YK-johtaja: Maailmaa kohtaa pahin kriisi sitten vuoden 1945
Neljää maata koettelee ruokapula, joka hakee vertaistaan maailmanhistoriassa. Maat ovat Jemen, Nigeria, Somalia ja Etelä-sudan. YK:n humanitaarisen avun johtajan mukaan noin neljän kuukauden sisään tarvitaan 4,4 miljardia dollaria rahaa, jotta katastrofilta vältytään. Yli 20 miljoonaa ihmistä on vaarassa nääntyä nälkään.
Konfliktit on syynä siihen ettei ruokaa ole noissa maissa, mutta jos 4,4 miljardia saadaan revittyä jostain ja ihmisten nälkään nääntyminen estettyä niin entä jatko? Konfikteja tulee aivan varmasti lisää ja väestönmäärä kasvaa noissa maissa voimakkaasti. Olisi parempi ohjata nuokin miljardit vaikka naisten e-pillereihin jottei väkimäärä enää kasva, niin ei tule uusia kärsijöitä. http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703112200084133_ul.shtml
Kommentit (229)
Hyväksytään vain se tosiasia, minkä arvostettu Tatu Vanhanen kertoi jo vuosia sitten.
Esimerkkinä vaikkapa Etelä-afrikka. Ennen niin kukoistava ja hyvinvoiva maa on nykyisin hengenvaarallisen rasistinen paikka (valkoihoiselle).
Hyvinvointi valtioissa syntyvyys laskee ja kehitysmaissa nousee! Tulevaisuudessa ei ole kuin tummia ihmisiä maapallolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on oiva paikka, helpottaa maapallomme sietokykyä, liikaa ihmisiä.
Vai aloitettaisko ennemmin susta? Tuhlaat kuitenkin moninkertaisesti resursseja noiden maihin asukkaisiin verrattuna.
Minä olen valmis kuolemaan. Mutta minun kuolema ei helpota ylikansoitusta mitenkään ainoastaan minua ja en ole itsekäs.
Onhan tässä hieman hankala tilanne kun savimajassa asuva "insinöörin" vaimo tai vaimot pukkaavat noin 8 lasta jokainen. Samalla sitten esim. Suomessa väestö kuihtuu kun muksuja ei synny.
Miksi näissä maissa missä on väestönkasvu ongelma ei ole mitään itsehallintaa tai halua tehdä asialle mitään? Aikoinaan Afrikkaan ruotsalaiset lahjoittivat kondomeja ja opastivat käytössä. Kaikki meni hyvin mutta heti kun ruotsalaiset lähtivät niin kondomeista tehtiin ilmapalloja.
T: Keskilinjan Mies.
Puhut asioista joista et tiedä yhtään mitään. 1960-luvulla afrikkalainen nainen sai keskimäärin seitsemän lasta. Nykyään afrikkalainen nainen saa keskimäärin neljä lasta. Kyllä afrikkalaiset ovat siis tehneet asialle jotain. Vaikka afrikkalaiset lopettaisivat lisääntymisen kokonaan, ja kuolisivat sukupuuttoon, sinä väittäisit heidän siltikin lisääntyvän ilman mitään hallintaa. Viestisi perusteella vaikutat ihmiseltä, joka ei tosiasioista välitä.
Nyt palataan takaisin siihen mitä jo vuosia sitten media näytti, möhömahaisia aliravittuja lapsia. 70-80-luvulla. keräävät rahaa, jonka lopullista osoitetta ei kukaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kuvaavaa, että kukaan täällä ei ole valmis tinkimään omasta hyvinvoinnistaan mutta tottakai on oikein pakottaa kehitysmaan naiset syömään vaarallisia hormoneja ja rajoittamaan heidän seksuaali- ja lisääntymisoikeuksiaan.
Ei kyse ole vain kehitysmaan naisista vaan myös kehitysmaan miehistä.
Oikeassa olet siinä että suurin osa tähän ketjuun kirjottavista on tekopyhiä. Ne ei ole valmiita luopumaan omasta elintasosta tippaakaan vaan juuri suomalainen (sekä muiden maiden jossa on sama elintaso) elintaso on syypää tämän maailman ongelmiin. Suomalainen kuluttaa aivan liikaa materiaalia ja saastuttaa aivan liikaa jotta tämä maailma sitä kestäisi
Jos sinä sitten et myös ole tekopyhä, niin miksi sitten et ole jo vaihtanut osia jonkin kehitysmaalaisen kanssa? Hän tänne asumaan sinun tilallesi ja sinä sinne hänen tilalle? Ok, se ei ole oikeasti mahdollista, mutta jos olisi, niin vaihtaisitko osia? Tai oletko tehnyt omia lapsia vai oletko adoptoinut kehitysmaasta lapsen?
Mitä muuta olet tehnyt maapallon eteen ja ongelmien hyväksi? Kerro, niin voimme ottaa sinusta esimerkkiä.
MInä esimerkiksi kulutan niin vähän että kulutukseni on terveellä pohjalla. Toisin kuin 99,9% kansalaisista.
En IKINÄ matkustele ulkomaille (yksi suurimpia saastuttamisen syitä).
Matkustan vain tosi harvoin lentokoneella (ehkä noin kerran kolmessa vuodessa), valitsen aina suoran lennon.
Käytän kaikkia tavaroita ja vaatteita niin kauan kuin niistä tulee täysin käyttökelvottomia.
Sama.
En kuluta viihteeseen tai muuhun roskaa rahaa (eli en käy konserteissa, huvipuistoissa enkä ostele mitään "viihdettä")
En yleensä kuluta näihin. Lempibändini konsertissa käyn, kun kiertävät vain noin viiden vuolen välein.
En ikinä osta mitään muodin takia vaan ostan vaan erittäin kestävää tavaraa jota oikeasti tarvitsen.
Sama. Lisäksi kiinnitän huomiota siihen, että ostan vain eettisistä ja ekologisista, turvallisista materiaaleista valmistettuja tavaroita, joita oikeasti tarvitsen. En osta missään hikipajoissa epämääräisissä oloissa tehtyjä.
Minulla on pieni asunto ja näin ollen energiaa eikä materiaalia mene hukkaan.
Sama.
En käytä meikkejä enkä muita vastaavia turhia kemikaaleja.
Sama.
Minä kävelen ja pyöräilen joka paikkaan minne vaan voin. Jos liian pitkällä niin menen julkisilla.
Sama. En edes omista ajokorttia.
Minulla ei ole muuta elekrtoniikkaa kuin ikivanha kännykkä ja tämä tietokone.
Sama kännykän osalta. Paitsi tietokoneena käytän miehen työläppäriä iltaisin, omaa ei ole.
JNE....
Nuo nyt on aika perussettiä. Vastaukseni kursiivilla lainauksen joukossa.
Jos olisi sama kuin minulla niin et esim IKINÄ ostaisi uusia huonekaluja sillä kunnon huonekalut on ikuisia.
Minulla ei ole mitään muuta elektroniikkaa ei edes telkkaria eikä tiskikonetta. Pyykinpesukone on taloyhtiön yhteinen.
Vaatteita ostan ehkä kerran 5-6 vuodessa (sukkia jne). Mutta esim paitoja en ole ostanut varmaan 15 vuoteen. Koska oikeasti paidat ei mene miksikään.
Minulla on tasan yhdet kengät joita käytä kesät ja talvet. Ne kestää yleensä sen 3-5 vuotta.
Ruokavalioni koostuu käytännössä kasviksista mitä saa Suomesta. Samoin mieheni.
Tiedätkö että yksi lentomatka tuottaa niin paljon paskaa että saisit ajaa autolla vuosikausia päivittäin.
Mieheni elää samalla tavalla. Meille ei ikinä hankita mitään turhaa ja kaikki huonekalumme ovat vanhoja jotka on saatu muilta ihmisiltä jo silloin kun muutimme omaan kämppään. Kaksi ihmistä mahtuu hyvin yksiöön. Näin ei tule energiaakaan kulutettua.
Emme sisusta emmekä asunnossa on vain yksi kolme valaisinta: Yksi vessassa, yksi keittiössä ja yksi "huoneessa".
Meille ei tule mitään lehtiä ja kaikki laskumme tulevat e-laskuina. Ainoat kirjamme ovat niitä jotka on ollut meillä jo ennen kuin muutimme omaan kämppään.
Uusia ei ikinä tule.
Minä pyöräilen noin 1.5 tuntia töihin ja takaisin. Se on samalla minun liikuntani.
Emme juo alkoholia emmekä polta tupakkaa. Emme syö karkkeja, leivoksia tai muutakaan roskaa. Jos syömme niin syömme nälkään ruokaa ja juomme vettä.
Elämän tapamme mukaan meille ei tule roskiakaan juuri ollenkaan. Roskapussien täyttyminen kestää yli kaksi viikkoa (biojätepussin, roskapussin) ja monesti enemmänkin. Meillä kun ei ole juuri mitään mitä sinne heittää.
Emme osta ruokia missä on paketteja päällä eikä meille tule mitään paperiroskaa (kaikki tehdään koneella) niin roskat ovat pääasiassaluokkaa hammastahnatuubi ja vastaavat.
Meillä on myös oma kompostori kotona. Johon laitamme kaiken mitä sinne nyt voi laittaa.
Hienoa. Olette superihmisiä, onnittelut! Ette ole kuitenkaan vielä adoptoineet ulkomailta? Miehesikin taitaa olla suomalainen? Olisit mieluummin ottanut jonkun Afrikasta mieheksesi.
Sinä kun nyt tykkäät lässyttää siellä niin miksi et vastaa muutamaan kysymykseen?
Jos et ole valmis tiputtamaan elintasoa niin miten meinaat että meidän pitäisi taistella ilmastonmuutosta vastaan, taistella merien tuhoutumista vastaan, taistella eläinlajien tuhoutumista vastaan (myös Suomessa kuolee paljon eläinlajeja sukupuuttoon) jne?
Olen tiputtanut elintasoani/en ole nostanut sitä, vaikka voisin. Toisekseen, en usko ilmastonmuutokseen. Uskon, että se on luonnollista, että maapallolla tulee aina joskus lämpimämpiä ja joskus kylmempiä jaksoja. Kolmanneksi, en jaksa alkaa lässyttää vielä noistakin aiheista. :-D Neljänneksi, palsta menee kohta kiinni.
p.s. Monenko viestin takana luulet minun olevan? Fyi, täällä on paljon muitakin kirjoittajia kuin minä.
Eli olet näitä hihhuleja jotka ei usko tiedettä vaan jotain omia pilipali sivustoja
Eikö tiedettä ole senkin takana, että ilmasto voi muuttua ihan luonnollisistakin syistä? Sitä ei ole kai vieläkään aukottomasti todistettu? Mistä tiedät, ettet itse ole hyväuskoinen, joka uskoo propagandaa? No ihan sama. En tiedä varmaksi mistä se ilmastonmuutos johtuu ja siksi kirjoitinkin, että uskon, että se ilmastonmuutos voi johtua muustakin syystä. En ole jaksanut paneutua aiheeseen niin tarkasti. Elän normisäästeliäästi ja suht vastuullisesti noin muutoin, niin se riittäkööt omalta osaltani. En myöskään tehtaile lapsia tänne liikakansoittamaan maapalloa. Yli-ihminen en ole, enkä jumala.
Mits jos YK:lta kysyttäisiin, että mites meni tämä 70-luvulla aloitetut väestöohjelmat niinkuin omasta mielestä?
-
YK on ihan itse myös jouduttanut metsien tuhoutumista Afrikassa puuhiilestysprojekteissaan. 60-70 %:a puun energiasta harakoille ennenkuin siitä saadaan kokkaamiseen sopivaa puuhiiltä. Miltä kuulostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väesrönkasvun paras pienentäjä on elintaso ja terveydenhoito.
Jos lapsia kuolee tämän tästä aliravitsemukseen ja kulkutauteihin, niitä on tehtävä mahdollisimman monta, että edes osa selviää elossa aikuiseksi ja pitää huolta vanhemmistaan sitten, kun nämä ovat vanhoja.
Kehitysmaissa kun ei ole vanhustenhoitoa tai eläkejärjestelmää.
Oikeasti, oletteko te käyneet koulua ollenkaan? Vai oletteko vaan niin saa..nan tyhmiä ja rasisteja, että kuvittelette pelkkien ehkäisyvälineiden ratkaisevan asian? Että ihmiset haluaisivat niitä käyttää, pitäisi olla jonkinlainen varmuus siitä, että vähempi määrä lapsia riittää.
Onhan tässä ketjussa esitetty, että pitäisi auttaa muillakin tavoin. Pelkkä raha, vaatteet ja ruoka ei riitä. Eikä pelkkä ehkäisy. Pitää auttaa sitä yhteiskuntaa laajemmin: ylhäältä alaspäin (sieltä toimivasta hallinnosta alkaen) ja auttaa siinä vanhustenhuollossa, eikä vain uusien vauvojen tehtailussa ja pelastamisessa/uusien ehkäisyssä. Mutta se lisääntyminen on saatava kuriin. Nykyisillä tavoilla sitä ei saa, vaan sillä, että saadaan poistettua se tarve tehdä lisää uutta väkeä. Se apu ja varat on kohdistettava erilailla kuin tähän asti.
Tämä ei ole rasismia, vaan realismia.
Et taida tajuta yhteiskunnasta yhtään mitään.
Yhteiskuntaa EI voi kehittää niin kauan kuin ihmisillä ei ole ruokaa ja ne kuolevat kulkutauteihin. Ihmisillä on suurempiakin murheita kun miettiä jotain politiikkaa ja vuosikymmenten päähän ulottuvia taloudellisia ratkaisuja.
Kumpi oli ensin, muna vai kana?
Jos kuitenkin olis niin, että nälänhätä ja kulkutaudit olisi hallinnassa, jos porukassa olisi ollut ainesta järjestäytyä toimivaksi yhteiskunnaksi?
Kiinalaiset ajatteli 1000 vuotta sitten että onpa noi eurooppalaiset tyhmiä kun ei niillä ole edes yhteiskuntaa vaan ainoastaan pikkuheimoja jotka elelee teltoissa.
Muttei ne kiinalaiset joutuneet ruokkimaan vuosikymmen vuosikymmenen jälkeen eurooppalaisia että nämä olisivat jaksaneet lisääntyä entisestäänkin. Päinvastoin entisaikoina kun todettiin että jonkun maanosan väki oli heikoilla ravinnonpuutteen vuoksi sinne yleensä hyökättiin siinä vaiheessa ja vallattiin alue omaksi (ja laitettiin asiat kuntoon oman mielen mukaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että matkailu silloin tällöin ei mielestäni ole paha, koska se kuitenkin tuo myös hyvinvointia kohdemaihin ja turismi on myös merkittävä tulonlähde joillekin köyhille maillekin. 130
No se nyt vaan on erittäin paha asia.
Raha ei ole yhtä kuin luonto vaan raha on pitkälle luonnon vihollinen numero yksi.
Mitä keksit elannoksi niille ihmisille, jotka menettäisi toimeentulonsa, jos kaikki ihmiset lopettaisi matkailun?
Tekisi kuule ihan oikeata työtä
Niinkuin vaikka minkälaista oikeaa työtä? :-D Mitä on oikea työ sun mielestä?
Pahimmassa tapauksessa nuo ihmiset saattaisi sitten ajautua laittomiin bisneksiin esim. huumekauppaan, prostituutioon, salakuljettajiksi ym. Se olisi parempi kuin turismialalla työskentely?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai aloitettaisko ennemmin susta? Tuhlaat kuitenkin moninkertaisesti resursseja noiden maihin asukkaisiin verrattuna.
Minä olen valmis kuolemaan. Mutta minun kuolema ei helpota ylikansoitusta mitenkään ainoastaan minua ja en ole itsekäs.
Onhan tässä hieman hankala tilanne kun savimajassa asuva "insinöörin" vaimo tai vaimot pukkaavat noin 8 lasta jokainen. Samalla sitten esim. Suomessa väestö kuihtuu kun muksuja ei synny.
Miksi näissä maissa missä on väestönkasvu ongelma ei ole mitään itsehallintaa tai halua tehdä asialle mitään? Aikoinaan Afrikkaan ruotsalaiset lahjoittivat kondomeja ja opastivat käytössä. Kaikki meni hyvin mutta heti kun ruotsalaiset lähtivät niin kondomeista tehtiin ilmapalloja.
Puhut asioista joista et tiedä yhtään mitään. 1960-luvulla afrikkalainen nainen sai keskimäärin seitsemän lasta. Nykyään afrikkalainen nainen saa keskimäärin neljä lasta. Kyllä afrikkalaiset ovat siis tehneet asialle jotain. Vaikka afrikkalaiset lopettaisivat lisääntymisen kokonaan, ja kuolisivat sukupuuttoon, sinä väittäisit heidän siltikin lisääntyvän ilman mitään hallintaa. Viestisi perusteella vaikutat ihmiseltä, joka ei tosiasioista välitä.
Tuo 4 lasta keskimäärin per nainen on kyllä holtitonta ja aivan liikaa. Mikseivät tee kuten Kiina. Yhden lapsen politiikka oli tehokasta.
Ei mua kiinnosta kuin se mitä mun perheelle ja ystäville tapahtuu. Luojan kiitos olen sattunut syntymään Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi e-pillereihin eikä kondomeihin?
JA kyllä sitä ruokaa on riittävästi kaikille, se vain jakautuu epätasaisesti. Ei kellään yksittäisellä ihmisillä pitäisi olla mitään miljardeja, ei mitään järkeä sellaisessa.
Siksi e-pillerit koska paikalliset miehet ei halua käyttää kumia
Vierailija kirjoitti:
Nyt palataan takaisin siihen mitä jo vuosia sitten media näytti, möhömahaisia aliravittuja lapsia. 70-80-luvulla. keräävät rahaa, jonka lopullista osoitetta ei kukaan tiedä.
Nälänhädästä nyt kärsivät maat ovat kuitenkin pääosin eri maita kuin 70-80-luvuilla. Vain Nigeriassa nähtiin nälkää sekä silloin että tänään. Väite, että samat kansat näkisivät nälkää vuosikymmenestä toiseen, ei siis pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JA kyllä sitä ruokaa on riittävästi kaikille, se vain jakautuu epätasaisesti. Ei kellään yksittäisellä ihmisillä pitäisi olla mitään miljardeja, ei mitään järkeä sellaisessa.Luuletko, että ne miehet niitä käyttäisi? Eikä kukaan raiskaisi ketään?
No miksi naisen pitäisi sitten vähentää omaa seksuaalista nautintoaan e-pillereillä ja ottaa kaikenmaailman haittavaikutukset? En minä ainakaan halua käyttää pillereitä.
Ja edelleen, kyllä maailmaan ihmisiä mahtuu ja on vara ruokkiakin, jos sikarikkaat eivät eläisi niin äveriäästi.
Noissa maissa naiset ympärileikataan jotta eivät nauttisi seksistä koska nainen on koiraakin alhaisempi. E-pillereiden avulla nainen saisi kontrolloida lasten määrää eikä olla mikään synnytyskone miehille. Tuolla päin maailmaa kun miehen mitta on se kuinka monta lasta sillä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain neljä lasta! No jestas kohta on käsillä väestökato.
Miksi ihmeessä afrikkalaisten pitäisi lopettaa lisääntyminen ja kuolla sukupuuttoon? En minä ainakaan halua sellaista.
Totuus on että ravinnosta on pula Afrikassa ja sinne pumpataan ruoka apua kokoajan enemmän ja enemmän. Miksi ihmeessä Rhodesia ( nykyisin Zimbabwe) oli aikoinaan hedelmällinen Afrikan vilja-aitta sitten tapahtui jotain no kaikki tiedämme mitä... Niin koko alue kuihtui maatilat rapistuivat. Miksi ihmeessä tietyt ihmiset eivät vaan voi ottaa vastuuta ja tehdä jotain kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälänhädästä nyt kärsivät maat ovat kuitenkin pääosin eri maita kuin 70-80-luvuilla. Vain Nigeriassa nähtiin nälkää sekä silloin että tänään. Väite, että samat kansat näkisivät nälkää vuosikymmenestä toiseen, ei siis pidä paikkaansa.
Ei vai?
Em. maiden ihmiset eivät ole kykeneviä järjestäytyneessä yhteiskunnassa elämiseen. Työpaikalle tullaan silloin kuin jaksetaan, oma heimo on tärkeämpi kuin valtio, naisilla ei ole ihmisoikeuksia, ehkäisyä ei käytetä ja uskonto on tärkeintä elämässä. Lapsiavioliittoja, nainen synnyttää serkulleen 7 lasta, joista 3 on kehitysvammaisia. Keskimääräinen äo näillä ihmisillä on n. 70.
Kehitysapu ei auta, sillä se menee korruptoituneille valtion johtajille. Suora ruoka-apu on hyödytöntä, sillä sitä ei osata jakaa tehokkaasti ja silloinkin se vain lisää syntyvyyttä. Tämä kuulostaa karulta, mutta ehkä taudit ja tuleva nälänhätä ovat luonnon tapoja tehdä harvennusta niistä ihmisistä, jotka eivät ole kykeneviä elämään harmoniassa tässä maailmassa.
Ja ihan vain tarkennuksena, etten todellakaan halua viitata näiden ihmisten rotuun tai sen perusteella väittää heitä kykenemättömiksi tiettyihin asioihin, vaan tarkoitan näiden ihmisryhmien tekemien valintojen vaikutuksia nykytilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 4 lasta keskimäärin per nainen on kyllä holtitonta ja aivan liikaa. Mikseivät tee kuten Kiina. Yhden lapsen politiikka oli tehokasta.
4 lasta on kyllä liikaa, mutta suuntaus on silti oikea. Jos suuntaus jatkuu samanlaisena, tulee lapsimäärä pienenemään entisestäänkin.
Kiinassa ei ole koskaan ollut mitään täydellistä yhden lapsen politiikkaa. Jos molemmat puolisot olivat ainoita lapsia, saivat he tehdä kaksi lasta. Monilla maaseutualueilla sai tehdä kaksi lasta, jos esikoinen oli tyttö. Afrikan tilanne ei ole läheskään niin paha kuin Kiinan tilanne oli ennen yhden lapsen politiikan käyttöönottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimimaissa, joita nuo maat ovat. nainen harvoin päättää vapaasti ehkäisystään. Suhde ehkäisyyn on vielä kielteinempi kuin katolisella kirkolla, ja väestönkasvu on hallitsematonta. Avustukset, niin raha, ruoka kuin lääkkeetkin, päätyvät usein armeijalle tai pimeille markkinoille myyntiin, ei siviileille.
Nigeria ja Etelä-Sudan eivät ole muslimimaita! Kannattaisi hiukan sivistää itseään jos ei edes tällaista asiaa tiedä.
Etelä-sudannista en tiedä mutta nigerian asukkaista 50% on muslimeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JA kyllä sitä ruokaa on riittävästi kaikille, se vain jakautuu epätasaisesti. Ei kellään yksittäisellä ihmisillä pitäisi olla mitään miljardeja, ei mitään järkeä sellaisessa.Luuletko, että ne miehet niitä käyttäisi? Eikä kukaan raiskaisi ketään?
No miksi naisen pitäisi sitten vähentää omaa seksuaalista nautintoaan e-pillereillä ja ottaa kaikenmaailman haittavaikutukset? En minä ainakaan halua käyttää pillereitä.
Ja edelleen, kyllä maailmaan ihmisiä mahtuu ja on vara ruokkiakin, jos sikarikkaat eivät eläisi niin äveriäästi.Noissa maissa naiset ympärileikataan jotta eivät nauttisi seksistä koska nainen on koiraakin alhaisempi. E-pillereiden avulla nainen saisi kontrolloida lasten määrää eikä olla mikään synnytyskone miehille. Tuolla päin maailmaa kun miehen mitta on se kuinka monta lasta sillä on
Miehet ympärileikataan ihan saman syyn takia. Jotta eivät nauttisi seksistä. Ympärileikatun miehen on vaikeampaa saada orgasmia.
Se unohtui sanoa, että onhan se vaikeaa ajatella mitään politiikkaa tuollaisissa vaikeissa oloissa, mutta luulisi, että sitä nyt jossain määrin pitäisi pystyä ajattelemaan ja siitä olisi hyötyä?