan vaan, ma tu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi